kauhistellaan LOMAUTUKSIA

eikös lomailu ....

IHMETYTTÄÄ se, että lehtien palstoilla kauhistellaaan LOMAUTUKSIA. Ja samaan aikaan ihmiset purnaavat väsymystä ja kiireitään. Eikös nyt oo tehty oikea ratkaisu: ANNETAAN IHMISILLE LISÄÄ LOMAA.

Joten lopettakaa ruitutus, VITUN MARISIJAT!!!

5

206

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei käy yhtikäs

mikään....

• mutta...

kun se on PALKATONTA lomaa, niin sitä ei kaikkien persus kestä.
      Sitäpaitsi ei se varmaan oikealta lomalta tunnu, jos pitää koko ajan olla huolissaan taloudestaan.

• en valita, päinvastoin

Minä en ainakaan valita lomautuksista. Olen ollut lomautettuna viime vuoden joulukuusta saakka. Olen ammatiltani hitsaaja, ja nämä kuluneet kolme kuukautta ovat olleet elämäni parasta (laatu)aikaa. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että talouteni on kunnossa. Olen hyvinä vuosina säästänyt pankkiin "pahojen päivien" varalle, joten talouteni on kunnossa ja lisäksi saan tietenkin liiton rahaa.

• Onnellinen lomautettu78

itsekin nautin lomauttamisesta täysin rinnoin, mutta suomessa on vähän sellainen kulttuuri että työ on tabu.. Ei saa sanoa ääneen että nauttii lomautuksesta. Yksi ystäväni jopa lopetti 25 vuotta kestäneen ystävyytemme kun menin mainitsemaan että nautin lomautuksesta!!

Täytyy silti muistaa että ei se kaikille ole sama asia, moni hyvin pienipalkkainen elää töissä käydessäänkin köyhyyden rajamailla, joten lomauttaminen romahduttaa talouden herkästi, etenkin kun liiton rahoja joutuu tällä hetkellä odottamaan jopa monta kuukautta, mutta vuokrat ja laskut lankeaa silti..

Uusimmassa Seiskassa on hyvä esimerkki kolmen lapsen yksinhuoltajasta jolla ei ole töissäkäydessäkään ollut niin hyvät tulot, että niistä jäisi pahanpäivän säästöön, joten lomautettuna seurasi ahdinko.

Koitetaan siis vaan muistaa että maassamme on niitäkin jotka tienaavat vain 1000 euroa kuussa tai jopa alle.. Maksa siitä sitten monen kuukauden vuokrat ja ruoat..

• POSITIIVISESTI...
        Onnellinen lomautettu78 kirjoitti:

itsekin nautin lomauttamisesta täysin rinnoin, mutta suomessa on vähän sellainen kulttuuri että työ on tabu.. Ei saa sanoa ääneen että nauttii lomautuksesta. Yksi ystäväni jopa lopetti 25 vuotta kestäneen ystävyytemme kun menin mainitsemaan että nautin lomautuksesta!!

Täytyy silti muistaa että ei se kaikille ole sama asia, moni hyvin pienipalkkainen elää töissä käydessäänkin köyhyyden rajamailla, joten lomauttaminen romahduttaa talouden herkästi, etenkin kun liiton rahoja joutuu tällä hetkellä odottamaan jopa monta kuukautta, mutta vuokrat ja laskut lankeaa silti..

Uusimmassa Seiskassa on hyvä esimerkki kolmen lapsen yksinhuoltajasta jolla ei ole töissäkäydessäkään ollut niin hyvät tulot, että niistä jäisi pahanpäivän säästöön, joten lomautettuna seurasi ahdinko.

Koitetaan siis vaan muistaa että maassamme on niitäkin jotka tienaavat vain 1000 euroa kuussa tai jopa alle.. Maksa siitä sitten monen kuukauden vuokrat ja ruoat..

ei tartte PAKKOLOMALLA katella/kuunnella sen vittumaisen POMON naamaa eikä sen haukkumisia....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen