Aika erota omantunnon syistä

Ev.lut.

Nyt olisi korkea aika erota kirkosta, koska arkkipiispa sanoi kirkon noudattavan Raamatun neuvoja suhtautumisessa seksuaalisten vähemmistöjen kohteluun.

Pian alkavat kivet ihan konkreettisesti lentää kun tähän mennessä on ollut vain henkistä painostusta.

Tottelemattomat lapset pitää myös kivittää koska Mooseksen laki niin vaatii ja tuhota etniset kansat voimakkaimpien tieltä.

Sairaiden hoidossa palataan vanhaan tuttuun ja raamatulliseen eksorkismiin eli riivaajien karkottamiseen ja lakkautetaan yliopistot ateismin linnakkeina ym. ym.

12

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-kirkon jäsen

Hyvä! Omaa järkeään ja sydäntään vastaan ei tarvitse uskoa ja toimia, vaikka Raamattu sanoisi mitä, ja vaikka Jumala taivaasta tulisi kertomaan muuta.

• >>>>Olen eronnut jo
        Ex-kirkon jäsen Hyvä! Omaa järkeään ja sydäntään vastaan ei tarvitse uskoa ja toimia, vaikka Raamattu sanoisi mitä, ja vaikka Jumala taivaasta tulisi kertomaan muuta.

• viisaampi
        Jumalanhullu kirjoitti:

>>>>Olen eronnut jo
        Ex-kirkon jäsen Hyvä! Omaa järkeään ja sydäntään vastaan ei tarvitse uskoa ja toimia, vaikka Raamattu sanoisi mitä, ja vaikka Jumala taivaasta tulisi kertomaan muuta.

Pidätkö sinä raamatun jumalaa viisaana?

Sinäkin varmaan haluaisit olla autuas?
        137:9   Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Muista, että raamattu on jumalan sanaa :) :)

• todei
        viisaampi kirjoitti:

Kuitenkin jos perehdyt asiaan tarkemmin
        ja laajemmin ja haet kokonaisuutta,

voi olla että näet ehkä asian toisin?

Jesaja 13: 11-19

• kuunnellaan
        Jumalanhullu kirjoitti:

>>>>Olen eronnut jo

Eikö Jumala tullutkin kerran kertomaan!Menikö ohi?

• tekstiä
        todei kirjoitti:

Kuitenkin jos perehdyt asiaan tarkemmin
        ja laajemmin ja haet kokonaisuutta,

voi olla että näet ehkä asian toisin?

Jesaja 13: 11-19

Rakkauden Jumalako siinä puhuu? Ei, vaan vihan ja koston Jumala (ihminen). Vieläkö joku sanoo ettei uskonto ole väkivaltaa?

• viisaampi kirjoitti:

RE:Aika moni on
        viisaampi 21.3.2009 klo 13.41

1. Babelin virtain tykönä me istuimme ja itkimme, kuin me Zionin muistimme. 2. Kanteleemme me ripustimme pajuihin, jotka siellä olivat. 3. Siellä he käskivät meidän veisata, jotka meitä vankina pitivät, ja iloita meidän itkussamme: Veisatkaat meille Zionin virsiä. 4. Kuinka me veisaisimme Herran veisun vieraalla maalla?
        5. Jos minä unohdan sinua, Jerusalem, niin olkoon oikia käteni unohdettu. 6. Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen minä tee Jerusalemia ylimmäiseksi ilokseni. 7. Herra, muista Edomin lapsia Jerusalemin päivänä, jotka sanovat: repikäät maahan hamaan hänen perustukseensa asti. 8. Sinä hävitetty tytär, Babel; autuas on, se joka sinulle kostaa, niinkuin sinä meille tehnyt olet. 9. Autuas on se, joka piskuiset lapses ottaa ja paiskaa kiviin.

-jos lukisit hiemankin paremmin Raamattua, kuin jehovalaiset, (lukutyylisi on sellaien)tajuaisit, miksi noin kirjoitetaan.

Tiedätkö edes, minä on Babel?

Jos tietäisit, et ihmettelisi rangaistustoivomuksia.

Kun Raamattua luet, lue kokonaan, jotta pääsisit perille mitä ja miksi kullloinkin tapahtui ja ennenkaikkea tiedä se, että Elämme Uuden Testamentin aikaa, armotalouden aikaa ja Jeesus on sovittanut rikkomuksemme.

VT:n ja UT:n välissä on RISTI, mieti, mitä se tarkoitaa ja VT:tti on Isra-elin kansan historiaa ja profeettain ennustuksia, esim. Mooseksen laki ympärileikkauksineen oli Isra-elilaisia varten, ei meitä pakanasyntyisiä.

Kymmenen käskyä löytyy kyllä UT:stakin.

Kuten sanoin, sinulla(kin) on sama Raamatunlukuongelma, kuin esim ateisteilla ja jehovalaisilla, lause sieltä, toinen täältä irti asiayhteydestään ja niillä koetetaan mustata, mitata asioita ja soppa on valmis.

Hohhoijaa sanon minä.

• kuunnellaan kirjoitti:

Eikö Jumala tullutkin kerran kertomaan!Menikö ohi?

RE:Vastaileppa myös jumalanhullu
        kuunnellaan Eikö Jumala tullutkin kerran kertomaan!Menikö ohi?

-kertomaan, mitä???

• Eija_Moilanen
        tekstiä kirjoitti:

Rakkauden Jumalako siinä puhuu? Ei, vaan vihan ja koston Jumala (ihminen). Vieläkö joku sanoo ettei uskonto ole väkivaltaa?

Jos olet tuon Raamatun paikan lainaaja, niin teetkö myös muiden ihmisten puheille noin, että otat sen asia yhteydestään ja ripottelet pitkin nettiä?

Luetko juna-aikataulun niin, että ota vain paikkakunnan ja jätät ajan katsomatta ja menet asemalle milloin lystäät ja ilmoitat, että VR on valehtelija ja siihen ei luottaa?

Juuri tuolla tavalla käyttäen on ollut mahdollista orjuuttaa ihmisiä Raamatun avulla. Jokainen löytää juuri sen minkä tahtoo....

• taluttajaa
        Jumalanhullu kirjoitti:

1. Babelin virtain tykönä me istuimme ja itkimme, kuin me Zionin muistimme. 2. Kanteleemme me ripustimme pajuihin, jotka siellä olivat. 3. Siellä he käskivät meidän veisata, jotka meitä vankina pitivät, ja iloita meidän itkussamme: Veisatkaat meille Zionin virsiä. 4. Kuinka me veisaisimme Herran veisun vieraalla maalla?
        5. Jos minä unohdan sinua, Jerusalem, niin olkoon oikia käteni unohdettu. 6. Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen minä tee Jerusalemia ylimmäiseksi ilokseni. 7. Herra, muista Edomin lapsia Jerusalemin päivänä, jotka sanovat: repikäät maahan hamaan hänen perustukseensa asti. 8. Sinä hävitetty tytär, Babel; autuas on, se joka sinulle kostaa, niinkuin sinä meille tehnyt olet. 9. Autuas on se, joka piskuiset lapses ottaa ja paiskaa kiviin.

-jos lukisit hiemankin paremmin Raamattua, kuin jehovalaiset, (lukutyylisi on sellaien)tajuaisit, miksi noin kirjoitetaan.

Kun Raamattua luet, lue kokonaan, jotta pääsisit perille mitä ja miksi kullloinkin tapahtui ja ennenkaikkea tiedä se, että Elämme Uuden Testamentin aikaa, armotalouden aikaa ja Jeesus on sovittanut rikkomuksemme.

VT:n ja UT:n välissä on RISTI, mieti, mitä se tarkoitaa ja VT:tti on Isra-elin kansan historiaa ja profeettain ennustuksia, esim. Mooseksen laki ympärileikkauksineen oli Isra-elilaisia varten, ei meitä pakanasyntyisiä.

Kuten sanoin, sinulla(kin) on sama Raamatunlukuongelma, kuin esim ateisteilla ja jehovalaisilla, lause sieltä, toinen täältä irti asiayhteydestään ja niillä koetetaan mustata, mitata asioita ja soppa on valmis.

Hohhoijaa sanon minä.

Taidat olla väkivaltaan vihkiytynyt, koska kyseinen hirvittävä vihanlietsonta on sinulle niin rakasta.

Älä valehtele! Kymmentä käskyä ei ole Uudessa testamentissa.

• Eija_Moilanen
        Jumalanhullu kirjoitti:

Hohhoijaa sanon minä.

Voit sinä minun puolesta laittaa kokonaisuuksia, mutta mielestäni on kyse trollailusta tuossa viestissä. Keskustelukumppanisi tai voihan tuossa olla useampikin multinikki Säästä voimiasi ja muista rakkauden kaksoiskäsky. Myös itseään pitää rakastaa ja jallitetuksi ei pidä suostua.

• taluttajaa kirjoitti:

Taidat olla väkivaltaan vihkiytynyt, koska kyseinen hirvittävä vihanlietsonta on sinulle niin rakasta.

Älä valehtele! Kymmentä käskyä ei ole Uudessa testamentissa.

RE:Voi sokeaa sokeiden
        taluttajaa 22.3.2009 klo 12.08

-kehotan, lue UT:ntti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      233
      3961
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      122
      2291
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1439
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      919
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      787
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      746
    Aihe