Esi-isien synneistä rankaisu

Billy_Ray_Curys

TV:ssa oli joku uskonoppinut joka puhui miten Jahve rankaisee synnintekijöiden jälkeläisiäkin tiettyyn polveen saakka. Raamatusta löytyi väitteelle perustelut. Siinäpä oikeudenmukaista Jumalaa kerrakseen.

10

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi uskonoppinut

Ihminen kantaa ihmisen syntiä. Vanha viisaus sanoo: "On olemassa vain yksi ihminen, ja hänen nimensä on Kaikki ihmiset".

• On. Laittaisin kaikki laskuni menemään sille.

• --GG---

Täällä ei tarvitse kuukauden aikana kovin useasti vierailla kun pääsee jo korjailemaan.

Ehkäpä "uskonoppinut" pitäisi lukea raamattu kokonaan eikä vain sieltä täältä? Millaisen käsityksen sinä saat kirjasta jos luet siitä puolet? Tai tiettyjä sivuja joilla tiedät olevan jotain jännittävää.

"7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
      8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
      9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
      10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
      12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
      13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. "

Billy Ray...suosittelen sinullekkin lukemaan raamattua eikä vain kuuntelemaan "asiantuntijoita". Ihmisiin ei kannata liikaa luottaa.

Maailma missä elämme ei ole täydellinen. Myöskään ihminen ei ole täydellinen. Ihminen voi tehdä lajitoverilleen niin kauheita asioita ihan vain silkasta ilkeydestä, että lopulta mieli hämärtyy ja tulee tunne omasta täydellisyydestä. Jatkuvasti otsikoissa olevat pedofiilitapaukset kertovat juuri tästä ilmiöstä kun ihminen antaa myönnytyksen itselleen pahuuteen eikä enää huomaa vääryyttä ja puutteita itsessään.

• Ylermi.Nakki

"Ehkäpä "uskonoppinut" pitäisi lukea raamattu kokonaan eikä vain sieltä täältä? Millaisen käsityksen sinä saat kirjasta jos luet siitä puolet? Tai tiettyjä sivuja joilla tiedät olevan jotain jännittävää."

Olisi oikeastaan aika popkorn-illan arvoinen tapaus nähdä sinut väittelemässä jonkun [tässä asiassa] fundamentalistisemman krisselin kanssa. Siinä otettaisiin miehuudesta mittaa ihan vatupassien kanssa ja katsottaisiin kummalla on oikokulmampi näkemys ja tulkinta.

• Kössönöm

sinä jostain juutalaisten sopimuksista välität? Olethan suomalainen, ei asia sinulle kuulu.

• --GG---
        Ylermi.Nakki kirjoitti:

"Ehkäpä "uskonoppinut" pitäisi lukea raamattu kokonaan eikä vain sieltä täältä? Millaisen käsityksen sinä saat kirjasta jos luet siitä puolet? Tai tiettyjä sivuja joilla tiedät olevan jotain jännittävää."

Olisi oikeastaan aika popkorn-illan arvoinen tapaus nähdä sinut väittelemässä jonkun [tässä asiassa] fundamentalistisemman krisselin kanssa. Siinä otettaisiin miehuudesta mittaa ihan vatupassien kanssa ja katsottaisiin kummalla on oikokulmampi näkemys ja tulkinta.

Raamatun "tulkinnassa" ihmiset ovat toisiaan kusettaneet kirjaimellisesti jo ihan tarpeeksi! Tänä Ns tulkintaa on käytetty verukkeeksi vaikka mille asioille.

Näitä raamatun mukaan susia lampaiden vaatteissa on ja tulee olemaan.

Sanon tässä ensin, että itse lestadiolaisissa ei ole mitään vikaa. Tunnen itse asiassa heitä ja ovat ihan mukavia ihmisiä.

Tässä heidän oppejaan hiukan. Suora lainaus wikistä:

"Yhteistä eri suuntien opetukselle on parannuksen ja armon korostaminen, ero Pyhän Hengen saaneiden uskovien ja ei-uskovien välillä sekä opetus siitä, että syntien anteeksiantamisen valta on kaikilla uskovilla."

Kuten varmaat tiedät niin raamattu on hiukan eri mieltä näistä asioista. Siis mielestäni myös lestadiolaisten pyhä kirja kirja.

"11. Sillä Jumala ei katso henkilöön.
        12. Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
        13. sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan. "

Heh...katsos nämä asiat ovat NIIN yksinkertaisia ja selkeitä loppujen lopuksi! Edelleen...ihmiset vallan ja orjuuttamisen himossa ovat tehneet omia "sääntöjä" esimerkiksi alkoholin täyskielto ja television katsomiskielto yms. Myös esillä ollut ehkäisykielto ovat todella erikoisia eivätkä perustu millään lailla raamatun sanaan vaan ihmisen haluun kahlita muita ihmisiä.

Ps. Olen tainut käydä lestadiolaispalstalla keskustelemassa aiheesta, mutta 0 vastausta tai jotain ei auta asioissa eteenpäin. Teen sen kuitenkin nyt uudelleen.

• Missukka

Sä et varmaan sitten ole joutunut kärsimään vanhempiesi virheistä. Selevä.

• että jumala

rankaisee jostain ns. synnistä kolmanteen ja neljänteen sukupolveen. Jos sinun isoisoisoisäsi on joskus tehnyt huorin, joka ainakin joskus oli jumalan mielestä synti, niin miten sen pitäisi vaikuttaa sinuun? HÄH?

• Billy_Ray_Curys

Se että olen vanhempien virheistä kärsinyt on täysin maallinen asia, ei mitenkään liity siihen että sieluni olisi synnistä epäpuhdas muiden tekojen takia.

• Kössönöm

jumalan kostosta jopa neljänteen sukupolveen.

Jo et ole edes kuullut, että joku neljännen sukupolven takaa on vaikkapa tappanut jonkun, niin miten se muka vaikuttaa sinun elämääsi?

Joten äläpäs kiemurtele tuosta jutusta noin läpinäkyvästi pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3117
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2356
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1425
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82