Olin lähettämässä

ekivaari

tätä kirjoitustani kun runko, johon se piti liittää, katosi kokonaan! Joten uusi aihe.

1.korinttolaiskirje 11
3 "Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."

Ef. 5:23
"sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja."

Pitää huomata, että mies ei ole vaimon vapahtaja vaan Kristus, joka on seurakunnan pää, johon vaimolla on oikeus juurtua kysymättä lihallisen miehensä mielipiteitä.

1. Kor. 12:23
"ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;"

Nämä jakeet kumoavat pään peittämisen kirjaimellisen merkityksen, koska tämä selitys on hengellinen, ja on kysymys hengellisestä asiasta joka olisi selitettävä hengellisesti,

Tärkein asiayhteys ja sen ymmärtäminen näissä edellä olevissa jakeissa on se, että myös mies on "vähemmän kunniakas" kuin Kristus, joka on seurakunnan pää eikä mies, niin kuin kuullaan usein opetettavan!

Suoraan sanoen Paavali yritti tässä kirjoitusten perusteella opettaa, että myös uskossa oleva vaimo saa juurtua suoraan Kristukseen, ilman miehensä välitystä ja riippumatta miehensä uskosta, sillä lihallisen miehenkin mietteet saattavat olla "vähemmän kunniakkaita"!

31

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

tuo asia on ollut itsestään selvää, että nainenkin (vaimo) pelastuu ainoastaan uskomalla Herraan Jeesukseen! Ei siinä miestä tarvita, jotta vaimo pelastuisi. Sinä olet kova kopioimaan Raamattua tänne, onko sinulla sellainen käsitys, että meillä muilla ei ole Raamattuu?

• leahim

Ja vaimo..?
        Sinulla on kyllä hassuja mielipiteitä!!!
        Nainen on YHTÄ hyvä
        kuin mieskin.

Mitä ihmeen rajaa vedät?
        Mies ja nainen
        on samanvertaisia!
        Muista se!

• sivusta seurannut
        leahim kirjoitti:

Ja vaimo..?
        Nainen on YHTÄ hyvä
        kuin mieskin.

Mitä ihmeen rajaa vedät?
        Mies ja nainen
        on samanvertaisia!
        Muista se!

sinulla se vasta kummallinen vastaus on? Missä minä olen rikkonut tasa-arvoisuutta? Eikä nainenkaan kyllä pelastu, ellei usko Jeesukseen!

• kaikilla lukijoilla ei saata olla, ja he helposti sitten saattavat kysyä, mitä siinä viitekohdan osoittamassa jakeessa lukee.

Luulisi sen helpottavan omaakin lukemistasi, kun ne kohdat ovat jo avattuina edessäsi! Kyllä tällä palstalla paljon turhempiakin asioita toistetaan kuin raamatunlauseita.

• AskoT.
        leahim kirjoitti:

Ja vaimo..?
        Nainen on YHTÄ hyvä
        kuin mieskin.

Mitä ihmeen rajaa vedät?
        Mies ja nainen
        on samanvertaisia!
        Muista se!

olla miehen alamainen. Joten se siitä sinun tasaarvosta.

• AskoT. kirjoitti:

ja pyörittää päätänsä niin kuin tahtoo, vaikka ei pitäisi!

• leahim
        AskoT. kirjoitti:

Arvostaa
        ja kunnioittaa naista!
        Samanarvoisena kuin
        itsekin on!

Jumalan silmissä
        olemme kaikki saman arvoisia!
        Kukaan ei ole kenenkään pää.
        Eikä alammainen.

• leahim kirjoitti:

Arvostaa
        ja kunnioittaa naista!
        Samanarvoisena kuin
        itsekin on!

Jumalan silmissä
        olemme kaikki saman arvoisia!
        Kukaan ei ole kenenkään pää.
        Eikä alammainen.

Tarkistappa tämä mihen aseman vaikutus perheen ongelmiin ja erikoisesti parisuhteeseen ja vaimon mielialaan.
        Siis perhe on sitä ongelmoituneempi, mitä vähemmän mies on vaimon pää.Jos mies ei olta kantaa tai vastuuta vaimonsa mieltä painavista asioista, niin tällä on SUORA yhteys ja vaikutuksensa lapsen alitajuisiin asioihin, jotka taas ohjaavat lapsen keitystä.

Niin, itse en ole tavannut niin hyvää käsikirjoitusta ja laajaa ohjeistusta parisuhteeseen kuin Raamattu on. Kun parisuhde ongelmoituu niin tämä näkyy heti lapsissa ja tästä syystä on aivan turhauttavaa terapoida lapsia ongelmiensa keskellä.Terapia tulisi kohdentaa lapsen vanhemiin ja näin tuottaen hyvän tuloksen lapsen tilaan.

Mutta, lihallisen ihmisen on erittäin VAIKEA ALISTUA minkään käsikirjoituksen alle ja uskoa siihen.Tästä syystä ihmisen elämä on helposti ongelmoituva.

Tai miten helposti on ymmärrettävissä erittäin hyvin toimiva työyhteisö.Siis ihmiset olisivat alamaisia terveesti esimiehilleen ja esimihet ottaisivat TÄYDEN vastuun alaistensa hyvinvoinnista ja työmotiiviin liittyvistä asioista.
        No, helppo ymmärtää mutta mahdoton toteuttaa, juuri alamaisuuteen liittyvän asian tähden.

• opetus hierargiasta.
      * Ensin Jumalam sitten Jumalan Poika Kristus, sitten mies. Tämä on Jumalan säätämys.
      * Vaimo on lalmainen miehelleen, mies Seurakunnan Päälle, Kristukselle, ja Kristus on Jumalan/Jumalassa yhtä Jumalan kanssa.Johon liittyen myös Pyhä Henki, joska kaikki kolme o Jumala.

* Ja mitä tulee tuohon pukeutumiseen, niin siinä ihan vaan Paavali kehoittaa pukeutumaan siivosti, ettei ne osat ruumiistamme, joita tulee hävetä, olisi avonaisten vaatteiden takia näkyvissä. Vaan pukeutuisimme säädyllisesti.

* Enkä kyllä ikinään ole helluntaiseurakunnassa kuullut opetettavan, että vaimo olisi tullut uskoon miehensä uskonkautta, kyllä jokaisen tulee tunnuustaa henkohtaisesti, että Jeesus on Jumalan Poika, Pyhästä Hengenstä siinnyt, ja neitsyt Mariasta syntynyt myös lihansa puolesta, kokonaisvaltaisesti ja yksin Jumalasta lähtöisin Jumalan Poika Jeesus Kristus.

• yleensä pään alainen ja pään alapuolella ja "Jumala on Kristuksen pää"!

1. Kor. 11:7
        "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia."

Kirjoitusten mukaan Jumalan sanana pidettyyn tekstiin ei saisi lisätä 'pientäkään piirtoa' mutta ainakin tuohon edelliseen jakeeseen on alkutekstiin verraten lisätty mieheen viittaava "hän"-pronomini, jota ei alkutekstissä ole ja sitä ilman alkuteksti antaa ymmärtää, että ei jokainen mies ole Jumalan kuva, vaan ainoastaan MIEHEN PÄÄ, Kristus on Jumalan kuva ja kunnia:

"Miehen taas sillä ei pidä peittää päätä, (joka) kuva ja kunnia Jumalan ollen".

Tätä apostoli Paavalin ohjetta olen kuullut helluntailaistenkin sananselittäjien selittävän innolla, että "Mies on Jumalan kuva ja kunnia", mutta katin kontit! Luonnollinen mieskään ei ole yhtään enempi Jumalan kuva kuin naisellinen nainen, vaan ainoastaan "miehen pää", Kristus, joka on myös "siskojen pää", on Jumalan kuva ja kunnia!

• tätä vaarin
        ekivaari kirjoitti:

yleensä pään alainen ja pään alapuolella ja "Jumala on Kristuksen pää"!

1. Kor. 11:7
        "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia."

Kirjoitusten mukaan Jumalan sanana pidettyyn tekstiin ei saisi lisätä 'pientäkään piirtoa' mutta ainakin tuohon edelliseen jakeeseen on alkutekstiin verraten lisätty mieheen viittaava "hän"-pronomini, jota ei alkutekstissä ole ja sitä ilman alkuteksti antaa ymmärtää, että ei jokainen mies ole Jumalan kuva, vaan ainoastaan MIEHEN PÄÄ, Kristus on Jumalan kuva ja kunnia:

"Miehen taas sillä ei pidä peittää päätä, (joka) kuva ja kunnia Jumalan ollen".

Tätä apostoli Paavalin ohjetta olen kuullut helluntailaistenkin sananselittäjien selittävän innolla, että "Mies on Jumalan kuva ja kunnia", mutta katin kontit! Luonnollinen mieskään ei ole yhtään enempi Jumalan kuva kuin naisellinen nainen, vaan ainoastaan "miehen pää", Kristus, joka on myös "siskojen pää", on Jumalan kuva ja kunnia!

kikkailua. Vaarin vääntelyn oikominen on loputon suo.

>>Niinpä ruumis on yleensä pään alainen ja pään alapuolella ja "Jumala on Kristuksen pää"!

• * Ensin Jumalam sitten Jumalan Poika Kristus, sitten mies. Tämä on Jumalan säätämys.
        * Vaimo on lalmainen miehelleen, mies Seurakunnan Päälle, Kristukselle, ja Kristus on Jumalan/Jumalassa yhtä Jumalan kanssa.Johon liittyen myös Pyhä Henki, joska kaikki kolme o Jumala.
        -------

Siis et usko Raamatun ilmoitukseen, että Jumala on Kristuksen pää.Siis esikuva mihelle Jeesuksen ollessa miehen pää.

Jos et ymmärrä ja usko, miten Jumala on Kristuksen pää, niin et ymmärrä ja usko, miten Jeesus on miehen pää. Puhumattakaan, että ymmärtäisit mitä tarkoittaa mihen ollessa vaimon pää.

Tämä ongelmallisuus ilmentyy myös viesteissäsi/mielikuvissasi.

• tätä vaarin kirjoitti:

kikkailua. Vaarin vääntelyn oikominen on loputon suo.

>>Niinpä ruumis on yleensä pään alainen ja pään alapuolella ja "Jumala on Kristuksen pää"!

Isä on kaiken alkupiste ja alkulähde, sillä Isä ei ole alkuisin Pojasta vaan poika on alkuisin Isästä samalla tavalla kuin sanottu sana on alkuisin sanojasta:

Joh. 8:27
        "Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä."

Joh. 8:42
        "Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.»"

Joh. 10:32
        "Jeesus vastasi heille: »Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat ISÄSTÄ; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?»"

Joh. 16:25
        "Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä."

Joh. 16:28
        "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."

• leahim

Olen kanssasi samaa mieltä!
        Hienosti kommentoitu Mohikaani!

• en tarkoittanut
        ekivaari kirjoitti:

Isä on kaiken alkupiste ja alkulähde, sillä Isä ei ole alkuisin Pojasta vaan poika on alkuisin Isästä samalla tavalla kuin sanottu sana on alkuisin sanojasta:

Joh. 8:27
        "Mutta he eivät ymmärtäneet, että hän puhui heille Isästä."

"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.»"

Joh. 10:32
        "Jeesus vastasi heille: »Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat ISÄSTÄ; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?»"

Joh. 16:25
        "Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä."

Joh. 16:28
        "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."

että Jeesus on yksin alkupiste. Hän on isän kanssa alkupiste kun on aina ollut Isässä. Siis aina olemassa kuten Jumalan olemukseen kuuluu.

• en tarkoittanut kirjoitti:

että Jeesus on yksin alkupiste. Hän on isän kanssa alkupiste kun on aina ollut Isässä. Siis aina olemassa kuten Jumalan olemukseen kuuluu.

todistuksen mukaan Isä YKSIN on totinen Jumala:

Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Miksi sinä et usko Jeesuksen Kristuksen omaa opetusta, vaan etsit muita? apostolitkin nimesivät yksin Isän ainoaksi Jumalaksi:

1. Kor. 8:6
        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Ef. 4:6
        "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

• merim.raimo
        ekivaari kirjoitti:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Miksi sinä et usko Jeesuksen Kristuksen omaa opetusta, vaan etsit muita? apostolitkin nimesivät yksin Isän ainoaksi Jumalaksi:

"niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

"yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa."

eiväthän edes opetuslapset ymmärtäneet, että miksi Jumala oli heidän kansaan = JEESUS KRISTUS.

• on tämä
        ekivaari kirjoitti:

miksi en usko.

>>Miksi sinä et usko Jeesuksen Kristuksen omaa opetusta, vaan etsit muita? apostolitkin nimesivät yksin Isän ainoaksi Jumalaksi:

• on tämä kirjoitti:

miksi en usko.

>>Miksi sinä et usko Jeesuksen Kristuksen omaa opetusta, vaan etsit muita? apostolitkin nimesivät yksin Isän ainoaksi Jumalaksi:

myös 1.Kor.8:6 jakeen, niin siinä julistetaan Isä ainoaksi Jumalaksi:

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Poikakin on Isästä eikä Isä Pojasta!

• ei kuitenkaan
        ekivaari kirjoitti:

myös 1.Kor.8:6 jakeen, niin siinä julistetaan Isä ainoaksi Jumalaksi:

1. Korinttolaiskirje 8
        6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Poikakin on Isästä eikä Isä Pojasta!

Jeesuskselle todisteta ihmisjumaluuta. Heprealaiskirjeen Isän antaman todistuksenn mukaan Jeesus taivaan ja maan luoja. Sinä yrität tyrkyttää minulle tähän hommaan tuomarien jumaluudella olevaa persoonaa.

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
        3. Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli.
        4. Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä,
        5. ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän nimitti yöksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä.
        6. Jumala sanoi: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."
        7. Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle. Niin tapahtui,
        8. ja Jumala nimitti kannen taivaaksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni toinen päivä.
        9. Jumala sanoi: "Kokoontukoot taivaankannen alapuolella olevat vedet yhteen paikkaan, niin että maan kamara tulee näkyviin." Ja niin tapahtui.
        10. Jumala nimitti kiinteän kamaran maaksi, ja sen paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän nimitti mereksi. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä.
        11. Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihreyttä, siementä tekeviä kasveja ja hedelmäpuita, jotka maan päällä kantavat hedelmissään kukin lajinsa mukaista siementä." Ja niin tapahtui.

• ei kuitenkaan kirjoitti:

Jeesuskselle todisteta ihmisjumaluuta. Heprealaiskirjeen Isän antaman todistuksenn mukaan Jeesus taivaan ja maan luoja. Sinä yrität tyrkyttää minulle tähän hommaan tuomarien jumaluudella olevaa persoonaa.

Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
        2. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
        3. Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli.
        4. Jumala näki, että valo oli hyvä. Jumala erotti valon pimeydestä,
        5. ja hän nimitti valon päiväksi, ja pimeyden hän nimitti yöksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni ensimmäinen päivä.
        6. Jumala sanoi: "Tulkoon kaartuva kansi vesien väliin, erottamaan vedet toisistaan."
        7. Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle. Niin tapahtui,
        8. ja Jumala nimitti kannen taivaaksi. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni toinen päivä.
        9. Jumala sanoi: "Kokoontukoot taivaankannen alapuolella olevat vedet yhteen paikkaan, niin että maan kamara tulee näkyviin." Ja niin tapahtui.
        10. Jumala nimitti kiinteän kamaran maaksi, ja sen paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän nimitti mereksi. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä.
        11. Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihreyttä, siementä tekeviä kasveja ja hedelmäpuita, jotka maan päällä kantavat hedelmissään kukin lajinsa mukaista siementä." Ja niin tapahtui.

luonut sanansa kautta, mutta sana ei ole sama kuin Isä Jumala, Luoja, vaan sana on välimies, jonka kautta Jumala on kaiken luonut:

Hepr. 1:2
        "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan KAUTTA, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka KAUTTA hän myös on maailman luonut"

Jumalan sanakin on luotu sanan kautta ja sen luoja on Jumala, sillä:

1. Moos. 1:3
        "Jumala sanoi: »Tulkoon valo!» Ja valo tuli." [2. Kor. 4:6]

2. Korinttolaiskirje 4
        6 "Sillä Jumala, joka sanoi: »Loistakoon valkeus pimeydestä», on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."

Pojan saama valo ja Jumalan kirkkaus on siis Isältä Jumalan, jo ennen ensimmäistä päivää Pojalle antamaa kirkkautta:

Joh. 17:22
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä- "

• valitset
        ekivaari kirjoitti:

luonut sanansa kautta, mutta sana ei ole sama kuin Isä Jumala, Luoja, vaan sana on välimies, jonka kautta Jumala on kaiken luonut:

Hepr. 1:2
        "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan KAUTTA, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka KAUTTA hän myös on maailman luonut"

Jumalan sanakin on luotu sanan kautta ja sen luoja on Jumala, sillä:

1. Moos. 1:3
        "Jumala sanoi: »Tulkoon valo!» Ja valo tuli." [2. Kor. 4:6]

2. Korinttolaiskirje 4
        6 "Sillä Jumala, joka sanoi: »Loistakoon valkeus pimeydestä», on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."

Pojan saama valo ja Jumalan kirkkaus on siis Isältä Jumalan, jo ennen ensimmäistä päivää Pojalle antamaa kirkkautta:

Joh. 17:22
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä- "

KAUTTA sanan jolla yrität hävittää Sanan joka on Jumala. Kukaan muu ei ole ennen kaikkia kuin Jumala ja kenessä muussa on kaikki täyteys. Siis kaikki Jumalan ominaisuudet. Mieti tätä kun tarjoat Hänelle tuomarien jumaluutta.

16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17. ja hän on ennen KAIKKIA, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19. Sillä Jumala näki hyväksi, että KAIKKI täyteys hänessä asuisi

• valitset kirjoitti:

KAUTTA sanan jolla yrität hävittää Sanan joka on Jumala. Kukaan muu ei ole ennen kaikkia kuin Jumala ja kenessä muussa on kaikki täyteys. Siis kaikki Jumalan ominaisuudet. Mieti tätä kun tarjoat Hänelle tuomarien jumaluutta.

16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17. ja hän on ennen KAIKKIA, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19. Sillä Jumala näki hyväksi, että KAIKKI täyteys hänessä asuisi

joka lähetti ja lähettää sanan! Sana ei tule lähettämättä eikä itsestänsä:

Joh. 8:47
        "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

• lährtti sanansa
        ekivaari kirjoitti:

joka lähetti ja lähettää sanan! Sana ei tule lähettämättä eikä itsestänsä:

Joh. 8:47
        "Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."

itsessään.9

Ef.1:9 tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi ITSESSÄÄN tehdä -
        10. siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

• Mohikaanilta olisi mielenkiintoista saada mielipiteet: Pidättekö Jumalan kuvana ja kunniana luonnollista miestä vai hengellistä miehen päätä, Kristusta?

• Suoraan sanoen Paavali yritti tässä kirjoitusten perusteella opettaa, että myös uskossa oleva vaimo saa juurtua suoraan Kristukseen, ilman miehensä välitystä ja riippumatta miehensä uskosta, sillä lihallisen miehenkin mietteet saattavat olla "vähemmän kunniakkaita"!
      -------

Niin, tämä "mies on vaimon pää" on todella laaja-alainen asia, mutta se ei liity vaimon/miehen pelastukseen milläänlailla.Ensiksi on huomioitava, että tässä yhteydessä puhutaan avioliitsta/aviopuolisoista ja erikoisesti parisuhteesta.

Siis täysin eri tilanne, jos ajatellaan seurakunnassa olevia sisaria, jotka ovat sinkkuja.Heihin ei kohdennu tämä alamaisuus mieheen, koska eihän heillä ole kohdetta/mistä, jolle olla alamainen.

Kun ymmärtää ja huomioi Jumalan suunnitteleman ihmisen sisäisen elämän ja sen vaikutuksen parisuhteeseen, niin tämä asia aukeaa aivan erilailla.Tai kun pohtii parisuhteessa olevia ongelmia ja miten ne tulisi ratkaista jne....

Niin, kun aviovaimo on Jumalan säätämyksen mukaan alamainen aviomiehelleen, niin tässä suhteessa ei ilmene alistaminen millään muodoin. Onhan mieskin alamainen Kristukselle.Kyseessä onkin ihmissuhteeseen liittyvä toimivuus, jota ohjaa ihmisen alitajuiset tekijät.

Jos aviopuolisot ymmärtävät ja uskovat mikä on Jumalan tahto parisuhteessa/avioöiitossa eli miehen pää on Kristus ja tämä mies on vaimon pää (siis ei lihallisen) niin avioliitto on erikoisen kukoistava ja syvällinen ja erikoisesti lapsen sisäinen kehitys on turvattu. Kun mies on vaimon pää, niin tämä tekijä erikoisesti ilmentyy kodin turvallisuutena ilmapiirissä.

Siis tämä "mies on vaimon pää", niin voimakkaaammin se tarkoittaa vaimon asioiden vastuunottamisesta ja niiden kantamisesta ja näin taas vaimo "vapautuu" elämään tasapainoista hoivaelämää kohdistaen sen lapsiinsa.

Tehköön joku vaikka väitöskirjan aiheesta, niin aviovaimon mielen ongelmoittaa kun mies ei ole vaimon pää ja tämä vaimon kielteinen mielen vaikutus heijastuu ja vaikuttaa lapsien kehitykseen.

Huomatkaa erikoisesti, miten tämä asia "mies on vaimon pää"; niin on täysin väärin ymmärretty, jos lihallinen ,mies hyväksyy tuon jakeen sisällön.
      Jopa seurakunnissa opetetaan tämä asia alistamisena.Siis tavalla, joka on vaimon tahdon vastainen ja lihallisen miehen hyväksymä.Näin ei todella saisi olla, koska lihallinen ihminen ei hyväksy yhtään jaetta Raamatusta. Ei edes tätä "mies on vaimon pää".

• Ymmärrän ja uskon, miten pitkät hiukset vaimolla ilmentää enkeleille vallan alaisuutta.Onhan tämä selkeästi tuotu esiin Raamatussa. Taas sekin on ymmärrettvä, ettei pitkien hiusten kasvattaminen ole sama asia kuin alamaisuus miehelleen.

Siis aviovaimon on ymmärrettävä tämä alamaisuus oikeassa valossa ja uskottava sydämessään sen viisauteen ja turvallisuutta tuottavaan tekijään.Tässä tilassa vaimo lähes luontaisesti antaa hunnun kasvaa päähänsä , merkiksi enkeleille.
        Muuten tähän tekijään liittyy todella ihmeellisiä alitajuisia asioita kun seuraa naisen aseman muuttumista yhteiskunnassa ja miten tämä heijastuu ulkoiseen olemukseen. Muotiin/pukeutumiseen jne..., niin hiuksien pituus on yksi olemmainen ulkoinen tekijä naisen muuttumisessa.Toisaalta ymmärrän, miten ensiksi on mies muuttunut ja sen seurauksena nainenkin.

Niin, on aivan turhaa puhdistaa malja ulkopuolelta, jos sisin on likainen.Siis ihnmisen lihallinen sisäinen olemus ohjaa ihmisen ulkona olevia asioita.

Tämä vaimon alamaisuus miehelleen on sama asia/ilmentymä kuin miehen alamaisuus Kristukselle.Uskon, ettei KUKAAN mies valita maailmassa ja tule valittamaan tätä alamaisuutta Kristukselle.Juuri Kristushan on kiinnostunut ja KANTAA huolta miehen mieliikuvista.

Esim. aviovaimon mieltä rassaa todella laajasti arjessa olevat asiat, joista mies ei ole kiinnostunut ja siten ei kanna vastuuta niistä/vaimon mielikuvista.

PS. En muuten ole tavannut aviossa olevaa naista, joka kärsisi siitä, että mihensä huomioi häntä ja erikoisesti on kiinnostunut hänen mielikuvistaan.Olivatpa ne kielteisiä tai myönteisiä.Siis miehen kiinnostuminen vaimonsa mieliikuvista/asioista arjessa on lähes suoraan verrannollinen vaimon yksinäisyyteen ja siten mielialaan.

Mutta, olen tavannut todella paljon aviovaimoja, jotka murehtivat mihensä välinpitämättömyyttä ja miten mies ei kanna vastuuta asioista.

" Sentähden MIES luopukoon isästämsä ja äidistänsä ja LIITTYKÖÖN VAIMOONSA ja ne KAKSI TULEVAT YHDEKSI LIHAKSI".

• täysin samaa mieltä kanssasi, ml213,. Mutta kun hengellisiä asioita yritetään kuvata näkyväisillä asioilla, näkyväiset ovat hyvin kömpelöitä vertauskuviksi niille hengellisille asioille, mitä ymmärryksen silmin 'katsellaan' ja hengellisiä asioita on vaikea sanoilla selittää.

• ekivaari kirjoitti:

täysin samaa mieltä kanssasi, ml213,. Mutta kun hengellisiä asioita yritetään kuvata näkyväisillä asioilla, näkyväiset ovat hyvin kömpelöitä vertauskuviksi niille hengellisille asioille, mitä ymmärryksen silmin 'katsellaan' ja hengellisiä asioita on vaikea sanoilla selittää.

Se on totta, miten Hengelliset asiat on vaikea kuvata siten, että miten ne toteuttavat ihmisen käyttäytymisessä Jumalan tahdon.

Ymmärränkin, miten Jumala ensin ohjaa ihmisen alitajuntaa eli sitä sydämentilaa Raamatun ilmaisua käyttäen.Tämä Hengellinen asia siis alitajunnasta alkaa ohjata ihmisen koko käyttäytymistä ja ajattelua/mielikuvia asioista.Kun sydän on Hengellä täyttynyt, niin luonnollisesti ihminen ajattelee- näkee- ymmärtää asiat Hengellisesti.

Esim. Hengen silmin katsottuna/ymmärrettynä on aivan kaksi eri asiaa ; "mies on vaimon pää" ja tämä vallanalaisuuden merkki vaimolla eli huntu/pitkät hiukset.

Uudestisyntynyt mieshän mahdollistuu olemaan vaimonsa pää, vaikka vaimo ei uskoisi tai hyväksyisi alamaisuutta miheensä nähden.

Siis vaimolla tämä alamaisuus on vaimon sektorille kuuluva asia ja mihen sektorille taas kuuluu olla vaimonsa pää.

Tietysti ihanteellinen tila olisi, jos molemmat,- mies ja vaimo uskoisivat Jumalan aivoituksen kohdalleen ja eläisivät arjessaan sen todeksi.Näin ei aina ole.

Siis kysymys on miten mies ja vaimo elää/käyttäytyy arjessaan toisiinsa nähden, jonka JUmala on aivoittanut.

Kyseessä todella on Jumalan aivoittama malli ihmisen käyttäytymisestä, jonka läheisyydessä lapsi kehittyy parhaassa mahdollisessa tilassa.Esim. päinvastainen tila, jossa vaimo on miehen tilassa ja mies on ohjautunut vaimopn tilaan, niin lapset sairastelevat mieleltään laajemmin.Kasvavat siis epävarmuudessa ja jääden epäbvarmaksi sisimmältään aikuisuudessaan.No, onneksi näistäkin asioista ihminen mahdollistuu kasvamaan pois, jos tiedostaa elämäänsä/epävarmuuteen liittyvät asiat.

Sekin on mielenkiintoista, miten nämä osat kasvattavat ihmistä.Kun mies haluaa olla vaimonsa pää, niin hän joutuu väkisin kohtaamaan itsestään ne huonoimmat alueet ja sma pätee vaimoon ja vaimon osaan.Siis näillä "rooleilla" on selkeä kasvattava tekijä ihmisessä.

• ml213 kirjoitti:

Se on totta, miten Hengelliset asiat on vaikea kuvata siten, että miten ne toteuttavat ihmisen käyttäytymisessä Jumalan tahdon.

Ymmärränkin, miten Jumala ensin ohjaa ihmisen alitajuntaa eli sitä sydämentilaa Raamatun ilmaisua käyttäen.Tämä Hengellinen asia siis alitajunnasta alkaa ohjata ihmisen koko käyttäytymistä ja ajattelua/mielikuvia asioista.Kun sydän on Hengellä täyttynyt, niin luonnollisesti ihminen ajattelee- näkee- ymmärtää asiat Hengellisesti.

Esim. Hengen silmin katsottuna/ymmärrettynä on aivan kaksi eri asiaa ; "mies on vaimon pää" ja tämä vallanalaisuuden merkki vaimolla eli huntu/pitkät hiukset.

Uudestisyntynyt mieshän mahdollistuu olemaan vaimonsa pää, vaikka vaimo ei uskoisi tai hyväksyisi alamaisuutta miheensä nähden.

Siis vaimolla tämä alamaisuus on vaimon sektorille kuuluva asia ja mihen sektorille taas kuuluu olla vaimonsa pää.

Tietysti ihanteellinen tila olisi, jos molemmat,- mies ja vaimo uskoisivat Jumalan aivoituksen kohdalleen ja eläisivät arjessaan sen todeksi.Näin ei aina ole.

Siis kysymys on miten mies ja vaimo elää/käyttäytyy arjessaan toisiinsa nähden, jonka JUmala on aivoittanut.

Kyseessä todella on Jumalan aivoittama malli ihmisen käyttäytymisestä, jonka läheisyydessä lapsi kehittyy parhaassa mahdollisessa tilassa.Esim. päinvastainen tila, jossa vaimo on miehen tilassa ja mies on ohjautunut vaimopn tilaan, niin lapset sairastelevat mieleltään laajemmin.Kasvavat siis epävarmuudessa ja jääden epäbvarmaksi sisimmältään aikuisuudessaan.No, onneksi näistäkin asioista ihminen mahdollistuu kasvamaan pois, jos tiedostaa elämäänsä/epävarmuuteen liittyvät asiat.

Sekin on mielenkiintoista, miten nämä osat kasvattavat ihmistä.Kun mies haluaa olla vaimonsa pää, niin hän joutuu väkisin kohtaamaan itsestään ne huonoimmat alueet ja sma pätee vaimoon ja vaimon osaan.Siis näillä "rooleilla" on selkeä kasvattava tekijä ihmisessä.

NOVUM sanoo näin 1.Kor.11:7 jakeen:

"Miehen taas sillä ei pidä peittää päätä, kuva ja kunnia Jumalan ollen".

Kun tuota yritetään muotoilla järkevään järjestykseen, niin kirjoittajan tarkoituksena lienee ollut sanoa, että "sillä (peitteellä) ei pidä peittää miehen päätä, (joka on Kristus) Jumalan kuva ja kunnia!

Tämä vain tarkennuksena sen tähden, kun helluntailaisuudessa on aika paljon miespuolisia henkilöitä, jotka pröystäilevät sillä väärennöksellä, että "mies on Jumalan kuva ja kunnia".

Mutta nämä seuraavat opetukset kumoavat sellaisen harhaluulon:

1. Kor. 11:11
        "Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa."

Gal. 3:28
        "Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa."

Jumalan kuva ei ole mies eikä nainen yksin, vaan jumalasuhde lähimmäisiimme. Sitä se kuvaa.

• nyt tarpeeksi selväksi jokaiselle miehelle, että myös miesten kuuluu kätkeä oma tyhmyytensä, koska se on häpeällistä enkelien edessä?

Tämä jae on ymmärretty miesten keskuudessa väärin, jos opetetaan että "mies on Jumalan kuva ja kunnia". Ei luonnollinen mies yksin ole Jumalan kunnia, vaan miehen pää, Kristus, on se joka kunnian ansaitsee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe