Aito Herran Jeesuksen Kristuksen mukainen Jumalanpalvelus:
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.
Vaara ihmismielen mukaiseen oppiin ja parannuskehotus siitä ja tuomio vanhurskaudessa:
Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko". Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Jeesuksen seuraamisohje ja ihmisten arvostelun valheenpaljastus:
Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä. Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi (riivaajahenkien johtaja), kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään! älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta. älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Suurin vaara ihmismielelle ja Jumalan ihmisen tavoite:
Ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen. Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla. Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
Älkää antako kenenkään pettää itseänne, varoitus:
Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet? Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne.
Jeesuksen opetuslapsille varoitus ja kehotus:
Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta, sillä niiden tähden tulee Jumalan viha, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne. älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
Varokaa ihmisoppeja
17
686
Vastaukset
- Valoon päässyt
"Älkää antako kenenkään pettää itseänne, varoitus:
Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"
Juuri näin on, mutta et voi nähdä sitä oikeassa valossa, koska olet uskonnon ja sen oppien sokaisema. Mutta sinulla on oikeus elää pimeydessä ja oikeus myös julistaa uskoasi ja yrittää saamaan toisia saman harhan valtaan tai pysymään harhan piirissä. Kun on paljon muita samalla tavalla uskovia niin voit kuvitella, että olet oikealla tiellä vaikket olekaan.
Jos kykenet antamaan totuudelle mahdollisuuden niin voit pelastua, mutta jos et niin elät elämäsi loppuun tietämättömyydessä ja kuolet ikuisiksi ajoiksi.
Tätä Jeesus tarkoitti.- Jeesuksen opetuslapsi
Olet väärässä, olen saanut anoa Isältä Jumalalta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä Pyhän Hengen lahjaa. Kiitos ja kunnia Isälle siitä, että hän on hyvä ja armollinen kaikille, jotka hyvää häneltä anovat, myös sinulle, jos sitä häneltä tahdot pyytää. Pyhän Hengen kautta olen saanut Isän Jumalan valon ja ymmärryksen, että minun ei tarvitse turvautua itseeni eikä ihmisten oppeihin, vaan saan turvata koko sydämmestäni häneen, joka on lupaukset antanut ja on uskollinen. Kiitos taivaan Jumalalle, maan ja taivaan Luojalle, hänen ainoan Poikansa Jeesuksen nimessä. Jeesus on Herra ja tulee tuomitsemaan meidät kaikki totuudessa ja armossa, sillä hän on uskollinen ja totuudellinen. Etsitään sitä, mikä ylhäältä tulee, kirkkauksien Isältä. Olkoon taivaallinen Isä armollinen sekä sinulle että minulle ja siunatkoon hän meitä kaikella taivallisella hyvällä.
- ..oletko..?
Kirjoitat seuraavaa:
** Juuri näin on, mutta et voi nähdä sitä oikeassa valossa, koska olet uskonnon ja sen oppien sokaisema. Mutta sinulla on oikeus elää pimeydessä ja oikeus myös julistaa uskoasi ja yrittää saamaan toisia saman harhan valtaan tai pysymään harhan piirissä.**
Jos SINÄ sanot, melkein suoraan Raamatusta kirjoitettua 'harhaksi', mikä SINULLE on TOTTA???
Sitten jatkat:
*** Jos kykenet antamaan totuudelle mahdollisuuden niin voit pelastua, mutta jos et niin elät elämäsi loppuun tietämättömyydessä ja kuolet ikuisiksi ajoiksi.***
Mikä SINULLE on OIKEA 'totuus'? 'Jeesuksen opetuslapselle' ja meille muille Jeesusta seuraaville ja Raamattua totena pitäville, JEESUS on TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ.
MIKÄ se SINULLE on, ja mikä SINUN 'valosi' on? Onko SE ehkä PIMEYTTÄ?????????? - Jeesuksen opetuslapsi
..oletko..? kirjoitti:
Kirjoitat seuraavaa:
** Juuri näin on, mutta et voi nähdä sitä oikeassa valossa, koska olet uskonnon ja sen oppien sokaisema. Mutta sinulla on oikeus elää pimeydessä ja oikeus myös julistaa uskoasi ja yrittää saamaan toisia saman harhan valtaan tai pysymään harhan piirissä.**
Jos SINÄ sanot, melkein suoraan Raamatusta kirjoitettua 'harhaksi', mikä SINULLE on TOTTA???
Sitten jatkat:
*** Jos kykenet antamaan totuudelle mahdollisuuden niin voit pelastua, mutta jos et niin elät elämäsi loppuun tietämättömyydessä ja kuolet ikuisiksi ajoiksi.***
Mikä SINULLE on OIKEA 'totuus'? 'Jeesuksen opetuslapselle' ja meille muille Jeesusta seuraaville ja Raamattua totena pitäville, JEESUS on TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ.
MIKÄ se SINULLE on, ja mikä SINUN 'valosi' on? Onko SE ehkä PIMEYTTÄ??????????Se on pimeyden henkivalta, joka tahtoo tuhota ja tappaa. Muistakaa että meillä ei ole taistelu ihmisiä vastaan, vaan taivaan avaruuksissa olevia pimeyden henkivaltoja vastaan. Jeesus on voittanut, Saatana tietää, että hänellä on vähän aikaa. Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, samoin hänen palvelijansa, joilla on kuitenkin Jumalan armosta mahdollisuus etsiä ainutta todellista Elämää ja yltäkylläistä sellaista Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa Pyhän Hengen kautta. Uskoisin tietäväni, minkä aatesunnan kannattaja olet, vaikka et sitä viestissäsi tuonutkaan esille. Voin kuitenkin olla väärässä, koska olen ihminen. Tärkeintä on kuitenkin ihmisen kannalta tulla tuntemaan Totuus eli Jeesus juutalaisten Messiaana ja pakanakansoista tulleiden Kristuksena, vain hän on Tie elävän Jumalan yhteyteen, mitään muuta nimeä ei ole ihmisille annettu, missä he voivat pelastua. Jumalan valtakunta on iloa, rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä.
- Valoon päässyt
..oletko..? kirjoitti:
Kirjoitat seuraavaa:
Sitten jatkat:
MIKÄ se SINULLE on, ja mikä SINUN 'valosi' on? Onko SE ehkä PIMEYTTÄ??????????” Oletko ? kysyit seuraavaa:
**Jos SINÄ sanot, melkein suoraan Raamatusta kirjoitettua 'harhaksi', mikä SINULLE on TOTTA??? **
**Mikä SINULLE on OIKEA 'totuus'? 'Jeesuksen opetuslapselle' ja meille muille Jeesusta seuraaville ja Raamattua totena pitäville, JEESUS on TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ. **
**MIKÄ se SINULLE on, ja mikä SINUN 'valosi' on? Onko SE ehkä PIMEYTTÄ??????????**
Ainoastaan valossa voi nähdä asioita. Pimeässä taas ei näe mitään vaan pitää tunnustella tai arvailla tai luottaa siihen mitä muut ympärillä sanovat ja opastavat. Pimeässä vaeltajalle löytyy ”opastajia”. On uskonnot ja niiden sadat lahkot sekä niiden papit, paavi, imaamit, saarnaajat, munkit, jne. , on selvänäkijöitä, on new age, on Osho, on ateistit jne. Todella vaikea tietää mikä oppi tai sen tulkinta on oikeanlaisen elämän malli ja kertoo totuuden elämästä, rakkaudesta ja kuolemasta.
Vasta noin 40 vuotiaana ( eli 13 vuotta sitten ) aloin nähdä asioita niin kuin ne ovat. Todellisuuden näkeminen on suurin lahja mitä elämä voi ihmiselle antaa. Yhtä hyvin voisi sanoa, että se on Jumalan lahja, mutta en halua käyttää Jumala-sanaa, koska minulle Jumala on eri asia kuin tielle Jeesusta tunnustaville uskovaisille.
Tiedän, että Jeesus oli suuri juutalainen opettaja. Jos hän eläisi nyt niin olisiko hän edelleen juutalainen vai olisiko hän katolinen, luterilainen, muslimi, mormoni, jehovan todistaja, buddhalainen, hindu, new age ihminen, vai joku muu ?
Epäilen, ettei hän olisi mitään näistä vaan hän toimisi sen mukaan mitä hän sisimmässään tietäisi oikeaksi. Siihen hän ei tarvitsisi mitään uskontoa tai paavin, imaamien tai piispankokouksien laatimia dogmeja tai mitään muitakaan sääntöjä. Ei edes raamattua tai uutta testamenttia, mutta hän kyllä olisi ne lukenut ja näkisi mikä siinä on totta.
Minä haluan elää vapaana kuin Jeesus. Jumalan ja minun välillä on suora yhteys ja kun teen väärin tai elämässäni on jotakin valheellista niin elämä ( jumala ) kertoo sen minulle jollakin tavalla kunnes kykenen tai olen valmis näkemään totuuden.
Kun valheellisuuden näkee niin sen jälkeen valheellisuus häviää ja totuus tulee tilalle ja kuljen entistä kirkkaammassa valossa.
Raamatun mukaan Jeesus sanoi ”MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ”. Minulle tämä tarkoittaa ” SISÄLLÄNI ON SUORA YHTEYS ELÄMÄÄN (=JUMALAAN)” - totinen Valkeus..
Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Se on pimeyden henkivalta, joka tahtoo tuhota ja tappaa. Muistakaa että meillä ei ole taistelu ihmisiä vastaan, vaan taivaan avaruuksissa olevia pimeyden henkivaltoja vastaan. Jeesus on voittanut, Saatana tietää, että hänellä on vähän aikaa. Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, samoin hänen palvelijansa, joilla on kuitenkin Jumalan armosta mahdollisuus etsiä ainutta todellista Elämää ja yltäkylläistä sellaista Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa Pyhän Hengen kautta. Uskoisin tietäväni, minkä aatesunnan kannattaja olet, vaikka et sitä viestissäsi tuonutkaan esille. Voin kuitenkin olla väärässä, koska olen ihminen. Tärkeintä on kuitenkin ihmisen kannalta tulla tuntemaan Totuus eli Jeesus juutalaisten Messiaana ja pakanakansoista tulleiden Kristuksena, vain hän on Tie elävän Jumalan yhteyteen, mitään muuta nimeä ei ole ihmisille annettu, missä he voivat pelastua. Jumalan valtakunta on iloa, rauhaa ja vanhurskautta Pyhässä Hengessä.
Kenelle tarkoitit viestisi???
- oletko todellakaan?
Valoon päässyt kirjoitti:
” Oletko ? kysyit seuraavaa:
**Jos SINÄ sanot, melkein suoraan Raamatusta kirjoitettua 'harhaksi', mikä SINULLE on TOTTA??? **
**Mikä SINULLE on OIKEA 'totuus'? 'Jeesuksen opetuslapselle' ja meille muille Jeesusta seuraaville ja Raamattua totena pitäville, JEESUS on TIE ja TOTUUS ja ELÄMÄ. **
**MIKÄ se SINULLE on, ja mikä SINUN 'valosi' on? Onko SE ehkä PIMEYTTÄ??????????**
Ainoastaan valossa voi nähdä asioita. Pimeässä taas ei näe mitään vaan pitää tunnustella tai arvailla tai luottaa siihen mitä muut ympärillä sanovat ja opastavat. Pimeässä vaeltajalle löytyy ”opastajia”. On uskonnot ja niiden sadat lahkot sekä niiden papit, paavi, imaamit, saarnaajat, munkit, jne. , on selvänäkijöitä, on new age, on Osho, on ateistit jne. Todella vaikea tietää mikä oppi tai sen tulkinta on oikeanlaisen elämän malli ja kertoo totuuden elämästä, rakkaudesta ja kuolemasta.
Vasta noin 40 vuotiaana ( eli 13 vuotta sitten ) aloin nähdä asioita niin kuin ne ovat. Todellisuuden näkeminen on suurin lahja mitä elämä voi ihmiselle antaa. Yhtä hyvin voisi sanoa, että se on Jumalan lahja, mutta en halua käyttää Jumala-sanaa, koska minulle Jumala on eri asia kuin tielle Jeesusta tunnustaville uskovaisille.
Tiedän, että Jeesus oli suuri juutalainen opettaja. Jos hän eläisi nyt niin olisiko hän edelleen juutalainen vai olisiko hän katolinen, luterilainen, muslimi, mormoni, jehovan todistaja, buddhalainen, hindu, new age ihminen, vai joku muu ?
Epäilen, ettei hän olisi mitään näistä vaan hän toimisi sen mukaan mitä hän sisimmässään tietäisi oikeaksi. Siihen hän ei tarvitsisi mitään uskontoa tai paavin, imaamien tai piispankokouksien laatimia dogmeja tai mitään muitakaan sääntöjä. Ei edes raamattua tai uutta testamenttia, mutta hän kyllä olisi ne lukenut ja näkisi mikä siinä on totta.
Minä haluan elää vapaana kuin Jeesus. Jumalan ja minun välillä on suora yhteys ja kun teen väärin tai elämässäni on jotakin valheellista niin elämä ( jumala ) kertoo sen minulle jollakin tavalla kunnes kykenen tai olen valmis näkemään totuuden.
Kun valheellisuuden näkee niin sen jälkeen valheellisuus häviää ja totuus tulee tilalle ja kuljen entistä kirkkaammassa valossa.
Raamatun mukaan Jeesus sanoi ”MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ”. Minulle tämä tarkoittaa ” SISÄLLÄNI ON SUORA YHTEYS ELÄMÄÄN (=JUMALAAN)”Sinun kommenttisi:
^^ Ainoastaan valossa voi nähdä asioita. Pimeässä taas ei näe mitään ^^
------------------------
Joh.1:1-5
" Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3.
Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4.
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5.
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."
-------------------
Siinä sinulle Jumalan sanaa VALKEUDESTA, jota SINÄ, näköjään, et käsitä, kun pimeydessä kuljet.
Vastauksena, sinun epäilykseesi......jos Jeesus eläisi nyt, kun ensin esität listan nimiä,
^^* ettei hän olisi mitään niistä vaan hän toimisi sen mukaan mitä hän sisimmässään tietäisi oikeaksi. Siihen hän ei tarvitsisi mitään uskontoa tai paavin, imaamien tai piispankokouksien laatimia dogmeja tai mitään muitakaan sääntöjä. Ei edes raamattua tai uutta testamenttia, mutta hän kyllä olisi ne lukenut ja näkisi mikä siinä on totta ^^,........
oli tuo esittämäni Raamatun kohta.
Jeesus on Jumala ja TIETÄÄ, mikä on oikeaa!
MUTTA....sinullakin ON toivoa, kun teet täyskäännöksen pimeydestä valoon, joka on Jeesus Kristus.
Hyvää päivänjatkoa sinullekin! - Valoon päässyt
oletko todellakaan? kirjoitti:
Sinun kommenttisi:
^^ Ainoastaan valossa voi nähdä asioita. Pimeässä taas ei näe mitään ^^
------------------------
Joh.1:1-5
" Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3.
Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4.
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5.
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt."
-------------------
Siinä sinulle Jumalan sanaa VALKEUDESTA, jota SINÄ, näköjään, et käsitä, kun pimeydessä kuljet.
Vastauksena, sinun epäilykseesi......jos Jeesus eläisi nyt, kun ensin esität listan nimiä,
^^* ettei hän olisi mitään niistä vaan hän toimisi sen mukaan mitä hän sisimmässään tietäisi oikeaksi. Siihen hän ei tarvitsisi mitään uskontoa tai paavin, imaamien tai piispankokouksien laatimia dogmeja tai mitään muitakaan sääntöjä. Ei edes raamattua tai uutta testamenttia, mutta hän kyllä olisi ne lukenut ja näkisi mikä siinä on totta ^^,........
oli tuo esittämäni Raamatun kohta.
Jeesus on Jumala ja TIETÄÄ, mikä on oikeaa!
MUTTA....sinullakin ON toivoa, kun teet täyskäännöksen pimeydestä valoon, joka on Jeesus Kristus.
Hyvää päivänjatkoa sinullekin!Kinastelua siitä kumpi kulkee valkeudessa on turha jatkaa.
Vaihtoehtoja on kolme,
a) sinä
b) minä
c) ei kumpikaan
Alkuperäinen otsikon "VAROKAA IHMISOPPEJA" kanssa olen täysin samaa mieltä, mutta ymmärrämme sen täysin eri tavalla.
Kuten jo varmaan huomasitkin minulle kaikki opit ovat ihmisoppeja oli kyse sitten islamista, kristinuskosta, juutalaisuudesta, raamatusta, koraanista, papin saarnasta tai mistä tahansa muusta ihmisen luomasta opista tai tulkinnasta.
Tämä koskee myös minun ja sinun kirjoituksia. Kenenkään ei pidä niitäkään kritiikittömästi uskoa.
Jumala on antanut ihmiselle älykkyyden, jonka avulla voi arvioida mikä on totta ja mikä ei.
Siinäkin on vain kolme vaihtoehtoa minkä tahansa yksittäisen asian suhteen.
a) En tiedä. Tämä mahdollistaa oppimisen.
b) Tiedän, että asia on juuri noin. Näin voin sanoa vain asioista, jotka tunnen oman kokemuksen kautta.
b) Tiedän, ettei asia pidä paikkaansa. Samoin tämän voi tietää vain oman kokemuksen kautta. Valoon päässyt kirjoitti:
Kinastelua siitä kumpi kulkee valkeudessa on turha jatkaa.
Vaihtoehtoja on kolme,
a) sinä
b) minä
c) ei kumpikaan
Alkuperäinen otsikon "VAROKAA IHMISOPPEJA" kanssa olen täysin samaa mieltä, mutta ymmärrämme sen täysin eri tavalla.
Kuten jo varmaan huomasitkin minulle kaikki opit ovat ihmisoppeja oli kyse sitten islamista, kristinuskosta, juutalaisuudesta, raamatusta, koraanista, papin saarnasta tai mistä tahansa muusta ihmisen luomasta opista tai tulkinnasta.
Tämä koskee myös minun ja sinun kirjoituksia. Kenenkään ei pidä niitäkään kritiikittömästi uskoa.
Jumala on antanut ihmiselle älykkyyden, jonka avulla voi arvioida mikä on totta ja mikä ei.
Siinäkin on vain kolme vaihtoehtoa minkä tahansa yksittäisen asian suhteen.
a) En tiedä. Tämä mahdollistaa oppimisen.
b) Tiedän, että asia on juuri noin. Näin voin sanoa vain asioista, jotka tunnen oman kokemuksen kautta.
b) Tiedän, ettei asia pidä paikkaansa. Samoin tämän voi tietää vain oman kokemuksen kautta.et sinä kyllä valossa tunnu olevan.
A)Ensinnäkin et oikein osaa perustella Raamatun kautta asiaa.Puheesi on sinun omia puheitasi jolle ei löydy tukea Raamatusta.Perustelusi on lähes kokonaan muuta kuin Raamattuun perustuvaa
B)Sitten sanot Raamattuun perustuvia tekstejä harhaksi.
C)Kolmanneksi arviosi Jeesuksesta.Ettei tarvitsisi Raamattua tai uutta testamenttia.Ei Jumala voi sanaansa vastaan toimia eli ei voisi turhana sanaansa pitää.Hän kyllä tuntee Jumalan tahdon mikä on oikein ja väärin pärjäisi ilman koska tuntee asiat ulkoa.
D)Tahtonsa Jumala on ilmaissut Raamatussa jos mennään siihen että asioita arvioidaan omien tuntemusten tai sanotaan fiilisten kautta tai järjen kautta ensisijaisesti Raamattuun nähden silloin ollaan viheliäisessä tilassa.- nimeä!?
” Oletko ? kysyit seuraavaa:
Raamatun mukaan Jeesus sanoi ”MINÄ OLEN TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ”. Minulle tämä tarkoittaa ” SISÄLLÄNI ON SUORA YHTEYS ELÄMÄÄN (=JUMALAAN)”Oletko teosofi? Sen opin valo on pimeyttä. Olen kokenut ja nyt seuraan Jeesusta. Olen vapaa, mutta Herrani "orja". Orjana en silti tunne olevani.
Iloitsen Herrastani, Vapahtajastani, kuten neitsyt Maria aikanaan. - Valoon päässyt
L.J.H kirjoitti:
et sinä kyllä valossa tunnu olevan.
A)Ensinnäkin et oikein osaa perustella Raamatun kautta asiaa.Puheesi on sinun omia puheitasi jolle ei löydy tukea Raamatusta.Perustelusi on lähes kokonaan muuta kuin Raamattuun perustuvaa
B)Sitten sanot Raamattuun perustuvia tekstejä harhaksi.
C)Kolmanneksi arviosi Jeesuksesta.Ettei tarvitsisi Raamattua tai uutta testamenttia.Ei Jumala voi sanaansa vastaan toimia eli ei voisi turhana sanaansa pitää.Hän kyllä tuntee Jumalan tahdon mikä on oikein ja väärin pärjäisi ilman koska tuntee asiat ulkoa.
D)Tahtonsa Jumala on ilmaissut Raamatussa jos mennään siihen että asioita arvioidaan omien tuntemusten tai sanotaan fiilisten kautta tai järjen kautta ensisijaisesti Raamattuun nähden silloin ollaan viheliäisessä tilassa.L.J.H kirjoitit :
**A)Ensinnäkin et oikein osaa perustella Raamatun kautta asiaa.Puheesi on sinun omia puheitasi jolle ei löydy tukea Raamatusta.Perustelusi on lähes kokonaan muuta kuin Raamattuun perustuvaa **
**B)Sitten sanot Raamattuun perustuvia tekstejä harhaksi. **
**C)Kolmanneksi arviosi Jeesuksesta.Ettei tarvitsisi Raamattua tai uutta testamenttia.Ei Jumala voi sanaansa vastaan toimia eli ei voisi turhana sanaansa pitää.Hän kyllä tuntee Jumalan tahdon mikä on oikein ja väärin pärjäisi ilman koska tuntee asiat ulkoa. **
**D)Tahtonsa Jumala on ilmaissut Raamatussa jos mennään siihen että asioita arvioidaan omien tuntemusten tai sanotaan fiilisten kautta tai järjen kautta ensisijaisesti Raamattuun nähden silloin ollaan viheliäisessä tilassa. **
Ymmärrän sinua hyvin. Minullekin aikanaan uskoteltiin, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.
Tiedän nyt ettei näin ole. Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset joko itse suoraan tai sitten kuulopuheita tai taruja kirjaten ja niihin omiaan lisäten. Raamattua on heidän tulkintaansa asioista ja sen lisäksi tulkintaa ovat tehneet vielä Raamatun kääntäjät eri aikoina.
Jumala ei ole ilmaissut tahtoaan Raamatussa, mutta Raamattu on Jumalan tahto. Kaikki mikä on olemassa on Jumalan tahto. Muuten sitä ei olisi olemassa niin kuin ei tätäkään kirjoitusta. - Valoon päässyt
nimeä!? kirjoitti:
Oletko teosofi? Sen opin valo on pimeyttä. Olen kokenut ja nyt seuraan Jeesusta. Olen vapaa, mutta Herrani "orja". Orjana en silti tunne olevani.
Iloitsen Herrastani, Vapahtajastani, kuten neitsyt Maria aikanaan.En ole teosofi sen enempää kuin kristittykään. Kaikki oppirakennelmat ovat ihmisen tekemiä ja siksi vain tulkintoja elämästä tai Jumalasta. Ja kaikki tulkinnat ovat aina vajavaisia ja jokainen kuulija tai lukija tulkitsee sen omalla tavallaan.
Kun esimerkiksi lomamatkalla kirjoitat kortin, tekstiviestin tai kirjeen, jossa kuvaat kokemaasi niin et pysty kuvaamaan kuin äärimmäisen murto-osan siitä mitä olet kokenut eikä vastaanottajalla voi kuin arvailla mitä olet kokenut. Jos vastaanottaja on käynyt samassa paikassa niin silloin hän voi ymmärtää paremmin, mutta silti kaikki ei voi välittyä.
Tämä koskee kaikkea kirjoitettua tai puhuttua mukaan lukien raamattu, koraani ja kaikki muut kirjoitukset ja niiden tulkinnat.
Jumalan kuvaaminen ja selittäminen puhumalla tai kirjoittamalla on täysi mahdottomuus.
Jumalan nimen käyttäminen johtaa aina väärinkäsitykseen kuulijassa ja siksi en sitä mielellään käytä vaan pyrin ilmaisemaan asian niin, että viestini tulisi mahdollisimman hyvin ymmärretyksi.
Se miten hyvin viesti tulee lopulta ymmärretyksi on kuulijan kokemuksen varassa.
Minä en seuraa Jeesusta, mutta pyrin elämään mahdollisimman rehellistä ja tietoista elämää.
Tarua Jeesuksen äidin Marian neitsyydestä on elämän lakien vastainen, mutta pieni osa ihmiskunnasta siihen uskoo ja valtaosa heistäkin vain, koska heille on tämä uskomus lapsesta asti syötetty ainoana totuutena aivan kuten tarina Joulupukista lapsille kunnes se paljastetaan valheeksi. Valoon päässyt kirjoitti:
L.J.H kirjoitit :
**A)Ensinnäkin et oikein osaa perustella Raamatun kautta asiaa.Puheesi on sinun omia puheitasi jolle ei löydy tukea Raamatusta.Perustelusi on lähes kokonaan muuta kuin Raamattuun perustuvaa **
**B)Sitten sanot Raamattuun perustuvia tekstejä harhaksi. **
**C)Kolmanneksi arviosi Jeesuksesta.Ettei tarvitsisi Raamattua tai uutta testamenttia.Ei Jumala voi sanaansa vastaan toimia eli ei voisi turhana sanaansa pitää.Hän kyllä tuntee Jumalan tahdon mikä on oikein ja väärin pärjäisi ilman koska tuntee asiat ulkoa. **
**D)Tahtonsa Jumala on ilmaissut Raamatussa jos mennään siihen että asioita arvioidaan omien tuntemusten tai sanotaan fiilisten kautta tai järjen kautta ensisijaisesti Raamattuun nähden silloin ollaan viheliäisessä tilassa. **
Ymmärrän sinua hyvin. Minullekin aikanaan uskoteltiin, että Raamattu olisi Jumalan sanaa.
Tiedän nyt ettei näin ole. Raamatun ovat kirjoittaneet ihmiset joko itse suoraan tai sitten kuulopuheita tai taruja kirjaten ja niihin omiaan lisäten. Raamattua on heidän tulkintaansa asioista ja sen lisäksi tulkintaa ovat tehneet vielä Raamatun kääntäjät eri aikoina.
Jumala ei ole ilmaissut tahtoaan Raamatussa, mutta Raamattu on Jumalan tahto. Kaikki mikä on olemassa on Jumalan tahto. Muuten sitä ei olisi olemassa niin kuin ei tätäkään kirjoitusta.Raamattu nimenomaan on Jumalan sanaa ihmiset kyllä kirjoittaneet, ihmisten kautta Jumala on toimittanut sanansa Raamattuun.
Jumala on ilmaissut tahtonsa nimenomaan Raamatussa.
Koska uskot toisin et ole valossa.Pyydä Jeesus uudelleen elämääsi niin pääset valoon.
"Kaikki mikä on olemassa on Jumalan tahto."
Ei ihan näin ole.Ihmiskauppa, huumekauppa, mafiat,pohjois-korean kommunistihallinto, väärät uskonnot eivät ole Jumalan tahto.
Jumala olisi ristiriitainen jos ensin kieltäisi synnin teon ja sitten haluaisi että ihmiset tekevät sitä.
Ihmiselle on annettu valinnanvapaus, jota ihminen pystyy käyttämään Jumalan tahtoa vastaan.- Valoon päässyt
L.J.H kirjoitti:
Raamattu nimenomaan on Jumalan sanaa ihmiset kyllä kirjoittaneet, ihmisten kautta Jumala on toimittanut sanansa Raamattuun.
Jumala on ilmaissut tahtonsa nimenomaan Raamatussa.
Koska uskot toisin et ole valossa.Pyydä Jeesus uudelleen elämääsi niin pääset valoon.
"Kaikki mikä on olemassa on Jumalan tahto."
Ei ihan näin ole.Ihmiskauppa, huumekauppa, mafiat,pohjois-korean kommunistihallinto, väärät uskonnot eivät ole Jumalan tahto.
Jumala olisi ristiriitainen jos ensin kieltäisi synnin teon ja sitten haluaisi että ihmiset tekevät sitä.
Ihmiselle on annettu valinnanvapaus, jota ihminen pystyy käyttämään Jumalan tahtoa vastaan.Jos raamattu on jumalan ihmisen kautta toimittamaa sanaa nin sitten kaikki on sitä.
Jumala ilmaisee tahtonsa joka hetki. Raamattu on ihmisten kirjoittama kuten tämäkin teksti. Jeesus ei voi pelastaa minua koska
- olen jo pelastunut
- Jeesus on kuollut
Kaikki mikä on olemassa on jumalan tahto. Myös sinun uskosi ja kaikki uskonnot ovat jumalan tahto. Kaikella on tarkoituksensa.
Ihmisen valinnanvapaus on jumalan tahto ja siksi myös sen seuraukset.
Kyse on kaiken kattavasta oikeudenmukaisuudesta. Sitä saa mitä kylvää. Valoon päässyt kirjoitti:
Jos raamattu on jumalan ihmisen kautta toimittamaa sanaa nin sitten kaikki on sitä.
Jumala ilmaisee tahtonsa joka hetki. Raamattu on ihmisten kirjoittama kuten tämäkin teksti. Jeesus ei voi pelastaa minua koska
- olen jo pelastunut
- Jeesus on kuollut
Kaikki mikä on olemassa on jumalan tahto. Myös sinun uskosi ja kaikki uskonnot ovat jumalan tahto. Kaikella on tarkoituksensa.
Ihmisen valinnanvapaus on jumalan tahto ja siksi myös sen seuraukset.
Kyse on kaiken kattavasta oikeudenmukaisuudesta. Sitä saa mitä kylvää.nousi kuolleista ja ikävä sanoa tätä mutta et taida olla pelastunut.
- Valoon päässyt
L.J.H kirjoitti:
nousi kuolleista ja ikävä sanoa tätä mutta et taida olla pelastunut.
Sinä uskot, että Jeesus elää. Pieni osa maailman ihmisistä uskoo kuten sinä. Minä en ole Jeesusta tavannut, että voisin sen tietää. Tiedän vain, että kaikki ihmiset kuolevat ja koska Jeesus oli ihminen niin kuin sinä ja minä niin en pidä mahdollisena, että Jeesus eläisi tai olisi noussut kuolleista.
Hänen opetuksensa kyllä elävät, vaikkakin monet opetuksista on vääristyneet ensin Paavalin toimesta ja myöhemmin uskonoppineiden ja pappien käsissä.
Ymmärrän hyvin, että et halua olla vapaa. Usko on kuin huume, josta vapautuinen ei ole kivutonta. Kaikella on hintansa. - Jeesuksen opetuslapsi
Sinä uskot, että Jeesus elää. Pieni osa maailman ihmisistä uskoo kuten sinä. Minä en ole Jeesusta tavannut, että voisin sen tietää. Tiedän vain, että kaikki ihmiset kuolevat ja koska Jeesus oli ihminen niin kuin sinä ja minä niin en pidä mahdollisena, että Jeesus eläisi tai olisi noussut kuolleista.
Hänen opetuksensa kyllä elävät, vaikkakin monet opetuksista on vääristyneet ensin Paavalin toimesta ja myöhemmin uskonoppineiden ja pappien käsissä.
Ymmärrän hyvin, että et halua olla vapaa. Usko on kuin huume, josta vapautuinen ei ole kivutonta. Kaikella on hintansa.Jos pidät Jeesuksen opetuksesta kiinni ja pyydät Isää ilmoittamaan itsensä Jeesuksen nimessä ja Pyhässä Hengessä, niin tulet tietämään, että Herra Jeesus elää ja antaa anovalle sitä hyvää, minkätähden hän on kärsinyt ristillä noin 2000 vuotta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925961
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262800Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764