Suomalainen pilkkuilu ja etenkin nykyisen hallituksen sekä virkamiehistön kuvitelmat omasta erinomaisuudestaan karisevat tässä vertailussa, saaden maamme näyttämään takapajulalta.
Etenkin Vanhasen aikana tämä ovet kiinni ja mahdollisimman salassa tehtävä päätösten valmistelu on saanut jo naurettavia piirteitä.
http://www.taloussanomat.fi/ajatukset/2009/03/21/valtio-ei-kuuntele-kansalaisia/20097511/145
Esimerkkinä maahanmuuttokeskustelu olisi hyvin tarpeellista olla mahdollisimman julkista, mutta täällä MM-menoa palstalla me ainoastaan saamme jotenkin äänemme esiin, siitäkään tämä itseään täynnä oleva hallitus ja valtiokoneisto ei näytä välittävän piiruakaan.
Johdetaanko Suomea nykyisin huonosti?
Mielestäni kyllä, sillä nykyinen tapa on kun suoraan Kremlistä aikoinaan.
Kansa ei myöskään oikein luota päättäjiin, sillä tuskin keneltäkään jää huomaamatta, ettei hänen mielipiteistään välitetä lainkaan.
Miksei kansaa kuunnella
13
342
Vastaukset
- olen pohtinut
minäkin,kertakaikkiaan mielivaltaa ja ylikävelemistä kansaa kohtaan. Naurettavia silmälumetemppuja,kuten esim "eduskunnassa palkankorotukset nyt VAIN 450 euroon saakka ja loput lokakuun alusta"ja samaan aikaan kansaneläkeläiset joutuvat tyytymään indeksilaskuun. Siis jotenkin käsittämätöntä huuhaa touhua. Töitä pitäisi jaksaa tehdä 65v saakka,ulkomaalaisia otetaan ja koulutetaan ja oma kansa on työttömänä ja juoksee kilpaa maahanmuuttajien kanssa sossun luukulla. Ja ulkoministeri lyö vetoa shamppanja pullosta.....anna mun kaikki kestää
- ja pysyy!
Maan tapa jo ruotsin-, ja tsaarinvallan ajoista lähtien. Kansa hiljaa, hallitsijat puhuvat.
- hassu
Emmehän me, kansa halua sellaista ja ainakin joskus aikoinaan olen kuvitellut meidän muodostavan valtion.
- olisikaan
hassu kirjoitti:
Emmehän me, kansa halua sellaista ja ainakin joskus aikoinaan olen kuvitellut meidän muodostavan valtion.
uunipottu Vanhasen mielipide asiasta ;o)
- hassu
olisikaan kirjoitti:
uunipottu Vanhasen mielipide asiasta ;o)
Paljolti näin kuvittelisin anteeksi Matin ajattelevan.
Seurallisena ja joviaalina kuitenkin kysyy toisinaan Jyrkin kantaa, siksikin kun ei aina tiedä omaansakaan.
Sitten taas komentamaan kansaa kuninkaan elkein.
- Perkele.
Demokratiaksi sanotaan järjestelmää, jossa kansalla on sanansa sanottavana vain vaaleissa. Vaikkakaa useimmissa maissa ei todellisia vaihtoehtoja ole olemassa. Samaa sakkia kokoomuslaiset ja demarit ja muut kommunistit.
- hassu
Mutta oikeastaan ymmärrän kansanedustajia, sillä he ovat tavallaan puolueensa vankeja, joutuen noudattamaan sen johtoklikin asettamaa suuntaa, voimatta sooloilla paljoakaan.
Näin ollen hän ei ole edes kiinnostunut äänestäjänsä mielipiteistä, koska ei pysty vaikuttamaan oikeasti mihinkään.
Sellaista asiaa ei olekaan mitä ei voisi muuttaa, joten kyllä se onnistuu johtamistavassakin, vaikka aikaa palaakin ja tuntuu turhauttavalta.
- Jussuf
on niin hölmöä, ettei niiltä kysytä, eivät edes osaa äänestää oikein...
- hassu
Eikö vaan.
Minä ainakin haluaisin kantani otettavan huomioon, olipa se sitten kuinka väärä hyvänsä.
Jos niitä vääriä mielipiteitä on riittävästi, tapahtuu taikatemppu ja ne muuttuvatkin oikeiksi. - Jussuf
hassu kirjoitti:
Eikö vaan.
Minä ainakin haluaisin kantani otettavan huomioon, olipa se sitten kuinka väärä hyvänsä.
Jos niitä vääriä mielipiteitä on riittävästi, tapahtuu taikatemppu ja ne muuttuvatkin oikeiksi.mielipiteistä, tietyt mukavat asiat eivät tule muuttumaan suomessa...
- hassu
Jussuf kirjoitti:
mielipiteistä, tietyt mukavat asiat eivät tule muuttumaan suomessa...
Mistä enää löydät vaikkapa metsämansikoita, joita aikoinaan löytyi runsaasti.
Nyt on suunnattava Saarenmaalle, Viroon.
Siellä on vielä metsät punaisena odottaen löytäjäänsä.
Ovatkohan ne muuten saastuneita, kun samoilla tienoilla liikkuu paljon villisikoja. - Andropov
hassu kirjoitti:
Mistä enää löydät vaikkapa metsämansikoita, joita aikoinaan löytyi runsaasti.
Nyt on suunnattava Saarenmaalle, Viroon.
Siellä on vielä metsät punaisena odottaen löytäjäänsä.
Ovatkohan ne muuten saastuneita, kun samoilla tienoilla liikkuu paljon villisikoja.Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä nykyjärjestelmän järjettömyydestä! Totuus vain on, että meidän "edustuksellinen demokratia" mahdollistaa tällaisen päätöksenteon,jossa kansan mielipiteitä ei tarvitse kunnioittaa yhtään. Järjestelmä olisi vielä jotenkin inhimillisempi, jos sitovia kansanäänestyksiä järjestettäisiin esim. kaksi kertaa vuodessa. Nyt ollaan tilanteessa, missä kansa vieraantuu/ on jo vieraantunut täysin politiikasta, eikä ketään tunnu kiinnostavan mikään yhteinen asia. Mutta yhteenvetona siis totean, että nykyjärjestelmämme mahdollistaa tällaisen järjettömyyden!Itse haaveilen jo diktatuurista Suomen tulevana valtiojärjestelmänä. Se olisi ainakin läpinäkyvämpää kuin tällainen näennäis-demokratia!
- kansaa ei kuunnella
kun tämä ei ole demokratia, kansalla ei ole mitään valtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376