Miten auttaa alkoholistia?

fifi

Miten voi auttaa ystävää, joka on alkoholisti?

7

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Sydämen rukous on ehkä ainoa tapa. Toinen tapa voisi olla, että olet ihminen ihmiselle. Jos pystyt.

• eli oikeesti

et ett mitään!!!
        Hei mee hänen luokse ja ota kädestä kiinni ja sano nyt minä haluan auttaa sinua ja sinun pitää auttaa myös itse itseäsi. Tehdään se yhdessä mennään esim AA.kerhoon jonne tulen kannssasi ynm.
        Monella tapaa voit olla avuksi ja tukena mutta loppujen lopuksi ihminen itse tekee tai on tekemättä asiat.
        Mut tukena pitää olla.
        Siinä ei rukoilut auta! sori vaan.

• mutta sinun

ei kannata uskosta alkaa puhumaan hänen kanssaan ainakaan silloin, kun on alkoholin vaikutuksen alaisena, vaikka tuntuiskin siltä, että olis siinä tilassa puhekykyisempi , kokemuksesta tiedän.

• voi auttaa

suosittelen kokeilemaan hypnoosihoitoa. toisille se toimii toisille ei. itse kuulun niihin onnekkaisiin jotka pääsivät sen avulla eroon alkoholista.

• hieraista silmiään,

että onko vl-läisissäkin joku, jolla on hätä väärä-
      uskoisista, eikä ole heti tuomitsemassa tätä
      väärästä hengellisyydestä.

Miksi yleensä SRK ei tee työtä kovaosaisten paris-
      sa, kuten esim pelastusarmeija tai vapaat suunnat?

• Olen nähnyt ystäväni ensimmäiset viinakokeilut ja olen ollut saman ystävän hautajaisissa. Kuolema johtui viinan seurauksista.

Näin koko kaaren kokeiluista, kuolemaan saakka.

Aina pitäisi muistaa, että se ärsyttävin juoppokin on kärsivä lähimmäisemme. Joka tarvitsee henkisen avun lisäksi myös aineellista apua. Monesti vaan tulee olo, että juoppo hyväksikäyttää apua. Mutta voiko jättää auttamattakaan?

Alkoholisti on ensisijaisesti valehtelija. Hänen sairautensa on valehtelu. Ensin itselle ja sitten toisille.

Siinä vaiheessa kun alkoholisti myöntää ongelman olemassaolon alkaa paraneminen, ei ennen.

Lisäksi alkoholisti on alkoholisti vaikka ei enää ikinä joisi. Jo 1 mg alkoholia saa hänet sortumaan juomaan. Jos on kuiville päässyt, ei enää ikinä pisaraakaan alkoholia.

• menee

OI VOI kumpa ihminen voisikin tehdä jotain kun näkee lähimmäisen kaivavan itselleen hautaa alkoholin avulla. Ei siinä mikään auta tuskaa ja murhetta vain kaikille muille mutta "alkoholisti"voi hyvin kun ei itse enään ymmärrä mitään, juonittelee vain että saisi pikku ryypyn. Kumpa olisi pakkohoitoon lupa laittaa.Ei siinä hempeilyt kyllä auta!!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe