miten saada alkoholisti poika 27v joka on jo selvästi tuurijuoppo, (jatkunut jo 15:sta) kääntymään ammattilaisten apuun. Eikö työnantaja ole pakotettu lähettämään hoitoon eikä katsoa sormien läpi? Omaisten voimat loppuvat tai sitten kaikki sairastuvat ennenpitkään kun aina saa pelätä mitä kännipäissään taas tekee tai annetaanko vihdoin jo hoitaa itse asiansa vaikka menisi miten pieleen tahansa.
Työnantajalle toimitetaan "keksittyjä sairastodistuksia", mitä on terveyskeskuslääkärin moraali, miksei kirjoiteta totuuden mukaisesti, alkoholismus acuta jos kerran mittaus näyttää yli 3 promilleä, kun oli kännipäissään kaatunut ja kolhinut itsensä? Miten saa hyssyttely loppumaan tämän juopon ympäirillä?
alkoholisti poika 27v häiriköi
22
1947
Vastaukset
- alkoholistin avovaimo
Valitettavasti kukaan ei voi auttaa. Hänen auttamisensa ptäisi loppua omaisten puolelta.Itsellä oma avomies on kaappijuoppo,juo 4-5 pv viikossa.Ei käy töissä,ei saa rahaa mistään.En enää maksa hänen laskujaan.Tilaa kaikkea vaikka ei tuo rahaa taloon.Alaikäisiä lapsia asuu vielä kotona,kaupungin vuokraasunto on hänen nimissään.Minä maksan vuokran tietenkin.En tiedä enää mitä tehdä.Hänen uskovaiset vanhhempansa anatvat hänelle rahaa minun seläntakana vaikka olen yrittänyt hyvällä ja pahalla selittää että ei saa.Me kärsimme.
- mieti vähän.
Lääkäri kirjoittaa todistuksen sairaudesta, siis kaatumisen aiheuttamista vammoista. Ei voi spekuloida sen syitä, eikä saakkaan.
Muutenhan kirjoitus olikin taas ihan perusprovo.- Mikä perusprovo??
Alkuperäinen viesti olisi voinut olla kertomus avomiehestäni. Tuurijuoppo on hänkin, pitää välillä taukoa kyllä, -hampaat irvessä- ja hoitaa tarvittavat asiat. Joskus innostuu jopa kuntoilemaan kun on pidempi juomatauko. Sitten kun on taas ollut hetken kunnollinen, on työt ja asiat reilassa, niin "on lupa retkahtaa" taas ja kaikki menee päin mäntyä. Ei työnantajat kauan niitä keksittyjä sairaslomalappuja katsele -jos niitäkään on saanut haettua. En minäkään...
- olemassa-.----
Mikä perusprovo?? kirjoitti:
Alkuperäinen viesti olisi voinut olla kertomus avomiehestäni. Tuurijuoppo on hänkin, pitää välillä taukoa kyllä, -hampaat irvessä- ja hoitaa tarvittavat asiat. Joskus innostuu jopa kuntoilemaan kun on pidempi juomatauko. Sitten kun on taas ollut hetken kunnollinen, on työt ja asiat reilassa, niin "on lupa retkahtaa" taas ja kaikki menee päin mäntyä. Ei työnantajat kauan niitä keksittyjä sairaslomalappuja katsele -jos niitäkään on saanut haettua. En minäkään...
"keksittyjä sairaslomalappuja". On vain olemassa todistuksia sairaudesta. Lääkäri kirjoittaa todistuksen diagnoimastaan sairaudesta. Ei rupea runoilemaan muuta.
Toisekseen, työnantajalle on se ja sama mikä on sairaspoissaolon syy. Jos syynä on juopottelu, siitä seuraa normimenettely. Kas alkoholismi on siitä erikoinen sairaus, että sen takia voi saada lopputilin. Migreeni ei ole.
Nämät on niitä perusprovoja "mieheni/vaimoni/lapseni... juo, mitä teen?"
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo. - takia sinä noin luulet?
olemassa-.---- kirjoitti:
"keksittyjä sairaslomalappuja". On vain olemassa todistuksia sairaudesta. Lääkäri kirjoittaa todistuksen diagnoimastaan sairaudesta. Ei rupea runoilemaan muuta.
Toisekseen, työnantajalle on se ja sama mikä on sairaspoissaolon syy. Jos syynä on juopottelu, siitä seuraa normimenettely. Kas alkoholismi on siitä erikoinen sairaus, että sen takia voi saada lopputilin. Migreeni ei ole.
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo.Ja itsehän tässä provoilet ;) Ainakin minun ukkoni saanut lääkärintodistuksia "flunssasta" ja ties mistä, kun oikea syy on krapula.
- turhautunut omainen
Valitettavasti on meidän perheen paskamainen arki ja elämä; tämä tuurijuoppo poika joka tasaisen välein on saanut kenkää kun työnantaja vihdoin on huomannut että on juoppo ja työt ei luonnista
- turhautunut omainen
takia sinä noin luulet? kirjoitti:
Ja itsehän tässä provoilet ;) Ainakin minun ukkoni saanut lääkärintodistuksia "flunssasta" ja ties mistä, kun oikea syy on krapula.
kyllä todistuksissa on useasti lukenut "kipeä selkä, tai mahatauti tai flunssa" ihan mitä milloinkin näyttää terveyskeskuslääkäri kirjoittavan mitä asiakas pyytää!
- kaikki vääntää ja
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo.ulostaa mutta tää oulunseudun mies päästelee samaa molemmista päistä. hullu mikä hullu.
- öööh..
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo."On vain olemassa todistuksia sairaudesta. Lääkäri kirjoittaa todistuksen diagnoimastaan sairaudesta.Ei rupea runoilemaan muuta."
Itsekin aikoinaan hain sairaslomaa töissä ollessani useampaan kertaan, ja todellinen syy oli ihan silkka krapula pitkästä ryyppäämisestä ja sen aiheuttama pahoinvointi.
Lomaa tuli selkäkivusta, huimauksesta, yms. mitä sillä kertaa satuin heittämään kehiin. Eli minä juoppo tein sen diagnoosin, ei lääkäri.
"Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään."
Kovat on mielipiteet, mutta ei hajuakaan todellisuudesta.
Tällaiselle palstalle jos minne tullaankin avomielisesti kertomaan huoliaan toisen juomisesta, kun sen voi tehdä nimettömästi ilman mitään kynnystä.
Mihin omainen voi muualle mennä valittamaan omaisen, sukulaisen, puolison juomisesta?
Lääkärillekö, papilleko, poliisilleko? - höhhöh.-
öööh.. kirjoitti:
"On vain olemassa todistuksia sairaudesta. Lääkäri kirjoittaa todistuksen diagnoimastaan sairaudesta.Ei rupea runoilemaan muuta."
Itsekin aikoinaan hain sairaslomaa töissä ollessani useampaan kertaan, ja todellinen syy oli ihan silkka krapula pitkästä ryyppäämisestä ja sen aiheuttama pahoinvointi.
Lomaa tuli selkäkivusta, huimauksesta, yms. mitä sillä kertaa satuin heittämään kehiin. Eli minä juoppo tein sen diagnoosin, ei lääkäri.
"Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään."
Kovat on mielipiteet, mutta ei hajuakaan todellisuudesta.
Tällaiselle palstalle jos minne tullaankin avomielisesti kertomaan huoliaan toisen juomisesta, kun sen voi tehdä nimettömästi ilman mitään kynnystä.
Mihin omainen voi muualle mennä valittamaan omaisen, sukulaisen, puolison juomisesta?
Lääkärillekö, papilleko, poliisilleko?- sulla oli vika, selkäkipu tms. Siitä voi saada sairista. Jos oisit sanonut jotta krapula, siitäkin saa sairista. Lääkäri hoitaa ilmoitettua vaivaa, ei arvuuttele kristallipallosta. Jos valehtelit, oma asias, ei lekurin. Ei ketään aleta skannaan kaiken mahdollisen takia, kun menee pikavisiitille terkkariin jonkin vian takia.
- Todellisuutta on niin monta kuin siitä puhuvaakin. Mulle todellisuus paljastui, kun itse dokaamiseeni tympääntyneenä kirjoitin tälle palstalle. Piru, pelkkiä uskovaisia hörhöjä kaikki. Vissiin joittenkin mielestä uskovaisuus on jotain satanismia????
- Ei varmasti kukaan täyspäinen ekaksi mene märiseen jonnekin huuhaa-palstalle jos vaikka pentu dokaa. Ihan varmasti ekaks käy terveydenhuolto-, sosiaalihuolto-, omatnormaalikontakti saittinsa ensin, sitten jos ei muta tue mieleen jonnekin tällaseen. PLINK:kkin on paljon ennen tätä AA-mekkaa.
- - Häh?
höhhöh.- kirjoitti:
- sulla oli vika, selkäkipu tms. Siitä voi saada sairista. Jos oisit sanonut jotta krapula, siitäkin saa sairista. Lääkäri hoitaa ilmoitettua vaivaa, ei arvuuttele kristallipallosta. Jos valehtelit, oma asias, ei lekurin. Ei ketään aleta skannaan kaiken mahdollisen takia, kun menee pikavisiitille terkkariin jonkin vian takia.
- Todellisuutta on niin monta kuin siitä puhuvaakin. Mulle todellisuus paljastui, kun itse dokaamiseeni tympääntyneenä kirjoitin tälle palstalle. Piru, pelkkiä uskovaisia hörhöjä kaikki. Vissiin joittenkin mielestä uskovaisuus on jotain satanismia????
- Ei varmasti kukaan täyspäinen ekaksi mene märiseen jonnekin huuhaa-palstalle jos vaikka pentu dokaa. Ihan varmasti ekaks käy terveydenhuolto-, sosiaalihuolto-, omatnormaalikontakti saittinsa ensin, sitten jos ei muta tue mieleen jonnekin tällaseen. PLINK:kkin on paljon ennen tätä AA-mekkaa.
-Kun lienet yli-ihminen, jolla on valtuudet vittuilla mistä vaan, niin käperry erinomaisuteesi. Vikinäsi eivät auta ketään.
- sinä olet elänyt?
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo.Ei tämä ole puliukkojen palsta. Ymmärrys hoi, äly älä jätä!!!!!
Täällä on tavallisia ihmisiä, joista osa hoitaa velvollisuutensa, osa juo elämänsä vituralleen ja siinä sivussa joukon läheisiään.
Hätä on suuri silloin, kun rakas läheinen juo alkoholistisesti ja ajautuu kohti tuhoaan. - Anonyymi
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo.Provoja? Mistä alkoholistin läheinen: äiti,isä,sitä,lapsi saa tietoa,mikä tepsi että se läheinen ei tekisi niitä inhottavia juttuja omille ihmisilleen?
Märisemään?
Kyllä se on juoppo joka märisee. Läheiset sitä saa eniten kärsiä,kun juoppo laskuhumalla innostuu lähimmilleen päätä aukomaan,osa tekee muutakin pahaa.
Läheinen se on,jonka tilillä ja lompakolla juoppo on,vähintään välillisesti. Kas kun omat on juotu. Millä syödään?
Ja,ja ja.
Itselleni riitti. Centiäjään en anna. Tiedän mihin oma lapseni tarvitsee.
Enkä vastaa jos soittaa. Shittiä puhuu kuitenkin. Ei edes kuulosta siltä omalta,jonka tunsin,vaan joltain narskulta juopolta,joka toistaa kuin papukaija ne kaikki juopon kliseet.
Ja jostain syvältä kouraisee minua,että tuotanto varten,ihan itse,lapsen pukkasin maailmaan. Hoidin kuten kuuluu.
En ole halunnut hänelle,sitä elämää. - Anonyymi
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo.Provoja? Mistä alkoholistin läheinen: äiti,isä,sitä,lapsi saa tietoa,mikä tepsi että se läheinen ei tekisi niitä inhottavia juttuja omille ihmisilleen?
Märisemään?
Kyllä se on juoppo joka märisee. Läheiset sitä saa eniten kärsiä,kun juoppo laskuhumalla innostuu lähimmilleen päätä aukomaan,osa tekee muutakin pahaa.
Läheinen se on,jonka tilillä ja lompakolla juoppo on,vähintään välillisesti. Kas kun omat on juotu. Millä syödään?
Ja,ja ja.
Enkä vastaa jos soittaa. Shittiä puhuu kuitenkin. Ei edes kuulosta siltä omalta,jonka tunsin,vaan joltain narskulta juopolta,joka toistaa kuin papukaija ne kaikki juopon kliseet.
Ja jostain syvältä kouraisee minua,että tuotanto varten,ihan itse,lapsen pukkasin maailmaan. Hoidin kuten kuuluu.
Märisemään?
Ja,ja ja.
Voi olla että joku juo, mutta se on tasan varmaa, että puolisko, isä, öiti jne, ei tule jonnekin puliukkopalstalle sitä märisemään. Provo mikä provo.No kyllä vaan ihminen joka ei itse juuri juo,eikä ole elänyt elämää missä näkisi juoppojuttuja,haluaa tietoa asiadta,ja monesta asiasta.
Itse olen ihmeissäni oman aikuisennlapsen suhteen. Miten joku saattaa soittaa kännissä äidilleen? Ja inttää ja tivata,ja suuttua kun rahaa ei tipu?
Liekö jo latva liuennut,kun ei järki pelaa ettei aikaiseen vuoroon lähtevälle äidille soitella keskellä yötä.
Ja miksei hae apua. On kehotettu,on laitettu tietoa.
Haluaa vaan vihata,heti kun yritetään puuttua siihen juomisasiaan,että vaikka vähentäisi,jos ei voi lopettaa,niin loppuisi ilkeät muutkin ilmiöt joita on siinä ohessa.
Voisi vaikka yrittää käydä tervehtymään. Kenen maksa ja haima kestää vuosikausien juomista?
Ja jos vaikka äidin ajatukset,ei ne toivo milloinkaan pahaa,eli sitä juopon elämää,omalle lapselleen.
Että mitä on muuta tehtävisdä kuin kehottaa? Olen itse miettinyt,että se joka juo,niin se ei ole se sama persoona,vaan jokin muu,poijani on sen juoppopersoonan kanssa sekvin päiten ihan eri tyyppi.
Valvon öitä,peläten niitä juopon soittoja. Että jos nukahdan,soittaa kuitenkin,ja sittennon taas kuitenkin se suru,musertava.
Sama valvoa ja mennä huonossa tikassa töihin.
Nyt ennen äitienpäuvää soitto tuli.
Eipä vaan muistanu onnitella.
Että niin alas on mennyt,että hirvittää,kuoleeko poika alkoholismiin.
- nyyhkiminen
sekä vastaavat pitää lopettaa.
"Miten saa hyssyttely loppumaan tämän juopon ympäirillä"?
se vaan pitää lopettaa ja potkia juoppo hyysäysringistä suurimmalla monolla mikä suvusta löytyy. kovaa ja pitkälle.
mikä siinä on ongelmana ?
välit poikki taysin ja juoppo on siinä omillaan. kuolee tai muuttaa tapojaan. samahan tuo on kunhan lakkaa kiusaamasta muita ihmisiä.
oletko valmis tekemään sen mikä on pakko tehdä ? vaiko valitat ja valitat ?
löytyykö selkärankaa tehdä se mitä pitää tehdä ?
ulkopuolisille "ammatilaisille", mitähän ne ovat? -kokeilet vierittää vastuun.
hoida ensin oma vastuusi, välit poikki ihan täysin.
tuo juoppo osaa itse hakeutua hakemaan mömmöjä jatkaakseen juomista sitten kun sen aika on.
ryhtiä elämään sulle.
juoppo elää omaa elämäänsä. hän raitistuu jos joskus niin tahtoo. ei muuten.
silloinkin hän tietää ihan itse minne mennä.
siinä ei hyysääjiä tarvita edelleenkään mahdollistamaan lisäjuomisen.
onko sulla asiasta enempää kysyttyvää ? - Anonyymi
Vieläkö poika juo vai onko luutarha kutsunut omansa pois?
- Anonyymi
aaaaaaaaaaaaaaa mä nussin sua geggoseen aaaaaaaaaaa
- Anonyymi
Onko poikasi vieläkin alkoholisti?
- Anonyymi
Ai minun? On. Ei ollut taas vuoteen oppinut mitään. Minkäpä sille.
Toivoa parasta ja pelätä ettei nouse siitä elämäntyylistä enää.
- Anonyymi
onnnn
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2212927Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell81637Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.51337- 1031206
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231161- 751107
Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531022Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922