Olen aina toivottanut ovellani käyneet lähetyssaarnaajat ystävällisesti tervetulleiksi kotiini kertomaan omasta uskonnollisesta vakaumuksestaan. Keskustelumme ovat olleet varsin mielenkiintoisia, minulle on selvinnyt usean mormonivanhimman henkilökohtainen historia. Olemme yhdessä ihmetelleet mormonin kirjan jänniä tarinoita, Amerikan historiaa, hieroglyfien arvoituksia sekä Joseph Smithin karismaattista personallisuutta.
Huolimatta siitä, ettei minulla ole mitään erityistä sanomaa tai missiota, keskustelut yleensä päättyvät kuitenkin toteamukseen, että olen toivoton tapaus.
Lähkärit ja minä
13
697
Vastaukset
ihan toivoton, mutta ei vielä tapaus.
Kaipa sinun on käytävä läpi jotakin, joka herättää sen uinuvan siemenen.
Miten on muuten uskosi laita? Mikä sinulle on uskossa tärkeintä?- lavanpalvelija
Kiva kysymys Nenada. Minulla on tyyni suhde Jumalaan ja koen henkilökohtaisen rauhallisuuden. Uskossani tärkeinta on tuntemus elämänhallinnasta mikä minulle merkitsee sopusointua tunteideni ja järjen kanssa sekä elämäni realiteettien tunnustamista.
Luulen ymmärtäväni onnellisen uskon Joseph Smithiin, eikä minulla ole mitään tarjottavaa hänen tilalleen. Haluan vielä todeta, että lähimmät kaverini ovat ateisteja. - tekstiisi
lavanpalvelija kirjoitti:
Kiva kysymys Nenada. Minulla on tyyni suhde Jumalaan ja koen henkilökohtaisen rauhallisuuden. Uskossani tärkeinta on tuntemus elämänhallinnasta mikä minulle merkitsee sopusointua tunteideni ja järjen kanssa sekä elämäni realiteettien tunnustamista.
Luulen ymmärtäväni onnellisen uskon Joseph Smithiin, eikä minulla ole mitään tarjottavaa hänen tilalleen. Haluan vielä todeta, että lähimmät kaverini ovat ateisteja."Usko Joseph Smithiin" ei ole MAP-kirkon oppi. Sen sijaan usko Jumalaan, Kristukseen ja Pyhään Henkeen on.
Joseph Smith oli yksi profeetta profeettojen ketjussa, ei sen enempää eikä vähempää. Hänen sanoillaan ja kirjoituksillaan on arvoa vain sikäli, jos hän toimi Jumalan sanansaattajana maan päällä.
Nykyinen profeetta on Thomas S. Monson. Kahden viikon kuluttua saamme kuulla hänen sanojaan MAP-kirkon yleiskonferenssissa. - lavanpalvelija
tekstiisi kirjoitti:
"Usko Joseph Smithiin" ei ole MAP-kirkon oppi. Sen sijaan usko Jumalaan, Kristukseen ja Pyhään Henkeen on.
Joseph Smith oli yksi profeetta profeettojen ketjussa, ei sen enempää eikä vähempää. Hänen sanoillaan ja kirjoituksillaan on arvoa vain sikäli, jos hän toimi Jumalan sanansaattajana maan päällä.
Nykyinen profeetta on Thomas S. Monson. Kahden viikon kuluttua saamme kuulla hänen sanojaan MAP-kirkon yleiskonferenssissa.Käsitykseni mukaan MAP-kirkon oppi rakentuu Joseph Smithin innovaatioihin. Hänen kirjoituksillaan ja sanoillaan on arvoa sikäli, että mormonit uskovat hänen olleen Jumalan sanansaattajana maanpäällä,ymmärrän.
Luulen ymmärtäväni onnellisen uskon Joseph Smithiin, eikä minulla ole mitään tarjottavaa hänen tilalleen. Haluan vielä todeta, että lähimmät kaverini ovat ateisteja.Niin tasapaino on tärkeä asia. Meille Josep Smith on kuin Luther monelle muulle... paitsi että me uskomme JSn olleen Jumalan profeetta. Luther ei edes väittänyt moista vaikka suuri mies olikin.
Niin uskomme, kuten tuossa joku jo korjasi, on se että uskomme Jumalaan: Kaikkivaltiaaseen Isään, Jeesukseen Kristukseen: Jumalan Poikaan ja Pyhään Henkeen. Ja siihen että Kristus on sovittanut syntimme ja kuollut puolestamme jotta meillä olisi iankaikkinen elämä. Se on kaiken perusta, eikä sitä voi uskoa jollei Henki sitä ihmiselle kerro.- Sivusta seuraava
Luulen ymmärtäväni onnellisen uskon Joseph Smithiin, eikä minulla ole mitään tarjottavaa hänen tilalleen. Haluan vielä todeta, että lähimmät kaverini ovat ateisteja.Hei lavanpalvelija,
Minäkin tykkäsin kommentistasi. Minä vastaisin samaan kysymykseen melkein sinun sanoillasi:
Minulla on tyyni suhde Jumalaan ja koen henkilökohtaisen rauhallisuuden. Uskossani tärkeintä on tuntemus Jeesuksen Kristuksen evankelimin periaatteista, mitkä minulle merkitsee sopusointua tunteideni ja järjen kanssa sekä elämäni realiteettien tunnustamista. Olen koittanut tehdä parannusta suurimman osan elämääni enkä ole lähelläkään "valmista". Kristuksen armolle riittää töitä minunkin kohdallani.
Luulen ymmärtäväni onnellisen uskon Isään Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, Joseph Smithiin hänen profeettanaan ja Kristuksen evakeliumin periaateiden palauttajana.
Haluan vielä todeta, että lähimmät kaverini löytyvät sekä MAP-kirkosta, että sen ulkopuolelta. Pidän yhteyttä moniin lapsuuden ja nuoruuden ystäviini Turussa.(alan olla jo elämäni ehtoo puolella, muutamaa vuotta vailla eläkettä) Monet heistä eivät ole MAP-kirkon jäseniä, eikä se vaikuta ystävyyteemme hiukkaakaan kummallakaan puolella. - ;-) ;-)
Sivusta seuraava kirjoitti:
Hei lavanpalvelija,
Minäkin tykkäsin kommentistasi. Minä vastaisin samaan kysymykseen melkein sinun sanoillasi:
Minulla on tyyni suhde Jumalaan ja koen henkilökohtaisen rauhallisuuden. Uskossani tärkeintä on tuntemus Jeesuksen Kristuksen evankelimin periaatteista, mitkä minulle merkitsee sopusointua tunteideni ja järjen kanssa sekä elämäni realiteettien tunnustamista. Olen koittanut tehdä parannusta suurimman osan elämääni enkä ole lähelläkään "valmista". Kristuksen armolle riittää töitä minunkin kohdallani.
Luulen ymmärtäväni onnellisen uskon Isään Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, Joseph Smithiin hänen profeettanaan ja Kristuksen evakeliumin periaateiden palauttajana.
Haluan vielä todeta, että lähimmät kaverini löytyvät sekä MAP-kirkosta, että sen ulkopuolelta. Pidän yhteyttä moniin lapsuuden ja nuoruuden ystäviini Turussa.(alan olla jo elämäni ehtoo puolella, muutamaa vuotta vailla eläkettä) Monet heistä eivät ole MAP-kirkon jäseniä, eikä se vaikuta ystävyyteemme hiukkaakaan kummallakaan puolella.että Kristuksen evankeliumi on tasapainottajana, eipä sitä tasapainoa kannata horjuttaa Smithin "evankeliumilla".
- Sivusta seuraava
;-) ;-) kirjoitti:
että Kristuksen evankeliumi on tasapainottajana, eipä sitä tasapainoa kannata horjuttaa Smithin "evankeliumilla".
Kristuksen evankeliumista oli puhe, eikö vain!
Smithin "evankeliumi" on taas sinun keksintöäsi, sellaista kun ei ole! - ;-) ;-)
Sivusta seuraava kirjoitti:
Kristuksen evankeliumista oli puhe, eikö vain!
Smithin "evankeliumi" on taas sinun keksintöäsi, sellaista kun ei ole!luulin sinua mormoniksi, joiden kaksoiskielellä Kristuksen evankeliumi tarkoittaa Smithin evankeliumia ja Kristukseen uskominen tarkoittaa Smithiin uskomista.
- välissä
;-) ;-) kirjoitti:
luulin sinua mormoniksi, joiden kaksoiskielellä Kristuksen evankeliumi tarkoittaa Smithin evankeliumia ja Kristukseen uskominen tarkoittaa Smithiin uskomista.
Smith olisi päässyt Raamattuun kirjoittamaan.
Raamatustahan nyt on puhe.
Olet epäjohdonmukainen päättelyissäsi. - ;-) ;-)
välissä kirjoitti:
Smith olisi päässyt Raamattuun kirjoittamaan.
Raamatustahan nyt on puhe.
Olet epäjohdonmukainen päättelyissäsi.Nimimerkki "Sivusta seuraava" ei maininnut tässä kohdassa Raamattua:
>Uskossani tärkeintä on tuntemus Jeesuksen Kristuksen evankelimin periaatteista, mitkä minulle merkitsee sopusointua tunteideni ja järjen kanssa sekä elämäni realiteettien tunnustamista.
Mikäli hän tosiaan tarkoitti Raamatun evankeliumia eikä Smithin "evankeliumia", asiahan on kunnossa...
Kyllähän se Smithkin Raamttua kirjoitti kopioimalla King James-käännöstä siinä olevine virheineen.
Kukaan ihminen ei voi sinua käännyttää. Käännyttäjä on Pyhä Henki. Parhaiten voit nähdäkseni tässä tilanteessasi tutustua Hänen vaikutukseensa lukemalla Mormonin kirjaa.
Ehdotan sellaista tapaa, että etsit kirjan lopussa olevasta Pyhien kirjojen oppaasta sinua kiinnostavia kohtia ja etsit ne Mormonin kirjasta. Tietenkin muutenkin voi tutkia, mutta näin voisit perehtyä aiheeseen kerrallaan. Tästä sen voi kuka tahansa löytää myös nettiversiona suomeksi:
http://scriptures.lds.org/fi/helps/contents- osaavat käännyttää.
Voihan sen tosin tulkita niinkin, että lopulta se on ihmisen oma psyyke, joka saa lankeamaan loveen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062591Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.65960