Skeptikon päiväkirja.

5

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

että olen Hamilon kanssa täysin eri mieltä.

Eikö hän muka tiedä, mitä ryhmän painostus voi olla? Ja eikö hän muka tiedä, että se painostus voi olla todella julmaa. Hamilo näyttää niin nuorelta, että ehkä hän ole kuullutkaan hoitokokouksista.

Hän heitti ihan tuosta vaan ajatuksen, että voihan siitä lestadiolaisporukasta lähteä pois. Joo-o. Helppoa se on kolmekymppisen kaupunkilaismiehen sanoa, että miksi ne ovat siellä jos eivät halua. Ei tainnut tulla mieleen, että neljävitonen kymmenen lapsen äiti on jokseenkin täysin eri asemassa.

Oi voi.

• Kuka oikeassa, kuka väärässä. Minä, sattuneesta syystä tunnen yhden lestadiolais perheen ja siellä mies olisi sitä mieltä, että eikö nyt jo riitä, mutta nainen kieltäytyy ehkäisystä, vaikka lapsia on jo kolmetoista. Itseasiassa tämä kyseinen mies on kieltänyt uskonsa, ja elää kuin kuka tahansa meistä pakanoista. Heillä on jopa telkkari. Käy silti perheensä kanssa seuroissa. Sinänsä kumma juttu, kun näyttää siltä siltä ettei häntä kumminkaan ole suljettu pois mistään yhteisöstä, tai ainakaan suku ei ole hylännyt.

• Kössönöm
        weccu kirjoitti:

Kuka oikeassa, kuka väärässä. Minä, sattuneesta syystä tunnen yhden lestadiolais perheen ja siellä mies olisi sitä mieltä, että eikö nyt jo riitä, mutta nainen kieltäytyy ehkäisystä, vaikka lapsia on jo kolmetoista. Itseasiassa tämä kyseinen mies on kieltänyt uskonsa, ja elää kuin kuka tahansa meistä pakanoista. Heillä on jopa telkkari. Käy silti perheensä kanssa seuroissa. Sinänsä kumma juttu, kun näyttää siltä siltä ettei häntä kumminkaan ole suljettu pois mistään yhteisöstä, tai ainakaan suku ei ole hylännyt.

missä päin Suomea asuu ja kuinka pienellä paikkakunnalla. Toki on eri asia asua kaupungissa, kuin jossain maalaiskylässä, jossa kaikki ovat lestadiolaisia.

SRK:n pamppu Aimo Hautamäki nyt kuitenkin niinkin äskettäin kuin 2005 julisti ehkäisyn ehdottomaksi synniksi. Juttu oli Päivämies-lehdessä.

En väittänytkään, että kaikilla lestadiolaisilla on samat systeemit, mutta kyllä niitä tiukkoja yhteisöjä on. Vanhoillislestadiolaiset ovat niitä jyrkimpiä.

• evoluutiojulistusta

Siinä taas oli yksi puhtaaksiviljelty ja - opetettu darwinismin opetuslapsi. Evoluution kriitikot leimataan muitta mutkitta tieteenvastaisiksi äärifundamentalisteiksi...voi totta vie mitä soopaa taas!
      Mistä näitä papukaijamaisesti evouskoaan hoilaavia riittää..
      Tämä aika palvoo keisarin uusia vaatteita ja asiat väännetään orwellilaisesti ylösalaisin.

Sitä on roskatiede evoluutio.

• ertert

"Evoluution kriitikot leimataan muitta mutkitta tieteenvastaisiksi äärifundamentalisteiksi..."

Tietysti sellaiset, jotka toimivat siten. Onhan niitä järkeviäkin evoluutiokriitikoita, mutta ei nämä nykyiset DI-kasvatit jne.

"Sitä on roskatiede evoluutio."

Sinuun hyvin sopiikin nimitys "tieteenvastainen äärifundamentalisteiksi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe