Niilo Ylivainio?

Saara

Olen lukenut kirjan Watcman Neen: Sielun piilevä voima, se alkuun tiedoksi.

Niilosta tiedän aika vähän. Katsoin äsken muutaman lyhyen kokouksen netistä.

Joskus olen kuunnellut Niilon saarnan kasetilta. Sen mukaan Niilo ei kerännyt rahoja itselleen, vaan eli ihan normaalia elämää, monen mielestä jopa vaatimatonta.

Niilo korosti koko ajan että Jumala ei ole todellakaan sidottu Niilo Ylivainioon: "-jos olisin reissussa, silloinhan pitäisi sanoa ettei Jumala ole nyt käytettävissä, ei näin, vaan Jumala toimii jokaisen omansa kautta."

En voi siis rinnastaa Niilo Ylivainion toimia näiden huijareiden toimintaan, joiden tarkoitus on vain rikastua.

33

1709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaatajahenkiin ?

Olen ollut nissä jo aikaa sitten. Oletkos tutustunut tähän kaatopuoleen?

• Saara

sitä, kaataisiko Jumala ihmisiä kokouksissa? Tuskin! Jos ilmiötä ei löydy raamatusta, niin sellaista kartan. Kummallisesti juuri sukkestion alueelta löytyy vastaavaa kuin nämä kaatumisilmiöt. Ja eikö jokaisessa kristillisessä seurakunnassa toimi sama Jumala? Miksi nämä kaatumiset eivät sitten ole aina esiintyneet seurakunnissa?

• Odottava vaari
        Saara kirjoitti:

sitä, kaataisiko Jumala ihmisiä kokouksissa? Tuskin! Jos ilmiötä ei löydy raamatusta, niin sellaista kartan. Kummallisesti juuri sukkestion alueelta löytyy vastaavaa kuin nämä kaatumisilmiöt. Ja eikö jokaisessa kristillisessä seurakunnassa toimi sama Jumala? Miksi nämä kaatumiset eivät sitten ole aina esiintyneet seurakunnissa?

Ylivainion kokouksissa Jumalan voima kaatoi ja paransi ihmisiä heidän sairauksistaan.
        Ellet ole ollut saara tietoinen Jeesuksen palvelijasta Ylivainiosta, niin missä metsässä oikein elät Hengellisestikkin.
        Sinun kaltaisesi pirut Saara olivat Niilon omastakin seurakunnasta Niilon kimpussa hänen eläessään ja hautakummulla tekivät parannusta puheistaan.
        Olet jäänyt Saara paljosta vaille kun et tuntenut Niiloa hänen eläessään, mutta jos pääset Jeesuksen luo taivaaseen niin siellä pääset tutustumaan Niilo Ylivainioonkin.

• eivät peri
        Odottava vaari kirjoitti:

Ylivainion kokouksissa Jumalan voima kaatoi ja paransi ihmisiä heidän sairauksistaan.
        Ellet ole ollut saara tietoinen Jeesuksen palvelijasta Ylivainiosta, niin missä metsässä oikein elät Hengellisestikkin.
        Sinun kaltaisesi pirut Saara olivat Niilon omastakin seurakunnasta Niilon kimpussa hänen eläessään ja hautakummulla tekivät parannusta puheistaan.
        Olet jäänyt Saara paljosta vaille kun et tuntenut Niiloa hänen eläessään, mutta jos pääset Jeesuksen luo taivaaseen niin siellä pääset tutustumaan Niilo Ylivainioonkin.

taivasten valtakuntaa. Tee parannus, jos sinusta siihen vielä on?

• Raamatun kohtaa
        Saara kirjoitti:

Johannes 14:12
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Mietippä Raamatun kohtaa Saara jossa viitataan Jeesuksen seuraajien tekevän suurempia tekoja viimeisinä päivinä kuin mitä Jeesus teki eläessään. Eli kaikkia Jumalan tekoja ei ole Raamatussa kirjoitettu ja kaatuminen voisi olla yksi sellainen.

• Meidän ehdoilla

En tiedä kuinka nuori olet Saara, mutta ainakin itse muistan Niilon hänen elinajaltaan.
      Se minun on sanottava että Niilon eläessä hänellä oli paljon vastustajia ja arvostelijoita, vasta Niilon kuoleman jälkeen puheet muuttuivat.
      Sinun Saara tulisi muistaa että Jumala on kuin valtameri ja meillä on siitä käsissämme vain vesilasillinen ja mielellämme rajoittaisimme Jumalan toiminnan tähän vesilasiin.

• Saara

Ja edelleen sanon, että tietoni ko. ilmiöstä on hyvin vaillinnainen.

• Tuom.
        Saara kirjoitti:

Ja edelleen sanon, että tietoni ko. ilmiöstä on hyvin vaillinnainen.

jäljillä Saara. Ei tarkoita sitä, että olisimmme valmiit hengen tietämyksessä, mutta jos tutkii ja Jumala kutsuu syvempään Hänen tuntemisessaan. Niin saattaa yllättyä, mitä kaikkea se saattaa pitää sisällään. Pitkän aikaa on ollut niin, että voiko tämäkin olla totta!? Monien kuorinta kerrosten ja arkeologisten hengen kaivausten alta löytyy uutta ja uutta ihmeteltävää. Näillä julistajilla on paljon ollut opettavaista, mutta totuus ja valhe täytyy tuoda esille.

Olen tavanut joitain kuoleman sairaita, jotka on hyjätty tästä maailmasta. Ja kun olen mennyt heitä tapaamaan, he ovat todistaneet pelastuksensa todellisuuden. Mutta ovat sureneet sitä, kun heidät ovat hyljännneet niin uskovat kuin muutkin. Paitsi siivoojat ja sairaala-apulaiset ovat myötäeläneet heidän kanssaan viimmeiset hetket. Mutta Jeesus on ilmestynyt ja enkelit ovat tulleet hakemaan. Samoin kun itse sairastin, niin ei nämä karismaatikot sun muut uskovat käyneet katsomassa. Mutta opin silloin Herran puhuttelussa, mikä täällä on Jumalan mieleinen murhe. En parantunuut, enkä kaatunut hurmiossa, mutta sain paljon ennemmän; opin Jumalan sanasta totuutta, ja sitä mikä on synnin ja valheen valta uskovissa, itsessä. Aina on lähdettävä omasta syntisyydestä. Sitä varten Jeesus tuli.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Tuom. kirjoitti:

jäljillä Saara. Ei tarkoita sitä, että olisimmme valmiit hengen tietämyksessä, mutta jos tutkii ja Jumala kutsuu syvempään Hänen tuntemisessaan. Niin saattaa yllättyä, mitä kaikkea se saattaa pitää sisällään. Pitkän aikaa on ollut niin, että voiko tämäkin olla totta!? Monien kuorinta kerrosten ja arkeologisten hengen kaivausten alta löytyy uutta ja uutta ihmeteltävää. Näillä julistajilla on paljon ollut opettavaista, mutta totuus ja valhe täytyy tuoda esille.

Olen tavanut joitain kuoleman sairaita, jotka on hyjätty tästä maailmasta. Ja kun olen mennyt heitä tapaamaan, he ovat todistaneet pelastuksensa todellisuuden. Mutta ovat sureneet sitä, kun heidät ovat hyljännneet niin uskovat kuin muutkin. Paitsi siivoojat ja sairaala-apulaiset ovat myötäeläneet heidän kanssaan viimmeiset hetket. Mutta Jeesus on ilmestynyt ja enkelit ovat tulleet hakemaan. Samoin kun itse sairastin, niin ei nämä karismaatikot sun muut uskovat käyneet katsomassa. Mutta opin silloin Herran puhuttelussa, mikä täällä on Jumalan mieleinen murhe. En parantunuut, enkä kaatunut hurmiossa, mutta sain paljon ennemmän; opin Jumalan sanasta totuutta, ja sitä mikä on synnin ja valheen valta uskovissa, itsessä. Aina on lähdettävä omasta syntisyydestä. Sitä varten Jeesus tuli.

Jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta on taivaan Isän opetusta:

`Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."`

Tänä päivänä meillä on Mooseksen ja profeettojen lisäksi vielä paljon enemmän Herran itsensä opetukset ja varoitukset, halleluja kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Antakaa Pyhän Hengen opettaa, pyytäkää, anokaa, kiittäkää ja kunnioittakaa.

• tuhat ja yksi
        Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

Jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta on taivaan Isän opetusta:

`Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."`

Tänä päivänä meillä on Mooseksen ja profeettojen lisäksi vielä paljon enemmän Herran itsensä opetukset ja varoitukset, halleluja kunnia ja kiitos Isälle Jeesuksen nimessä. Antakaa Pyhän Hengen opettaa, pyytäkää, anokaa, kiittäkää ja kunnioittakaa.

Siirryttäessä Vanhasta Testamentista Uuteen Testamenttiin.

Se lieneen samaa kuin metafora ja vertaus!

Vertaus voi kertoa asian uudelleen muokattuna käyttäen edellisiä uskon käsitteitä.

Ja sitä voidaan nimittää myös asiayhteyden muuttumisena.

Helpoimmin tuon ilmiön tunnistaa unikuvista siellä tositapahtumat ja epätosi sekoittuvat mielenkiintoisella tavalla . Nuo unennäöt ovat muovanneet uskontoja kautta historian uusile suunnille ja niistä muodostetaan jatkuvasti uusia profeetallisia sanomia myöskin nyky aikana.

Kertomus Lasaruksesta se on epätosi/ vertaus,- vertaus sisältää sellaisia aineksia jotka eivät ole todellisuudessa elettyä ja siitä kerrottua !

HERÄTYS! tähänkin aamuun.

• taitava oli

Ylivainio manipuloimaan. Oikea mestari. Saarnatekniikka äänen käyttöineen ja eleineen oli kehitetty huippuunsa. Tyypillistä joukkosuggestiota. Mainio mummojen ja herkkähermoisten itkettäjä. Karismaattisuuden irvikuva.

• Tuom.

miten huolehti perheestään, vaimostaan. "Joka ei pidä huolta perhekuntalaisistaan, on uskotontakin pahempi." Hän tietojeni mukaan laiminlöi perhettään. Saattoi tietysti kokea aidosti, että jumalan työ menee etusijalle. Mutta itse en näe asiaa näin. Vilpitön? kaataja, sielullistaja. Rahasta oli kait nimenomaan puutetta. Tietyllä tavalla arvostan, mutten sitä räävitöntä villitsevää henkeä.

• merim.raimo
        Tuom. kirjoitti:

miten huolehti perheestään, vaimostaan. "Joka ei pidä huolta perhekuntalaisistaan, on uskotontakin pahempi." Hän tietojeni mukaan laiminlöi perhettään. Saattoi tietysti kokea aidosti, että jumalan työ menee etusijalle. Mutta itse en näe asiaa näin. Vilpitön? kaataja, sielullistaja. Rahasta oli kait nimenomaan puutetta. Tietyllä tavalla arvostan, mutten sitä räävitöntä villitsevää henkeä.

Niilo sai paljon kirjeitä, mutta harvoin oli vastauspostimerkki laitettu kuoreen, liekkö se mainitsemasi "rääviöhenki" sitten ollut se joka vaikutti kyselykirjeiden lähettäjissä Niilolle ?

• Älkää parjatko
        Tuom. kirjoitti:

Tämä on taasen tätä perätöntä Parjaamista...

• Sirppisiiri
        Älkää parjatko kirjoitti:

Tämä on taasen tätä perätöntä Parjaamista...

sitä, että joku/jotkut tässäkin ketjussa kirjoittaneet ovat tunteneet sitä perhettä, eli fatkatiedot olisivat kunnossa?

• Monta erilaisuutta
        Sirppisiiri kirjoitti:

sitä, että joku/jotkut tässäkin ketjussa kirjoittaneet ovat tunteneet sitä perhettä, eli fatkatiedot olisivat kunnossa?

Käsittääkseni Älkää parjatko nimimerkki tuntee Niilon hänen maallisesta vaelluksestaan eli Faktat lienevät hänelläkin.
        Eihän se helppoa elämää ollut Niilolla eikä hänen vaimollaankaan, tulee myöskin muistaa yhteiskunnallinen aika mikä silloin oli täysin toinen.
        Olen usein miettinyt mitkä Niilon sanat olisivat jos hän näkisi meidän uskovien elämää nyt, voisi mennä järkytyksestä sanattomaksi.
        Muistaakseni Niilo näki ulkomaan matkallaan nahkahousut naisen päällä ja järkyttyi siitä suuresti.

• Niilon käyttöönsä

Niilo ja mitä ilmeisemmin hänen perheensäkkin eli kyllä niin kovan elämän koulun ja käsittääkseni Niilo oli hyvin pienellä paikalla.
        Vasta hänen loppu elinvuosinaan Niilolle tuli tämä voitelu.
        Kyllä siinä kävi niin että Jumala valitsi Niilon käyttöönsä ja Niilon kuoleman jälkeen ei vielä kukaan muu ole saanut vastaavaa voitelua.
        Korostan ettei vielä ja mikäli muistan oikein niin Niilo olisi sanonut että ei tämä vielä ole mitään siihen voiteluun mikä on tulossa Jeesuksen seuraajille.

• tuhat ja yksi
        Niilon käyttöönsä kirjoitti:

Niilo ja mitä ilmeisemmin hänen perheensäkkin eli kyllä niin kovan elämän koulun ja käsittääkseni Niilo oli hyvin pienellä paikalla.
        Kyllä siinä kävi niin että Jumala valitsi Niilon käyttöönsä ja Niilon kuoleman jälkeen ei vielä kukaan muu ole saanut vastaavaa voitelua.
        Korostan ettei vielä ja mikäli muistan oikein niin Niilo olisi sanonut että ei tämä vielä ole mitään siihen voiteluun mikä on tulossa Jeesuksen seuraajille.

kuolleita aikoivat herätellä ja parantaa sairaita!
        No ei se ainakaan toimi luonnon lakien vastaisesti toimiminen ei onnistu muulla kuin silmänkääntötempulla.
        Niin harvoilla poppaukoilla on todellinen hypnoosiin vaivuttava voima/taito!

Ameriikoista niitä voi rahalla tilata ja jos ei oo taitoa niin se tehdään,- näytelmä!

• Tuom.
        Niilon käyttöönsä kirjoitti:

olen oppinut uli komenkymmenen uskon vaellukseni aikana tuntemaan vain yhden "voidellun"! Arvaas kuka se on? Kaikki muut "voitelut" ovat paljastuneet ihmistä korottavaksi tai suorastaan taikauskoksi. Raittiiden armolahjojen olen kyllä kokenut toimivan. Sairaita on parantunut, kielen selitystä on tullut, profetioita, kehotuksia, tiedon sanoja jne.. Mutta kukaan ei ole: kaatunut,hytkynyt,tärissyt,holtittomasti nauranut, itkenyt,päästänyt eläinten ääniä,riisunut,riehunut tai muuten käyttäytynyt sopimattomasti. Ei, vaan kaikki ovat istuneet tyynenä, nauttien ilolla Herran armoistuimesta. Siinä on Pyhä Henki korottanut Jeesusta, eikä toisin päin niinkuin esim. "torontolaisuudessa" oli tapana. Synnit pyydettiin anteeksi ja kaikki hengen ilmenemiset koeteltiin tarkkaan sanallla ja rukouksella.

Em. en viittaa Niiloon, vaan moniin kuuluisiin "voideltuihin", joita palvotaan suorastaan jumalana tai jumaloitavana, mistä esim. (2Tess.2:4 ). kertoo, mm.ohjeena kokoontumiseemme. Että varokaa niitä, jotka ovelasti korottavat itsensä jumaloitavaksi, jonka kautta kaikki ihmeet tapahtuvat. Olen "peräkylän" köyhän mummon pirtissä tavannut paljon suurempia ihmeitä. Ei niitä voiteluita ja ihmeitä tarvitse bussikuormittain satojen kilometrien päästä lähteä hakemaan.

Ei Niilostakaan ole hedelmällistä alkaa sen kummemmin kinaamaan. Hänellä on ollut oma merkityksensä Suomen herätyskristillisessä kentässä. Ja pääasia on se, että on tullut sydämen uskoon ja saanuut pelastuksen. Tärkeää on myös, että korottaa Jeesusta eikä julistajaa

• tuhat ja yksi
        Tuom. kirjoitti:

olen oppinut uli komenkymmenen uskon vaellukseni aikana tuntemaan vain yhden "voidellun"! Arvaas kuka se on? Kaikki muut "voitelut" ovat paljastuneet ihmistä korottavaksi tai suorastaan taikauskoksi. Raittiiden armolahjojen olen kyllä kokenut toimivan. Sairaita on parantunut, kielen selitystä on tullut, profetioita, kehotuksia, tiedon sanoja jne.. Mutta kukaan ei ole: kaatunut,hytkynyt,tärissyt,holtittomasti nauranut, itkenyt,päästänyt eläinten ääniä,riisunut,riehunut tai muuten käyttäytynyt sopimattomasti. Ei, vaan kaikki ovat istuneet tyynenä, nauttien ilolla Herran armoistuimesta. Siinä on Pyhä Henki korottanut Jeesusta, eikä toisin päin niinkuin esim. "torontolaisuudessa" oli tapana. Synnit pyydettiin anteeksi ja kaikki hengen ilmenemiset koeteltiin tarkkaan sanallla ja rukouksella.

Em. en viittaa Niiloon, vaan moniin kuuluisiin "voideltuihin", joita palvotaan suorastaan jumalana tai jumaloitavana, mistä esim. (2Tess.2:4 ). kertoo, mm.ohjeena kokoontumiseemme. Että varokaa niitä, jotka ovelasti korottavat itsensä jumaloitavaksi, jonka kautta kaikki ihmeet tapahtuvat. Olen "peräkylän" köyhän mummon pirtissä tavannut paljon suurempia ihmeitä. Ei niitä voiteluita ja ihmeitä tarvitse bussikuormittain satojen kilometrien päästä lähteä hakemaan.

Ei Niilostakaan ole hedelmällistä alkaa sen kummemmin kinaamaan. Hänellä on ollut oma merkityksensä Suomen herätyskristillisessä kentässä. Ja pääasia on se, että on tullut sydämen uskoon ja saanuut pelastuksen. Tärkeää on myös, että korottaa Jeesusta eikä julistajaa

Empä ole yli 30 vuoteen paljoa noita poppaukkoja tavannut.
        Samanlaista valehtelua ne ihmeparantumiset ovat nykyään ,kuin silloinkin olivat .

"Mutta kukaan ei ole: kaatunut,hytkynyt,tärissyt,holtittomasti nauranut, itkenyt,päästänyt eläinten ääniä,riisunut,riehunut tai muuten käyttäytynyt sopimattomasti. Ei,"

Ja tuollaista ko ? kaikkea se Maailman kaikkeuden suunnitelut Henki pistää luodunsa tekemään näyttääkseen jotta on olemassa juuri tässä ja nyt ! Pelkäämään vapisemaan ja kirkumaan poppaukon edessä.

• janoinen

Näet nöyrän Jumalan palvelijan,jonka kautta armonlahjat toimivat väkevästi.Herra teki ihmeitä palvelijansa Niilon kautta ja se ärsytti vastustajia.Hän antoi aina kunnian Jeesukselle.

Olet selvästi oikealla tiellä,koska kysenalaistat sellaisia saarnaajia joilla ei kaikki ole kohdallaan.On muistettava Paavalin sanat"Kaikki me sekoamme puheissamme",mutta hedelmistään me tunnemme Herran palvelijat.Siunausta sinulle Jeesuksessa Kristuksessa.

Kuunteleppa tämä.http://www.saarna.net/lataa.php?saarna_id=264

• merim.raimo

rohkaista ja iloita samassa hengessä joka meidät varjelee Jeesuksen Kristuksen tulemiseen asti elävässä uskossa. siunausta. :)

• Jope.48.

Saarnaaja. Kukaan ei käsitä, että jos saaveilla rahaa kannetaan, hän saa niukimmillaan neljän päivän keikasta Lappeenrantaan päivärahoja kolme ja palkaa 300,-markkaa miinus 120,-markan verot. Kukaan ei tiedä että häntä kuristaa velka, ja kenelle hän sen sanoo, vaatii? "Kiitos Jyväskylä!" hän kirjoittaa, kun saa hädin tuskin rahat polttoaineisiin, kun mukana olleelle ja toddistaneelle vaimolle ei tule penniäkään. Näin Niilo Yli-Vainio. Olet aivan oikeasa Saara, Niilo eli vaatimatonta elämää. Olen tullut uskoon Niilon kokouksessa 1978.

• uskoon

olet tullut? Käytkä kaatokokouksissa edelleen? Se usko ei olle kristinuskoa. Se on taikauskoa ja eksytystä.

• Saara

minullakin on, että niukasti on rahaa ollut. Ja kun ajattelee, kuinka raskasta sellainen työ on, niin ei hän varmasti omaa etuaan ajatellen sitä tehnyt vaan halusi palvella Jumalaa ihan vilpittömästi. Jos Niilon aikana on Jumala kaatanut ihmisiä, niin samaa ilmiötähän paholainen matkii nykyisissä hurmosliikkeissä. Joka tapauksessa minusta Niilo vaikuttaa vilpittömältä, siksi en halua häntä mitenkään moittia!

• Tuom.
        Saara kirjoitti:

minullakin on, että niukasti on rahaa ollut. Ja kun ajattelee, kuinka raskasta sellainen työ on, niin ei hän varmasti omaa etuaan ajatellen sitä tehnyt vaan halusi palvella Jumalaa ihan vilpittömästi. Jos Niilon aikana on Jumala kaatanut ihmisiä, niin samaa ilmiötähän paholainen matkii nykyisissä hurmosliikkeissä. Joka tapauksessa minusta Niilo vaikuttaa vilpittömältä, siksi en halua häntä mitenkään moittia!

tätä keskustelua varmaankaan ole ollut, tai ei olisi pitänyt mihinkään moittimispuollelle viedä. Mutta miksi ei muka saisi valvoa kenenkään opetusta. Ei kait heidän mitään jumalia pitänyt olla. Kypsät profeetatkin sanoivat, että jos tämä on Jumalasta, niin...?

Otatko Saara yhteyttä, jos annan yhteystiedot?
        Ottaisin sellaisen riskin, koska asia on tärkeä hengellisellä tasolla. Samoin ajattelee läheisenikin, sisareni, joka tukee sinua hengessä.

• Saara
        Tuom. kirjoitti:

tätä keskustelua varmaankaan ole ollut, tai ei olisi pitänyt mihinkään moittimispuollelle viedä. Mutta miksi ei muka saisi valvoa kenenkään opetusta. Ei kait heidän mitään jumalia pitänyt olla. Kypsät profeetatkin sanoivat, että jos tämä on Jumalasta, niin...?

Otatko Saara yhteyttä, jos annan yhteystiedot?
        Ottaisin sellaisen riskin, koska asia on tärkeä hengellisellä tasolla. Samoin ajattelee läheisenikin, sisareni, joka tukee sinua hengessä.

Ja edellen sanon ettei Niilo ollut minun aikani vaikuttaja, joten olen jäävi kommentoimaan.

Mutta kysymykseesi: Otan mielelläni yhteystietosi. Kiitos jo etukäteen! :)

• tuhat ja yksi

Olen ominsilmin nähnyt ja korvin kuullut Niilon saarnaavan,kaatavan ja parantamista vaan en huomannut tapahtuvaksi,lisäksi luin kirjasen sen nimeäkään en nyt muista!

Esitin mielipiteeni ja sain kaltaisiltasi kauheat ,Jumalanpilkka ja Pyhän Hengen loukkaamissyytökset ,"ettet hän vain? pidähän huoli!"

Katsoin viisaammaksi ottaa pesäeron tuollaisista uskoon hurahtaneista joihin eivät enää mitkään järkipuheet ja selittelyt pystyneet uskon harhan takia.

Yhden kerran olen käynyt Niilo Yli-Vainion kokouksessa, kyllä silloinkin uhrilahja kerättiin ja papri rahaa tuli muistaakseni sinne laitettua!( Silloin ei sielä kuulunut laittaa ,kuin kansankirkossa kolikoita ,vaan paperirahaa se tuli olla!)

Oli se sellainen HERÄTYS! Mutta heti sen jälkeen alkoi selvetä minkäläinen EKSYTYS se tosiasiassa olikin.

• Jeesuksen opetuslapsi
        Saara kirjoitti:

Ja edellen sanon ettei Niilo ollut minun aikani vaikuttaja, joten olen jäävi kommentoimaan.

Hienoa Saara, että koettelet kaiken, koska se on Isän Jumalan tahto kaikille ihmisille. Koetukset on hyvä tehdä rakkauden ja raittiuden Hengessä. Tässä asiassa on hyvä turvata Jumalan armoon ja totuuteen Pyhässä Hengessä, pyytää henkien erottamisen armolahjaa. Tutkia Raamatusta. Tunteille ei kannata antaa liikaa sijaa, koska sielullisuus vetoaa tunteisiin. Samalla kannattaa muistaa, että kaikki on vajavaista täällä lihamajoissa, joka kuitenkin voi parhaimmillaan olla Pyhän Hengen temppeli, pyhä ja puhdas. Mielestäni koetuksen asia on erittäin vaikea, koska paha pyrkii eksyttämään valitutkin ja eksyttäjä voi toimia täysin vilpittömästi. Jeesus-nimen käyttökään ei ole merkki Jumalan Pyhästä Hengestä, kuten kirjoituksista nähdään. Loppupelissä olen tullut siihen tulokseen, että pankaa kaikki toivonne Jumalan armoon Jeesuksen nimessä, koetelkaa kaikki, pitäkää mikä hyvää on ja pankaa pois kaikki paha. Meidän siis tulee ymmärtää mikä on Jumalan tahto ja toimia sen mukaan. Lisäksi meidän tulee ymmärtää hengellinen sodankäynti, jota tämä Jeesuksen seuraaminen on. Onneksi jos kaadumme tai kompastumme, saamme turvata Isään Jumalaan Jeesuksen nimessä. Jumalan armoa ja rauhaa sinulle ja kaikille, jotka tahdotte Herraa Jeesusta Kristusta seuravata hänen opetuslapsinaan.

• tai kolme
        Saara kirjoitti:

kokoontuu, siellä Minä olen heidän keskellään. Mutta kun jää yksin, niin raskasta on jakaa itsensä kanssa tulen palavia Herran totuuksia, itseä korottamatta.

Vielä yksi esimerkki Raamatun mukaisesta koettelemisesta: Olin eräässä yhteiskristillisessä kokouksessa, missä piti kirjoittaa rukousaiheet pienelle paperilappuselle (on vielä tallessa). Hengellinen johtaja luetteli kaikkia vaivoja, sairauksia, sun muita maalliseen onnistumiseen liittyvää. Itse rukoilin rukoiltavaksi ainoastaan, että tämä kyseinen tilaisuus olisi Jumalasta. Kun kaikki laput oli rukoiltu, niin ihmettelin, missä minun lappuni oli. Jäin rukoushuoneeseen, tai jätettiin, ja menin puhuja pöntölle tarkastamaan, olisiko se jäänyt pois. Kaikki muut paperit oli rukoiltu ja viety, mutta minun lappuni oli jätetty pöydälle tarkoituksella rukoilematta! Laitoin lapun talteen ja soitin eräälle uskovalle, joka piti karismaattisia kokouksia luterilaisissa kirkoissa. Hän sanoi: "Olet astunut S:n varpaille." Sen jälkeen minut vainottiin pois kyseisestä kristillisestä työyhteisöstä. Mistään ei kestänyt keskustella. Poistuin ahdistuneena,"kuin teuraslampaana", mutta jännittyneenä ja myös osavoiton varmana siitä, että ollaanko tässä työntämässä nokkaa s:n syvyyksiin. -Niinhän siinä paljastuikin. Takana ilmeni jollain tapaa psykiatriaan ja mesmerismiin sekoittunutta ihmistä korostavaa kristillisyyttä. Niinhän maallisessa psykiatriassa ja psyk. hoidossa opetettiin katsomaan mm. asiakkaan "taakse". (Tuom. 0451373551) esim.klo 13.00 jälkeen.

• Saara
        tai kolme kirjoitti:

kokoontuu, siellä Minä olen heidän keskellään. Mutta kun jää yksin, niin raskasta on jakaa itsensä kanssa tulen palavia Herran totuuksia, itseä korottamatta.

Vielä yksi esimerkki Raamatun mukaisesta koettelemisesta: Olin eräässä yhteiskristillisessä kokouksessa, missä piti kirjoittaa rukousaiheet pienelle paperilappuselle (on vielä tallessa). Hengellinen johtaja luetteli kaikkia vaivoja, sairauksia, sun muita maalliseen onnistumiseen liittyvää. Itse rukoilin rukoiltavaksi ainoastaan, että tämä kyseinen tilaisuus olisi Jumalasta. Kun kaikki laput oli rukoiltu, niin ihmettelin, missä minun lappuni oli. Jäin rukoushuoneeseen, tai jätettiin, ja menin puhuja pöntölle tarkastamaan, olisiko se jäänyt pois. Kaikki muut paperit oli rukoiltu ja viety, mutta minun lappuni oli jätetty pöydälle tarkoituksella rukoilematta! Laitoin lapun talteen ja soitin eräälle uskovalle, joka piti karismaattisia kokouksia luterilaisissa kirkoissa. Hän sanoi: "Olet astunut S:n varpaille." Sen jälkeen minut vainottiin pois kyseisestä kristillisestä työyhteisöstä. Mistään ei kestänyt keskustella. Poistuin ahdistuneena,"kuin teuraslampaana", mutta jännittyneenä ja myös osavoiton varmana siitä, että ollaanko tässä työntämässä nokkaa s:n syvyyksiin. -Niinhän siinä paljastuikin. Takana ilmeni jollain tapaa psykiatriaan ja mesmerismiin sekoittunutta ihmistä korostavaa kristillisyyttä. Niinhän maallisessa psykiatriassa ja psyk. hoidossa opetettiin katsomaan mm. asiakkaan "taakse". (Tuom. 0451373551) esim.klo 13.00 jälkeen.

Ei olisi saanut rukoilla, että kokous olisi ollut Jumalasta? Paljastivat kyllä itsensä!

Luin kirjoituksesi ja osan tallensin. Palaan asiaan myöhemmin tänään.

• Tunsin hänet jo vuosien takaa
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Olen ominsilmin nähnyt ja korvin kuullut Niilon saarnaavan,kaatavan ja parantamista vaan en huomannut tapahtuvaksi,lisäksi luin kirjasen sen nimeäkään en nyt muista!

Esitin mielipiteeni ja sain kaltaisiltasi kauheat ,Jumalanpilkka ja Pyhän Hengen loukkaamissyytökset ,"ettet hän vain? pidähän huoli!"

Katsoin viisaammaksi ottaa pesäeron tuollaisista uskoon hurahtaneista joihin eivät enää mitkään järkipuheet ja selittelyt pystyneet uskon harhan takia.

Yhden kerran olen käynyt Niilo Yli-Vainion kokouksessa, kyllä silloinkin uhrilahja kerättiin ja papri rahaa tuli muistaakseni sinne laitettua!( Silloin ei sielä kuulunut laittaa ,kuin kansankirkossa kolikoita ,vaan paperirahaa se tuli olla!)

Oli se sellainen HERÄTYS! Mutta heti sen jälkeen alkoi selvetä minkäläinen EKSYTYS se tosiasiassa olikin.

Alkuun oli Niilolla hyvin vahva "doktriini" kasteesta. Siitä piti suuren määrän tulikiven katkuisia saarnoja. Jopa pilkkasi paikallisia pappeja ja kunnan johtajia toiminnastaan ja elämästään.

Sitten JUmala alkoi vaikuttamaan hänen kauttaan. Kerran hän sanoi:
        "Jos silloin ennen olisi ollut sama armoitus, kuin nyt, olisi monen papin liperit jääneet likaamatta".
        Näin hänen silmänsä avautuivat ja hänellä oli pappeja ystävänäänkin.

Ein hän retostellut kalliilla autoilla, tai upealla pukeutumisella. Asuntokin oli hyvin perusyksinkertainen. Ei hän todellakaan rikastunut saarnaamalla. Turha hänen tiimoiltaan on tällaisilla palstoilla riidellä. Ei se muuta asioita miksikään. Niilon kautta Jumala kuitenkin sai kristikansaa ja muitakin uteliata liikkeelle etsimään...

• tuhat ja yksi
        Tunsin hänet jo vuosien takaa kirjoitti:

Alkuun oli Niilolla hyvin vahva "doktriini" kasteesta. Siitä piti suuren määrän tulikiven katkuisia saarnoja. Jopa pilkkasi paikallisia pappeja ja kunnan johtajia toiminnastaan ja elämästään.

Sitten JUmala alkoi vaikuttamaan hänen kauttaan. Kerran hän sanoi:
        "Jos silloin ennen olisi ollut sama armoitus, kuin nyt, olisi monen papin liperit jääneet likaamatta".
        Näin hänen silmänsä avautuivat ja hänellä oli pappeja ystävänäänkin.

Ein hän retostellut kalliilla autoilla, tai upealla pukeutumisella. Asuntokin oli hyvin perusyksinkertainen. Ei hän todellakaan rikastunut saarnaamalla. Turha hänen tiimoiltaan on tällaisilla palstoilla riidellä. Ei se muuta asioita miksikään. Niilon kautta Jumala kuitenkin sai kristikansaa ja muitakin uteliata liikkeelle etsimään...

mutta rahat keräsivät tietenkin muut samoin oli ehkä silloinkin kun Viktor Klimenko laulesleli toiset hyötyivät ei he.

Joo mutta jos Jeesuksen nimissä luvataan ja ennustetaan ja ei toteudu niin eikö se ole valehtelemista tai muuten vain uskonnon harhan levittämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      138
      9808
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      39
      3982
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3595
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe