aurora viini

oopin

menkää hyvät ihmiset ruotsin alkosta hakemaan aurora viiniä jos mahdollista.. maistuu mehulle joten voi tarjota illan vietossa kokemattomillekkin viini suille.. mustaherukka pää aine,prosentteja 13 ja hintakaan vain rapiat 6e

11

5263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viiniä

      Vaan imelää mehunlitkua

    • mainostat

      mehua VIINIpalstalla???

      Kerrohan!!!

      • Kiljukaula

        Saa kai sitä joku juoda "maistuvampaa" kuin punaviini tai ehkä mikään muukaan oikea viini?

        Itsellenikin maistuu punaviinin päälle raikas keskiolut ja maku vaan paranee. Johtuneeko kasvavasta humalasta sitten? Ja usein viinin allekin menee parit lieriölliset.

        Viineissäkään ei ole totuuksia; on vain muotivirtauksia, joita perunanenäkansa uskoo kuin hullun ****** mielipuolen *****essä...


    • erkinpikakivääri

      Miksi ihmeessä kirjoitit musta herukan yhdys sanaksi? Meni hyvä viesti pilalle.

      • OpiKielioppi

        Mustaherukka kirjoitetaan yhteen.


    • Ei kiitos

      Siitä voidaan olla mieltä jos toistakin, ovatko marja- ja hedelmäviinit viiniä lainkaan. Viininkaltaisia käymistuotteita toki, ja joidenkin suussa ihan juotavia.

      Alkosta sai aikanaan Alkon itsensä valmistamaa Cordita-mustaherukkaviiniä. Jos tuotetta olisi yhä Alkon myymälöissä, olisi valmistaja nykyjaon mukaisesti Altia. Vaan kun ei ole. Kysynnän puute on raakannut tuotteen kylmästi pois hyllyistä.

      Kotimaisten ns. tilaviinien (rinnastaisin ne kotiviineihin) tuottajilta on tarjolla Alkon kautta kaksi mustaherukkapohjaista tuotetta, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan:

      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/643497
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/689587

      Minä ostan vähillä rahoillani samaan hintaan oikeaa viiniä. Viinirypälepohjaista.

      • kylläkin

        mansikasta tehtyä.


      • Ei kiitos
        kylläkin kirjoitti:

        mansikasta tehtyä.

        Tuli oikosulku ja menivät tuotenimet sekaisin. Se mustaherukasta tehty marjaviini oli tietenkin Cassis!

        En juonut kumpaakaan, maistoin kylläkin.

        Cassis elää edelleen yhden Alkosta saatavan juoman nimessä. Kyseessä ei kuitenkaan ole viini vaan viinin vahvuinen likööri:
        http://www.alko.fi/tuotteet/fi/001881


      • Hyi saatana
        Ei kiitos kirjoitti:

        Tuli oikosulku ja menivät tuotenimet sekaisin. Se mustaherukasta tehty marjaviini oli tietenkin Cassis!

        En juonut kumpaakaan, maistoin kylläkin.

        Cassis elää edelleen yhden Alkosta saatavan juoman nimessä. Kyseessä ei kuitenkaan ole viini vaan viinin vahvuinen likööri:
        http://www.alko.fi/tuotteet/fi/001881

        500 grammaa sokeria litrassa!

        Minusta tuo ei ole viini eikä likööri, vaan nestemäistä sokeria, johon on lirautettu sekaan hiven vettä, alkoholia ja mustaherukkauutetta mausteeksi.

        Rikollista tarjota tuollaista myyntiin alkoholijuomana!


      • vanha nakki
        kylläkin kirjoitti:

        mansikasta tehtyä.

        Cordita oli ainakin vuoden 1987 Alkon hinnaston mukaan tehty mansikasta, vadelmasta ja mustaherukasta.


      • Anonyymi
        kylläkin kirjoitti:

        mansikasta tehtyä.

        vadelmasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe