Keskenmeno, vatsaan kuollut vauva, kätkytkuolema

Jumalanne ideana on.....?

Sekus tässä koitan kuluttaa aikaani ja pohdin kaikenlaista hömppää. Nuorimmaisen (3kk) maatessa teho-osastolla ja saadessani taikauskoisilta "siunauksia" aloin tietysti miettimään, mikä perkele siinä on, että kuvitellaan jonkin taivashahmon "pitävän kyllä huolta". Krisseleiden logiikalla se taivashahmo on kuitenkin pikkuisen siihen tilaan Antanut mennä. Joten: missä vika kun niin päästi käymään? (älkää vastatko)

Lyhyt alustus tapahtuneeseen: Löysin viikko sitten vauvamme sängystään sinisenä ja hengettömänä. On ollut teholla siitä lähtien ja syy hengityspysähdykselle on löytynyt. Ja noita siunauksia saadessani tajusin lopulta itse, mikä vauvamme pelasti: Äidin vaisto. Menin "katsomaan vauvaa onko herännyt meteliin" viime hetkellä. Ellei vaisto olisi saanut minua liikkeelle, me järjestäisimme parasta aikaa hautajaisia kätkytkuoleman kokeneelle vauvallemme.

Koska päin naamaa en kuitenkaan kehtaa sanoa siunailijoille mitään ja jonnekin pitää se paskamainen paine saada purettua, niin toivottelen tätä kautta näin puoli-anonyyminä kaikille taikauskoisille vesipäille suorinta mahdollista tietä itsekehittämäänsä helvettiin.

-Milian-

16

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NineStar

Minä toivon parasta sinulle!

• -Milian-

Täällähän ne eniten rellestävät.

• toivottaja
        -Milian- kirjoitti:

Täällähän ne eniten rellestävät.

Miten parhaan toivottaminen eroaa sillä tavoin praktisesti siunauksen toivottamisesta että jälkimmäisiä pitää kirota?

Toivotaan parasta.

• Milian***
        toivottaja kirjoitti:

Miten parhaan toivottaminen eroaa sillä tavoin praktisesti siunauksen toivottamisesta että jälkimmäisiä pitää kirota?

Toivotaan parasta.

Minä henk.koht otan siunaukset merkkinä toivottajan älyllisestä laiskuudesta, lapsellisuudesta ja halusta sysätä vastuu kaiken mahdollisen ulkopuolelle, johon itse voisi vaikuttaa.
        On siis toisaalta hyvä, että nämä pösilöt tuovat itsestään kerralla niin paljon ilmi, kuvittele, yhdellä ainoalla sanalla.

• toivottaja kirjoitti:

Toivotaan parasta.

Sinä et tätä ehkä uskovaisena kykene ymmärtämään koska et voi nähdä kyseisen uskonnollisen aatteen ohitse mutta tälläinen käytös on loukkaavaa.

Mitä jos samankaltaisessa tilanteessa mutta sinun kohdallasi joku ilmoittaa että hän on pyytänyt jotakin shamaania tekemään taikoja ja uhraamaan vuohen jotta lapsesi parantuisi.

Miltä tälläinen ehdotus kuulostaa.

Sinun taikka kenenkätahansa muun uskovaisen rukoukset ajavat täysin saman asian.
        Ne ovat täysin hyödyttömiä, merkityksettömiä eivätkä ne tarjoa yhtään mitään.

Ihmiselle joka ei usko tähän sinun käsitykseesi tuollainen käytös on loukkaavaa. Se kertoo ettet sinä ole tullut edes harkinneeksi koko asiaa.

Tämä on se mikä erottaa toivotuksen rukouksesta.

• Miten vauva jaksaa nyt? Tuliko mitään jälkiseurauksia, vai tiedetäänkö vielä?

Siunauksen toivottelijat saisivat tuollaisessa tilanteessa kääriä pölötyksensä rullalle ja työntää sinne minne aurinko ei paista. Itsekin elämässä vaikeita aikoja kokeneena olen monesti ajatellut, että ahdistuksen viimeinen niitti on hempeästi hymyävä uskovainen vittupää joka tulee selittämään, että "kenellekään ei anneta enempää taakkaa kuin hän jaksaa kantaa".

Kyllä minä tiedän ihmisiä, jotka painiskelevat aivan ylivoimaisten taakkojen kanssa.

Mutta kerro toki miten vauva voi nyt... jos haluat ja jaksat...

• symphilis

Tämä on yleisesti luettu palsta. Lue draamatiikannälkääsi sensaatiolehtiä. Et sinä täällä ketään auta. Liian läpinäkyvää, hössötystä ja uskovien haukkumista. Mässäilet ihmisten surulla, jotta voit itse olla vittupää.

• Milian***

Koskaan ei voi kuitenkaan 100% varmuudella tietää, onko odotettavissa jotain kehityksen myötä.

"kenellekään ei anneta enempää taakkaa kuin hän jaksaa kantaa".

Samaa olen minäkin kuullut. Ja kun onhan noita, joille on annettu liikaa = keinuvat köyden jatkeina liitereissä ja ampuilevat itseään päähän. Mitäs sellaiseen sanovat..? Menevät hiljaiseksi. Ajattelemattomuus on raivostuttavaa tässä tapauksessa.

• Milian*** kirjoitti:

Koskaan ei voi kuitenkaan 100% varmuudella tietää, onko odotettavissa jotain kehityksen myötä.

"kenellekään ei anneta enempää taakkaa kuin hän jaksaa kantaa".

Samaa olen minäkin kuullut. Ja kun onhan noita, joille on annettu liikaa = keinuvat köyden jatkeina liitereissä ja ampuilevat itseään päähän. Mitäs sellaiseen sanovat..? Menevät hiljaiseksi. Ajattelemattomuus on raivostuttavaa tässä tapauksessa.

Kerran minäkin sanoin yhdelle adventistille, että mitenkäs nämä ihmiset sitten, jotka nimenomaan ovat saaneet suuremman taakan kuin ovat jaksaneet kantaa. Miksei heitä auteta? Tämä adventisti oli vähän aikaa vaikean näköinen, mutta ravisti sitten kysymyksen niskastaan: sellaiset ihmiset eivät ole pyytäneet jumalalta apua tarpeeksi hartaasti. Jos he pyytäisivät tarpeeksi hartaasti, jumala kyllä auttaisi heitä. Heidän pitää HUUTAA jumalan puoleen! Kyllä jumala AINA kuulee.

Että sellaista myötätuntoa. Toivotaan vauvallesi hyvää vointia ja sinulle myös. Lienee olut karmea säikähdys... huh.

• Milian***
        iaurwen kirjoitti:

Kerran minäkin sanoin yhdelle adventistille, että mitenkäs nämä ihmiset sitten, jotka nimenomaan ovat saaneet suuremman taakan kuin ovat jaksaneet kantaa. Miksei heitä auteta? Tämä adventisti oli vähän aikaa vaikean näköinen, mutta ravisti sitten kysymyksen niskastaan: sellaiset ihmiset eivät ole pyytäneet jumalalta apua tarpeeksi hartaasti. Jos he pyytäisivät tarpeeksi hartaasti, jumala kyllä auttaisi heitä. Heidän pitää HUUTAA jumalan puoleen! Kyllä jumala AINA kuulee.

Että sellaista myötätuntoa. Toivotaan vauvallesi hyvää vointia ja sinulle myös. Lienee olut karmea säikähdys... huh.

Niinhän ne aina sanovat. Jos joku uskovainen (tai ei) ei saa apua jumalaltaan, niin vikahan on silloin avun pyytäjässä; ei ole tarpeeksi sitä eikä tarpeeksi tätä. Yököttävimpiä ovat juuri nuo "ainoat oikeat uskovaiset".

Säikähdys oli kyllä pahin, mitä on tapahtunut koskaan. Toisaalta se todisti myös sen, että kun niin käy, niin sitä menee nk. automaattivaihde päälle ja tekee kaiken mitä kykenee lähes tulkoon ajattelematta mitään. Ambulanssit kun saapuivat ja vauva pääsi heidän hoitoonsa, olin minä menettää tajuntani siihen paikkaan.

• Milian*** kirjoitti:

Niinhän ne aina sanovat. Jos joku uskovainen (tai ei) ei saa apua jumalaltaan, niin vikahan on silloin avun pyytäjässä; ei ole tarpeeksi sitä eikä tarpeeksi tätä. Yököttävimpiä ovat juuri nuo "ainoat oikeat uskovaiset".

Säikähdys oli kyllä pahin, mitä on tapahtunut koskaan. Toisaalta se todisti myös sen, että kun niin käy, niin sitä menee nk. automaattivaihde päälle ja tekee kaiken mitä kykenee lähes tulkoon ajattelematta mitään. Ambulanssit kun saapuivat ja vauva pääsi heidän hoitoonsa, olin minä menettää tajuntani siihen paikkaan.

tai kuulin, että kun synnyttää lapsen, niin sen jälkeen sitä antaa sydämensä vaeltaa maailmassa ihan paljaaltaan. Mitä vain voi tapahtua sille lapselle, ja kaikki osuu suoraan vanhemman sydämeen...

Kun olin itse työntänyt maailmaan ekan lapseni, minulle tuli ihan ensimmäiseksi ajatus: nyt vasta minua voidaan todella satuttaa. Koko maailma muuttuu toiseksi rakkauden ja vastuun myötä. No, joko tuli liikaa siirappia... mutta ei kai ihmiskunta olisi pysynyt elossa, jos ei olisi sellaista lapsensuojelemisviettiä.

• Kössönöm
        symphilis kirjoitti:

Tämä on yleisesti luettu palsta. Lue draamatiikannälkääsi sensaatiolehtiä. Et sinä täällä ketään auta. Liian läpinäkyvää, hössötystä ja uskovien haukkumista. Mässäilet ihmisten surulla, jotta voit itse olla vittupää.

Taidat olla palstan ilkein ihminen. Mutta kai se on sinun energialähteesi se ilkeys.

• Kössönöm kirjoitti:

Taidat olla palstan ilkein ihminen. Mutta kai se on sinun energialähteesi se ilkeys.

eikä malta poissa pysyä, vaikka lupasi.

• Kössönöm
        iaurwen kirjoitti:

eikä malta poissa pysyä, vaikka lupasi.

Muita määreitä löytyy myös: omahyväisyys ja saditinen toive siitä, että jotkut, jotka eivät samaan toteemipaaluun usko, kärsivät ikuisuuden jossain.

• Toivotan jaksamisia kaikille.

Pikaista paranemista.

Pärjäilkää.

• Kössönöm

Toivon parasta. Mitäpä muutakaan voin. Kaikenlaista voi elämässä sattua, eikä niissä loitsut auta. Lääketiede on ainoa, joka tässä nyt voi auttaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe