tänään hyvä saarna

Kotkasta

Kiitän hyvästä jumalanpalveluksesta, joka tuli Kotkan helluntaiseurakunnasta. Saarnasta huokui armo ja totuus ja rakkaus.Raamatun opetuksen mukaisesti yksi kastettavakin oli.
Ihmetyttää tuo kiista esim. kasteasiassa, mutta onhan kirjoitettu, että ei Raamattua voi omin neuvoin selittää, koska ei uudestisyntymätön mieli sitä ymmärrä.
1Kor.1:13 Onko Kristus jaettu! Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko kastetut
Paavalin nimeen?

jae17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan- ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

Room.10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Ei ihminen voi uudestisyntyä ilman kuultua sanaa.
Sanassa on voima, koska siinä on Jeesus itse.

Ap.t.2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

Kyllä vauvat ovat otollisia Jumalalle siinä viattomuuden tilassaan, kunnes kasvavat ja oppivat erottamaan hyvän pahasta.
Jossakin vaiheessa ihminen tietää omassa tunnossaan, että on jotakin pahaa tehnyt, lähimmäisilleen ja Jumalaa vastaan ja tulee syylliseksi.Kuultuaan Jumalan sanaa, ihminen on valinnan edessä, ottaako sen vastaan vai hylkääkö sen. Eivät kaikki alkuseurakunnankaan aikana ottaneet vastaan sitä sanaa mitä apostolit julistivat, mutta ketkä sanan vastaanottivat, he saivat kokea uskoontulon ja heidät kastettiin ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivänmurtamisessa.

Antakoon Jumala silmävoidetta meille Sanan valon kautta ja nöyryyttä tutkia, mitä Raamattu sanoo.

Jaak.1:21 Sentähden pankaa pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja ottakaa hiljaisuudella vastaan sana , joka on teihin istutettu ja joka voi teidän sielunne pelastaa.

17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

Ap.t.24:14 Mutta sen minä tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa.

Kol.3:14 Mutta pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mathetes

AMEN!

Siunausta!
      Terv, mathetes
      Veli Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa! :)

• raamatusta

######### JEESUS EI OLE TÄMÄN SANOESSAAN KRISTUS ########

JEESUS TIETÄÄ ITSE PARHAITEN KUKA ON.
      ASETTAKAA HÄNEN TIETOJA PAREMMAT TIEDOT JOS YLÄMPÄÄ JUMALALLISUUDEN TIETOA LÖYTYY!

Kenen todistajia olette ellette USKO, LUOTA, KUUNTELE mitä JEESUS ITSE SANOO?
      ---------------------------

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      Matt. 24:23

Matteus 24:23-24
      23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      Mark. 13:21
      Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.

##############################################################

############# JEESUS RISTILLÄ - KRISTUS ########################
      Luuk. 24:46
      Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

#############################################################

######### YLÖS NOUSEMISEN JÄLKEEN HÄN ON JEESUS ##########
      Markuksen evankeliumi:
      16:6 Mutta hän sanoi heille: "Älkää peljästykö; te etsitte Jeesusta, Nasaretilaista, joka oli ristiinnaulittu. Hän on noussut ylös; ei hän ole täällä. Katso, tässä on paikka, johon he hänet panivat.
      ###############################################################

Vain harhauttajat käyttävät "kristus" sanaa jotta tuntisimme harhauttajat.

• Jeesuksen opetuslapsi

Nasaretilainen Jeshua, jonka Maria, Joosefin vaimo, oli synnyttänyt neitseynä, on Messias, luvattu ja odotettu. Jokainen, joka tämän uskoo ja tunnustaa, saa nimensä elämänkirjaan. Myös kaste kuuluu merkiksi siitä, että on upotettu Messias Jeshuan ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen Isän oikealle puolelle. Messias Jeshua on hepreaa ja kreikaksi asia ilmoitetaan Jeesus Kristus. Kaikki ihmiset, jotka tekeytyvät kristukseiksi, ovat antikristuksia. On vain yksi aito ja oikea Messias ja Kristus ja Voideltu, Nasaretilainen Jeshua tai Jeesus Nasaretilainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe