Tuli taas todettua, että jos pankki haluaa pitää asiakkaan tyytyväisenä niin yksinkertaistaa toimintansa kuluttajaa palvelevaksi. Yritin näyttää kaverille nettipankinkäyttöä. Itse olen Nordean asiakas. Täytyy myöntää, että hermot meni Sampon avainnumeroiden ja nippeleiden ja nappeleiden kanssa. Nordeassa kirjoitat kaksi numerosarjaa ja laskut on maksettu. Sampolla on ties mitä avaimia ja lukkoja ja javasovellus kaatoi lopulta koko koneen. Surkea esitys!
Sampon surkea nettipankki
13
758
Vastaukset
- Eikö ole turvallisuusriski?
"Nordeassa kirjoitat kaksi numerosarjaa ja laskut on maksettu"
Eikö tuo ole hirveän iso turvallisuusriski? Minä ymmärrän tuon väitteen niin, että ei tarvitse kuin laittaa käyttäjätunnus ja salasana (siis kirjautua sisään), ja sen jälkeen voi vapaasti tehdä Nordean verkkopankissa mitä hyvänsä?
Onko tämä todellakin totta?
Itselläni ei ole kokemusta kuin Sammosta (en ole viitsinyt vaihtaa, koska olen asiakas jo lähes 40 vuoden takaa, Postipankista alkaen, ja asun ulkomailla, niin nämä vuoden takaiset sotkut eivät minuun vaikuttaneet).
Nykyisen nettipankin käyttö laskun maksuun:
- sisäänkirjautuminen, laitetaan tunnus ja salasana (pysyvät koko ajan samoina)
- laitetaan avainluku kun sitä pyydetään (tämä vaihtuu joka kerta, sen saa kortista jonka Sampo lähettää). Lisää minusta turvallisuutta!
- täytetään maksulomakkeeseen tarvittavat tiedot, hyväksytään maksu (salasanalla, siis sillä samalla jota käytetään kirjautuessa sisään. Avainlukua siis ei tässä vaiheessa enää kysytä).
Siis kolme eri lukua.- ei pärjää 2lla
mutta onhan toki nordean nettipankki paljon parempi kuin sammon. ja op:n verkkopankki on vielä parempi - se on paras.
- kokemusta täällä
Tapiolassa ja S-Pankissa on muuten vastaava systeemi noiden tunnuslukujen kanssa paitsi, että rahasiirron yhteydessä (siis laskujen maksut jne.) täytyy antaa avainlukukortilta pyydetty luku eikä kiinteää tunnusta. Sujuu aivan hyvin.
Itselläni vielä roikkuu mukana Sampopankkikin. Aion tehdä uudemmalle pc:lleni vähän remonttia ja ajattelin, että sitä ennen täytyy saada vanha 1,5 vuotta kylmänä ollut pc, jossa on XP, varmuuden vuoksi käyttökuntoon. Oli paljon Windowsin päivitystä, virustorjunnan asennusta ja virusten etsintää, malware-ohjelmistojen asennusta ja paljon roskan poistamista myös rekistereistä. Lopuksi asensin vielä Javan. Tein kokeen pääsystä Sampopankkiin, jota siis tällä vanhalla koneella ei ollut aikaisemmin yritetty. Ei mitään vaikeuksia. :) - vähäsen
ei pärjää 2lla kirjoitti:
mutta onhan toki nordean nettipankki paljon parempi kuin sammon. ja op:n verkkopankki on vielä parempi - se on paras.
Eikös se OP:n nettipankki ole jo vähän vanhanaikainen ja rajoittunut? En ole itse käyttänyt, mutta tällaista kerrotaan. Itse en periaatteenkaan takia rupea OP:n asiakkaaksi.
- et.
että on yksi
vain omassa päässä pidettävä ja helpolla vaihdettava luku,
jos esin joku käy kodissasi matkasi aikana ja löytää nordean tunnusluvut,
olet automaattisesti vastuussa, alibi, minkäänlainen ei riitä,
ellei poliisi löydä murtojälkiä,
jotka voidaan todistaa tapahtuneen ko. päivänä.
tuo salainen tunnusluku, meillä vain 4 numeroinen,
ei Sammon systeemissä jää koskaan edes koneellesi,
joten se on murtovarma. - et.
et. kirjoitti:
että on yksi
vain omassa päässä pidettävä ja helpolla vaihdettava luku,
jos esin joku käy kodissasi matkasi aikana ja löytää nordean tunnusluvut,
olet automaattisesti vastuussa, alibi, minkäänlainen ei riitä,
ellei poliisi löydä murtojälkiä,
jotka voidaan todistaa tapahtuneen ko. päivänä.
tuo salainen tunnusluku, meillä vain 4 numeroinen,
ei Sammon systeemissä jää koskaan edes koneellesi,
joten se on murtovarma."ellei poliisi löydä murtojälkiä,
jotka voidaan todistaa tapahtuneen ko. päivänä."
niin tuo on ehdotin,
sillä voihan kodissasi käydä joku omainen tai kukankastelija,
tuo rikos pitää ehdottomasti pystyä varmistamaan. - vaan parempi
ja selkeämpi verkkopankki on S-pankissa. Se on yksinkertaisesti niin hyvä että ansaitsee multa parhaat arvosanat.
- tiedoksin vaan
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article132526.ece
Ruotsin Nordean verkkopankki suurremonttiin
Myös Tanskassa on käytössä erilainen, javaan pohjautuva tunnistautumisratkaisu.- ei tämä paskakasa
viritelmä suostu toimimaan. Voi vittu sentään!
- auttaa,
ei tämä paskakasa kirjoitti:
viritelmä suostu toimimaan. Voi vittu sentään!
jos miljoonalla toimii ja yhdellä ei,
mitä pitäisi päätellä,
katsoa peiliin. - löytyi taas
auttaa, kirjoitti:
jos miljoonalla toimii ja yhdellä ei,
mitä pitäisi päätellä,
katsoa peiliin.Joku Sammon tiedottaja kehiin.
Minulla on yleensä toiminut mutta tänään iltapäivästä lähtein ollut ainakin maksaminen jumissa-sisään toki pääseen,mutta maksua vahvistettaessa jumittuu, joten olen samaa mieltä
kuin tuo kohtalotoveri ylempänä, joten kannattaisikohan neuvonantajamme työntää peilinsä sinne mihin ei aurinko paista. - vähintään xp
löytyi taas kirjoitti:
Joku Sammon tiedottaja kehiin.
Minulla on yleensä toiminut mutta tänään iltapäivästä lähtein ollut ainakin maksaminen jumissa-sisään toki pääseen,mutta maksua vahvistettaessa jumittuu, joten olen samaa mieltä
kuin tuo kohtalotoveri ylempänä, joten kannattaisikohan neuvonantajamme työntää peilinsä sinne mihin ei aurinko paista.Taitaa olla koneesi museo esine, kun ei Sampopankin verkkopalvelu toimi. Nyt kun lastentaudeista ovat päässeet, niin on todella hyvä ja toimiva verkkopankki. Paljon parempi kuin entinen. hommaa vähintään xp ja lataa viimeisin java, niin varmaan toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "884209Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770