Vartoitorniseuran joka valehetelee mm: "Jehovan hävittäneen" Jeesuksen ruumiin; vai ne, jotka uskovat sen valheen ja väittävät sitä todeksi: ilman Raamatun sanaa asiasta?
Olen vakuuttunut että myllynkivi kuuluu ainakin sen kaulaan, joka näitä yksinkertaisia jymäyttää, mutta jos joku uskoo asian ilman selviä todisteita, toki hänkin tulee sen myöstä itsekin syypääksi tähän selvään syntiin, koska ei ole ottanut vastaan: rakkautta totuuteen voidakseen pelastua.
Kumman valhe on suurempi synti?
43
757
Vastaukset
- ::::::::::::::::
SUURIN VALEHTELIJA JA PASKANJAUHAJA.
- Juuri sinut
Sellaiseksi, - perättömine väilleinesi.
- se todellinen valhe.
Sinähän se tässä valehtelet.
Seura antaa selityksen millä raamatun kohtien perusteella on oikeutettua olettaa kuten on esitetty. Ei siis väitä että niin siellä lukee.
Näin kolminaisuus uskovat menettelevät kolminaisuuden todistelun kanssa. Yksilö joko hyväksyy todisteluketjun tai sitten ei.
Annan sinulle ego eimi tehtävän. Jos unohdetaan onnellisesti se, että todennäköisesti Jeesus puhui arameaa, niin etsi UT:sta kaikki kohdat joissa lukee ego eimi ja selitä miksi niitä kohtia ei pidä tulkita ilmoitukseksi Jumaluudesta.
Pystytkö siihen?
1.Korinttolaisille 15,10 Mutta Jumalan armosta MINÄ OLEN se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani - suurin...
Kumman valhe on suurempi synti?
-Kaikista suurin synti on tehdä jatkuvasti uusia avauksia samasta aiheesta, varsinkaan jos niissä ei ole mitään uutta eikä suoraansanottuna mitään asiaa (koskaan ollutkaan).- Emävalheen tiimoilta
"varsinkaan JOS niissä ei ole mitään uutta eikä suoraansanottuna mitään asiaa (koskaan ollutkaan).
Kun kuulin tästä suurimmasta valheesta mitä koskaan on julkisesti kirjoittu ja ääneen lausuttu: "Jehova Jumala hävitti Poikansa uhratun ruumiin" - niin kävin nuoruuden tuttuni luona, jonka teisin JT:eeksi, ja kerroin hänelle asiata. Mies on ollut lähes 40-vuotta "todistaja", mutta totesi heti, ettei hän ole sellaista väitettä koskaan itse kyllä kuullut. Kerroin hänelle, että kyseinen: Raamatunhistorian suurin valhe oli julkaistu VArtiotornissa 1.11.-75; - jonka jälkeen hän totesi välittömästi, että sitten asian TÄYTYY olla totta: "vaikka ei sellaista tietenkään Raamatussa sanotakaan". Ja sen jälkeen hän alkoi vuolaasti puhua siitä miten JÄRKEILLEN asian TÄYTYY OLLA VARMASTI TOTTA.
Säälin kovasti tätä patoloogista valehtelijaa ja valheen orjaa, mutta ymmärrän myös: ettei hän voi vapautua itse VALHEEN JA SYNNIN VALLASTA omin voimin; ilman Vapahtajaa - jatkuvan valheen orjuudesta, jonka vallassa hän on koko elämäänsä rakentantanut; jopa suunnatan katseensa tulevaisuudeen ja vääriin odotuksiin. Hän torjuu kuitenkin tiukasti armon ja syntien anteeksi saamisen Jeesuksen veressä ja nimessä, ja perustaa elämänsä petollisen uskonnon palvelemiseen: saadakseen mahdollisesti joskus sen avulla, jonkinlaisen mahdollisuuden päästä IKUISEEN elämään maan päällä: "TUHATVUOTISESSA valtakunnassa". Siis Poika ei ole tehnyt häntä vapaaksi, eikä Jeesuksen lupaus ole toteutunut hänen: kaikkinaista petosta, kavaluutta ja vääriä odotuksia täynnä olevassa elämässään.
Joh.8:36. "Jos siis POIKA TEKEE TEIDÄT VAPAIKSI, NIIN TE TULETTE TODELLISESTI VAPAIKSI."
Joh.8:32. "ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." - Ja sillä hyvä, se on oikeut...
Emävalheen tiimoilta kirjoitti:
"varsinkaan JOS niissä ei ole mitään uutta eikä suoraansanottuna mitään asiaa (koskaan ollutkaan).
Kun kuulin tästä suurimmasta valheesta mitä koskaan on julkisesti kirjoittu ja ääneen lausuttu: "Jehova Jumala hävitti Poikansa uhratun ruumiin" - niin kävin nuoruuden tuttuni luona, jonka teisin JT:eeksi, ja kerroin hänelle asiata. Mies on ollut lähes 40-vuotta "todistaja", mutta totesi heti, ettei hän ole sellaista väitettä koskaan itse kyllä kuullut. Kerroin hänelle, että kyseinen: Raamatunhistorian suurin valhe oli julkaistu VArtiotornissa 1.11.-75; - jonka jälkeen hän totesi välittömästi, että sitten asian TÄYTYY olla totta: "vaikka ei sellaista tietenkään Raamatussa sanotakaan". Ja sen jälkeen hän alkoi vuolaasti puhua siitä miten JÄRKEILLEN asian TÄYTYY OLLA VARMASTI TOTTA.
Säälin kovasti tätä patoloogista valehtelijaa ja valheen orjaa, mutta ymmärrän myös: ettei hän voi vapautua itse VALHEEN JA SYNNIN VALLASTA omin voimin; ilman Vapahtajaa - jatkuvan valheen orjuudesta, jonka vallassa hän on koko elämäänsä rakentantanut; jopa suunnatan katseensa tulevaisuudeen ja vääriin odotuksiin. Hän torjuu kuitenkin tiukasti armon ja syntien anteeksi saamisen Jeesuksen veressä ja nimessä, ja perustaa elämänsä petollisen uskonnon palvelemiseen: saadakseen mahdollisesti joskus sen avulla, jonkinlaisen mahdollisuuden päästä IKUISEEN elämään maan päällä: "TUHATVUOTISESSA valtakunnassa". Siis Poika ei ole tehnyt häntä vapaaksi, eikä Jeesuksen lupaus ole toteutunut hänen: kaikkinaista petosta, kavaluutta ja vääriä odotuksia täynnä olevassa elämässään.
Joh.8:36. "Jos siis POIKA TEKEE TEIDÄT VAPAIKSI, NIIN TE TULETTE TODELLISESTI VAPAIKSI."
Joh.8:32. "ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."Ja tämän vuolaan höpötyksen oli ilmeisesti tarkoitus kääntää huomio EGO EIMI keissistä pois.
- VAAN VARTIOTORNIN
Ja sillä hyvä, se on oikeut... kirjoitti:
Ja tämän vuolaan höpötyksen oli ilmeisesti tarkoitus kääntää huomio EGO EIMI keissistä pois.
VALHE; JOTA VOISI LUONNEHTIA SANOILLA: HISTORIAN JULKEIN VALHE JA VALHEVÄITTÄMÄ !!! ILMAN RAAMUN AINOANKAAN SANAN TODISTUSTA !!! "JEHOVA JUMALA HÄVITTI POIKANSTA UHTATUN RUUMIIN" !!!
- jotakin.
VAAN VARTIOTORNIN kirjoitti:
VALHE; JOTA VOISI LUONNEHTIA SANOILLA: HISTORIAN JULKEIN VALHE JA VALHEVÄITTÄMÄ !!! ILMAN RAAMUN AINOANKAAN SANAN TODISTUSTA !!! "JEHOVA JUMALA HÄVITTI POIKANSTA UHTATUN RUUMIIN" !!!
Jaha, nyt ollaan niin pikkumaisia että vaaditaan oma aloitus tämän huuhaa ketjun sijasta.
Kerropa mitä uhria Jeesuksen kuolema edusti? Siis niistä uhreista mitä Mooseksen kirjassa on lueteltu. - Baltasar ei kirjautuneena
jotakin. kirjoitti:
Jaha, nyt ollaan niin pikkumaisia että vaaditaan oma aloitus tämän huuhaa ketjun sijasta.
Kerropa mitä uhria Jeesuksen kuolema edusti? Siis niistä uhreista mitä Mooseksen kirjassa on lueteltu.Olisin valmis esittelemää niille vain UM:n käännöstä Raamatusta?
- ,.....,,
Baltasar ei kirjautuneena kirjoitti:
Olisin valmis esittelemää niille vain UM:n käännöstä Raamatusta?
Eikö vastausta tule tähänkään kysymykseen? Pinnistä vielä ja etsi kirkkoraamatusta. Mitä uhria Jeesuksen kuolema vastasi.
- Baltasar ei kirjautuneena
,.....,, kirjoitti:
Eikö vastausta tule tähänkään kysymykseen? Pinnistä vielä ja etsi kirkkoraamatusta. Mitä uhria Jeesuksen kuolema vastasi.
Jotka kykenevät käyttämään oikein UM:n käännöstä ja ne todellakin söisivät ja ahmisivat ne kirjaimellisesti suihinsa, jos ei nyt ihan kerralla, etteivät tule pahoinvoiviksi, niin ainakin pieninä palaina.
Lukase kysymykseesi vastaus: vaikka alkuteksteistä Genessis:22 ja erityisesti jakeet 7,8:
"Iisak puhui isällensä Aabrahamille sanoen: 'Isäni!' Tämä vastasi: 'Tässä olen poikani.' Ja hän sanoi: 'Katso, tässä on tuli ja halot, mutta missä on *karitsa polttouhriksi (*alkutekstisssä on sana karitsa eikä lammas kuten suomenkielisssä käännöksessä.)?' Aabraham vastasi: 'Jumala on katsova itselleen *karitsan polttouhriksi, poikani'."
"Peratkaa pois vanha hapatus (pahuus ja ilkeys), että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME, Kristus, teurastettu." (1.Kor.5:7; 2.Moos.12.20,21.)
Eihän tässä mitään pinnistelyä tarvita kun on jo tullut elettyä tämän uhrin varassa lähes neljäkymmentä vuotta. Maistuis varmaan sullekin? - kysymyksiä.
Jotka kykenevät käyttämään oikein UM:n käännöstä ja ne todellakin söisivät ja ahmisivat ne kirjaimellisesti suihinsa, jos ei nyt ihan kerralla, etteivät tule pahoinvoiviksi, niin ainakin pieninä palaina.
Lukase kysymykseesi vastaus: vaikka alkuteksteistä Genessis:22 ja erityisesti jakeet 7,8:
"Iisak puhui isällensä Aabrahamille sanoen: 'Isäni!' Tämä vastasi: 'Tässä olen poikani.' Ja hän sanoi: 'Katso, tässä on tuli ja halot, mutta missä on *karitsa polttouhriksi (*alkutekstisssä on sana karitsa eikä lammas kuten suomenkielisssä käännöksessä.)?' Aabraham vastasi: 'Jumala on katsova itselleen *karitsan polttouhriksi, poikani'."
"Peratkaa pois vanha hapatus (pahuus ja ilkeys), että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME, Kristus, teurastettu." (1.Kor.5:7; 2.Moos.12.20,21.)
Eihän tässä mitään pinnistelyä tarvita kun on jo tullut elettyä tämän uhrin varassa lähes neljäkymmentä vuotta. Maistuis varmaan sullekin?Oliko tuo käsitettävä niin, että Jeesuksen kuolema vastasi polttouhria?
Millaisessa uhritoimituksessa poltettiin koko uhri niin että siitä ei jätetty mitään jäljelle? - Eikä vasta rovioilla
kysymyksiä. kirjoitti:
Oliko tuo käsitettävä niin, että Jeesuksen kuolema vastasi polttouhria?
Millaisessa uhritoimituksessa poltettiin koko uhri niin että siitä ei jätetty mitään jäljelle?Katolisen kirkon toimesta? Jeesus oli häneen uskovien pääsiäskaritsa, jonka veri vuodatetiin maahan, toisin kuin Aabelin veri, SYNTIEN SOVITUKSEKSI. Hebr.12:24.
- neitoni
VAAN VARTIOTORNIN kirjoitti:
mitäs papit sanoo,kait niitekin on uskottava et ruuumis hävis,toki sitä ei oo JT kidnapannu mut Jehova herätti,kuten on kirjotettu
- asiassa.
Eikä vasta rovioilla kirjoitti:
Katolisen kirkon toimesta? Jeesus oli häneen uskovien pääsiäskaritsa, jonka veri vuodatetiin maahan, toisin kuin Aabelin veri, SYNTIEN SOVITUKSEKSI. Hebr.12:24.
Mitä Aabel tähän kuuluu? Polttaminen ei ollut pointti, vaan se että uhrattiin kaikkineen. Esikuvan mukaisesti Jeesus antoi täyden vastineen.
Täällä on viljelty ajatusta, ettei Jeesus noussutkaan henkenä kuten raamatussa sanotaan suoraan. Että hänet olisi herätetty samassa liharuumiissa jonka hän uhrasi. Omituisuutta lisää se, että tämä ruumis kuulemma olisi ilman verta. - Repe-Pekka
asiassa. kirjoitti:
Mitä Aabel tähän kuuluu? Polttaminen ei ollut pointti, vaan se että uhrattiin kaikkineen. Esikuvan mukaisesti Jeesus antoi täyden vastineen.
Täällä on viljelty ajatusta, ettei Jeesus noussutkaan henkenä kuten raamatussa sanotaan suoraan. Että hänet olisi herätetty samassa liharuumiissa jonka hän uhrasi. Omituisuutta lisää se, että tämä ruumis kuulemma olisi ilman verta.Tähän tapaan :
39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
Luuk. 24. KR 33/38
Opetuslapset luulivat Herraamme Jeesusta henkiolennoksi, minkä hän kiistää.
" Ei hengellä ole lihaa ja luita, niinkuin minulla näette olevan "
" Hän näytti heille kätensä ja jalkansa "
Miksi ? Koska naulojen jäljet olivat käsissä ja
jaloissa. - Repe-Pekka
neitoni kirjoitti:
mitäs papit sanoo,kait niitekin on uskottava et ruuumis hävis,toki sitä ei oo JT kidnapannu mut Jehova herätti,kuten on kirjotettu
>> Mihin se ruumis hävis >> ?
"Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?
6. Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös.
Luuk. 24. KR 33/38
Herramme Jeesus siis nousi kuolleista ja poistui
haudasta ja näyttäytyi liharuumiissaan sen jälkeen
suurelle joukolle todistajia. - niin.
Repe-Pekka kirjoitti:
Tähän tapaan :
39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
41. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
Luuk. 24. KR 33/38
Opetuslapset luulivat Herraamme Jeesusta henkiolennoksi, minkä hän kiistää.
" Ei hengellä ole lihaa ja luita, niinkuin minulla näette olevan "
" Hän näytti heille kätensä ja jalkansa "
Miksi ? Koska naulojen jäljet olivat käsissä ja
jaloissa.Niin, voikin sopivasti kysyä, että puhutaanko liharuumiista ellei sinä ole verta, kuten täällä kerrotaan.
Kuten huomaamme, Jeesus tunnistettiin tällä kertaa jäljistä, ei kasvoista. Toisella kertaa taasen tunistettiin opetustavasta. Olisivat varmasti ihmetelleet, jos tuntemattoman näköinen mies kulkisi heidän kansaan käsissä ja jaloissa ammottavat reiät.
Jeesus ruummillistui samoin kuin enkelit aineellistuivat useita kertoja aikaisemmin. Heitä pystyi koskettaa ja he söivät ruokaa.
". 26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän merellä, he tulivat levottomiksi ja sanoivat: ”Se on aave!” Ja he huusivat pelosta."
Opetuslapset pelästyivät edellisen kerran Jeesusta luullen näkevänsä aaveen. Koska Jeesus taas yllätäen ilmestyi heidän keskuuteensa tuntemattoman näköisenä hän esiteli jäljet heidän rauhoittamisekseen.
"45 Niin on myös kirjoitettu: ”Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu.” Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki." - Repe-Pekka
niin. kirjoitti:
Niin, voikin sopivasti kysyä, että puhutaanko liharuumiista ellei sinä ole verta, kuten täällä kerrotaan.
Kuten huomaamme, Jeesus tunnistettiin tällä kertaa jäljistä, ei kasvoista. Toisella kertaa taasen tunistettiin opetustavasta. Olisivat varmasti ihmetelleet, jos tuntemattoman näköinen mies kulkisi heidän kansaan käsissä ja jaloissa ammottavat reiät.
Jeesus ruummillistui samoin kuin enkelit aineellistuivat useita kertoja aikaisemmin. Heitä pystyi koskettaa ja he söivät ruokaa.
". 26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän merellä, he tulivat levottomiksi ja sanoivat: ”Se on aave!” Ja he huusivat pelosta."
Opetuslapset pelästyivät edellisen kerran Jeesusta luullen näkevänsä aaveen. Koska Jeesus taas yllätäen ilmestyi heidän keskuuteensa tuntemattoman näköisenä hän esiteli jäljet heidän rauhoittamisekseen.
"45 Niin on myös kirjoitettu: ”Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu.” Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki."Kyseessä on aivan luonnollinen reaktio.
Jos sinun läheinen kuolee ja olet läsnä häntä
hautaamassa.
Muutaman päivän kuluttua hän yht'äkkiä ilmestyy
ovellesi tai kävelee tiellä vastaan.
Miten suhtaudut ?
Sanotko vaan, että morjens, sä oot noussu haudastasi.
Vai kuinka kävisi ?
Opetuslapset luulivat näkevänsä hengen, minkä
Herramme Jeesus kiistää.
37. Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
38. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
Eli opetuslasten on vaan vaikea uskoa, että
tällaista voi tapahtua. - vaikea uskoa.
niin. kirjoitti:
Niin, voikin sopivasti kysyä, että puhutaanko liharuumiista ellei sinä ole verta, kuten täällä kerrotaan.
"45 Niin on myös kirjoitettu: ”Ensimmäisestä ihmisestä Aadamista tuli elävä sielu.” Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki."Että,"Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki."
- R-pekalle
vaikea uskoa. kirjoitti:
Että,"Viimeisestä Aadamista tuli elämää antava henki."
......
- vastata.
Repe-Pekka kirjoitti:
>> Mihin se ruumis hävis >> ?
"Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta?
6. Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös.
Luuk. 24. KR 33/38
Herramme Jeesus siis nousi kuolleista ja poistui
haudasta ja näyttäytyi liharuumiissaan sen jälkeen
suurelle joukolle todistajia.Mikä viimeisestä Aadamista raamatun mukaan tuli?
- Repe-Pekka
R-pekalle kirjoitti:
......
Kuolleista ylösnoussut, tyhjän haudan ( tai jäi sinne käärinliinat ) taaksensa jättänyt Herramme
itse todistaa:
Minä olen ruumiillinen:
" sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita ". - Mutta tämä ei suinkaan
vastata. kirjoitti:
Mikä viimeisestä Aadamista raamatun mukaan tuli?
Tarkoita että "ruumiin ylösnousumusta ei tapatuisi"; tai ettei Jeesus olisi noussut siinä ruumiissa jossa Hänet ristiinnaulittiin kuolleista: - niinkuin varmaan mielelläsi korvasyysyysi toivoisit, vaan juuri päin vastoin; kuten UT:ssa selvästi Paavali opettaa tosistaen näin kuolleista nousemuksesta tarkasti:
"Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden laita on, ettette murehtisi niinkuin muut joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme (silloin) elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat pois nukkuneet. Sillä itse Herra on astuva alas taivaasta käskyhuudon, ylisenkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessä, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme olla aina olla Herran kanssa." Tess.4:13-17. - Baltasar ei kirjautuneena
vastata. kirjoitti:
>> Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
- Reope-Pekka
vastata. kirjoitti:
Eläväksi tekevä Kristuksen Henki.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
Room. 3.
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
Room. 8. KR 33/38 - nousemuksen jälkeen?
Repe-Pekka kirjoitti:
Kuolleista ylösnoussut, tyhjän haudan ( tai jäi sinne käärinliinat ) taaksensa jättänyt Herramme
itse todistaa:
Minä olen ruumiillinen:
" sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita ".Juu, ei hengllä olekaan (sehän on näkymätön), mutta aineellistuneella hengellä on. Tästä seikasta voimme lukea lukuisia esimerkkejä raamatusta.
Väitätkö ettei niitä löydy. Miksi Jeesuksen tulisi olla jokin siihen kykenemätön poikkeus? Eikö hänellä pitänyt olla kohtuullisen laajat valtuudet?
Miksi kaikki nyt kilvan vähättelevät Jeesuksen kykyä muuntaa ruumistaa tarpeen mukaan. - suinkin.
Mutta tämä ei suinkaan kirjoitti:
Tarkoita että "ruumiin ylösnousumusta ei tapatuisi"; tai ettei Jeesus olisi noussut siinä ruumiissa jossa Hänet ristiinnaulittiin kuolleista: - niinkuin varmaan mielelläsi korvasyysyysi toivoisit, vaan juuri päin vastoin; kuten UT:ssa selvästi Paavali opettaa tosistaen näin kuolleista nousemuksesta tarkasti:
"Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden laita on, ettette murehtisi niinkuin muut joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä Hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme (silloin) elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat pois nukkuneet. Sillä itse Herra on astuva alas taivaasta käskyhuudon, ylisenkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessä, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme olla aina olla Herran kanssa." Tess.4:13-17.Luulen, että tässä todistelet, että ylösnousseet eivät nouse siinä samassa ruumiissa ylös kuin kuollessaan. Olisihan se tietty mahdotontakin, kun moni kuollut on tuhkattu tai mädäntynyt.
Jae osoittaa selvästi, millaiseksi tuli viimenen Adam. Hänestä tuli tuli eläväksitekevä henki.
Kun nyt huomaamme että on lukuisia kohtia jotka puhuvat tämän asian puolesta, on perin juurin tyhmää yrittää sotia yhden kohdan tahallisella virhe tulkinnalla useiden muiden jakeiden todistuksia vastaan. - Repe-Pekka
nousemuksen jälkeen? kirjoitti:
Juu, ei hengllä olekaan (sehän on näkymätön), mutta aineellistuneella hengellä on. Tästä seikasta voimme lukea lukuisia esimerkkejä raamatusta.
Väitätkö ettei niitä löydy. Miksi Jeesuksen tulisi olla jokin siihen kykenemätön poikkeus? Eikö hänellä pitänyt olla kohtuullisen laajat valtuudet?
Miksi kaikki nyt kilvan vähättelevät Jeesuksen kykyä muuntaa ruumistaa tarpeen mukaan.Voithan sinä malliksi laittaa pari Raamatunkohtaa,
missä joku henkiolento todistaa olevansa lihaa ja luuta. - lihaa.
asiassa. kirjoitti:
Täällä on viljelty ajatusta, ettei Jeesus noussutkaan henkenä kuten raamatussa sanotaan suoraan. Että hänet olisi herätetty samassa liharuumiissa jonka hän uhrasi. Omituisuutta lisää se, että tämä ruumis kuulemma olisi ilman verta.Jaakob paini enkelin kanssa koko yön. Samalla häntä lyötiin lonkkaan. Varjonyrkkeilystäkö jae kertoo? Toisaalla taas enkelit vetävät safkaa huuleensa.
1 Moos. 32:24
Silloin muuan mies paini hänen kanssaan, kunnes aamu sarasti. 25 Kun hän sai nähdä, ettei ollut päässyt hänestä voitolle, niin hän kosketti hänen lonkkaniveltään, ja Jaakobin lonkkanivel meni sijoiltaan hänen painiessaan hänen kanssaan.
1 Moos. 19:3
19 Niin ne kaksi enkeliä saapuivat Sodomaan illalla, ja Loot oli istumassa Sodoman portissa. Kun Loot huomasi heidät, niin hän nousi mennäkseen heitä vastaan ja kumartui syvään kasvot maata kohti. 2 Ja hän sanoi: ”Herrani, pyydän, poiketkaa palvelijanne taloon ja jääkää yöksi ja antakaa pestä jalkanne. Ja varmaankin teidän on noustava varhain ja lähdettävä matkaanne.” Tähän he sanoivat: ”Ei, vaan me jäämme yöksi torille.” 3 Mutta hän oli hyvin itsepintainen heitä kohtaan, joten he poikkesivat hänen luokseen ja tulivat hänen taloonsa. Sitten hän laittoi heille pidot, ja hän leipoi happamattomia leipiä, ja he kävivät syömään. - Repe-Pekka
lihaa. kirjoitti:
Jaakob paini enkelin kanssa koko yön. Samalla häntä lyötiin lonkkaan. Varjonyrkkeilystäkö jae kertoo? Toisaalla taas enkelit vetävät safkaa huuleensa.
1 Moos. 32:24
Silloin muuan mies paini hänen kanssaan, kunnes aamu sarasti. 25 Kun hän sai nähdä, ettei ollut päässyt hänestä voitolle, niin hän kosketti hänen lonkkaniveltään, ja Jaakobin lonkkanivel meni sijoiltaan hänen painiessaan hänen kanssaan.
1 Moos. 19:3
19 Niin ne kaksi enkeliä saapuivat Sodomaan illalla, ja Loot oli istumassa Sodoman portissa. Kun Loot huomasi heidät, niin hän nousi mennäkseen heitä vastaan ja kumartui syvään kasvot maata kohti. 2 Ja hän sanoi: ”Herrani, pyydän, poiketkaa palvelijanne taloon ja jääkää yöksi ja antakaa pestä jalkanne. Ja varmaankin teidän on noustava varhain ja lähdettävä matkaanne.” Tähän he sanoivat: ”Ei, vaan me jäämme yöksi torille.” 3 Mutta hän oli hyvin itsepintainen heitä kohtaan, joten he poikkesivat hänen luokseen ja tulivat hänen taloonsa. Sitten hän laittoi heille pidot, ja hän leipoi happamattomia leipiä, ja he kävivät syömään.Jaakobin luusta on maininta, ei enkeleiden luista
ja lihoista ole mitään mainintaa.
Herramme Jeesuksen todistuksesta käy sen sijaan
kiistattomasti selväksi:
Olen lihaa ja luuta, käsissäni ja jaloissani on
naulojen tekemät jäljet. - Jeesus???
Repe-Pekka kirjoitti:
Jaakobin luusta on maininta, ei enkeleiden luista
ja lihoista ole mitään mainintaa.
Herramme Jeesuksen todistuksesta käy sen sijaan
kiistattomasti selväksi:
Olen lihaa ja luuta, käsissäni ja jaloissani on
naulojen tekemät jäljet.Aika saivartelua nyt tuntuu olevan. Ektoplasman kanssako Jaakob paini?
Niin muuten, jaakobista mainitaan että satutettiin lonkkaluuhun. Mahtoiko hänellä olla lihaa ollenkaan. Ei ainakaan mainita erikseen.
Hyvin maistui hengille myöskin ruoka ja sitten väitetään ettei Jeesus henkiolentona olisi voinut syödä kalaa. Aika vähäiseksi täällä Jeesus kuvaillaan, kun enkelitkin pystyvät paljon huomattavampiin tekoihin.
Millaista Jeesusta sinä edustat? - Repe-Pekka
Jeesus??? kirjoitti:
Aika saivartelua nyt tuntuu olevan. Ektoplasman kanssako Jaakob paini?
Niin muuten, jaakobista mainitaan että satutettiin lonkkaluuhun. Mahtoiko hänellä olla lihaa ollenkaan. Ei ainakaan mainita erikseen.
Hyvin maistui hengille myöskin ruoka ja sitten väitetään ettei Jeesus henkiolentona olisi voinut syödä kalaa. Aika vähäiseksi täällä Jeesus kuvaillaan, kun enkelitkin pystyvät paljon huomattavampiin tekoihin.
Millaista Jeesusta sinä edustat?Ektoplasmat yms. kaasuuntumiset ovat Jehovan todistajien ns. " on järkevää päätellä, että " ,
eli ihmisjärkeilyä.
Minä pidättäydyn siinä, mitä Raamatustani luen,
eli sieltä löytyy itsensä kuolleista nousseen
Herramme Jeesuksen todistus :
Olen luuta ja lihaa. Katsokaa haavojani, jotka
minulla on käsissäni, jaloissani ja kyljessäni.
>> Millaista Jeesusta sinä edustat? >>
Minun edustamani Jeesus elää !
Ja Hänen tulemuksensa tulee olemaan sekä näkyvä,
että kuuluva.
Ei hänen tarvitse piileskellä pilvissä eikä
hiippailla näkymättömänä.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apt. 4. KR 33/38 - vuan.
Repe-Pekka kirjoitti:
Ektoplasmat yms. kaasuuntumiset ovat Jehovan todistajien ns. " on järkevää päätellä, että " ,
eli ihmisjärkeilyä.
Minä pidättäydyn siinä, mitä Raamatustani luen,
eli sieltä löytyy itsensä kuolleista nousseen
Herramme Jeesuksen todistus :
Olen luuta ja lihaa. Katsokaa haavojani, jotka
minulla on käsissäni, jaloissani ja kyljessäni.
>> Millaista Jeesusta sinä edustat? >>
Minun edustamani Jeesus elää !
Ja Hänen tulemuksensa tulee olemaan sekä näkyvä,
että kuuluva.
Ei hänen tarvitse piileskellä pilvissä eikä
hiippailla näkymättömänä.
12. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apt. 4. KR 33/38On tietysti hyvä pitää yhden jakeen tiettyä tulkintaa oikena. Viis siitä että monessa muussa paikassa sanotaan tulkintaa vastaan.
Se vasta uskoa kysyykin. No mitäpä minä sillä päätäni vaivaamaan.
>>>Minä pidättäydyn siinä, mitä Raamatustani luen, - Baltasar ei kirjautuneena
vuan. kirjoitti:
On tietysti hyvä pitää yhden jakeen tiettyä tulkintaa oikena. Viis siitä että monessa muussa paikassa sanotaan tulkintaa vastaan.
Se vasta uskoa kysyykin. No mitäpä minä sillä päätäni vaivaamaan.
>>>Minä pidättäydyn siinä, mitä Raamatustani luen,Olet unotanut sen emävalheen mihin kulminoituu JT:n harhaopin yksi osa eli he kiistävät RUUMIILLISEN KUOLLEISTA NOUSEMISEN: JA HEITTÄVÄT ILMOILLE AIVAN TUULESTA TEMMATUN VÄITTEEN: "Jehova Jumala hävitti Poikansa uhratun ruumiin"; sekä kiistävät myös Jeesuksen ruumiillisen paluun maan päälle takaisin.
Jos nämä eivät ole liikkeellä antikristuksen hengessä niin ketkä sitten? 2 Joh.7. - totta?
Olet unotanut sen emävalheen mihin kulminoituu JT:n harhaopin yksi osa eli he kiistävät RUUMIILLISEN KUOLLEISTA NOUSEMISEN: JA HEITTÄVÄT ILMOILLE AIVAN TUULESTA TEMMATUN VÄITTEEN: "Jehova Jumala hävitti Poikansa uhratun ruumiin"; sekä kiistävät myös Jeesuksen ruumiillisen paluun maan päälle takaisin.
Jos nämä eivät ole liikkeellä antikristuksen hengessä niin ketkä sitten? 2 Joh.7.Onko sinulta ajattelun joku saarnamies kieltänyt. Kieltäydyn uskomasta että tämä liittyisi pelkkään tyhmyyteen.
Sano ettei asia ole niin.
Tämä saattaisi olla jokseenkin viihdyttävää, jos antaisit näistä asioista jotain järkevää vastakommenttia. Nyt vastineet ovat tuota tyhjänpäiväistä toistamista jolla vain nolaat itsesi. Ota repestä mallia hän edes yrittää. - Jotka ovat varmasti
Olet unotanut sen emävalheen mihin kulminoituu JT:n harhaopin yksi osa eli he kiistävät RUUMIILLISEN KUOLLEISTA NOUSEMISEN: JA HEITTÄVÄT ILMOILLE AIVAN TUULESTA TEMMATUN VÄITTEEN: "Jehova Jumala hävitti Poikansa uhratun ruumiin"; sekä kiistävät myös Jeesuksen ruumiillisen paluun maan päälle takaisin.
Jos nämä eivät ole liikkeellä antikristuksen hengessä niin ketkä sitten? 2 Joh.7.Antikristuksen villitsevässä hengessä lausuttuja petoksia ja koettaa hämätä ihmisiä valheenpuhujan ulkokultaisuudella?
- lihoista.
nousemuksen jälkeen? kirjoitti:
Juu, ei hengllä olekaan (sehän on näkymätön), mutta aineellistuneella hengellä on. Tästä seikasta voimme lukea lukuisia esimerkkejä raamatusta.
Miksi kaikki nyt kilvan vähättelevät Jeesuksen kykyä muuntaa ruumistaa tarpeen mukaan.Raamattu kertoo enkeleistä jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät jälkeläisiä.
Tarvitaanko siinä hommassa lihaa?
- POOPER.
Korjatkaa jos olen väärässä. Tämä hemmo rikkoo tahallaan palstan sääntöjä. BANNIII!!!!!!!!!!!!!
-Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja. Toisin sanoen saman sisältöisen viestin lähettäminen USEAMPAAN kertaan tai jo kertaalleen poistetun viestin uudelleen postittaminen palstoille on kielletty.
Tästä aiheesta on aloitus joka päivä, ehkä useampiakin samana päivänä.- Te massapostitatte valheita
Ja juoksette vielä ihmisten ovilla ulkokultaisina kiusaamaan niillä ihmisiä, saadaksenne heitä saaliiksi, - valheen verkolla - valheen isän valtakuntaan.
- putosi....
Te massapostitatte valheita kirjoitti:
Ja juoksette vielä ihmisten ovilla ulkokultaisina kiusaamaan niillä ihmisiä, saadaksenne heitä saaliiksi, - valheen verkolla - valheen isän valtakuntaan.
Ainut syy miksi en ilmoita aloituksiasi ylläpitoon on se, että siinä menisivät kaikki säikeet niiden mukana. Sen jälkeen voisit väittää hoitaneesi asian kotiin.
Nyt ne ovat monumenttina omasta hölmöydestäsi. Ole hyvä. - Mutta niistä
putosi.... kirjoitti:
Ainut syy miksi en ilmoita aloituksiasi ylläpitoon on se, että siinä menisivät kaikki säikeet niiden mukana. Sen jälkeen voisit väittää hoitaneesi asian kotiin.
Nyt ne ovat monumenttina omasta hölmöydestäsi. Ole hyvä.Joutuu vastaamaan: 1.11.-75, - EMÄVALE: "Jehova Jumalan hävitti Poikansa uhratun ruumiin" !!!
- ------------------
Mutta niistä kirjoitti:
Joutuu vastaamaan: 1.11.-75, - EMÄVALE: "Jehova Jumalan hävitti Poikansa uhratun ruumiin" !!!
JA PISTE.!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4065962- 815323
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484336- 523931
- 523719
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1653419Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1073188Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky533173- 432279
- 492205