Tulee aika ja on jo - Ei pedonaika vaan ?

GOLGATASTA LÄHTIEN JA JO ENNEN SITÄ
"Tulee aika ja on jo jolloin ...)
(jo Jeesuksen maanpäällisen toiminnan aikana)

Joh. 4:23
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset
rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja
totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita
myös Isä tahtoo.

Joh. 5:25
Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt
-- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen.
Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää,
[Room. 6:4; Gal. 2:20; Ef. 2:5]

NYKYAJASSA SIIS:

1.a
Oikeat rukoilijat rukoilevat sydämestä lähteviä
rukouksia eikä järkeiltyjä ja he pysyvät totuudessa niin rukouksessa kuin sanoissa ja
elämässä.
1.b
Se on Jumalan tahdon tekemistä.

2.
Kun kuolleessa tilassa olevat eläväiset saavat
kuulla Jumalan Pojan äänen, he heräävät ihan
oikeasti elämään. Uudestisyntyvät Jumalalle.

Rukous ja elämä sekä rukouselämä siis tuli
jonkin sijaan. Edellisessä jakeessa Jeesus
kertoo, mimkä kuolleen toiminnan sijaan se tuli:

Joh 4:21-22
21
Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua!
Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä
vuorella ettekä Jerusalemissa.
22
Te kumarratte sitä, mitä ette tunne;
me kumarramme sitä, minkä me tunnemme.
Sillä pelastus on juutalaisista.

Ei Jumalaa nykyajassa rukoilla erityisessä
paikassa vaan hengessä ja totuudessa ja on
muistettava, että pelastus on juutalaisista
ts. Israelin Messias on oleva rukoustemme
vastaanottaja tai Isälle välittäjä.
isää tok ivoidaan silti rukoilla suoraan.
"Rukoilette Isää", "Isä meidän ...".

"Ei rukoilla Jerusalemissa ...". Eikö siis
synagooga tai kirkko tai kirkkokunta enää merkitse
nykyajassa Jumalan eteen ja yhteyteen tulemista?
Eipä todellakaan, mikäli Jeesusta on uskominen.
Ja kehen sitten uskoisimme ellemme Häneen.

Apt 7:48-49
48
Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä
huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
49
'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun
jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen
te minulle rakentaisitte, sanoo Herra,
tai mikä paikka olisi minun leposijani?

Apt 17:24-9
24
Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki,
mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan
Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25
eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella,
ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka
itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
26
Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta
asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille
määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,

27
että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat
hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan
ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28
sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,
niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne
ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen
sukuansa'.
29
Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa
luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin
kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin
inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.

Adventismissa odotetaan pedon aikaa ja sanotaan,
että se on jo. Saatana näet tahtoisi nähdä
valta-aikansa jo tulleen. Mutta ei. Se tulee
pedonaikana noin 7 vuodeksi ja sitten vielä
uusintana tuhannen vuoden rauhanajan lopussa.

Toteutatko Vanhaa Testamenttia vai Uutta?
Jo Adamin ja Evan edestä uhrattiin eläin ja
peitettiin sen nahalla ihmisen arat ja heikot
kohdat. Sitten tuli Israelille laki uhraamisineen.
Peitettiin heikkouksien lisäksi synnitkin.

Golgatalla palastettiin kaikki synti ja Jeesus
uhrattiin niiden vuoksi ja edestä. Kaikki jotka
peittelemättömsäti tunnustavat Jumalalle
saastaisuutensa, puhdistetaan uskolla.
Armahdettu on velvollinen armahtamaan toisia.
Sen aitoutta ei voi toinen ihminen nähdä.
Siksi Jeesus korostaa, että hengessä ja totuudessa
tulee rukoilla.

Matt. 6:6
Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje
ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja
sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuden sanoja

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua.

Pyydän että Hän itse siunaa sinua niillä taivaallisilla siunauksilla jotka Hän on varannut niitä varten jotka rakastavat Häntä ja haluavat elää elämänsä jokaisen päivän Hänen kanssaan.

Hyvää yötä, rakas Herrassa.

• Mitä pahaa siinä mukamas on?

Enkelin (1 enkeli) ilmestyminen neitsyt Marialle:
        http://www.evl.fi/kkh/to/kjmk/kal/marianilmp.htm

Marian ilmestyspäivä
        Herran palvelijatar

Tämän pyhäpäivän aiheena on enkeli Gabrielin ilmestyminen neitsyt Marialle ilmoittamaan Jeesuksen syntymisestä. Tästä tulee myös juhlan nimi eri kielissä. Marian saamassa lupauksessa näkyy Jumalan armon koko rikkaus.

Monien Vanhan testamentin henkilöiden tavoin Maria asettuu kokonaan Jumalan käytettäväksi. Hän tekee sen tietoisesti ja ilmaisee oman suostumuksensa: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit."

Vanhastaan kirkko on viettänyt myös Marian käyntipäivää (2.7.). Silloin on muisteltu Marian vierailua Johannes Kastajan äidin Elisabetin luona (Luuk. 1: 36-55). Tämä muistopäivä poistui kalenteristamme v. 1772. Mainittu evankeliumi on otettu Marian ilmestyspäivän 2. ja 3. vuosikerran evankeliumiteksteiksi.

Evankeliumi
        Luuk. 1: 26-38
        Kun Elisabet oli kuudennella kuukaudellaan, Jumala lähetti enkeli Gabrielin Nasaretin kaupunkiin Galileaan neitsyen luo, jonka nimi oli Maria. Maria oli kihlattu Daavidin sukuun kuuluvalle Joosefille. Enkeli tuli sisään hänen luokseen ja sanoi: "Ole tervehditty, Maria, sinä armon saanut! Herra kanssasi!" Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä. Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa. Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen. Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua." Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon." Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. Ja tiedä tämä: Myös sukulaisesi Elisabet kantaa poikalasta, vaikka on jo vanha. Hän on jo kuudennella kuukaudella - hän, jota on pidetty hedelmättömänä! Jumalalle ei mikään ole mahdotonta." Silloin Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit." Niin enkeli lähti hänen luotaan.

Luuk. 1: 39-45
        Muutaman päivän kuluttua Maria lähti matkaan ja kiiruhti Juudean vuoriseudulla olevaan kaupunkiin. Hän meni Sakariaan taloon ja tervehti Elisabetia. Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä. Hän huusi kovalla äänellä ja sanoi: "Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä! Kuinka minä saan sen kunnian, että Herrani äiti tulee minun luokseni? Samalla hetkellä kun tervehdyksesi tuli korviini, lapsi hypähti riemusta kohdussani. Autuas sinä, joka uskoit! Herran sinulle antama lupaus on täyttyvä!"

Maria Herran piikanen

• merkitty....
        Mitä pahaa siinä mukamas on? kirjoitti:

Enkelin (1 enkeli) ilmestyminen neitsyt Marialle:
        http://www.evl.fi/kkh/to/kjmk/kal/marianilmp.htm

Marian ilmestyspäivä
        Herran palvelijatar

Tämän pyhäpäivän aiheena on enkeli Gabrielin ilmestyminen neitsyt Marialle ilmoittamaan Jeesuksen syntymisestä. Tästä tulee myös juhlan nimi eri kielissä. Marian saamassa lupauksessa näkyy Jumalan armon koko rikkaus.

Monien Vanhan testamentin henkilöiden tavoin Maria asettuu kokonaan Jumalan käytettäväksi. Hän tekee sen tietoisesti ja ilmaisee oman suostumuksensa: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit."

Vanhastaan kirkko on viettänyt myös Marian käyntipäivää (2.7.). Silloin on muisteltu Marian vierailua Johannes Kastajan äidin Elisabetin luona (Luuk. 1: 36-55). Tämä muistopäivä poistui kalenteristamme v. 1772. Mainittu evankeliumi on otettu Marian ilmestyspäivän 2. ja 3. vuosikerran evankeliumiteksteiksi.

Evankeliumi
        Luuk. 1: 26-38
        Kun Elisabet oli kuudennella kuukaudellaan, Jumala lähetti enkeli Gabrielin Nasaretin kaupunkiin Galileaan neitsyen luo, jonka nimi oli Maria. Maria oli kihlattu Daavidin sukuun kuuluvalle Joosefille. Enkeli tuli sisään hänen luokseen ja sanoi: "Ole tervehditty, Maria, sinä armon saanut! Herra kanssasi!" Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä. Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa. Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen. Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua." Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon." Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. Ja tiedä tämä: Myös sukulaisesi Elisabet kantaa poikalasta, vaikka on jo vanha. Hän on jo kuudennella kuukaudella - hän, jota on pidetty hedelmättömänä! Jumalalle ei mikään ole mahdotonta." Silloin Maria sanoi: "Minä olen Herran palvelijatar. Tapahtukoon minulle niin kuin sanoit." Niin enkeli lähti hänen luotaan.

Luuk. 1: 39-45
        Muutaman päivän kuluttua Maria lähti matkaan ja kiiruhti Juudean vuoriseudulla olevaan kaupunkiin. Hän meni Sakariaan taloon ja tervehti Elisabetia. Kun Elisabet kuuli Marian tervehdyksen, hypähti lapsi hänen kohdussaan ja hän täyttyi Pyhällä Hengellä. Hän huusi kovalla äänellä ja sanoi: "Siunattu olet sinä, naisista siunatuin, ja siunattu sinun kohtusi hedelmä! Kuinka minä saan sen kunnian, että Herrani äiti tulee minun luokseni? Samalla hetkellä kun tervehdyksesi tuli korviini, lapsi hypähti riemusta kohdussani. Autuas sinä, joka uskoit! Herran sinulle antama lupaus on täyttyvä!"

Maria Herran piikanen

Pääsiäisen kohdalla pitkäperjantai, sunnuntai ja maanantai, mutta "SUURESTA SAPATISTA" antikristilliset ovat tehneet remu ja kaupankäyntipäivän. Sapatin syrjäyttäminen on tehnyt heistä antikristittyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      120
      1050
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      131
      963
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe