12 Sitten sanon vielä, en Herran sanana vaan omanani: Jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, miehen ei pidä jättää häntä.
13 Ja jos uskovalla naisella on aviomies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, vaimon ei pidä jättää miestään.
14 Mies, joka ei usko, on uskovan vaimonsa pyhittämä, ja vaimo, joka ei usko, on uskovan miehensä pyhittämä. Muutenhan teidän lapsenne olisivat epäpuhtaita; nyt he kuitenkin ovat pyhiä.
15 Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tapauksessa sido mikään pakko. Jumala on kutsunut teidät elämään rauhassa. [Room. 12:18, 14:19]
16 Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi?
Mies, joka ei usko,
9
218
Vastaukset
- usko t
Tuttuja lauseita
* Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta. (Room. 3:23)
* ...synnin palkka on kuolema... (Room. 6:23a)
* ...mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Room 6:23b)
* Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä. (Room. 5:8)
* Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen. (Room. 10:9-10)
* Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. (Room. 10:13)
* Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen sitä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei kukaan julista? Kuinka kukaan voi julistaa, ellei häntä ole lähetetty? Onhan kirjoitettu: "Kuinka ihanat ovat ilosanoman tuojan askelet!" (Room 10:14-15)
* Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana. (Room 10:17)
- Trubaduuri
Mies joka todella uskoi, sai ottaa mukaansa vain vaatteensa, sauvan, leipälaukun ja sandaalinsa.
Heitä kutsuttiin kristityiden parissa, hyvää tarkoittaen, opetuslapsiksi. He eivät olleet varsinaisia Apostoleita. Vaan näiden ja eritoten Kristuksen opettamiksi ja kastamiksi tulleita
"suuria" rauhanlähettiläitä ja sanan opettajia sekä erityisesti ilosanoman julistajia. Ei näillä ollut aikaa naisille kesken maailman valloituksen.
Vaimokseen Kristus näitä joskus leikillisesti nimitti. Tai sisariksiin, tai veljikseen tai jopa äidikseen ja isäkseen. Johtuikohan se Isästä taivaissa... vai jostakin aivan muusta?
Kuitenkin on täten, jotta ihminen joka selkänsä kääntää taivaalliselle Isälle erotakseen, on kyllä avionrikkojaakin pahenpi.- usko t
Mutta voi saada armon uskovan aviopuolison kautta.
16 Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi? - Trubaduuri
usko t kirjoitti:
Mutta voi saada armon uskovan aviopuolison kautta.
16 Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi?Ei omaa uskoa voi lainata jollekkin toiselle.
Mutta esimerkkiä voi näyttää omalla uskollaan. - Antree.
Trubaduuri kirjoitti:
Ei omaa uskoa voi lainata jollekkin toiselle.
Mutta esimerkkiä voi näyttää omalla uskollaan.Siis pystyt kumoamaan Jumalan sanan.
- Trubaduuri
Antree. kirjoitti:
Siis pystyt kumoamaan Jumalan sanan.
Koitappa nyt lainata uskoasi minulle. ;) Ja itse asiassa kyllä minä voin kumota monenkin jumalan sanat, useaan erilliseen kertaan.
Mutta en minä yritä kumota Luojan, taivaallisen Isän sanaa, sillä ei Hän ole tuollaista sanonut jota sinä väität Hänen sanomakseen. Epäilen, siis uskallan avoimesti epäillä täällä, jotta et ole aivan selvillä edes siitä jota voidaan pitää yleensä taivaallisen Isän sanana ja jota ei. Toisaalta, on meissä kyllä sellainen erokin Hänen
, Taivaallisen Isän, sanomisen tulkitsemisessa, etten minä yritä piiloitua jonkun jumalan selän taakse silloin, kun yritän käydä jonkin tason keskustelua jostakin ja johonkin yleisesti tiedossa olevaan uskontoon ja siihen liityvästä asiasta seikkoineen.
Enkä tietenkään ole ensimmäisenä sitä viemessä sille henkilökohtaiselle tasolla, joista jotkut teistä sitä tekee alinomaa. Eli, sinä pystyt kyllä heittämään syytöksen väliin kuin väliin ja minä yritän vältellä sitä. - Antree.
Trubaduuri kirjoitti:
Koitappa nyt lainata uskoasi minulle. ;) Ja itse asiassa kyllä minä voin kumota monenkin jumalan sanat, useaan erilliseen kertaan.
Mutta en minä yritä kumota Luojan, taivaallisen Isän sanaa, sillä ei Hän ole tuollaista sanonut jota sinä väität Hänen sanomakseen. Epäilen, siis uskallan avoimesti epäillä täällä, jotta et ole aivan selvillä edes siitä jota voidaan pitää yleensä taivaallisen Isän sanana ja jota ei. Toisaalta, on meissä kyllä sellainen erokin Hänen
, Taivaallisen Isän, sanomisen tulkitsemisessa, etten minä yritä piiloitua jonkun jumalan selän taakse silloin, kun yritän käydä jonkin tason keskustelua jostakin ja johonkin yleisesti tiedossa olevaan uskontoon ja siihen liityvästä asiasta seikkoineen.
Enkä tietenkään ole ensimmäisenä sitä viemessä sille henkilökohtaiselle tasolla, joista jotkut teistä sitä tekee alinomaa. Eli, sinä pystyt kyllä heittämään syytöksen väliin kuin väliin ja minä yritän vältellä sitä.16 Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi?
Olemme ketjussa, ja lenkkejä sen.
Ja meidän tulisi olla heikomman lenkin vahvistajia.???
Olemmeko.
Vai olemmeko heikomman lenkin tuhoajia kuten TS, ?? - Trubaduuri
Antree. kirjoitti:
16 Ja mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mies, mistä tiedät, voitko pelastaa vaimosi?
Olemme ketjussa, ja lenkkejä sen.
Ja meidän tulisi olla heikomman lenkin vahvistajia.???
Olemmeko.
Vai olemmeko heikomman lenkin tuhoajia kuten TS, ??Kun osaat kysyä, niin yritä myös sitten vastata siihen. Jos et itse löydä vastausta, niin kyllä Luoja, taivaallinen Isä löytää. Sanon vaan, jotta kyllä nyt läheltä alkaa liippaamaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101179- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753