Pikavippien yhdistäminen?

Amanda132

Hei,
Olen 20-vuotias tyttö, joka ajautui pikavippikierteeseen noin vuosi sitten. Enään en pysty maksamaan vipeistä kuin korkoja, kun tuntuu että minulla on vippejä joka suuntaan(3000e). Minulla on vielä luottotiedot kunnossa, mutta saanko opiskelijana lainan pankilta? Minulla alkaa nyt kesäkuussa työt, jotka jatkuvat myös ensivuonna viikonloppuisin. Teen myös asiakastöitä, joista saan kuukaudessa n. 600e. Onko minun mahdollista saada mistään pankista kulutusluottoa millä yhdistäisin nuo kaikki vipit? Helpoittaisi niin paljon tilannetta, kun maksaisin vain yhteen paikkaan. Opintolainan käytin jo vippien makseluun.

3

1457

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Opintolaina on (oli) opiskelijan ainoa "varma nakki".

Aika nihkeesti pankit lainaa opiskelijoille kulutusluottoa, jos ei ole tarpeeksi tuloja. Ja jos sinulla ei ole tuloja niiden vippien maksuun niin miten sitten kulutusluoton?

Nyt kun talouskriisikin painaa päälle niin pankit eivät ole kovin höveleitä.

Mutta käy pankista kysymässä, saattaahan sitä irrotakin.

• kysymykseen***

Tällä hetkellä saattaa olla hieman vaikeaa saada noita pankin vakuudettomia kulutusluottoja, jos ei ole täysin säännöllisiä tuloja. Itsellä on, vaikka olen opiskelija, niin sampo pankin 2000 käyttölaina käytössä. Mulla on vakituinen työ koulun ohella ja tienaan siellä n.600-900 euroa kuussa.

Suosittelen, jos aiot hakea sitä lainaa, niin hae verkkopankin kautta. Hakemukset menee automaattien kautta, joten saatat mainitsemillasi tuloilla saadakkin sen 1500-2000€ lainaa.

Mutta sitten itse asiaan. Itse monta pikavippikierrettä läpikäyneenä voin sanoa, että lisälainan ottaminen noiden vippien maksamiseen ei kannata. Siinä pian käy niin, että kun vipit on maksettu, niin kohta pitää sitten ottaa yksi pieni vippi ja siitä se lähtee. Näin se ainakin itsellä on mennyt. Tässä olisi minun ratkaisuni ongelmaasi.

Järjestät kaikki pikavippilaskusi suuruuden mukaan järjestykseen. Kun saat seuraavan kerran rahaa, niin maksat pois mahdollisimman paljon pienimpiä vippejä. Lisäksi voit pelata aika paljon myös pikavipin eräpäivällä. Riittää, että maksat laskun 30 päivän sisällä eräpäivästä, niin selviät pelkällä 5€ muistutuskululla. Isoimmat vipit annat mennä perintään. Niihin saa hyvin maksuaikaa soviteltua. Yleensä 3-6 kk. Pisin mitä olen itse saanut sovittua on 12kk, ja se oli Mobile Creditille oleva 500€ vippi.

Lisäksi ainakin Luoteen Sirtox pikavippifirmaan pystyt tekemään suoraan maksusuunnitelman ilman perintätoimistoa.

Itse olen toiminut näin ja luottotiedot on säilynyt. Pääasia on, että sovit 60 päivän sisällä alkuperäisestä eräpäivästä sen uuden maksusuunnitelman. Lisäksi kannattaa laittaa kaikkiin pikavippifirmoihin sähköpostiviesti, että sinun henkilötiedoilla ei saa enää myöntää lainaa.

Ja kun olet opiskelija, niin sinulla on mahdollisuus opiskelijavisaan, jos joskus sitten tulee tarvetta "vipille" ja lisäksi noilla sinun lisätuloilla saat varmasti mastercardin 1000€ limitillä.

Tuo 3000€ on kuitenkin pieni summa ja aika helposti hoidettavissa ihan sopimalla velkojien kanssa. Nyt vaan lopetat vippaamisen, teet maksusuunnitelmat ja sen jälkeen ei enää yhtään vippiä. Elämäkin hymyilee paremmin, kun raha-asiat saa kuntoon.

Ja muista, että et ole ainoa " tyhmä ", joka näihin pikavippeihin on haksahtanut. Nyt pitää vaan ottaa opiksi ja alkaa elämään niillä tuloilla mitä on. Ja sitten kun noita vippejä ei ole, niin silloin sitä oikeasti huomaa kuinka paljon enemmän tilistäkin jää käytettäväksi, kun ei tarvitse kuukaudesta toiseen pyörittää pikavippikierrettä.

Lisäksi vielä ohi aiheen mielestäni noiden pikavippifirmojen pitäisi muutenkin lopettaa lainan myöntäminen asiakkaalle, joka vippaa aina kun maksanut edellisen tai maksaa aina myöhässä vippejä. Kyllä minusta luotonantajallakin on vastuu, että sen ei pitäisi myöntää lainaa maksuvaikeuksilla olevalle. Mutta tällä hetkellä niiden politiikka on, että " kaikki rahat pois köyhiltä". Minullekkin ennen puski saman tien kun olin maksanut perintään laskun viestejä, että "maksusi on kirjautunut, nyt voit hakea lisää lainaa". Minusta täysin vastuutonta ja moraalitonta. Sotii täysin hyvää luotonantotapaa vastaan.

Siinä minun 50 centtiä. Ei muuta tsemppiä pikavippikierteessä oleville. Kyllä niistä selviää, kun jaksaa vaan itse olla aktiivinen!

• amana123

Kiitos vastauksista. Käyn siis töissä viikonloppuisin, vaikka minulla ei ole vielä vakituista työsuhdetta ja saan tuon n. 600e pimeänä, kun tosiaan teen alaani liittyviä asiakastöitä. Ja tähän asti olen pystynyt vippini maksamaan, mutta tulisi halvemmaksi ja helpommaksi juuri maksaa yhtä lainaa vain pois. Nyt olen onneksi jo pari kuukautta elänyt ilman uusia vippejä, kun ymmärrän että niistä on vain haittaa. Nordea ei minulle myöntänyt lainaa, mutta yritän vielä huomenna mennä Sampo pankkiin neuvottelemaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4731
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3463
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1528
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1453
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1266
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1172
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      164
      1060
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1058
    10. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      18
      1015
    Aihe