velkajärjestelyssä olen

justiinaa

kysyisin mistä ihmeen pankista saa lainaa,jos on velkajärjestelyssä jo??
Itse jouiduin aikoinaan hakeutumaan järjestelyn piiriin ja silloin minulle sanottiin että voin ottaa lainaa,esim. auton ostoon,mutten kulutusluottoa saa!Nyt olen jo 2 pankista kysynyt lainaan,kielteinen päätös on tullut molemmista!
Mieten toimin??Antaakaa vinkkejä!
Ps.Kysymyksessä ei ole kuin 3000€ lainasta,siis ei mikään suuri!!Ja olen vakituisessa työsuhteessa!!

12

3872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllähän ne

siellä velkajärjestelyssä voivat omien tietojensa mukaan sanoa mitä vaan. Ja varmasti autolainaa olisitkin saanut vielä vuosi tai kaksi sitten.

Mutta kun maailman tila on nyt mikä on niin en yhtään ihmettele että pankit sanoo ei oota. Ei ole mitään lakia mikä pakottaisi ne lainaamaan sulle yhtään mitään. Se että joku velkajärjestely viranomainen sanoo ettei ole mitään periaatteellista estettä autolainalle ei ole mikään lainalupaus.

• Chumbawamba

Pääsääntö on, että velkajärjestelyn aikana EI SAA VELKAANTUA lisää. Lisävelkaantuminen voi johtaa jopa maksuohjelman raukeamiseen:

laki yksityishenkilön velkajärjestelystä 42 § 4 momentti:
      "Tuomioistuimen on määrättävä maksuohjelma raukeamaan velallisen hakemuksesta. Maksuohjelma voidaan määrätä raukeamaan velkojan hakemuksesta, jos:
      ...
      3) velallinen on vaarantanut maksuohjelman toteutumisen velkaantumalla ilman välttämättömään toimeentuloonsa liittyvää tai siihen rinnastettavaa perustetta taikka laiminlyömällä muulla tavoin myötävaikutusvelvollisuutensa."

Uuden velan ottamiseen pitää siis olla todella todella hyvä peruste, kuten esim. se että lainalla ostettava auto on ehdottoman välttämätön työssäkäynnin vuoksi ja entinen auto on levinnyt täydellisesti.

Sitten eri kysymys on, että myöntääkö kukaan luottoa velkiksessä olevalle. Ja siihen vastaus on, että tuskinpa myöntää.

Luotonantajien näkökulmasta olet pahinta riskiluokkaa. Velkajärjestely merkitsee lähes aina sitä, että merkittävä osuus veloista annetaan anteeksi. Olet siis aiheuttanut velkojille luottotappioita. Ja aivan turhaa on yrittää luottoa sellaiselta taholta, joka on jo velkajärjestelyssäsi velkojana. Totuus on ikävä kyllä se, että luotonantajat eivät halua koskea sinuun pitkällä tikullakaan.

• onnistua

jollet saa sitä ns. "sosiaalistaluototusta".

Tuotahan ei pankista saa.

Itselläni luottotiedot puhtaana ja hain
      kahdesta eripaikasta lainaa.

Molemmista kielteinen päätös siksi, että
      minulla ei ole aienpaa lainaa eli ei
      lainahistoriaa.

Vuosittainen eläkkeeni on ~33 000€, mutta
      eivät myöntäneet 10 000€.

• jo todettu

niin velkajärjestelyn maksuohjelman aikana ei edes saa velkaantua ja onneksi mikään luottolaitos ei myönnä lainaa sinä aikana. Itse en kyllä riskeeraisi uudella velalla vaikka sitä tarjottais.
      Ja miten ihmeessä maksuvarasi antaa myöten maksaa muita/uusia velkoja? Autolaina on kulutusluotto.

• Myös velkajärjestelyssä

Ei sitä lainaa pankeista tipu niin kauan kuin luottotiedoissasi on merkintä velkajärjestelystä. Ja toisaalta oletko todella laskenut kuukausittaiset tulosi niin, että riittäisi maksaa uutta velkaa? Olen myös velkajärjestelyssä ja tilanne on kyllä se, että ei maksuvaran jälkeen jäävällä tulolla mitään isompaa kustanneta. Itse olen joutunut säästänmään mm. uuteen pesukoneeseen yms. useamman kuukauden ajan.

Ainut vaihtoehto saada rahaa autollesi on säästäminen käteen jäävistä rahoista tai lainaaminen sukulaisilta, jolloin saisit uuden velan kuukausierän niin pieneksi, ettei se vaarantaisi muuta maksuohjelmaa.

• jos...

et ole saanut maksettua entisiäkään. Hoida entiset velkasi ensin ja haaveile sitten uusista hankinnoista. Miksi aikuisia pitää nykyään holhota kuin pikkulapsia...

• onnistuuko jos ostaa

kärryn autoliikkeestä. Ne voivat ilahtua niin paljon siitä että joku ostaa pois halvan vaihtoauton että myöntävät sinulle luoton. Mutta velkajärjestelyssä olevalla taitaa olla luottotiedoissaan merkintä, että hyvinkin voi olla ettei onnistu

• Haloo!

Eiköhän velkajärjestelyssä olevalle kelpaa työssäkäyntiin ihan sadan euron Datsunikin?

Kirjoituksesta päätellen velallinen on ottanut opikseen ylivelkaantumisestaan. NOT!

-Minä, maksuohjelma ja satasen datsuni.

• velkajärjestelyäni 2 kk jäl...

Hain pikkusen yli vuosi sitten lainaa cityback niin sain, itsekin tarvin omaan auton ostoa varten antoivat 2000 € vaikka hain 5000 €. Antoivat tosi helposti. No nykytilanne voi kyllä pikkusen vaikuttaa siihen että saako vai ei.

• belsebuk

itse olen joutunut laman takia kahdesti työttömäksi meni talo ym luottotiedot nyt en kelpaa tälle yhteiskunnalle miettikää ennen kun tuomitsette.

• doeoigogjgoeri

Otitko kulutusluottoja myös työttömänä ollessasi?

• sdfbsdb

Ei millää kela sossu rahalla oleva saa luottoo. Kahdesti työttömäksi....no kun jäät 7 kertaa ei enää kiinnosta paskan vertaa. . .Ei näytä hyvältä edes cv,ssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6087
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3636
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2761
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2239
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2185
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1292
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      28
      1185
    Aihe