Miksi Jehova

ei näinä aikoina

päivitä Raamattua selkokielelle niin että tämän ajan ihmiset ymmärtävät sen ,ei tartte kenenkään tulkita ja arvailla mitä ihmiset n. 2000 v.sitten kirjoittivat,ei tarvitse sotia eikä tapella kuka ja kellä on oikea uskonto.Niin paljon sotia,kärsimystä ja tuskaa tänäkin päivänä sentakia.Kuka osaa vastata

42

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja kaikenmailman ryhmät

Pyrkivät väärentäen tekstejä itselleen ja selityksilleen sopiviksi esiintymään ja rahastamaan Jumalan nimissä, jopa firmoina kuten eräs jenkkiläinen traktaatti- ja kirjapainoseurakin Brooklynista tekee.

• kysymys sopii

jokaiselle uskontosuunnalle,joka pitää Raamattua kilpenään tai lahkoille samoin.

• Tietävä-23

hörhöt ovat kuolleet n. 2000 vuotta sitten. Siksi sitä ei voi päivittää.

• neitoni

mihinluotat ku saat tarpeellisen määrän tietoa.Jos raamatus ois tarkka päivämäärä Harmagedonille,kait oisit innossas muka uskoa julistamas vaikka vain oman nahkan pelastamista aattelet.Ja toisaalta,eipä ihmiset uskonu Jeesukseen vaikka näkivät ja ennustukset oli selvät hänestä.Sydämen tilaa ja rakkautta kysytään

• et ottanut

itse asiaan mitään kantaa,tyypillinen jt vastaus

• neitoni
        et ottanut kirjoitti:

itse asiaan mitään kantaa,tyypillinen jt vastaus

kaikille ääliöille aina kirjottaa tarkat raamatun paikat ku ei niitä puolikaan usko,minä kirjotan just mitä tiiän ja paljo tiiäkin enkä yritä olla joku rikkiviisas,ihmisiä täs ollaan.
        Kuka jaksaa jonku Meilon sabotaaseja niin palstalla ku käytännös...
        aivan sama

• Markku_Meilo
        neitoni kirjoitti:

kaikille ääliöille aina kirjottaa tarkat raamatun paikat ku ei niitä puolikaan usko,minä kirjotan just mitä tiiän ja paljo tiiäkin enkä yritä olla joku rikkiviisas,ihmisiä täs ollaan.
        Kuka jaksaa jonku Meilon sabotaaseja niin palstalla ku käytännös...
        aivan sama

>>Kuka jaksaa jonku Meilon sabotaaseja niin palstalla ku käytännös...

Kuten?

• neitoni
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Kuka jaksaa jonku Meilon sabotaaseja niin palstalla ku käytännös...

Kuten?

Hesan konventis,konkreettisesti ja sun kirjoitus,mitä oon lukenu,ja paljo oon,tietty kielteistä,mut kaivat aina pahaa heistä,nakerrat ku hiiri ilkeetä ivaa

• neitoni kirjoitti:

Hesan konventis,konkreettisesti ja sun kirjoitus,mitä oon lukenu,ja paljo oon,tietty kielteistä,mut kaivat aina pahaa heistä,nakerrat ku hiiri ilkeetä ivaa

>> Meilon sabotaaseja

Onko julkisella taajuudella tapahtuvan radioliikenteen kuuntelu   SABOTAASI?   Vai tarkoitatko ehkä Markun asiakseen ottamaa valehtelun häirintää? Minusta sellainen on tervetullutta.

>> paljo oon,tietty kielteistä,mut kaivat aina pahaa heistä

Miksi valehtelijaksi osoitettua eksyttäjää pitäisi kohdella sillkiihansikkain? Eikö ole asiallista kysyä perusteluita opeille, jotka on havaittu Raamattuun perustumattomiksi? Ei ole kysyjän vika, että ei tule perusteluita. Mutta kun silti vaan pidetään kiinni valheesta - vain sikisi, että JÄRJESTÖ sanoo - en pitäisi pientä pilkkaakaan pahana. Tosin alkuseurakunnassa ei pilkattu epäjumalia ja niitä palvovia. Asiat sanotaan suoraan.

• Markku_Meilo
        neitoni kirjoitti:

Voisitko kertoa mitä tiedät minun tehneen? Minulla kun on tunne että et tiedä vaan olet ainaostaan lukenut asioita, joita muut ovat keksineet.

Mitä taas kielteisyyteen tulee, niin se kielteisyys on lainaamissani Vt-seuran teksteissä.

• oli.
        Rintti kirjoitti:

>> Meilon sabotaaseja

Onko julkisella taajuudella tapahtuvan radioliikenteen kuuntelu   SABOTAASI?   Vai tarkoitatko ehkä Markun asiakseen ottamaa valehtelun häirintää? Minusta sellainen on tervetullutta.

>> paljo oon,tietty kielteistä,mut kaivat aina pahaa heistä

Miksi valehtelijaksi osoitettua eksyttäjää pitäisi kohdella sillkiihansikkain? Eikö ole asiallista kysyä perusteluita opeille, jotka on havaittu Raamattuun perustumattomiksi? Ei ole kysyjän vika, että ei tule perusteluita. Mutta kun silti vaan pidetään kiinni valheesta - vain sikisi, että JÄRJESTÖ sanoo - en pitäisi pientä pilkkaakaan pahana. Tosin alkuseurakunnassa ei pilkattu epäjumalia ja niitä palvovia. Asiat sanotaan suoraan.

osallisuutta suunnitelmalliseen provokaatioon. Julkisen tilaisuuden häirintäyritys jonka lopputuloksena piti olla oikeudenkäynti tai ainakin huonoa julkisuuta.

Rikosilmoitusta yritettiin, mutta se pärähti omalle naamalle. Oikeuslaitoksen kuormittaminen itse suunnitellulla provokaatiola on mielestäni tuomittava asia.

• Markku_Meilo
        oli. kirjoitti:

osallisuutta suunnitelmalliseen provokaatioon. Julkisen tilaisuuden häirintäyritys jonka lopputuloksena piti olla oikeudenkäynti tai ainakin huonoa julkisuuta.

Rikosilmoitusta yritettiin, mutta se pärähti omalle naamalle. Oikeuslaitoksen kuormittaminen itse suunnitellulla provokaatiola on mielestäni tuomittava asia.

Tuollaisen kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. En ole edes katsonut netistä kyseisen tapahtuman tallennetta.

Näin se jutut paisuvat paisumistaan, kun asiasta jotain kuulleet lisäävät siihen oman näkemyksensä.

• toteutus.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Tuollaisen kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. En ole edes katsonut netistä kyseisen tapahtuman tallennetta.

Näin se jutut paisuvat paisumistaan, kun asiasta jotain kuulleet lisäävät siihen oman näkemyksensä.

Vastsit teknisestä tietämyksestä kun tyhmät eivät osanneet kuunnella hallin järjestysmiesten välisiä radiokeskusteluja.

Tarkitus oli "salakuunnella" radioliikennettä ja ehkä mahdollisesti saada sitä tallennettua?

• Markku_Meilo
        toteutus. kirjoitti:

Vastsit teknisestä tietämyksestä kun tyhmät eivät osanneet kuunnella hallin järjestysmiesten välisiä radiokeskusteluja.

Tarkitus oli "salakuunnella" radioliikennettä ja ehkä mahdollisesti saada sitä tallennettua?

Miten se liitty yllä kuvattuun tapaukseen?

• liittyy.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Miten se liitty yllä kuvattuun tapaukseen?

Siten että suunnittelit sitä yhdessä pukarien kanssa H2o:lla

• Markku_Meilo
        liittyy. kirjoitti:

Tunnut tietävän tekemisistäni enemmän kuin minä itse. Kerro ihmeessä lisää, minä olen kiinnostunut mihin kaikkeen minut haluat sotkea.

• yliotteen.

• Markku_Meilo

• asian.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Toistelet toisten keksimiä asioita.

Tarkoitatko, että torninvartija valehteli palstalla sinua koskevissa asioissa? Mielenkiintoista ja tallennettavaa. Tiedän että palstalla valehtelua tapahtuu, mutta siitä vaietaan.

• Markku_Meilo
        asian. kirjoitti:

Tarkoitatko, että torninvartija valehteli palstalla sinua koskevissa asioissa? Mielenkiintoista ja tallennettavaa. Tiedän että palstalla valehtelua tapahtuu, mutta siitä vaietaan.

>>Tarkoitatko, että torninvartija valehteli palstalla sinua koskevissa asioissa?

En, vaan kysyin miten kyseinen asia liittyy tähän väitteeseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000000099&posting=220000000 42710357

• ......
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Tarkoitatko, että torninvartija valehteli palstalla sinua koskevissa asioissa?

En, vaan kysyin miten kyseinen asia liittyy tähän väitteeseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000000099&posting=220000000 42710357

Kerro ihan omin sanoin mistä torninvartija silloin jutteli ja miksi hän liitti sinut asiaan.

• Markku_Meilo
        ...... kirjoitti:

Kerro ihan omin sanoin mistä torninvartija silloin jutteli ja miksi hän liitti sinut asiaan.

Mutta se ei tunnu estävän sinua levittelemästä asioita ikään kuin tietäisit niistä. Viittauksellasi Torninvartijan kertomukseen H2O:ssa ei ole pienintäkään yhteyttä tähän tapahtumaan, jonka sain tietooni vasta nettikirjoitteluista:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000042710357

Joten kerran vielä: Kerro mitä sellaista toimintaa moitit, johon katsot minun syyllistyneen?

• juttuu.
        liittyy. kirjoitti:

Viittasin siinä juuri siihen Tornipojan sinulta saamaan konsultaatioon radiotaajuuksista. Väitätkö ettet ole koskaan hänen kanssaan siitä vaihtanut ajatuksia, vai oliko kyseessä eri henkilö. Toki H2o:lta on pyyhitty muutakn pois joten tähänkin liittyvä saattaa olla mennyttä.

Oliko lainaamani vuoden takainen teksti täysin perätöntä juttua?

• tätä.
        juttuu. kirjoitti:

Viittasin siinä juuri siihen Tornipojan sinulta saamaan konsultaatioon radiotaajuuksista. Väitätkö ettet ole koskaan hänen kanssaan siitä vaihtanut ajatuksia, vai oliko kyseessä eri henkilö. Toki H2o:lta on pyyhitty muutakn pois joten tähänkin liittyvä saattaa olla mennyttä.

Onko tämä sinun tekstiäsi, jos ei ole niin sitten sori, mutta muistelen tästä löytyneen sinun nimmarisi.

>>>Date Posted: 06/10/2006 08:28:53 AM

>>PMR446 standardi sisältää nk. CTCSS-aliäänen käytön, tämä tekee enkoodatun vieraan
        liikenteen lähetteen löytämisen hankalaksi toisella PMR446 puhelimella, ellei puhelimessa
        ole mahdollisuutta kytkeä aliäänidekooderia pois käytöstä. En tunne noita leluja niin hyvin,
        että osaisin sanoa onko tämä mahdollisuus yleinenkin noissa laitteissa. Tämä kannattaa
        huomioida ennen kuin ryhtyy mihinkään käytännön toimiin.

Kokonaan toinen asia on se, että kannattaa varautua myös siihen, että ottavat hieman
        ammattimaisemman otteen ja ryhtyvät käyttämään salausta>>

• Markku_Meilo
        tätä. kirjoitti:

Onko tämä sinun tekstiäsi, jos ei ole niin sitten sori, mutta muistelen tästä löytyneen sinun nimmarisi.

>>PMR446 standardi sisältää nk. CTCSS-aliäänen käytön, tämä tekee enkoodatun vieraan
        liikenteen lähetteen löytämisen hankalaksi toisella PMR446 puhelimella, ellei puhelimessa
        ole mahdollisuutta kytkeä aliäänidekooderia pois käytöstä. En tunne noita leluja niin hyvin,
        että osaisin sanoa onko tämä mahdollisuus yleinenkin noissa laitteissa. Tämä kannattaa

Kokonaan toinen asia on se, että kannattaa varautua myös siihen, että ottavat hieman

Kyllä kyseessä on kirjoittamaani. Kun vielä kerrot haluatko liittää sen tähän tapaukseen:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000042710357

Ja jos, niin millä perusteella?

• vuonna -06
        tätä. kirjoitti:

Lähinnä minua kiinnostaa tämä.

>>>kannattaa
        huomioida ennen kuin ryhtyy mihinkään käytännön toimiin....kannattaa varautua myös siihen, että ottavat hieman
        ammattimaisemman otteen ja ryhtyvät käyttämään salausta

• Markku_Meilo
        juttuu. kirjoitti:

>>Oliko lainaamani vuoden takainen teksti täysin perätöntä juttua?

Eikös se ole lainaajan asia osoittaa tekstin luotettavuus? Parhaiten pääset luotettavuudesta perille kun vastaat esittämiini kysymyksiin. (Tai kuka lie tässä vaihtuvaisnimerkkiviidakossa lie keskusteleekaan.)

• Markku_Meilo
        vuonna -06 kirjoitti:

Lähinnä minua kiinnostaa tämä.

>>>kannattaa
        huomioida ennen kuin ryhtyy mihinkään käytännön toimiin....kannattaa varautua myös siihen, että ottavat hieman
        ammattimaisemman otteen ja ryhtyvät käyttämään salausta

Jos oikein muistan, niin tuo on osa vastausta nimimerkki Bergeracin kysymyksiin. Missään tapauksessa se ei ole suunnattu Torninvartijalle, koska en ole hänelle koskaan selitellyt radiotekniikkaa pienimmässäkään määrin.

Jos asia sinua noinkin paljon kiinnostaa, miksi et kaiva tuota viestiketjua esille, sieltä löydät täsmällisisimmät vastaukset sinua vaivaaviin kysymyksiin.

• toimitaankin.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Jos oikein muistan, niin tuo on osa vastausta nimimerkki Bergeracin kysymyksiin. Missään tapauksessa se ei ole suunnattu Torninvartijalle, koska en ole hänelle koskaan selitellyt radiotekniikkaa pienimmässäkään määrin.

Jos asia sinua noinkin paljon kiinnostaa, miksi et kaiva tuota viestiketjua esille, sieltä löydät täsmällisisimmät vastaukset sinua vaivaaviin kysymyksiin.

Joo perserakkihan se näytti olevan. H2o;n sivut oli lukossa.

Oli kyselijä kuka tahansa, minua kiinnostaa päivämäärä ja "toiminta" ja tornin video. Kysehän on tietysti pelkästä päättely asiasta, koska mitään ei tarvitse myöntää.

Jos vannot ettei näillä asioilla ole mitään yhteistä, joudun tyytymään siihen, mutta vähemmästäkin materiaalista on vedelty johtopäätöksiä.

Tosin jollakin saattaa olla prempiakin lainauksia kovolla.

• parhaimmillaan.
        toimitaankin. kirjoitti:

Oli kyselijä kuka tahansa, minua kiinnostaa päivämäärä ja "toiminta" ja tornin video. Kysehän on tietysti pelkästä päättely asiasta, koska mitään ei tarvitse myöntää.

Jos vannot ettei näillä asioilla ole mitään yhteistä, joudun tyytymään siihen, mutta vähemmästäkin materiaalista on vedelty johtopäätöksiä.

Tuskallisella kaivamisella löysin kettingin jossa tätä aihetta esitellään. Ei ehkä ihan ensi ilta kamaa, mutta. Tosin asian eteneminen tökkäsi pahasti kun kaivattua esiintuloa ei saatu aikaiseksi. Oletan "tornin" lipsahduksen ehdityn deletoida ennenkuin "roikkuja" ehti sen taltioida.

Ilmeiesti tässä täytyy luottaa vain vaistoihin, "mutukaan" ei ole pahitteeksi?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000017244587

• Markku_Meilo
        toimitaankin. kirjoitti:

>>Oli kyselijä kuka tahansa, minua kiinnostaa päivämäärä ja "toiminta" ja tornin video.

En puutu kiinnostukseesi, mutta kyseisen videon (jota en ole edes nähnyt), kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. En ole ollut lähelläkään koko tilannetta, joten en voi auttaa enempää.

• Jumala, Jehova...

on lähettänyt todistajiaan ovellesi.
      Kuuntele heitä.

• Vartiotorniseura ei ole Jumala. Se vaan esiintyy Hänen nimissään ainoana välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Ero on hiuksen hieno. Vähän niikuin jotkut mukamas väittävät Raamatun kreikkalaisten kirjoitusten puhuvan Jeesuksesta. Mutta kyllä se vaan niin on, kuin Jehova-jumala hallintoelimensä kautta jo monta vuosikymmentä huomaavaisesti ilmoittanut: Jeesus on pidettävä nurkassa, eikä sille saa missään tapauksessa puhua mitään.

• minä vaan

Jotta ymmärtäisi Raamattua, ensi askel on että alkaa tutkimaan sitä !
      Olet ehkä yrittänyt lukea Raamattua ja todennut sen vaikeaksi ymmärtää. Ehkä et tiedä mistä kohtaa Raamattua voit löytää vastauksia kysymyksiisi.
      Raamattua on yleensä parasta tutkia edistyvästi niin että aloittaa perusopetuksista. Kun ne ymmärtää silloin pystyy paremman omaksumaan syvällisempiäkin asioita.

Raamattu ei ole tulkinnanvarainen, vaan kaiken siinä olevan tulee nivoutua yhteen toistensa kanssa.

Uskonnot jotka eivät opeta sitä mitä Raamatussa on, ei voi olla oikea.

Raamattu vastaa kysymyksiin joita esitit; miksi sotia, kärsimystä ja tuskaa.

Raamattu kertoo myös tulevaisuudesta, se kertoo että kaikki pahuus tullaan poistamaan Jumalan toimesta ja hänen aikataulunsa mukaan.
      Se kertoo myös että tuo aika ei voi olla enää kovin kaukana.

Jos vilpittömästi haluat oppia tuntemaan Raamattua, tiedät että todistajat auttavat siinä mielellään ilmaiseksi.

Kun on hankkinut Raamatun tuntemusta vapautuu vääristä käsityksistä jotka hallitsevat miljoonien ihmisten elämää.

• Markku_Meilo

>>Jos vilpittömästi haluat oppia tuntemaan Raamattua, tiedät että todistajat auttavat siinä mielellään ilmaiseksi.

Miksi siihen edellytät nimenomaan jehovantodistajien avun?

Pidätkö mahdollisena, että pelkästään Raamattua tutkimalla voisi kääntyä jehovantodistajaksi?

• minä vaan
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Jos vilpittömästi haluat oppia tuntemaan Raamattua, tiedät että todistajat auttavat siinä mielellään ilmaiseksi.

Miksi siihen edellytät nimenomaan jehovantodistajien avun?

Pidätkö mahdollisena, että pelkästään Raamattua tutkimalla voisi kääntyä jehovantodistajaksi?

Ihan vain ensiksi; tota sanaa "kyssiä" en ymmärrä mitä se tarkoittaa ???

Toiseksi: Kuka muu opettaa Raamattua kuin Jehovan todistajat ? Voi olla että opettaa, mutta vielä kun tarttis opettaa oikeinkin.

Kolmanneksi: Kun tutkii Raamattua ja ymmärtää sen ja hyväksyy, ja haluaa toimia sen mukaan, ei voi olla kuin Jehovan todistaja, joten vastaukseni on. Kyllä !

• minä vaan kirjoitti:

Toiseksi: Kuka muu opettaa Raamattua kuin Jehovan todistajat ? Voi olla että opettaa, mutta vielä kun tarttis opettaa oikeinkin.

Kolmanneksi: Kun tutkii Raamattua ja ymmärtää sen ja hyväksyy, ja haluaa toimia sen mukaan, ei voi olla kuin Jehovan todistaja, joten vastaukseni on. Kyllä !

Perustele Raamatulla "Jeesuksen asettama muistonvietto", johon tullaan keieltäytymään osallisuudesta Hänen ruumiiseensa ja vereensä. Tarkoitan tätä, pian ajankohtaista tilaisuutta, jossa teatraalisesti osoitetaan kieltäytyminen Uudesta liitosta, siitä josta Jumala sanoo "minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä".

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

>>Ihan vain ensiksi; tota sanaa "kyssiä" en ymmärrä mitä se tarkoittaa ???

Se viittaa kahteen kysymyslauseeseen, siis kysymyksiä.

>>Toiseksi: Kuka muu opettaa Raamattua kuin Jehovan todistajat ?

Kysymyksesi hipoo jo naiiviuden huippua.

>>Voi olla että opettaa, mutta vielä kun tarttis opettaa oikeinkin.

Kuka ratkaisee sen milloin opetus on oikein?

Muuttuuko Raamatun sisältö, koska Vt-seura uusii opetustaan jatkuvalla syötöllä? Mitä mieltä olet tästä esimerkistä:

Opettiko Vartiotorniseura oikein kun se opetti vuoteen 1927, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi oli kuriton?

Opettiko Vartiotorniseura oikein kun se opetti 1927-1942, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi olikin voideltuja?

Opettiko Vartiotorniseura oikein kun se opetti 1942-2008, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi oli sittenkin kuriton?

Millä perusteella katsot, että Vartiotorniseura opettaa nyt oikein kun se opettaa, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi tarkoittaakin voideltuja?

Millä vakuutat, että lukuisista oppimuutoksista huolimatta nyt ollaan tultu tilanteeseen, että uusia oppimuutoksia ei enää tule?

On kehäpäättelyä esittää, että Vartiotorniseuralla on ainoa oikea raamatuntulkinta, koska Vt-seura väittää niin.

>>Kolmanneksi: Kun tutkii Raamattua ja ymmärtää sen ja hyväksyy, ja haluaa toimia sen mukaan, ei voi olla kuin Jehovan todistaja, joten vastaukseni on. Kyllä !

Joten nyt sinulla on hyvä mahdollisuus osoittaa sanojesi oikeutus. Osoita pelkästään raamatunjakeilla:

-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.

-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.

-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.

-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.

-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.

-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.

Tämä on hyvä koe, koska jehovantodistajan on uskottava vuoden 1914 profeetallisuus ja nimenomaan se, että asia on Raamatulla osoitettavissa:

”Kuten Raamatun ennustusten täyttymys osoittaa, olemme eläneet tämän asiainjärjestelmän viimeisiä päiviä vuodesta 1914 lähtien.” (Vartiotorni 1. joulukuuta 2005 sivu 5)

Tämä täyttymys sisältää laskutoimituksen, jonka tulos on 2520 vuotta:

”Pakanain ajat alkoivat, kun kansat rupesivat tallaamaan maallista Jerusalemia vuonna 607 eaa., ja ne käsittivät seuraavat 2520 vuotta vuoteen 1914 saakka, jolloin Jehova asetti Jeesuksen valtaistuimelle Messiaaniseksi Kuninkaakseen taivaallisessa Jerusalemissa.” (Vartiotorni 1. tammikuuta 1989 sivu 19)

• minä vaan
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Ihan vain ensiksi; tota sanaa "kyssiä" en ymmärrä mitä se tarkoittaa ???

Se viittaa kahteen kysymyslauseeseen, siis kysymyksiä.

>>Toiseksi: Kuka muu opettaa Raamattua kuin Jehovan todistajat ?

Kysymyksesi hipoo jo naiiviuden huippua.

>>Voi olla että opettaa, mutta vielä kun tarttis opettaa oikeinkin.

Kuka ratkaisee sen milloin opetus on oikein?

Muuttuuko Raamatun sisältö, koska Vt-seura uusii opetustaan jatkuvalla syötöllä? Mitä mieltä olet tästä esimerkistä:

Opettiko Vartiotorniseura oikein kun se opetti vuoteen 1927, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi oli kuriton?

Opettiko Vartiotorniseura oikein kun se opetti 1927-1942, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi olikin voideltuja?

Opettiko Vartiotorniseura oikein kun se opetti 1942-2008, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi oli sittenkin kuriton?

Millä perusteella katsot, että Vartiotorniseura opettaa nyt oikein kun se opettaa, että Jeesuksen mainitsema sukupolvi tarkoittaakin voideltuja?

Millä vakuutat, että lukuisista oppimuutoksista huolimatta nyt ollaan tultu tilanteeseen, että uusia oppimuutoksia ei enää tule?

On kehäpäättelyä esittää, että Vartiotorniseuralla on ainoa oikea raamatuntulkinta, koska Vt-seura väittää niin.

>>Kolmanneksi: Kun tutkii Raamattua ja ymmärtää sen ja hyväksyy, ja haluaa toimia sen mukaan, ei voi olla kuin Jehovan todistaja, joten vastaukseni on. Kyllä !

Joten nyt sinulla on hyvä mahdollisuus osoittaa sanojesi oikeutus. Osoita pelkästään raamatunjakeilla:

-Että Jeesuksen maininnalla pakanain ajoista tarkoitettiin nimenomaan Nebukadnessarin hulluuden seitsemää aikaa.

-Että nämä seitsemän aikaa tarkoittaisivat kirjaimellista seitsemää vuotta.

-Että nämä vuodet eivät olisi tavallisia babylonialaisia kalenterivuosia, vaan ovat profeetallisia vuosia.

-Että nämä 2520 päivää soveltuisivat johonkin muuhunkin kuin Nebukadnessarin hulluuteen, eli niillä olisi suurempi täyttymys.

-Että tässä mahdollisessa suuremmassa täyttymyksessä laskettaisiin yksi vuosi päivää kohden.

-Että näin laskettu 2520 vuoden jakso olisi alkanut Nebukadnessarin autioitettua Jerusalemin.

Tämä on hyvä koe, koska jehovantodistajan on uskottava vuoden 1914 profeetallisuus ja nimenomaan se, että asia on Raamatulla osoitettavissa:

”Kuten Raamatun ennustusten täyttymys osoittaa, olemme eläneet tämän asiainjärjestelmän viimeisiä päiviä vuodesta 1914 lähtien.” (Vartiotorni 1. joulukuuta 2005 sivu 5)

Tämä täyttymys sisältää laskutoimituksen, jonka tulos on 2520 vuotta:

”Pakanain ajat alkoivat, kun kansat rupesivat tallaamaan maallista Jerusalemia vuonna 607 eaa., ja ne käsittivät seuraavat 2520 vuotta vuoteen 1914 saakka, jolloin Jehova asetti Jeesuksen valtaistuimelle Messiaaniseksi Kuninkaakseen taivaallisessa Jerusalemissa.” (Vartiotorni 1. tammikuuta 1989 sivu 19)

Tykkään olla naivi, en menetä siinä mitään, joten hyvä että olen mielestäsi jo kohta huipulla !

Raamattu ratkaisee, kuka opettaa oikein !

Raammatun sisältö ei muutu, mutta sen ymmärtäminen muuttuu, ihan kuin muuttuu muidenkin asioiden ymmärtäminen. (avaruus,eläinkunta,sairaudet, tiede esim.)

Voi olla ja on, sen myönnän, että on asioita joita ei ole ymmärretty oikein ja joihin on tullut korjauksia, mutta Raamattu sanoo että "valo (totuuden) kirkastuu .."

Ja voi olla että tulevaisuudessakin tulee totuuden valo kasvamaan ja saamme tarkenpaa näkemystä joihinkin asioihin, mutta Raamatun perusopit pysyvät muuttumattomina.

Jotkin asiat selvenevät vasta kun kun ne on täyttymässä, toiset sen jälkeen kun ovat täyttyneet...

Mitä tulee noihin kysymyksiisi, en jaksa edes paneutua niihin, koska kun aikoja sit olin täällä palstalla katselemassa, sinulla oli samat kysymykset suunnilleen ja uskon että olet ne jo selvittänyt.

Pelkät Raamatunkohdat ilman selityksiä ei kerro asiasta koko kuvaa..
        Toisaalta siihen olisi paljon kirjoittamista joka kysymykseen, joita kuitenkin kritisoisit, etkä kunnioittaisi niitä vastauksia joita antaisin. Hyväksyntääsi en odottaisikaan, mutta toisen mielipiteitä voi silti kunnioittaa vaikka ne erkanevatkin omistaan.

Huomaan kuitenkin että luet Vartiotornia, vaikka sitä vastustatkin.

Muuten ihan vain ystävyydellä: Vartiotorni seura ja Jehovan todistajat on kaksi eri asiaa.

Mua kirpasee aina kun joku täällä esittää ajatuksia että SEURA tekee ja SEURA sanoo....

Seura on juridinen, koska maan lait sen vaativat.

Jehovan todistajat ovat taas uskonnollinen jonk opetukset perustuvat Raamattuun.

• Markku_Meilo
        minä vaan kirjoitti:

Tykkään olla naivi, en menetä siinä mitään, joten hyvä että olen mielestäsi jo kohta huipulla !

Raamattu ratkaisee, kuka opettaa oikein !

Raammatun sisältö ei muutu, mutta sen ymmärtäminen muuttuu, ihan kuin muuttuu muidenkin asioiden ymmärtäminen. (avaruus,eläinkunta,sairaudet, tiede esim.)

Voi olla ja on, sen myönnän, että on asioita joita ei ole ymmärretty oikein ja joihin on tullut korjauksia, mutta Raamattu sanoo että "valo (totuuden) kirkastuu .."

Ja voi olla että tulevaisuudessakin tulee totuuden valo kasvamaan ja saamme tarkenpaa näkemystä joihinkin asioihin, mutta Raamatun perusopit pysyvät muuttumattomina.

Jotkin asiat selvenevät vasta kun kun ne on täyttymässä, toiset sen jälkeen kun ovat täyttyneet...

Mitä tulee noihin kysymyksiisi, en jaksa edes paneutua niihin, koska kun aikoja sit olin täällä palstalla katselemassa, sinulla oli samat kysymykset suunnilleen ja uskon että olet ne jo selvittänyt.

Pelkät Raamatunkohdat ilman selityksiä ei kerro asiasta koko kuvaa..
        Toisaalta siihen olisi paljon kirjoittamista joka kysymykseen, joita kuitenkin kritisoisit, etkä kunnioittaisi niitä vastauksia joita antaisin. Hyväksyntääsi en odottaisikaan, mutta toisen mielipiteitä voi silti kunnioittaa vaikka ne erkanevatkin omistaan.

Huomaan kuitenkin että luet Vartiotornia, vaikka sitä vastustatkin.

Muuten ihan vain ystävyydellä: Vartiotorni seura ja Jehovan todistajat on kaksi eri asiaa.

Mua kirpasee aina kun joku täällä esittää ajatuksia että SEURA tekee ja SEURA sanoo....

Seura on juridinen, koska maan lait sen vaativat.

Jehovan todistajat ovat taas uskonnollinen jonk opetukset perustuvat Raamattuun.

>>Raamattu ratkaisee, kuka opettaa oikein !

Ja miten tuo toteutuu käytännössä?

>>Raammatun sisältö ei muutu, mutta sen ymmärtäminen muuttuu, ihan kuin muuttuu muidenkin asioiden ymmärtäminen.

Miksi ymmärrys poukkoilee kahden esi selityksen välillä useammankin kerran?

>>(avaruus,eläinkunta,sairaudet, tiede esim.)

Tiede ei selitä saaneensa selityksiä jumalalta ja tiede perustuu kritiikkiin. Raamattu opettaa litteää maata, uskotko sinä Raamattuun?

http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/Firmament.htm

>>Voi olla ja on, sen myönnän, että on asioita joita ei ole ymmärretty oikein ja joihin on tullut korjauksia,

Siis kaksi eri opetusta on otettu kahdesti käyttöön, puhumattakaan niistä, jotka ovat vaihdelleet useammin, eikä loppua ole näköpiirissä?

>>mutta Raamattu sanoo että "valo (totuuden) kirkastuu .."

Missä tällainen on mainittuna, jos mielesi tekee viitata Sananlaskuihin, niin lue koko luku, jolloin huomaat, että kyseisessä luvussa verrataan kahta eri elämäntapaa, ei viitata Vartiotorniseuran oppipoukkoiluihin.

>>Ja voi olla että tulevaisuudessakin tulee totuuden valo kasvamaan ja saamme tarkenpaa näkemystä joihinkin asioihin, mutta Raamatun perusopit pysyvät muuttumattomina.

Nimeätkö Vartiotorniseuralle ominaiset, muuttumattomina säilyneet näkemykset?

>>Jotkin asiat selvenevät vasta kun kun ne on täyttymässä, toiset sen jälkeen kun ovat täyttyneet...

Mitä on täyttynyt?

>>Mitä tulee noihin kysymyksiisi, en jaksa edes paneutua niihin, koska kun aikoja sit olin täällä palstalla katselemassa, sinulla oli samat kysymykset suunnilleen ja uskon että olet ne jo selvittänyt.

Selvitystyössä olen päässyt siihen vaiheeseen, että yksi jehovantodistajaksi mieltämäni nimimerkki on myöntänyt, että Raamattuun perustuvia vastauksia ei ole. Jos näin on, niin Vt-seura valehtelee väittäessään 607 2520=1914 -laskelman perustuvan Raamattuun.

>>Pelkät Raamatunkohdat ilman selityksiä ei kerro asiasta koko kuvaa..

Miksi näin?

>>Toisaalta siihen olisi paljon kirjoittamista joka kysymykseen, joita kuitenkin kritisoisit,

Eikö totuutesio kestä kritiikkiä?

>>etkä kunnioittaisi niitä vastauksia joita antaisin.

Mistä tämän päättelet, semminkin kun jo ilmaisit haluttomuutesi paneutua asiaan?

>>Hyväksyntääsi en odottaisikaan, mutta toisen mielipiteitä voi silti kunnioittaa vaikka ne erkanevatkin omistaan.

Juu, ei uskonnollisen valheen levittämistä ole kriminalisoitu, kuten ei sen kritisointiakaan. Itse esiinnyt ikäänkuin tietäisit Raamatun totuuden mutta olet kykenemätön vastailemaan alkeellisiinkin kysymyksiin.

>>Huomaan kuitenkin että luet Vartiotornia, vaikka sitä vastustatkin.

Mikä siinä sinua kaivertaa?

>>Muuten ihan vain ystävyydellä: Vartiotorni seura ja Jehovan todistajat on kaksi eri asiaa.

Ai jaa, haluat sitten saivarrella epäolennaisella kun asiallisempaan et kykene. Kokeile muuten seurakunnassa kritisoida Vt-seuraa.

>>Mua kirpasee aina kun joku täällä esittää ajatuksia että SEURA tekee ja SEURA sanoo....

En näe mitään eroa, vaikka tilalle vaihdettaisiin järjestö-sana.

>>Seura on juridinen, koska maan lait sen vaativat.

Itse asiassa tässä esittäsi ero astui voimaan vajaa vuosikymmen sitten, jotta voitaisiin välttää vastuuta opetusten tuomista ongelmista.

>>Jehovan todistajat ovat taas uskonnollinen jonk opetukset perustuvat Raamattuun.

Opetukset perustuvat hallintoelimen kulloiseenkin äänestystulokseen.

• on tänä päivänä

Uuden maailman käännös,Raamattu.
      Minä olen huono oppimaan,mutta nyt ymmärrän maailman luettuin Kirjaa,mikä on tosi ihanaa!
      Kun tavaat joskus JT,niin pyydä saada omaksi yhden Raamatun,ja yllätyt miten helppo tajuinen se onkin,onnea matkaan!

• Jotta voisit verrata

Tätä väärennöstä aitoihin. Mutta jos rakkaus totuuteen on sillä tasolla että: korvasyyhyyn tehdyt kielitaidottomien väännökset kelpaavat niin mikäs siinä sitten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5100
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      115
      1616
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1319
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      12
      1314
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1153
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1027
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      990
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      989
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      59
      795
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      783
    Aihe