aikomus olisi laittaa ideat ja kyvyt käyttöön ja perustaa yritys. Kysymys starttirahasta:
Jos minulle myönnetään starttiraha, kuvitellaan 500e, onko oikeutta tälloin saada asumistukea? esimerkiksi kun pitäisi käydä yrittäjäkurssi ja tehdä tuotekehitystä, siinä menee helposti kuukausia ennenkuin alkaa tulla tuloja myynnistä.
asumistukea yrittäjälle?
5
737
Vastaukset
- ölöåkökkl
Starttirahan saaminen taitaa sulkea kaikki muut tuet pois. Yleensäkin kun yrittäjäksi alkaa, voi unohtaa kaikki yhteiskunnan tuet.
Pelkän starttirahan turvin ei yrittäjäksi kannata ryhtyä, kannattaa rahoitukset hoitaa kuntoon. Mutta kyllä siellä yrittäjäkurssilla nämä kaikki asiat selviää. - ihan hyvästi
Kyllä yrittäjä voi saada asumistukea, muttei työttömyystukea. Periaatteessa myös sossusta saa rahaa, jos on ihan pakko, mutta silloin pitää olla kirjanpidosta dokumenttia esittää.
Asumistuki pienenee 500 euron kuukausituloilla jonkinverran. Käsittääkseni yrittäjyys ei aseta minkäänlaista estettä yleisen asumistuen saannille.
Tuet määräytyvät joko YEL työtulon tai vaihtoehtoisesti starttirahan mukaan.- ieiwpeipewp
Kannattaisikohan miettiä yrittäjäksi ryhtymistä vielä kertaalleen, jos alku on jo jonkun asumistuen varassa, mitä se on muutaman kuukauden kuluttua.
- hyssykät
ieiwpeipewp kirjoitti:
Kannattaisikohan miettiä yrittäjäksi ryhtymistä vielä kertaalleen, jos alku on jo jonkun asumistuen varassa, mitä se on muutaman kuukauden kuluttua.
Ei kai sitä nyt kukaan yhdessä yössä miljonääriksi muutu, kun yrityksen perustaa. Alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo...
- asumistukea
ieiwpeipewp kirjoitti:
on mahdollisuus saada sekä tavan palkansaajan
sekä yrittäjän samoilla metodeilla.
Itse olen yrittäjä ja menestyvä sellainen
ja saan myös asumistukea, koska omistan
uuden, suuren omakotitalon jolloin
henkilömäärän suhteutettuna neliömäärät
tulee käytettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760