Luulisin, että tässä yhteydessä sillä tarkoitetaan tätä meidän länsimaista yhteiskuntaa, ja sitä miten se sitoo ihmiset koneistoonsa. On asuntolaina, duunia täytyy tehdä 8h päivässä 5 päivää viikossa, kerran vuodessa pääsee kuukaudeksi lomalle ja sekin aika pitäisi jotenkit tehokkaasti hyödyntää. Ehkä tämä Babylon juuri se "mielen vankila", josta Riku aina puhuu. Eli se että länsimainen ihminen jostain syystä uskoo, että hänen on annettava kaikki energiansa ja aikansa johonkin merkityksettömään ja abstraktiin työhönsä, jonkin ulkomaisen konsultaatioyrityksen talous- ja hallinnollisen osaston oheistamis-tuotteistamisvastaavan pestissä. Ja Babylonin vanki vielä uskoo, että hänen elämä ei ole täysipainoinen, jos ei anna tuota panosta yhteiskunnalle, ja jos ei palkallaan osta niitä tarpeettomia härpättimiä mitä Babylonin koneisto ihmisille suoltaa. Vesiskoottereita, mönkijöitä, lehtipuhaltimia, hampaiden valkaisuja, solarium-rusketusta, taulutelkkareita, minkkiturkkeja...
Siksi kahleet pitää murtaa ja lähteä meneen. Määrätä itse elämänsä suunta ja tahti. Realiteetti kuitenkin on se, että Babyloniin on aina palattava tavalla taikka toisella. On käytävä kouluja, jotta saa mieleisensä paikan tässä suuressa koneistossa. Tarjoaahan Babylonkin keinon päästä siitä vähäksi aikaa irti mm. vuorotteluvapaan muodossa. Siitäkin huolimatta olet sidottu noudattamaan tuon järjestelyn ehtoja. Toisaalta on kyllä aika naiivia pitää yhteiskuntaa vankilana. Me itsehän sen olemme tehneet meitä itseämme varten, ja Suomessa vieläpä homma toimii suhteellisen hyvin, kun vertaa muuhun maailmaan. Jokaisen oma asia sitten on, miten suhtautuu omaan työhönsä ja paikkaansa tässä Babylon pyörässä.
asiata elämästä ;:
3
72
Vastaukset
- -.-
Vittu mitä paskaa
- ghfhfyh
Tuota Babylon - koneistoa olen itsekkin miettinnyt, jossa me juoksemme. Itse olen madventures fani, ja Riku rantala fani varsinkin. Riku puhuu aina totta. Just tämä, miksi ihmiset tarvitsee näitä turhaa materiaa, millä ei tee yhtään mitään. Niihin syydetään 10 000e vuodessa. Aivan typerää touhua. Eikä se oravanpyörä ole aina harkkua, kyllä siitä kantsii ottaa välillä hatkat.
Babylon on julma, ja ahne joka tekee koneistojen pyörittäjistä orjia, työn orjia.
Vapauta itsesi orjuudesta, siis henkisestä orjuudesta. Emancipate yourself from mental slavery, none but ourselves can free ound minds - ratracenbvv
Tässä kotisivut ;
http://oravanpyora.fortunecity.com/ KANNATTAA LUKEA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693