Kun ei enään kannata rukoilla

Eroe

Tässä on joku Raamatun jae, kuinka sinä ne käsität,
mistä synnistä on kysymys?
Viimeisessä Raamattu sanoo hyvin selkeästi, että Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala itse.
Joka ei ole Jeesuksessa, ei voi olla uskossa.

Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin jotka eivät tee kuolemaa. On syntiä joka on kuolemaksi;
siitä en minä sano, että olisi rukoiltava.
Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä joka ei ole kuolemaksi.
1Joh.5:16-17

Pyhän Hengen pilkka on ainut synti mitä ei koskaan saa anteeksi. Ei tässä ajassa eikä tulevassa. Mutta miten se ilmenee kun Johannes kirjoittaa?
Onko jokin joka on mennyt jo jonkun rajan yli, ettei rukous kannata, ja mistä sen huomaa?

Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen;
ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iänkaikkinen elämä.
Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
1Joh.5:20-21

43

768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leahim

Sinäkin
      ulkokultaisuuden Jumalaa!

• * Eroe kirjoitti aivan asiallisesti ja Raamatun pohjalta, mikä siinä on ulkokultaisuuden "jumalaan" viittaavaa, ja mikä se ylipäätään on?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Eroe kirjoitti aivan asiallisesti ja Raamatun pohjalta, mikä siinä on ulkokultaisuuden "jumalaan" viittaavaa, ja mikä se ylipäätään on?

monet näyttävät pinnalta kauniilta, mutta ovat silppua sisältä:

Matt. 23:27
        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!"

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

monet näyttävät pinnalta kauniilta, mutta ovat silppua sisältä:

Matt. 23:27
        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!"

Sinä olet huono häviäjä Ekivaari. Ikioma oppisi on näytetty toteen, että se on harhaoppi. Et kestä totuutta, vaan alat nimittelemään ja alennut itse siihen mistä et pidä. Vai pidätkö sittenkin?

Kirjanoppinut sinä et ainakaan ole.
        Fariseuksesta en tiedä.
        Mutta sen tiedän, että näytä minulle toteen
        mistä syytät, tai ole nimittelemättä.

• Eroe kirjoitti:

Sinä olet huono häviäjä Ekivaari. Ikioma oppisi on näytetty toteen, että se on harhaoppi. Et kestä totuutta, vaan alat nimittelemään ja alennut itse siihen mistä et pidä. Vai pidätkö sittenkin?

Kirjanoppinut sinä et ainakaan ole.
        Fariseuksesta en tiedä.
        Mutta sen tiedän, että näytä minulle toteen
        mistä syytät, tai ole nimittelemättä.

ketä olen nimitellyt! Totesin vain leahimin kirjoituksen olevan sopusoinnussa Jeesukseen opetuksen kanssa ja lainasin Jeesuksen lausuman jakeen. En nimennyt ketään sellaiseksi, vaan totesin ainoastaan monia sen kaltaisia olevan, ja sinä itse nyt ajattelemattomuuttasi tunnustauduit.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

ketä olen nimitellyt! Totesin vain leahimin kirjoituksen olevan sopusoinnussa Jeesukseen opetuksen kanssa ja lainasin Jeesuksen lausuman jakeen. En nimennyt ketään sellaiseksi, vaan totesin ainoastaan monia sen kaltaisia olevan, ja sinä itse nyt ajattelemattomuuttasi tunnustauduit.

Olet sanonut minun olevan fariseus. Sinä et tunne minua, ja et voi tietää yksityiselämääni. Minulla on seurakunnan luottamus.

• Eroe kirjoitti:

Olet sanonut minun olevan fariseus. Sinä et tunne minua, ja et voi tietää yksityiselämääni. Minulla on seurakunnan luottamus.

syytös ilman todistusaineistoa.

• Eroe
        ekivaari kirjoitti:

syytös ilman todistusaineistoa.

Sinähän olet sanonut minua harhaoppiseksi ja fariseukseksi.

• koske kaikkia.

Se on pelkästään kristinuskon oppi, eikä siten koske muita.
      Ei edes juutalaisia se koske kun juutalaisen opin mukaan synnit kärsittiin jo eläessä.

Kristityilläkin se koskee vain niitä jotka haluaa siihen uskoa.

• Eroe

Että hölökyn kölökyn vaan Pe.ku!

• että epäuskosi tähden olet edeleen synneissäsi, ja olet Jumalan vihan alainen, sovittamattomien syntiesi ja syntisyytesi takia.
        * Ja mikset usko jo, että Jumala on kieltänyt sinua puhumasta sanaansa. (Psal. 50:16,17.)

• issaki

älä ole niin huolissasi toisista,saat uskossasi täyden vapauden,joka sinulta on puuttunut.

• edellisen jakeen (19.), joka kertoo Isästä Jumalasta, josta kaikki olemme ja jae 20. ... "HÄN JONKA POJASSA OLEMME, ON TOTINEN JUMALA".

Jeesus itse selitti tämän saman asian Joh.17:25,26 jakeissa näin:

25 "Vanhurskas Isä, MAAILMA EI OLE SINUA TUNTENUT, mutta minä tunnen, ja nämä, jotka ovat tässä, ovat tulleet tietämään, että sinä olet lähettänyt minut.
      26 Minä OLEN OPETTANUT HEIDÄT TUNTEMAAN SINUN NIMESI ja opetan yhä, jotta heissä pysyisi sama rakkaus, jota sinä olet minulle osoittanut, ja jotta minä näin pysyisin heissä."

Täytyy vain ihmetellä, miten jäykkiä helluntailaiset ovat uskomaan Jeesusta Isän Jumalan lähettämäksi, vaikka Jeesus itse niin paljon teki työtä ISÄN NIMEN TUNNETUKSI TEKEMISEKSI,

Tuletko sinä, Eroe, koskaan tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalan lähettämänä Kristuksena vai itsestänsä tulleena?

• oppilasso

täältä.Siten saadaan omaan oppiin sopiva Raamattu.

• "Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.

JOKA TUNNUSTAA, ETTÄ JEESUS ON JUMALAN POIKA, HÄNESSÄ JUMALA PYSYY JA ...........HÄN ....... JUMALASSA. 1 Joh 4:14.....15

• ml213 kirjoitti:

"Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.

JOKA TUNNUSTAA, ETTÄ JEESUS ON JUMALAN POIKA, HÄNESSÄ JUMALA PYSYY JA ...........HÄN ....... JUMALASSA. 1 Joh 4:14.....15

Vai tulisiko tuo Raamatun ilmoitus uskoa näin uskonnollisuuden aikana.

" Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala, hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa".

• Eroe

>>Tuletko sinä, Eroe, koskaan tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalan lähettämänä Kristuksena vai itsestänsä tulleena?>> - Kirjoittaa Ekivaari.

Kyllä Jumala lähetti Jeesuksen, mutta Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tuo on uskon asia, ei järki sitä käsitä.

Uskotko sinä Eki Jumalaan, joka on luonut taivaan ja maan? Miksi sitten et voi uskoa, että neitsyt sikiää Pyhästä Hengestä ja synnyttää Jumalan Pojan, joka on Jumala?

• Eroe
        ml213 kirjoitti:

Vai tulisiko tuo Raamatun ilmoitus uskoa näin uskonnollisuuden aikana.

" Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika ja Jumala, hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa".

Lue mitä kysyin synnistä josta ei kannata rukoilla,
        siis tekijän puolesta.

• Eroe kirjoitti:

>>Tuletko sinä, Eroe, koskaan tuntemaan Jeesusta Kristusta Jumalan lähettämänä Kristuksena vai itsestänsä tulleena?>> - Kirjoittaa Ekivaari.

Kyllä Jumala lähetti Jeesuksen, mutta Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Tuo on uskon asia, ei järki sitä käsitä.

Uskotko sinä Eki Jumalaan, joka on luonut taivaan ja maan? Miksi sitten et voi uskoa, että neitsyt sikiää Pyhästä Hengestä ja synnyttää Jumalan Pojan, joka on Jumala?

täsmäopetusta siitä, mitä merkitsee lihasta syntyminen ja mitä Hengestä syntyminen. "Jumala on Henki ja mikä Hengestä syntyy on henkeä"! Sinä unohdat tämän ja siihen läheisesti kuuluvan Jeesuksen vastauksen omaan kysymykseensä; "Kuka on minun äitini ..?" Ja: "Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Matt. 12:50].

Jeesuksen ja apostolien selittämä "neitsyestä syntyminen" ei vaadi yhdessäkään kohti uskomaan, että henki synnyttäisi lihaa ja liha henkeä, vaan kumpikin synnyttää "lajinsa mukaan", niin kuin Jumala luomisessaan asiat sääti ja määräsi.

Vaikka te pilkkaatte minua ja uskoani tähän asiaan, niin minä saan siihen uskoa juuri sillä tavalla niin kuin Jeesus ja apostolit sen ovat opettaneet. Te uskotte siihen sellaisena kuin Vanhan Liiton esikuvalliset kertomukset ilman Jeesuksen täsmentävää selitystä kertovat, sillä kirjoitukset sanovat:

Psalmi 78
        2 "Minä avaan suuni mietelmiin, tuon ilmi muinaisaikojen arvoituksia."

Markus 4
        34 "ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen."

Eikä teille kelpaa Jeesuksen oma opetus, vaikka häntä Jumalaksi korotatte!

• * Ekivaari se vaan elää harhassaan, ja alentaa Jumalan Pojan syntisen tasolle, sinun tulisi löytää Jumalan Poika, Eroella ei ole siinä mitään hätää, Hän tuntee Jeesuksen Jumalan Pojan ja tunnustaa Hänet, niin hänellä on myös Isä!

* Sinä ekivaarielät synneissäsi edeleen, koska syntinen eivoi lunastaa syntistä hänen synneisttään. Joosefin poika ei kelpaa Lunastajaksi. Jumalan Poika Jeesus sensijaan on Hengen ja lihan pyhyyden puolesta arvollinen syntiuhri Isälleen Jumalalle.

• ekivaari kirjoitti:

täsmäopetusta siitä, mitä merkitsee lihasta syntyminen ja mitä Hengestä syntyminen. "Jumala on Henki ja mikä Hengestä syntyy on henkeä"! Sinä unohdat tämän ja siihen läheisesti kuuluvan Jeesuksen vastauksen omaan kysymykseensä; "Kuka on minun äitini ..?" Ja: "Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." [Matt. 12:50].

Jeesuksen ja apostolien selittämä "neitsyestä syntyminen" ei vaadi yhdessäkään kohti uskomaan, että henki synnyttäisi lihaa ja liha henkeä, vaan kumpikin synnyttää "lajinsa mukaan", niin kuin Jumala luomisessaan asiat sääti ja määräsi.

Vaikka te pilkkaatte minua ja uskoani tähän asiaan, niin minä saan siihen uskoa juuri sillä tavalla niin kuin Jeesus ja apostolit sen ovat opettaneet. Te uskotte siihen sellaisena kuin Vanhan Liiton esikuvalliset kertomukset ilman Jeesuksen täsmentävää selitystä kertovat, sillä kirjoitukset sanovat:

Psalmi 78
        2 "Minä avaan suuni mietelmiin, tuon ilmi muinaisaikojen arvoituksia."

Markus 4
        34 "ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen."

Eikä teille kelpaa Jeesuksen oma opetus, vaikka häntä Jumalaksi korotatte!

* Jeesus sanoo, että Pyhän Hengen pilkka on anteeksiantamaton synti, ajassa ja iankaikkisuudessa.! Miksi sinä et usko Jeesuksen opetusta, etkä myöskään apostolin opetusta Jeesuksen alkuperästä? Vaan keksit omiasi ja selität Raamattua Raamatulla kaataen Jumalan sanaa.
        * Hölmöläisen hommaa on jatkaa täkkiä ottamalla yläpäästä pala, että jalatkin olisi peiton alla, tai kantaa säkillä valoa huoneeseen.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ekivaari se vaan elää harhassaan, ja alentaa Jumalan Pojan syntisen tasolle, sinun tulisi löytää Jumalan Poika, Eroella ei ole siinä mitään hätää, Hän tuntee Jeesuksen Jumalan Pojan ja tunnustaa Hänet, niin hänellä on myös Isä!

* Sinä ekivaarielät synneissäsi edeleen, koska syntinen eivoi lunastaa syntistä hänen synneisttään. Joosefin poika ei kelpaa Lunastajaksi. Jumalan Poika Jeesus sensijaan on Hengen ja lihan pyhyyden puolesta arvollinen syntiuhri Isälleen Jumalalle.

että ei ekivaari eikä kukaan muu "uskovainen" kuin Mohikaani — ei ole puhunut Jeesuksen syntisyydestä eikä hänen tekemisestään syntisen kaltaiseksi. Ainoastaan sinä, Mohikaani, olet keksinyt sen väitteesi panetellaksesi ekivaaria ja asetat omat väitteesi minun syykseni! Häpeä!

Jeesuksen ja apostolien opetuksen mukaan synnistä vapahtaminen ei tapahdu lihan puhtauden vaan MIELEN kuuliaisuuden ja tottelevaisuuden sekä Jumalan sanan alle nöyrtymisen tähden. Niin tapahtui myös Jeesuksen kohdalla:

Ps. 40:8
        (40:9) "Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."

Filippiläiskirje 2
        8 "hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman", [Ap.t.8:33].

1. Piet. 4:1
        "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä - "

Koska kenenkään liha ei omasta tahdostaan taivu Jumalan lain alle, on liha vain synnin palvelija, jonka paikka on ristillä, johon Jeesus näytti ja viitoitti tietä meidänkin lihallemme. Sen tähden on sanottu:

Room. 7:25
        "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."

Apostolit eivät yhdessäkään kohti Raamatussa korostaneet Jeesuksen pyhyyttä Marian lihallisen neitsyyden tähden, vaan ainoastaan Jeesuksen kuuliaisuuden ja nöyrän MIELENLAADUN tähden.

Roomalaiskirje 1
        4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap.t.2:36; Hepr. 1:5]

• Markku Tampio

on tullut Isä Jumalan ja Poika Jeesuksen pilkkaaja, huomaa pilkkaaja-ihmisen puheista..

Ja vaikka sitä ei joskus edes ehkä aivan heti ensikerralla eikä toisellakaan huomaa, niin ajanoloon se tulee kyllä julki, mikä todellisuus elää pilkkaaja-ihmisen sisimmässä..

Pyhän Hengen pilkkaajan tunnistaminen taas on vaikeampi tapaus. Ja ajattelen, että juuri siihen tehtävään on tämä Pyhän Hengen jakama armolahja: henkien arvosteleminen, tarkoitettu..

Pyhä Henkihän itse yleensä valvoo armolahjain käyttöä erilaisissa Isää Jumalaa kunnioittavissa tapahtumissa uskovan seurakunnan keskellä, koska hän on se innoittaja, jonka vaikutuksesta armolahjat toimivat paikallis-seurakunnissamme..

Ja ettei uskova syyllistyisi aivan tietoisesti tai edes tietämättään Pyhän Hengen pilkkaan ja näin langettaisi ylleen Jumalan kirousta, niin siksi seurakunnalle on annettu armolahjat, joitten kautta Jumalan Pyhä Henki valvoo Jumalan lasten seurakunnan tilaa kaikenaikaa..

Mutta jumalattomat epäuskoiset vastaavasti painivat aivan eri sarjoissa ja omaa pientä piiriänsä pyörittäen hyörivät omissa ympyröissään, jolloinka he, kun eivät tunne Jumalaa eivätkä Jeesusta, eivät ole tietävinään synnistä, eivätkä Jumalan sekä Pyhän Hengen pilkasta, vaikka ovat ehkä siitä joskus jotain kuulleet, luterilaisen papin joskus 'jyristessä' helvetin tulta ja tulikiveä kirkon saarnapöntöstään..

Nykyisen, hmm.. "uudistuneen" luterilaisen kirkon Jumalanpalvelusmenon mukaan tosin harvemmin papit enää 'jyrisevät' mistään synnistä ja helvetistä, etteivät kirkkoihin kokoontuneet jumalattomat vallan peljästyisi suuresti ja jäisi kokouksesta kokonaan teille tietämättömille..

• Eroe

Kaikki pilkkaamiset saa ihminen anteeksi kuinka paljon pikannevatkin, mutta joka Pyhää Henkeä pilkkaa, se ei saa koskaan anteeksi. Ei tässä ajassa eikä tulevassa.

Minä uskon myös, että tarvitaan tietyissä tilanteissa henkien erottamisen armolahjaa, ennenkuin tunnistaa tuon peruuttamattoman tilan. Kaikki armolahjat ovat käytössä vajavaisia, siksi tulee olla erityisen varovainen. Varomaton kielenkäyttäjä näillä alueilla saa toisen vaikka mielisairaalaan ajattelemattomuuttaan.

Mutta joidenkin ihmisten puolesta on lähes mahdotonta rukoilla. Teimme joitakin vuisia sitten sopimuksen yhden uskovan kanssa, että aletaan rukoilla erään ateistin puolesta. Kumpikin lopetti, koska koimme, ettei rukous enään auta.

• Eroe

Olen samaa mieltä kanssasi, että jokainen jolle ei pelastus Jeesuksessa kelpaa tekee Pyhän Hngen pilkan. Mutta olen sitä mieltä, että Hengellä taytetty, mutta sydämessään luopunut voi tehdä tuon pilkan. Ota huomioon, ettei jokainen taistele uskossaan perille asti.

Onpa humalaisiakin jotka ovat olleet, tai ovat uskossa puhuneet kielillä. Tuo on jo niin vaarallista, että se on jo rajatapauksia. Silloin jo selvä tapaus, jos se on jatkuvaa.

• ja vaikka
        Eroe kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, että jokainen jolle ei pelastus Jeesuksessa kelpaa tekee Pyhän Hngen pilkan. Mutta olen sitä mieltä, että Hengellä taytetty, mutta sydämessään luopunut voi tehdä tuon pilkan. Ota huomioon, ettei jokainen taistele uskossaan perille asti.

Onpa humalaisiakin jotka ovat olleet, tai ovat uskossa puhuneet kielillä. Tuo on jo niin vaarallista, että se on jo rajatapauksia. Silloin jo selvä tapaus, jos se on jatkuvaa.

missä henkisen kehityksen tiloissa.

• Eroe kirjoitti:

Kaikki pilkkaamiset saa ihminen anteeksi kuinka paljon pikannevatkin, mutta joka Pyhää Henkeä pilkkaa, se ei saa koskaan anteeksi. Ei tässä ajassa eikä tulevassa.

Minä uskon myös, että tarvitaan tietyissä tilanteissa henkien erottamisen armolahjaa, ennenkuin tunnistaa tuon peruuttamattoman tilan. Kaikki armolahjat ovat käytössä vajavaisia, siksi tulee olla erityisen varovainen. Varomaton kielenkäyttäjä näillä alueilla saa toisen vaikka mielisairaalaan ajattelemattomuuttaan.

Mutta joidenkin ihmisten puolesta on lähes mahdotonta rukoilla. Teimme joitakin vuisia sitten sopimuksen yhden uskovan kanssa, että aletaan rukoilla erään ateistin puolesta. Kumpikin lopetti, koska koimme, ettei rukous enään auta.

Pyhän Hengen pilkkaan kenties voi syyllistyä aivan totaalinen luopio, ellei hän tee parannusta..

Luopumuksen tila täytyy siis aivan todistettavasti ja monien todistajien kautta todistaa, ennenkuin se on se tosiasia, että uskova on luopunut Jeesuksen seuraamisesta lähtenyt takaisin maailmaan niille teille, joilta Jeesus hänen aikoinaan on pelastanut ja on ryhtynyt elämään samalla tavalla kuin ennen syntien anteeksiantamusta..

Ja ellei tuo luopio tee parannusta, vaan jatkaa luopiona elämistä elämänsä loppuun saakka, niin hän luultavasti syyllistyy sen seurauksena Pyhän Hengen pilkkaan..

Jumalatonhan ei voi syyllistyä Pyhän Hengen pilkkaan, ellei aivan julkisesti ala räkättämään ja nimittelemään Pyhää Henkeä joksikin muuksi hengeksi kuin Jumalan Hengeksi..

Perustelen asiaa tällä, että koska jumalaton ei henkilökohtaisesti tunne Isä Jumalaa, niin ei hänellä näin ollen ole sitten Jumalan Hengen tuntemustakaan..

Sanoohan Raamattu jokseenkin tähän tapaan, että jolla Poika on sillä on myös Isä, mutta joka ei tunne Poikaa, sillä ei ole Isääkään. Ja Jumalan viha pysyy hänen päällänsä..

• Eroe

Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä joka on kuolemaksi;
      siitä en minä sano, että olisi rukoiltava.
      Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä joka ei ole kuolemaksi.
      1Joh.5:16-17

-

Kirjoitusvirheestä huolimatta onneksi lukijat käsittivät asian oikein.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3592
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3555
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3341
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3154
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2949
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2438
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2215
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2105
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1979
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1959
    Aihe