Koira huijareita liikenteessä!!

henttu

Ostin Labradorinnoutajan noin 8 kuukautta sitten. Kauppakirjojen ym, mukaan minun olisi pitänyt saada rekisteripaperi 2-3 viikon kuluessa. Mutta sitä ei ole minulle vielläkään toimitettu. Koira oli jo pentuna sirutettu ja rokotettu ym. Olen ollut yhteydessa Poliisiin.
Kyseiselle henkilölle keneltä koiran ostin olen yrittänyt olla sähköpostitse, puhelimitse ja kirjeiden kanssa yhteydessä. Mutta ilman mitään tulosta. Nettisivujakaan ei ole enään. Maksoin koirasta 1000 e. Olin myös sähköpostitse yhteydessä Irlantiin mutta, he eivät voineet kertoa minnulle koirasta mitään koske heillä on "vaitiolovelvollisuus".
Helsingin poliisit hoitaa tätä nytten!

Mitä voin viellä tehdä?

"Vilma" koirani on aivan ihana ja fiksu!

Antakaa neuvoja..

8

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KatjaVee

Onneks sulla on kuitenkin se koira, anna nyt poliisien hoitaa asiaa. Onko kauppakirja tehty kennelliiton sopparilla ? Mistä hait kyseisen koiran ?

• mukaan Irlannista, mä en valitettavasti tunne tuontisäädöksiä sieltä. Ehkä joku muu osaa auttaa

• henttu

Ei ole.. Koira on viellä irlannissa kirjoilla. Enkä saa heiltä mitään tietoa koirasta. Kyllä he tietävät mistä koirasta on kyse, mutta eivät luovuta mitään tietoja.

• n.sorsa

koska sulla on kauppakirja ja siinä koiran myyntihinta 1000€, jos sinulla on mustaa valkoisella todistaa, maksaneesi summan, niin homman pitäisi sujua näin.

Ihan sama oletko koiran Irlannista tai Suomesta ostannut ja sovittu kauppasumma on maksettu ja koira on sirutettu?, sirusta näkee koiran tiedot ja niilä tiedoilla pitäisi saada koiran rekisteripaperit.

Soita aamulla Suomen kennelliittoon tai Irlannin kennelliittoon ja kysy sieltä lisää.

Voipi olla, että tulee Irlantiin koiran kanssa pikkanen reissuuminen tai sitten ei, että saadaan varmistettua sirusta koiran tiedot ja saat rekisteripaperit, mistä joudut itse maksamaan tosin.

Unohdin tuontikoirien suhteen, olet itse vastuussa koiran papereista.

Näin ihan mutu pohjalta ilman googelia, pitäisi maalaisjärjellä homma toimia.

• http://www.kennelliitto.fi/FI/jalostusjakasvatus/tuontikoirat/tuontikoirat.htm

Tuontikoiraa rekisteröitäessä vaaditaan Kennelliiton hyväksymän kennelkeskusjärjestön antama rekisteritodistus. Ko. kenneljärjestön on siis oltava FCI:n sekä Kennelliiton tunnustama. Useimmista maista vaaditaan erillinen vientiä varten annettu polveutumistodistus esim. Export Pedigree. Koiran tulee olla tunnistusmerkitty ja mikrosiru- tai tatuointinumeron tulee olla merkitty rekisteritodistukseen tai passiin (jolloin mukaan liitetään kopio koiran passista). Ennen ulkomaisen koiran hankkimista on suositeltavaa tarkistaa Kennelliiton toimistosta, että koira voidaan rekisteröidä Suomessa

LISÄTIETOJA pulmaasi saat soittamalla kennelliittoon.

• Kuulostaa nyt vähän omituiselta...

Siis ostitko koiran pentuna/luovutusikäisenä suoraan kasvattajalta,vai mistä?
      Jos kasvattajalta ostit ja tuohon hintaankin,niin etkö saanut export pedigreetä?

Vai oletko ostanut koiran jonkun välikäden kautta?
      Jos on ihan normikaupasta kyse,niin monesti Kennelliitolta saa apua,kuin myös tuontikoiran kotimaasta,jos on jotain ongelmaa.
      Se sitten,jos kyse on jostain muusta kuin suoraan ostosta,niin meneekin hankalammaksi.

Mutta jos poliisilla on juttu hanskassa,niin eiköhän hekin osaa jotain tehdä...

• että jos ostaja on yrittänyt saada tietoja kennelliitosta niin ei saa jos kasvattaja ei ole ilmoittanut koiran uutta omistajaa?
        kennelliittokaan kun ei saa tietoja antaa kenellekkään ulkopuoliselle jos omistaja ei siihen ole antanut lupaa. vai?

• majorica kirjoitti:

että jos ostaja on yrittänyt saada tietoja kennelliitosta niin ei saa jos kasvattaja ei ole ilmoittanut koiran uutta omistajaa?
        kennelliittokaan kun ei saa tietoja antaa kenellekkään ulkopuoliselle jos omistaja ei siihen ole antanut lupaa. vai?

En osaa sanoa,jos koiran ostajalla ei ole mitään tokumenttia koiran polveutumisesta tai tuonnista.

Tiedän yhden tapauksen,jossa koira oli tuotu ihan "sääntöjen mukaan" ja suoraan,mutta ei rekkareita kuulunut.
        Apua saatiin maitten kennelliittojen kautta.

Tuo aloitus on vaan jotenkin epäselvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      385
      8458
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      173
      2810
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1152
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      998
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      903
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      896
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      863
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      832
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      806
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      792
    Aihe