Täällä paljon keskustellaan ja kerrotaan siitä kuinka vain osa meistä on elämänkirjaan kirjoitetut. Vain ne jotka anovat anteeksiantoa Jeesukselta ja uskovat jokaiseen raamatun sanaan saavat nimensä ko. kirjaan. Se on kuin jonkinlainen Beverly Hills uskovaisten ihmisten tyyssija se heidän taivas,johon elämän kirja avaa ovet. Varaa ajatella toisin ei uskovien mielestä ole.
Seuraan läheltä erästä ihmistä ja hänen elämäänsä uskon, helvetin välttämisen, ja oman tahdon ristitulessa. Ei ole helppoa. Tämä ihminen on lapsesta asti elänyt uskovien keskuudessa, hänet on kertakaikkiaan niin kasvatettu siihen, että nyt vielä kuuskymppisenäkään hän ei uskalla nähdä mitään muuta. Hänellä on perhe ja nyt jo aikuiset lapset, mutta suuria tuskan vuosia se elämä on sisältänyt. Aina aika ajoin elämä on meinannut houkutella hänet mukaansa, eli hän on eksiytynyt muiden kuin uskovaisten joukkoon, jättänyt perheensä ja kadonnut yksinkertaisesti kuin tuhka tuuleen. Ja aina hänen uskovainen vaimonsa on ottanut hänet takaisin, siis etsinyt hänet sananmukaisesti käsiinsä, raahannut väkisin kotiin ja pistänyt vaik ovet lukkoon, ettei pääse karkuun.Hakenut jopa vieraasta sängystä hänet.
Siitä taas on seurannut se, että tämä "karannut lammas" on viety uskovaisten eteen katumaan tekosiaan. Ja kun tämä ihminen ei uskalla ajatella omilla aivoillaan, aina he ovat helvetin pelolla ja kadotuksen kertomisella saaneet hänet riveihinsä. Hetken aikaa hän taas porskuttaa kuin mitä vaikaimmat uskovaiset ikään. Hänet kutsutaan puhumaan omaa tarinaansa ihmisjoukoille ja kertomaan kuinka Jumala löysi hänet ja hän pelastui elämän suurilta koukutuksilta. Ja silti hän eräänä päivänä taas katoaa ja vaimo hakee takaisin ja kaikki alkaa taas alusta. Hänhän pyytää tekosiaan pyhästi anteeksi Jeesukselta, joten se kaikki on poispyyhitty.
Merkille pantavaa on kuitenkin, miten jo tämän ihmisen ulkoinen olemus, silmänsä viestittävät, että hän ei ole oma itsensä, tai sinut tämän uskonsa kanssa. Mutta kun hän on lapsesta asti elänyt sitä elämää, että muut ovat sanelleet miten ollaan ja uskotaan, niin mitäpä sitä muuta voi.
ELÄMÄN KIRJA
22
749
Vastaukset
- zigi
No ei se mitään uskovaisten keksintöä ole vaan on Jumalan ilmoitus.
Kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän rikkinäisiä, ei ole niin että ne on terveitä ja ne muut kipeitä.
Uskova voi olla kipeämpi kuin ei-uskova jos Jumala ei ole päässyt parantamaan häntä.
Ulkoapäin on niin helppo sanoa sitä ja tätä, mutta suoraa seurausta jostain ei voi sanoa, koska ihminen ei itsekään usein tiedä mikä on syy ja mikä on seuraus.
Jumala on sanasaan juuri kehoittanut ihmistä koettelemaan Häntä ja kuka muu on antanut ihmiselle aivot kuin Jumala.
Siis HÄn haluaa, että ihminen käyttää myös järkeään, sitä ei ole julistettu pannaan.
Mitä tavoittelemisen arvoista on viettää itselle ja läheisille tuhoisaa elämää, jos se nyt on niin paljon parempaa kuin olla uskovainen.
Ei kaikki uskovat kulje laput silmillä, eikä kaikki ei-uskovat näe selvästi.
Jos Jumala pääsee parantamaan ihmistä niin ei hän halua huorata ja itseään rikkoa muilla suhteilla.
Mä nyt ainakin ajattelisin että tämän ihmisen olisi hyvä päästä sielunhoitoon, että miksi haluaa itseään tuhota näin.
On paljon lakihenkistä ja ihmistä tuhoavaa uskontoa joka ei todellakaan eheytä ja paranna vaan vie ihmistä kohti tuhoa. - Aritta
Tämä mies josta kerrot on valinnut tuon uskovaisten parissa elämisen. Hänen on opittava siitä elämästä jotain. Ehkä sanoa ei. Nyt hän vain pakenee sen sijaan että löisi nyrkin pöytään ja sanoisi että "ei!".
Tärkeää elämässämme on löytää se tie jonka olemme päättäneet kulkea. Se on hankalaa silloin kun on muita ihmisiä neuvomassa ja määräilemässä. Mutta kaiken sen kaaoksen keskeltäkin tie löytyy kunhan vain pystyy hiljentymään joksikin aikaa ja kuuntelemaan sisintään.- Tosi tarina
Ja kun sokeasti uskotaan vain raamatun autuaaksi tekevään sanaan, etsitään sielu jumissa sieltä apua elämään, kun vastaus olisi lähempänäkin. Mut minkäs teet, ratkaisu olemme me itse. On toki ollut hyvä nähdä toisaalta, että uskovat eivät hylkää mustaakaan lammasta joukossaan, vaan aina hakevat takaisin, mutta joskus tuntuu, että muuta ulospääsyä ko. henkilö ei näekään. Nyt tämä ihminen on jo vuosia "pysynyt ruodussa", mutta jotenkin vaan epäilen, onko tämäkään "uskoontulo" lopullista. Kestääkö kantti lopun elämää, jos tuo elämä ei annakaan kaikkia vastauksia mitä hän elämältään oikeasti on aina hakenut.
Tämä perheelleni läheinen ihminen on vaikutusvaltaisessa asemassa oleva ihminen, esikuvakin monelle, joten paineet ovat kovat. Hän on onnistunut niin hyvin peittämään tämän elämänsä toisen puolen, kuten hänen läheisensäkin. Kaikki on aina ollut ulkopuolisen silmin tosi täydellistä harmoniaa. - ..mitenkähän se on..?
Tosi tarina kirjoitti:
Ja kun sokeasti uskotaan vain raamatun autuaaksi tekevään sanaan, etsitään sielu jumissa sieltä apua elämään, kun vastaus olisi lähempänäkin. Mut minkäs teet, ratkaisu olemme me itse. On toki ollut hyvä nähdä toisaalta, että uskovat eivät hylkää mustaakaan lammasta joukossaan, vaan aina hakevat takaisin, mutta joskus tuntuu, että muuta ulospääsyä ko. henkilö ei näekään. Nyt tämä ihminen on jo vuosia "pysynyt ruodussa", mutta jotenkin vaan epäilen, onko tämäkään "uskoontulo" lopullista. Kestääkö kantti lopun elämää, jos tuo elämä ei annakaan kaikkia vastauksia mitä hän elämältään oikeasti on aina hakenut.
Tämä perheelleni läheinen ihminen on vaikutusvaltaisessa asemassa oleva ihminen, esikuvakin monelle, joten paineet ovat kovat. Hän on onnistunut niin hyvin peittämään tämän elämänsä toisen puolen, kuten hänen läheisensäkin. Kaikki on aina ollut ulkopuolisen silmin tosi täydellistä harmoniaa.Kerrot:
^^Nyt tämä ihminen on jo vuosia "pysynyt ruodussa", mutta jotenkin vaan epäilen, onko tämäkään "uskoontulo" lopullista. Kestääkö kantti lopun elämää, jos tuo elämä ei annakaan kaikkia vastauksia mitä hän elämältään oikeasti on aina hakenut. ^^
Oletko tullut ajatelleeksi, että on hienoa, kun hän on ollut 'ruodussa' jo vuosia, kuten asian ilmaisit. Hän tervitsee lähimmäistensä tukea elämässään ja taipaleella 'perille', eikä epäilijöitä, kuten sinä tunnut olevan.
Olisit iloinen sen perheen puolesta, varsinkin tämän miehen vaimon, joka aina uudelleen ja uudelleen antoi miehelleen anteeksi. 'Nostan hattua' vaimolle.
Kristityn tie on vaivalloista, jos sitä kulkee itse kantaen taakkojaan. Kun ne taakat jättää ristin juurelle ja turvaa Jumalan armoon ja Jeesuksen täytettyyn työhön, se on helpompaa.
JOS on Jeesuksen oma, Pyhä Henki on voima ja varustus kaikessa. Silloin myös voi olla varma, että nimi ON Elämänkirjassa.
AINOA vastaus on JEESUS KRISTUS!..... Mihin SINÄ uskot ja antaako SE sinulle RAUHAN sydämeen? - Saara
..mitenkähän se on..? kirjoitti:
Kerrot:
^^Nyt tämä ihminen on jo vuosia "pysynyt ruodussa", mutta jotenkin vaan epäilen, onko tämäkään "uskoontulo" lopullista. Kestääkö kantti lopun elämää, jos tuo elämä ei annakaan kaikkia vastauksia mitä hän elämältään oikeasti on aina hakenut. ^^
Oletko tullut ajatelleeksi, että on hienoa, kun hän on ollut 'ruodussa' jo vuosia, kuten asian ilmaisit. Hän tervitsee lähimmäistensä tukea elämässään ja taipaleella 'perille', eikä epäilijöitä, kuten sinä tunnut olevan.
Olisit iloinen sen perheen puolesta, varsinkin tämän miehen vaimon, joka aina uudelleen ja uudelleen antoi miehelleen anteeksi. 'Nostan hattua' vaimolle.
Kristityn tie on vaivalloista, jos sitä kulkee itse kantaen taakkojaan. Kun ne taakat jättää ristin juurelle ja turvaa Jumalan armoon ja Jeesuksen täytettyyn työhön, se on helpompaa.
JOS on Jeesuksen oma, Pyhä Henki on voima ja varustus kaikessa. Silloin myös voi olla varma, että nimi ON Elämänkirjassa.
AINOA vastaus on JEESUS KRISTUS!..... Mihin SINÄ uskot ja antaako SE sinulle RAUHAN sydämeen?Kyllä, asia on noin. Itse luin huolimattomasti, enkä huomannut että ko. hlö. oli ollut jo vuosia "ruodussa". Tosiaan: rakkautta on ollut vaimolla yli ihmisen omien voimien!
- Aritta
Kerrot:
AINOA vastaus on JEESUS KRISTUS!..... Mihin SINÄ uskot ja antaako SE sinulle RAUHAN sydämeen?suuri kontrollintarve jonka vuoksi hän halusi pitää miehen kotona. Ehkä hän myös tosissaan pelkäsi että mies joutuu helvettiin kun ei pysy uskossa.
Ihmisille on annettava vapaus päättää itse elämästään ja vain neuvoa silloin kun elämä näyttää menevän pieleen. Sekin kuitenkin on ihmisen oma valinta. - ..voi myös olla..?
Aritta kirjoitti:
suuri kontrollintarve jonka vuoksi hän halusi pitää miehen kotona. Ehkä hän myös tosissaan pelkäsi että mies joutuu helvettiin kun ei pysy uskossa.
Ihmisille on annettava vapaus päättää itse elämästään ja vain neuvoa silloin kun elämä näyttää menevän pieleen. Sekin kuitenkin on ihmisen oma valinta.## Naisella voi myös olla suuri kontrollintarve jonka vuoksi hän halusi pitää miehen kotona. Ehkä hän myös tosissaan pelkäsi että mies joutuu helvettiin kun ei pysy uskossa.
Ihmisille on annettava vapaus päättää itse elämästään ja vain neuvoa silloin kun elämä näyttää menevän pieleen. Sekin kuitenkin on ihmisen oma valinta. ##
VAIN sinulta voi odottaa tuollaista kommenttia. - itse oppinut
..voi myös olla..? kirjoitti:
## Naisella voi myös olla suuri kontrollintarve jonka vuoksi hän halusi pitää miehen kotona. Ehkä hän myös tosissaan pelkäsi että mies joutuu helvettiin kun ei pysy uskossa.
Ihmisille on annettava vapaus päättää itse elämästään ja vain neuvoa silloin kun elämä näyttää menevän pieleen. Sekin kuitenkin on ihmisen oma valinta. ##
VAIN sinulta voi odottaa tuollaista kommenttia.Sanot, että ihmiselle on annettava vapaus päättää omasta elämästä ja kuitenkin tyrmäät arittan kirjoituksen, joka on mielestäni ihan oikein tulkittu.
Jos mies jatkuvasti hairahtuu, jossain on vika.
-joko avioliitossa
-joko uskonnossa
Mies selvästi ei ole vapaa päättämään.
Itse joskus kontrolloisin mieheni menemisiä ja koko elämää ja lopuksi mieheni ei osannut mistään päättää itse.
Opettelimme ihan alusta olemaan itsenäisiä ja luottamaan toisiimme. Nyt menee paremmin kuin koskaan. Mutta vahva nainen saa helposti mieheltä oman päätösvallan pois (ja myös toisinpäin) ja reagtio on juuri jotain sen tapaista, että haetaan itseluottamusta ja rakkautta jostain muualta, vaikka vaan hetkeksi.
Myös uskoon pakottaminen voi aiheuttaa sisäistä kapinaa, vaikka itse ei tiedostakkaan kapinoivansa.
No, en tunne tarinan miestä ja naista... mutta lienee jutun laittaja hakikin nimenomaan näkemyksiä, joita saikin.
Tarinahan voi olla keksittykkin, mutta liippaa läheltä monta "rakkaustarinaa".
Oletko itse kontroillia pitävä ihminen? siitäkin voi parantua. - Väärä osoite!
itse oppinut kirjoitti:
Sanot, että ihmiselle on annettava vapaus päättää omasta elämästä ja kuitenkin tyrmäät arittan kirjoituksen, joka on mielestäni ihan oikein tulkittu.
-joko avioliitossa
-joko uskonnossa
Itse joskus kontrolloisin mieheni menemisiä ja koko elämää ja lopuksi mieheni ei osannut mistään päättää itse.
Opettelimme ihan alusta olemaan itsenäisiä ja luottamaan toisiimme. Nyt menee paremmin kuin koskaan. Mutta vahva nainen saa helposti mieheltä oman päätösvallan pois (ja myös toisinpäin) ja reagtio on juuri jotain sen tapaista, että haetaan itseluottamusta ja rakkautta jostain muualta, vaikka vaan hetkeksi.
Myös uskoon pakottaminen voi aiheuttaa sisäistä kapinaa, vaikka itse ei tiedostakkaan kapinoivansa.
No, en tunne tarinan miestä ja naista... mutta lienee jutun laittaja hakikin nimenomaan näkemyksiä, joita saikin.
Oletko itse kontroillia pitävä ihminen? siitäkin voi parantua.Väität MINUN sanoneen, että ihmiselle on annettava vapaus päättää omasta elämästä.
- Ei pidä paikkaansa! Se oli lainaus Arittalta.
Lue tarkemmin kirjoitukset.
Tuo sinun lopputoteamuksesi:
** No, en tunne tarinan miestä ja naista... mutta lienee jutun laittaja hakikin nimenomaan näkemyksiä, joita saikin. **
- Sitä minä tässä ihmettelenkin, että te niin herkästi repostelette asiaa, mistä mitään ette todella tiedä, eikä teille tosiaankaan kuulu.
Jatkat:
***Tarinahan voi olla keksittykkin, mutta liippaa läheltä monta "rakkaustarinaa".***
- Se on taas toinen juttu.
Kyselet:
^^ Oletko itse kontroillia pitävä ihminen? siitäkin voi parantua.^^
EI kuulu imagooni, eikä muuten sinullekaan se, olenko vai enkö! :) - Aritta
## Naisella voi myös olla suuri kontrollintarve jonka vuoksi hän halusi pitää miehen kotona. Ehkä hän myös tosissaan pelkäsi että mies joutuu helvettiin kun ei pysy uskossa.
VAIN sinulta voi odottaa tuollaista kommenttia.joku muukin sen älyää. Aika normaali juttu nääs.
- bolgrad**
VAIN sinulta voi odottaa tuollaista kommenttia.Mitä ihmeellistä arittan kommentissa nyt muka oli?
Joskus vaan tulee tunne, että sinä (en tiedä kuka ja ketkä kaikki olet) roikut täällä vaan kiusataksesi tiettyjä ihmisiä.
Et taida olla uskossakaan, sillä ivailusi mustamaalaa uskovat. Antaa uskovista aika riidan haastajan kuvan.
-sekö on tarkoituksesi? - IHMETTELENKÖ?
bolgrad** kirjoitti:
Mitä ihmeellistä arittan kommentissa nyt muka oli?
Joskus vaan tulee tunne, että sinä (en tiedä kuka ja ketkä kaikki olet) roikut täällä vaan kiusataksesi tiettyjä ihmisiä.
Et taida olla uskossakaan, sillä ivailusi mustamaalaa uskovat. Antaa uskovista aika riidan haastajan kuvan.
-sekö on tarkoituksesi?En mielestäni ihmetellyt, vaan totesin tosiasian.
Olen senverran paljon lueskellut hänen kirjoituksiaan, mitkä eivät ole lähelläkään Raamatun sanaa.
NYT ihmettelen, nimittäin kommenttiasi:
^^Joskus vaan tulee tunne, että sinä (en tiedä kuka ja ketkä kaikki olet) roikut täällä vaan kiusataksesi tiettyjä ihmisiä.^^
Vai kiusatakseni 'tiettyjä' ihmisiä? Minulla on kyllä parempaakin tekemistä, kuin kiusata ja vielä tiettyjä ihmisiä.
Yleensä vastaan Raamattu ohjeenani. Jos se on 'riidan haastamista', niin edelleen ihmettelen.
Sitten syytät minua ivailustakin. Taidat lukea kirjoituksiani, kuin piru Raamattua, jos ne nimittäin ovat minun kirjoituksiani.
On hyvä, että Henki on läsnä ja tietää motiivini.
Hyvää yötä ja ehkä mietit vielä uudelleen, olisitko sittenkin erehtynyt, ja missä hengessä sinä itse kirjoittelet. :) - bolgrad**
IHMETTELENKÖ? kirjoitti:
En mielestäni ihmetellyt, vaan totesin tosiasian.
Olen senverran paljon lueskellut hänen kirjoituksiaan, mitkä eivät ole lähelläkään Raamatun sanaa.
NYT ihmettelen, nimittäin kommenttiasi:
^^Joskus vaan tulee tunne, että sinä (en tiedä kuka ja ketkä kaikki olet) roikut täällä vaan kiusataksesi tiettyjä ihmisiä.^^
Vai kiusatakseni 'tiettyjä' ihmisiä? Minulla on kyllä parempaakin tekemistä, kuin kiusata ja vielä tiettyjä ihmisiä.
Yleensä vastaan Raamattu ohjeenani. Jos se on 'riidan haastamista', niin edelleen ihmettelen.
Sitten syytät minua ivailustakin. Taidat lukea kirjoituksiani, kuin piru Raamattua, jos ne nimittäin ovat minun kirjoituksiani.
On hyvä, että Henki on läsnä ja tietää motiivini.
Hyvää yötä ja ehkä mietit vielä uudelleen, olisitko sittenkin erehtynyt, ja missä hengessä sinä itse kirjoittelet. :)Kaikki viestit mitä tänään aamupäivällä tuli minulle, arittalle, kuolemattomalle sielulle, maristronautille, Sappualle, maagikolle... ainakin siis näille oli ivailua. sellaista; Mistä sinä tiedät yhtään mitään, mikä sinä olet sanomaan, Sinulta nyt voi olettaakkin jotain noin typerää ym.
Yhdessäkään viestissä ei ollut nimimerkkiä, mutta oletan että niitä lähetti sinä ja "ehkä" joku muukin, mutta... mitään keskusteluun pyrkivää ei viesteissä ollut.
En tiedä, lähetitkö niitä suuttuneena, mutta silloin kovin helposti suutut, jos hermostut siitä, että muut ei usko sinun tavallasi. Huom. Kukaan ei pyytänyt Sinua keskusteluun eikä halunnut juuri Sinua aivopestä uskomaan eritavoin, kun nyt uskot.
Mutta jos lähetit viestisi virne suupielissäsi, sinullapa se vasta kiero luonne sitten onkin!
No, en tiedä, oletko kaikkien viestejen takana, mutta syytän niin, koska EI ole NIMIMERKKIÄ!!! ja siltä se todella vaikuttaa. (ainakin kuulutte samaan "heimoon")
Tiedät kyllä, mitä pitää tehdä ettei muiden virheet kostaudu omaan niskaasi. Jos et niin kerron: Ota oma NIKKI. Se voisi olla vaikka "Rauhan henki"
Minun henkeni ei ole täydellinen, myönnän sen. Olen täällä oppimassa paremmaksi. (jos olisin, en olisi täällä) Tämä on kova koulu! Paljon olen joutunut nielemään elämäni aikana ja ei tämä tähän lopu. Kilttinä ei pärjää, pahana jää velkaa.
Hyvää yötä sinullekkin :-)
Minä en muistele pahalla. Riitelen vain asioista. Ihminen asian takana on täällä toisarvoinen juttu. On sitten mies, nainen, nuori, vanha, ruma tai nätti. - Tosi tarina
Kerrot:
AINOA vastaus on JEESUS KRISTUS!..... Mihin SINÄ uskot ja antaako SE sinulle RAUHAN sydämeen?Enemminkin tunnen sääliä heidän elämäänsä kohtaan, koska se Jeesus Kristus ei ole tuonut siihen sitä kaivattua rauhaa, vaikka kuinka hartaasti sitä varmaan ovat rukoilleet ja toivoneet. Olen kyllä omasta elämästäni ja perheestäni sillai onnellinen, kun tämä on niin tasaista ja jokainen meistä saa uskoa niinkuin haluaa, olla oma itsensä. Ja toisekseen minun ei ole tarvinnut alentua hakemaan miestäni vieraan naisen sängystä, olen pystynyt ihan kotikonstein pitämään hänet tyytyväisenä ja hän minut. Se on paljon sekin. Joskus tuntuu aika ironiseltakin todeta, että olemme olleet näin ihan mielettömän onnekkaita ja rakkautta on perheessämme yllin kyllin, vaikkei Jumalaa joka väliin sotketakaan. Jumalaisia olemme silti, meillä on vahva yhteys Jumalaamme ja tunne että kohtaamisellamme oli aikanaan suuri tarkoitus. Olemme yhdessä rakentaneet jotain hienoa, lapset, perheen, kodin jossa rakkautta ei säästellä. Elämme tässä ja nyt emme kuoleman jälkeisessä elämässä. Se tulee sitten aikanaan.
- Tosi tarina
Aritta kirjoitti:
suuri kontrollintarve jonka vuoksi hän halusi pitää miehen kotona. Ehkä hän myös tosissaan pelkäsi että mies joutuu helvettiin kun ei pysy uskossa.
Ihmisille on annettava vapaus päättää itse elämästään ja vain neuvoa silloin kun elämä näyttää menevän pieleen. Sekin kuitenkin on ihmisen oma valinta.Vaimo on tosiaan aina ollut vahva ihminen, jossain vaiheessa päällä oli hirmunen käännytystyö, kun aloimme tapailla mieheni kanssa. Olimme järkyttävän syntisiä kun muutimme asumaan yhteen ennen avioliittoa jne. Mutta emme välittäneet. Teimme niinkuin halusimme. Jossain vaiheessa tämä kertomani mies oli niin täynnä vaimoaan, ettei kutsunut omille syntymäpäivilleenkään vaimoaan. Josta muuten kuulin sit myöhemmin, et oikeasti he ovat eronneet miehen halusta tehdä näin. Vaimo ei silti koskaan ottanut sormusta pois.Eikä sanallakaan maininnut siitä. Oli kai niin hävettävää, kun he kumminkin ovat arvostettuja ja pidettyjä uskovien ja muidenkin keskuudessa. Ja nythän nuo näyttävät taas saman katon alla olevan, ehkä he nyt ovat saaneet rauhan.
- Tosi tarina
itse oppinut kirjoitti:
Sanot, että ihmiselle on annettava vapaus päättää omasta elämästä ja kuitenkin tyrmäät arittan kirjoituksen, joka on mielestäni ihan oikein tulkittu.
-joko avioliitossa
-joko uskonnossa
Oletko itse kontroillia pitävä ihminen? siitäkin voi parantua.Niin joskus se tuntuu tuo heidän elämä olleen kuin kauniista ja rohkeista. Monet ihmetykset ja naurutkin ollaan siitä saatu, mutta ehkä sitten se on sitä todellista rakkautta!
- nimi puuttuu
jospa tuo nimi puuttuu kokonaan kirjasta, niin eipä tuo uskoontuleminen paljoakaan auta.
Olen käynyt agashia kirjastossa, etsien ja löytäen oman elämänkirjani.
Meistä jokaisesta on sellainen oltiin sitten eskimoita eurooppalaisia, tai islamin uskoisia.
Siellä on nekin salaisuudet jota haluaisi heittää meren syvyyksiin, niin tehdyt kuin tekemättömätkin työt- Tekemätömiä on ne jolloin laiminlyömme hädässä olevaa.
Tuo vaimo mielestäni tekee värin pakoittaen puolisonsa omaan tahtoonsa.
Ehkä miehelle kuuluu kokea ne kokemukset joita hakee ulkopuolelta kodin. Tuossa perheessä se helvetin paikan anoja on se vaimo, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Toisen, ei kenenkään vapautta saa riistää, jokaiselle on annettava mahdollisuus tehdäö omat päätökset.
Mies ei enään ole oman henkensä herra, vaimo on hänet sairastuttanut alistamisellaan.- arjuuna
ei ole sattumaa että ko ihmiselle on käynyt näin
sillä meitä ohjaavat syyn ja seurauksen lait
jotka vaikuttavat mitä teemme
nuo lait vaikuttavat edellisistä elämistä asti
voit ajatella tekeväsi niin mutta teet kuitenkin niinkuin syyt edellyttävät
vain ymmärtämällä tämän ketjun ja itsensä ja myöntämällä sen mikä on eikä sitä mitä tulisi olla
ihminen on pahasta syntynyt mutta ihminen taistelee tätä pahuutta vastaan
tuon pahan vastustamiseta johtuen paha saa vain lujemman otteen ihmisestä
miksi koska se saa elämänsä tuosta vastustamisesta
kun ihminen myöntää olevansa sisäisesti paha
niin pahan ote kirpoaa hänestä ja menettää voimansa
tätä tarkoittaa jeesuksen sanat älä ole pahhaa vastaan tarkoittaen ihmisen sisäistä pahuutta
ulkoista pahaa vastaan voi taistella mutta vain rakkaudella ei aseilla - ..oletko tosissasi?
Tarkoitatko tosissasi, että < Mies ei enään ole oman henkensä herra, vaimo on hänet sairastuttanut alistamisellaan. >?
MISTÄ sinä sen 'tiedät'? Mistä sinä yleensäkään tiedät heidän elämästään yhtään mitään??? Ja kuitenkin kehtaat noita mielipiteitäsi täällä, julkisesti, ilmaista... toisten, sinulle tuntemattomien, ihmisten elämästä!....Jo on aikoja eletty!!!!
- Saara
Tämä henkilö ei ole koskaan syntynyt uudesti ylhäältä, vaan on tosiaan vain kasvanut uskonnollisessa ympäristössä. Jumala toimii siten, että kun ihminen tulee uskoon, hän syntyy uudesti ylhäältä ja saa Pyhän Hengen, joka alkaa opettamaan ihmistä.
Siinä kasvaessaan uskossa ihmisen mielipiteet alkavat muuttua samansuuntaisiksi kuin Jumalan mielipiteet. Silloin ihminen alkaa nähdä synnit Jumalan näkökulmasta ja tajuaa, että ne oikeasti vain vahingoittavat meitä, eikä enää pidä niitä asioita hyvinä vaan haluaa niistä eroon.
Mitä enemmän Pyhä Henki saa ohjata ihmistä, sitä vähemmän hän enää tekee ja toimii väärin. Tässä asiassa on kuitenkin jokapäiväinen valvominen tärkeää, koska meidän lihallinen mieli alkaa helposti huijaamaan meitä ja saamaan synnin näyttämään houkuttelevalta.
Siksi on tärkeää ruokkia itseään Jumalan sanalla, että kasvaa hengellisesti vahvaksi ja juurtuu Jeesukseen Kristukseen. - kauttakulkumatkalla
Niin.. Uskovaiseksi ei voi rueta, uskoon pitää tulla.
Uudestisyntyminen uskoontulon yhteydessä muuttaa ihmisen. Kuten Jeesus sanassaan lupaa, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, sille, joka Hänet vastaanottaa!
Mikään muu keino, pakottaminen, painostaminen, lakihenkisyys, lahkolaisuus, omin voimin ponnistelu jne. eivät auta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1389808
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485383Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p393982Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313595Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731418Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376