Miten onnistuu automaattivaihteiston täydellinen öljynvaihto. Kyseessä on Honda cr-v -87. Jos valutan alakautta öljyt niin vaihteistoonhan jää vanhaa kamaa vaikka kuinka paljon. Voiko esim. jäähdytimeen menevän öljyletkun ottaa irti ja käynnistää sitten auton jotta turbiinikin tulisi tyhjäksi. Mitä tuollainen automaatti kestää pyöritellä ilman öljyjä.
AUTOMAATIN ÖLJYNVAIHTO
10
6244
Vastaukset
- siittä
kantsii ottaa koko pohja pois niin saat samalla suodattimenkin vaihdettua
- CR_V
Cr-v:ssä vaan ei ole suodatinta. Öljyt saat vaihdettua kokonaan, kun teet sen kahdesti. Käytät vaan moottoria vaihtojen välillä, ja käyt kaikki vaihteet käsin valitsemalla läpi. Sitten vaihdat öljyt uudelleen ja avot.
- huono maku
CR_V kirjoitti:
Cr-v:ssä vaan ei ole suodatinta. Öljyt saat vaihdettua kokonaan, kun teet sen kahdesti. Käytät vaan moottoria vaihtojen välillä, ja käyt kaikki vaihteet käsin valitsemalla läpi. Sitten vaihdat öljyt uudelleen ja avot.
Kokeile:
Kaada litran pulloon puoli litraa vettä ja sitten kuset sen täyteen.
Hölskytä pulloa (=käytä moottoria)
Kaada puolet pois ja täytä vedellä.
Onko pullossa nyt puhdasta vettä? - Kyllä kansa tietää
huono maku kirjoitti:
Kokeile:
Onko pullossa nyt puhdasta vettä?"huono maku"siinä oli taas kaveri joka ei käsitä hevonpaskaa automaatti laatikoista
- a(2)
huono maku kirjoitti:
Kokeile:
Onko pullossa nyt puhdasta vettä?Ei sen öljyn täysin puhdasta tarvitse ollakkaan, riittää kun siitä vaihtuu suurinosa, siis tuo 2 kertaa vaihto on ihan riittävä. Tarvittaessa öljy voidaan kyllä vaihtaa huuhtelukoneella, mutta normaalisti tuo riittää.
- Kuivana kakkoseen
Älä käytä ilman öljyjä, vaan tee vaihto ns. "huuhtelemalla", tuossa ylempänä sitä jo ehdotettiinkin.
- vaihtoaiti
ei tarvitse huuhdella. kyllä se riittää että suurin osa vaihtuu. ite vaihdoin ensin valuttamalla ja suodatin samalla. sit 1000 km ajoa ja uus vaihto ilman suodatinta. uutta oljyä on n. 75%.
huuhtelemalla saa kaiken öljyn vaihdettua, mutta mitä sitte. jotkut sanoo että sakka lähtee kiertoon jos ei huuhtele. huuhteluko estää sakan kiertoon lähdön vai lähteekö se sakka juuri sillä hetkellä kun huuhdellaan laatikkoa eikä koskaan sen jälkeen.
molemmissa vaihtoehdoissa mennee sama määrä öljyä. - Toyota 00
En jaksa murehtia moisesta. Kävin öljypisteellä ja ne vaihto. Työn osuus oli 30e ja ammatti mies teki. Ja toimii....
Kannattaa ite vaihtaa varmaan maksat erikois öljystä kauppaaminen jo sen verran pitkäksi.- hoh hoh hoooo
spedet taas mainostamassa
- Anonyymi
Tietääkö joku viisaampi miksi automaattilaatikkoon jää vanhaa öljyä kun tyhjentää propusta.Ja kuinka paljon öljyn lämpö vaikuttaa?
2012 . 2L.Avensis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848