Eilen avasin samasta aiheesta, joka päättyi kiistaan opillisista asioista. Teistä moni tietää suhteellisen loogisesti historian valossa miten asiat menivät. Voisko tätä valoittaa uudelleen ja jos ei jaksa kirjoittaa, onko jotain linkkiä tähän. Yksi vastaushan oli jo suuntaa antava (lonkalta vedetty) mutta haluaisin kuitenkin ehkä hieman syvemmältä tapahtumia. Kiitos kauheasti niille jotka vastaavat kysymykseeni/pyyntööni. Te jotka alatte väittelemään opista, kirjoittakaa johonkin toiselle sivustolle. Kiitos.
kerotkaa..
4
71
Vastaukset
- Diana-ad-rem
Paras tapa tutkia asioita, on lukea ja etsiä itse, koska aihe on niin laaja, ettei sitä voi
lyhyesti esittää.
Lisäksi useimmilla on pakkomielteenä ja ajatusten avartumisen esteenä tottumus, siis se, kuinka on totuttu uskomaan.
Jos täällä kyselet, tulee eteen toinen toistaan erilaisempia versioita, ja niin olet sellaisten verkkojen suossa ja ansoissa, ettet sieltä yhden elämän aikana selviä.
Pyydä ylhäältä viisautta, kutsu sitä sisareksesi,
pyydä ymmärrystä, kutsu sitä ystäväksesi, ja sen jälkeen nöyrin mielin sanan ääreen.- väärin..
siis ymmärsit väärin itse kysymykseni. Halusin tietää niemenomaan historiallisen aikajärjestyksessä olevan kulun. Itse olen kyllä jo uskomassa, mutta aihe kiinnostaa myös historian näkökulmasta, eli mikä minkäkin jälkeen tapahtui. Tiedän paljon tapahtumia, mutta vaikea hahmottaa nopeasti, mihin ajankohtaan mikäkin sopii. Esim. heitetään kuninkaista Saul, Daavid..kuka näitä ennen ja jälkeen hallitsijana. Kiitos kuitenkin :-)
- Diana-ad-rem
väärin.. kirjoitti:
siis ymmärsit väärin itse kysymykseni. Halusin tietää niemenomaan historiallisen aikajärjestyksessä olevan kulun. Itse olen kyllä jo uskomassa, mutta aihe kiinnostaa myös historian näkökulmasta, eli mikä minkäkin jälkeen tapahtui. Tiedän paljon tapahtumia, mutta vaikea hahmottaa nopeasti, mihin ajankohtaan mikäkin sopii. Esim. heitetään kuninkaista Saul, Daavid..kuka näitä ennen ja jälkeen hallitsijana. Kiitos kuitenkin :-)
Anteeksi, jos ymmärsin väärin ja täytyy myöntää,
että kuningasluetteloihin en ole vielä ehtinyt perehtyä, joten olen siis väärä henkilö vastaamaan.
Se mitä olen lukenut, niin mielikuvaksi jäi, että kuninkaita vilisee aika lailla.
Pitänee ottaa joskus lähempään tarkasteluun ja yrittää tehdä vaikka luettelo, niin on viisaampi siinäkin asiassa.
- VT:n aikahistoriaa
http://www.sley.fi/luennot/Raamattu/Vt/Vanhan_testamentin_yleisluennot/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996064
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774