"Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne
orjuuden ikeeseen." Galatalaiskirje 5:1
* * * * * * * * *
Jumalan Poika, Jeesus Kristus, tuli maan päälle juuri sen tähden, Apt. 13:39
"että JOKAINEN, joka uskoo, tulee HÄNESSÄ vanhurskaaksi, VAPAAKSI kaikesta,
mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla."
Saatanan tahto on orjuuttaa ihmiset synnin, tekohurskauden ja kuoleman alle.
Tämän maailman ruhtinaalla on käytössään vahva arsenaali, jolla se pystyy
sitomaan useimmat ihmiset tiukasti orjuuden ikeeseen ja oman valtansa alle.
Helpoimmin ihmiset ovat sidottavissa saatanan orjuuteen sen kautta, että
'liha on heikko'. Synti ja ihmisen oma himo kietoo lihallisen mielen orjuuteen.
Lihan teot ovat ilmeiset. Aivan yhtä ilmeisiä eivät ole ne hurskauden kaapuun
puetut viettelykset, joilla saatana houkuttelee LAIN JA TEKOJEN ORJUUTEEN.
Niissä viettelyksissä on useinkin jumaliselta ja kauniilta näyttävä ulkokuori.
Petollinen orjakauppias: 'Näitä kun noudatat, niin kyllähän autuus irtoaa..'
Irvokkaimmasta, mutta myös ilmeisimmästä päästä, on se 'porttiorjuus', jota
palstalla erään röyhkeän orjakauppiaan toimesta saatanan nimeen tarjotaan.
Tuskin kukaan NIIN tökeröön 'orjatuotteeseen' sortuu; enempi on kysyttävä,
onko tuon onnettoman orjan/orjakauppiaan hyväksi enää mitään tehtävissä!
tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät VAPAIKSI." Joh. 8:31-32
Irti orjuuden ikeestä
53
1239
Vastaukset
- Punnitsin
"Tämän maailman ruhtinaalla on käytössään vahva arsenaali, jolla se pystyy
sitomaan useimmat ihmiset tiukasti orjuuden ikeeseen ja oman valtansa alle."
Jonkin aikaa tätäkin palstaa seuranneena ei ole vaikea olla huomaamatta miten tälläinenkin palsta saa ihmisiä sidottua hyvin voimakkaasti otteeseensa.
Mikähän siinä on?
Vuodesta toiseen ihmiset tulevat tänne. Ja päivästä toiseen sama taistelu jatkuu. Suurin osa samoja ihmisiä. Muutama perus aihe kiertää oravan pyörässä jatkuvasti. Silloin tällöin joku uusi ja varomaton tulee myös imaistua samaan taisteluun mukaan. Jumalan tahtoko? Tuskimpa.
Tälläisen "ilmiön" seuraaminen on kieltämättä lihalle houkuttelevaa. Miltei vastustamatonta. Henki sanoo, että tälläiset paikat on Jumalan nimelle häpeäksi, mutta liha väittää toisin. "Täällä puolustetaan vain totuutta. Vastustetaan yksytyksiä." Henki ei kuitenkaan yhdy lihan perusteluihin. Ei kai Jumalan Henki juokse eksyttäjien perässä? Ei kai Jumalan Henki kaipaa pilkkaajien seuraan?
"Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne
orjuuden ikeeseen."
Tälläinen palstahan juuri on mitä mainioin paikka yrittää sitoa tai tulla sidotuksi. Eikö? Jo tämä palsta itsessään voi sitoa ihmisen päivittäiseen lihan himojen tyydyttämiseen riitojen, herjojen ja ties minkä näiden kaltaisten asioiden kautta. Vuosia nettiä seuranneena on helppo sanoa, että olen nähnyt monen aloittelevan kirjoittajan olleen aluksi ystävällinen ja lempeä toisia kohtaan, mutta kun aikaa on kulunut tarpeeksi niin pian hän/he ovat muuttuneet aivan toisenlaisiksi. "Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." Murheellista nähdä miten paha saa ihmisestä otteen niin salakavalasti. Huono seura turruttaa niin pikku hiljaa, ettei edes itse huomaa miten on alkanut muuttua itseään herjaavien kaltaiseksi.
Otsake kirjoituksessasi sanoo: "Irti orjuuden ikeestä"
Mitä luulet, mitenkähän moni on kyennyt repäisemään itsensä irti tästä palstasta?
Kenenkään julistama Totuus tai Eksytys ei täällä ketään pidättele sen olen tullut näkemään. Mutta liha, sille täällä riittää nautintoja niin paljon, ettei edes juoru lehdet samaan kykene.Myönnän sinulle, vieläpä ilomielin ja hieman yllättyneenä, että vastauksessasi
on punnittua ja harkittua asiaa. Tosin vastauksesi ei osu suoraan aloitukseeni,
mutta ainakin välillisesti olet samalla aallonpituudella aloitukseni kanssa.
En lähde liikkeelle sentään 'vanhoista roomalaisista', mutta sen tahdon sanoa,
että meidän aikanamme näyttää vuorovaikutus netin kautta yhä vahvistuvan.
Epäilemättä sillä kehityksellä on varjopuolensa ja myös orjuuttavat tekijänsä.
Mennäkseni sittenkin roomalaisiin, on sanottava kuivasti; O tempora, o mores!'
(Marcus Tullius Cicero: 'Oratio in Catilinam Prima in Senatu Habita').
En millään tavalla väheksyisi nettiyhteisössä tapahtuvaa vuorovaikutusta,
en edes epäile, etteikö Raamatusta ja uskosta keskusteleminen voisi kantaa
myös hyvää hedelmää, jotain sellaista, minkä Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa.
Kirjoitat:
>>Murheellista nähdä miten paha saa ihmisestä otteen niin salakavalasti.
Huono seura turruttaa niin pikku hiljaa, ettei edes itse huomaa miten on
alkanut muuttua itseään herjaavien kaltaiseksi.Mitä luulet, mitenkähän moni on kyennyt repäisemään itsensä irti tästä palstasta?- Punnitsin
Semper.Fidelis kirjoitti:
Myönnän sinulle, vieläpä ilomielin ja hieman yllättyneenä, että vastauksessasi
on punnittua ja harkittua asiaa. Tosin vastauksesi ei osu suoraan aloitukseeni,
mutta ainakin välillisesti olet samalla aallonpituudella aloitukseni kanssa.
En lähde liikkeelle sentään 'vanhoista roomalaisista', mutta sen tahdon sanoa,
että meidän aikanamme näyttää vuorovaikutus netin kautta yhä vahvistuvan.
Epäilemättä sillä kehityksellä on varjopuolensa ja myös orjuuttavat tekijänsä.
Mennäkseni sittenkin roomalaisiin, on sanottava kuivasti; O tempora, o mores!'
(Marcus Tullius Cicero: 'Oratio in Catilinam Prima in Senatu Habita').
En millään tavalla väheksyisi nettiyhteisössä tapahtuvaa vuorovaikutusta,
myös hyvää hedelmää, jotain sellaista, minkä Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa.
Kirjoitat:
>>Murheellista nähdä miten paha saa ihmisestä otteen niin salakavalasti.
Huono seura turruttaa niin pikku hiljaa, ettei edes itse huomaa miten on
alkanut muuttua itseään herjaavien kaltaiseksi.Mitä luulet, mitenkähän moni on kyennyt repäisemään itsensä irti tästä palstasta?Tarkoituksella kiersin oppi kysymyksillä orjuuttamisen aiheen, koska sen useimmat varmaan täälläkin ymmärtävät ja näkevät. Niin toivon ainakin.
"Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
Edelleenkin näen tuon varoituksen paikallaan. Uskovissakin on monenlaista. Vahvaa ja heikkoa. Jotkut ovat vaikutuksille enemmän alttiita kuin toiset. Jotkut suorastaan etsivät itselleen esikuvia uskovista, joiden kaltaisia he haluaisivat olla. Täälläkin se on niin selvästi nähtävissä. Ihmiset, jotka alkavat seuraamaan toista ihmistä alkavat pian käyttämään samanlaisia sanontoja ja ilmaisuja kuin esikuvansa. He suorastaan imevät itseensä tuon toisen tapaa puhua ja kohdella toisia ihmisiä. Oli se sitten hyvää tai huonoa. Onko netti hyvä paikka etsiä esikuvia se onkin oma kysymyksensä? Mieluummin minä etsisin (jos täytyisi) sen esikuvani uskolle reaali elämästä face to face.
"voin sanoa oppineeni
jotain sellaista, mitä en olisi missään muualla niin tehokkaasti voinut oppia."
Olisi mielenkiintoista tietää mitä sinä täällä olet oppinut? Itse jo jotain mainitsinkin mitä minä olen oppinut nettiä seuraamalla.
"En millään tavalla väheksyisi nettiyhteisössä tapahtuvaa vuorovaikutusta,
myös hyvää hedelmää"
En minäkään halua väheksyä ja tuomita nettiä. Ennemminkin halusin saada aikaan itsetutkiskelua. "Mikä on minun todellinen motiivini osallistua netti kirjoitteluun?" Onko se minulle hauskaa huvia? Vai kuoleman vakavaa taistelua vääräoppisia vastaan? Vai mitä lienee itsekelläkin. - sörenok
kuin olisit puhut minusta. Asia on juuri näin, tämä palsta sitoo ja eräät sen kirjoittajat varsinkin. Saattavat väittää sitovansa totuudella, mutta eppäillä tuota soppii.
Kuinka monasti olenkaan päättänyt, että nyt saa jäädä palsta ja siirryn Raamattuun ja Raamatunopettajien pariin. Mutta kas, niinhän siinä kävi, taas olen palstalla katsomassa, kuka saa köniin keltäkin...ja liha saa oikein mässäillä alhaisilla tunteillaan. Vieläpä niin, että kun itsekin kirjoitan, nousee ylpeys esiin. Kuinkahan moni on lukenut, kiittänyt, saanut jotain - niin - MINUN sanoistani. Näin käy silloinkin kun koen alkuperän olevan puhdas, eli saan sanat jostain. Mutta ei kestä kuin hetken kuin ylpeys ottaa nuo sanat omakseen ja lukijat makealla mielihjyvällä vastaan.
Olet, punnitsin, tismalleen oikeassa: palsta sitoo, ja miellyttää lukijan omaa lihaa. - Punnitsin
sörenok kirjoitti:
kuin olisit puhut minusta. Asia on juuri näin, tämä palsta sitoo ja eräät sen kirjoittajat varsinkin. Saattavat väittää sitovansa totuudella, mutta eppäillä tuota soppii.
Kuinka monasti olenkaan päättänyt, että nyt saa jäädä palsta ja siirryn Raamattuun ja Raamatunopettajien pariin. Mutta kas, niinhän siinä kävi, taas olen palstalla katsomassa, kuka saa köniin keltäkin...ja liha saa oikein mässäillä alhaisilla tunteillaan. Vieläpä niin, että kun itsekin kirjoitan, nousee ylpeys esiin. Kuinkahan moni on lukenut, kiittänyt, saanut jotain - niin - MINUN sanoistani. Näin käy silloinkin kun koen alkuperän olevan puhdas, eli saan sanat jostain. Mutta ei kestä kuin hetken kuin ylpeys ottaa nuo sanat omakseen ja lukijat makealla mielihjyvällä vastaan.
Olet, punnitsin, tismalleen oikeassa: palsta sitoo, ja miellyttää lukijan omaa lihaa.kyllä nyt oikein kiittää viestistäsi. Harvinaisen rehellinen oli todistuksesi. Eipä tuollaista saa kovin usein lukea enää missään. Kaikista näyttää tulleen jo niin täydellisiä, ettei ole enää mitään tunnustettavaa omassa virheettömyydessään? Toivottavasti ei. Täydellinenkin voi kompastua omaan täydellisyyteensä.
Jumala sinua siunatkoon. Punnitsin kirjoitti:
Tarkoituksella kiersin oppi kysymyksillä orjuuttamisen aiheen, koska sen useimmat varmaan täälläkin ymmärtävät ja näkevät. Niin toivon ainakin.
"Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
Edelleenkin näen tuon varoituksen paikallaan. Uskovissakin on monenlaista. Vahvaa ja heikkoa. Jotkut ovat vaikutuksille enemmän alttiita kuin toiset. Jotkut suorastaan etsivät itselleen esikuvia uskovista, joiden kaltaisia he haluaisivat olla. Täälläkin se on niin selvästi nähtävissä. Ihmiset, jotka alkavat seuraamaan toista ihmistä alkavat pian käyttämään samanlaisia sanontoja ja ilmaisuja kuin esikuvansa. He suorastaan imevät itseensä tuon toisen tapaa puhua ja kohdella toisia ihmisiä. Oli se sitten hyvää tai huonoa. Onko netti hyvä paikka etsiä esikuvia se onkin oma kysymyksensä? Mieluummin minä etsisin (jos täytyisi) sen esikuvani uskolle reaali elämästä face to face.
"voin sanoa oppineeni
jotain sellaista, mitä en olisi missään muualla niin tehokkaasti voinut oppia."
Olisi mielenkiintoista tietää mitä sinä täällä olet oppinut? Itse jo jotain mainitsinkin mitä minä olen oppinut nettiä seuraamalla.
"En millään tavalla väheksyisi nettiyhteisössä tapahtuvaa vuorovaikutusta,
myös hyvää hedelmää"
En minäkään halua väheksyä ja tuomita nettiä. Ennemminkin halusin saada aikaan itsetutkiskelua. "Mikä on minun todellinen motiivini osallistua netti kirjoitteluun?" Onko se minulle hauskaa huvia? Vai kuoleman vakavaa taistelua vääräoppisia vastaan? Vai mitä lienee itsekelläkin.>>Onko netti hyvä paikka etsiä esikuvia se onkin oma kysymyksensä?
Mieluummin minä etsisin (jos täytyisi) sen esikuvani uskolle
reaali elämästä face to face.Olisi mielenkiintoista tietää mitä sinä täällä olet oppinut? Itse jo jotain
mainitsinkin mitä minä olen oppinut nettiä seuraamalla.sörenok kirjoitti:
Olet, punnitsin, tismalleen oikeassa: palsta sitoo, ja miellyttää lukijan omaa lihaa.Joitakin kommentteja aidon ja ajatuksia herättävän kirjoituksesi tiimoilta:
Toivottavasti voit uskoa aitouteeni ja vilpittömään mieleeni, kun sanon,
että omalle palstalla ololleni en kaipaa enkä etsi muuta motiivia kuin
saada olla todistamassa uskostani Jeesukseen Kristukseen ja siten
korottaa omaa Herraani ja Vapahtajaani ja Hänen pyhää nimeään.
En kuvittele itsestäni mitään erinomaista - niinkuin et ilmeisesti sinäkään
- ainakaan tietoisesti! Meissä itsessämme, lihassamme, ei asu mitään hyvää.
Totta kai tulee tilanteita, joissa eri todistajien sukset menevät ristiin.
Voittakoon niissä tilanteissa ja saakoon kunnian se totuus, joka tulee
Jumalan Sanasta, Pyhän Hengen vahvistamana. Oman kunnian etsinnästä
sanoudun JYRKÄSTI irti. Kuulostakoon vaikka tekopyhältä jonkun mielestä!
Voimakkain sanoin asian ilmaistakseni: "Olkaa siis Jumalalle alamaiset;
mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee." Jaak. 4:7- Pikakirjoittaja
>>Onko netti hyvä paikka etsiä esikuvia se onkin oma kysymyksensä?
reaali elämästä face to face.Olisi mielenkiintoista tietää mitä sinä täällä olet oppinut? Itse jo jotain
mainitsinkin mitä minä olen oppinut nettiä seuraamalla.toki voi asioihin suhtautua.Mutta.siinä se suuri >>mutta onkin>>.
Olen huomannut valoisan asenteesi ja suhtautumisesi erilaisiin kommentteihin,ja tunnistan tuosta myös >>entisen,sinisilmäisen itseni>>.Se on:Maailma ei palkitse kovin hyvin tuota asennetta.
Kannattaa aina muistaa,että maailmassa on tosi pahojakin ihmisiä.Pahat eivät mielestäni >>ansaitse>> kauniita sanoja;heille >>järeämmät otteet>>.
Pelkäänkin,että saat eräänä päivänä tuta,että kannattiko tuo asenne.Ei millään pahalla,mutta tarvitset >>karskiutta lisää>>,sillä Jeesuskin ehkä tietyissä tilanteissa >>karjaisi>> aika kovastikin.
On kyllä mukava todeta,että joku jaksaa kaiken keskellä tälläkin palstalla olla vielä valoisa ja iloisella mielellä,ja tuoda sen esiin silloinkin,kun joku tieten tahtoen esim.loukkaa.
Kärsivällisyys -- niin.Ehkä joskus kaipaan että uskovilla olisi enemmän >>vähemmän kärsivällisyyttäkin>>,että he sanoisivat sen,mitä tarkoittavat,vaikka se ei aina miellytä kuulijaa.
Tosin tarpeeton loukkaaminen häälyy sillä rajalla usein,koska tappeluahan se tuottaa.Joskus on >>vaikeneminen kultaa>>. Pikakirjoittaja kirjoitti:
toki voi asioihin suhtautua.Mutta.siinä se suuri >>mutta onkin>>.
Olen huomannut valoisan asenteesi ja suhtautumisesi erilaisiin kommentteihin,ja tunnistan tuosta myös >>entisen,sinisilmäisen itseni>>.Se on:Maailma ei palkitse kovin hyvin tuota asennetta.
Kannattaa aina muistaa,että maailmassa on tosi pahojakin ihmisiä.Pahat eivät mielestäni >>ansaitse>> kauniita sanoja;heille >>järeämmät otteet>>.
Pelkäänkin,että saat eräänä päivänä tuta,että kannattiko tuo asenne.Ei millään pahalla,mutta tarvitset >>karskiutta lisää>>,sillä Jeesuskin ehkä tietyissä tilanteissa >>karjaisi>> aika kovastikin.
On kyllä mukava todeta,että joku jaksaa kaiken keskellä tälläkin palstalla olla vielä valoisa ja iloisella mielellä,ja tuoda sen esiin silloinkin,kun joku tieten tahtoen esim.loukkaa.
Kärsivällisyys -- niin.Ehkä joskus kaipaan että uskovilla olisi enemmän >>vähemmän kärsivällisyyttäkin>>,että he sanoisivat sen,mitä tarkoittavat,vaikka se ei aina miellytä kuulijaa.
Tosin tarpeeton loukkaaminen häälyy sillä rajalla usein,koska tappeluahan se tuottaa.Joskus on >>vaikeneminen kultaa>>.>>On kyllä mukava todeta,että joku jaksaa kaiken keskellä tälläkin palstalla
olla vielä valoisa ja iloisella mielellä,ja tuoda sen esiin silloinkin, kun joku
tieten tahtoen esim.loukkaa.- Punnitsin
>>On kyllä mukava todeta,että joku jaksaa kaiken keskellä tälläkin palstalla
olla vielä valoisa ja iloisella mielellä,ja tuoda sen esiin silloinkin, kun joku
tieten tahtoen esim.loukkaa.Olinkin meinaamassa juuri kirjoittaa jotain pientä pikakirjoittajalle, mutta sinä oikeastaan kirjoititkin jo tärkeimmän.
Mikä muu voisi olla täydellisyyden mitta, muu kuin että me vaellamme valossa, eli rakkaudessa.
"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa." Ei edes kaikkein pahimmalle ihmiselle.
"Kärsivällisyydellä taivutetaan ruhtinas, ja leppeä kieli murskaa luut. "
Tämän enempää ei tänään enää kerkeä kirjoittelemaan. Hyvää yötä kaikille. - Pikakirjoittaja
Punnitsin kirjoitti:
Olinkin meinaamassa juuri kirjoittaa jotain pientä pikakirjoittajalle, mutta sinä oikeastaan kirjoititkin jo tärkeimmän.
Mikä muu voisi olla täydellisyyden mitta, muu kuin että me vaellamme valossa, eli rakkaudessa.
"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa." Ei edes kaikkein pahimmalle ihmiselle.
"Kärsivällisyydellä taivutetaan ruhtinas, ja leppeä kieli murskaa luut. "
Tämän enempää ei tänään enää kerkeä kirjoittelemaan. Hyvää yötä kaikille.ihmisille,on siunailla heitä jatkamaan pahantekoa!Rakkaus vaatii >>räyhäämään>> niille,joita ei käsitellä >>silkkihansikkain>>!Se on minun mottoni,muut jeesustelkoon niin paljon kuin lystää!
Jeesuskin riehui,kun ei muu auttanut!Siinä oiva esimerkki!
Monesti >>muka rakkaus>> on vain rakkauden kaapuun kätkettyä piikittelyä.Se jos mikä on rumaa,ja tekee pahaa lähimmäiselle.Siis,jos ei tahdo tehdä lähimmäiselle MITÄÄN PAHAA,ei myöskään jeesustele!
Sanoo,kun on sanottavaa,eikä jätä tulkinnan varaa sulosanoihin;siinäpä kaikille opettelemista:) Pikakirjoittaja kirjoitti:
ihmisille,on siunailla heitä jatkamaan pahantekoa!Rakkaus vaatii >>räyhäämään>> niille,joita ei käsitellä >>silkkihansikkain>>!Se on minun mottoni,muut jeesustelkoon niin paljon kuin lystää!
Monesti >>muka rakkaus>> on vain rakkauden kaapuun kätkettyä piikittelyä.Se jos mikä on rumaa,ja tekee pahaa lähimmäiselle.Siis,jos ei tahdo tehdä lähimmäiselle MITÄÄN PAHAA,ei myöskään jeesustele!
Sanoo,kun on sanottavaa,eikä jätä tulkinnan varaa sulosanoihin;siinäpä kaikille opettelemista:)Roomalaiskirje:
12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa
sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on:
"Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."
12:20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä,
jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden
sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
12:21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita
sinä paha hyvällä.
Tulemme taas siihen hengelliseen kasvuun, sen välttämättömyyteen, että
vanhan luonnon on kuoltava, jotta uusi ihminen saisi syntyä ja vahvistua.
Roomalaiskirje 5:5- Punnitsin
Pikakirjoittaja kirjoitti:
ihmisille,on siunailla heitä jatkamaan pahantekoa!Rakkaus vaatii >>räyhäämään>> niille,joita ei käsitellä >>silkkihansikkain>>!Se on minun mottoni,muut jeesustelkoon niin paljon kuin lystää!
Sanoo,kun on sanottavaa,eikä jätä tulkinnan varaa sulosanoihin;siinäpä kaikille opettelemista:)"Rakkaus vaatii >>räyhäämään>> "
Mitähän sinä mahdat tarkoittaa tuolla sanalla räyhääminen. Itselleni sillä on aika negatiivinen merkitys, kun on nähnyt räyhäämistä ihan tarpeeksi elämässä. Toisaalta Hengen hedelmistä löytyy hedelmä nimeltä sävyisyys, joka on räyhäämisen vastakohta. Sävyisyydellä on rauhoittava vaikutus ympäristöön, kun taas räyhääminen saa ihmiset kiihkoilemaan yhä voimakkaammin toisiaan vastaan. "Lempeä vastaus taltuttaa kiukun."
Tuosta siunaamisesta haluan vielä sanoa: "Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko. "
Minä ymmärrän tuon siunaamisen siten, että vaikka muut puhuisivat meistä kaikenlaista pahaa, niin me kuitenkin puhumme heistä kaikenlaista hyvää. Ne, jotka moittivat meitä, niin me kehumme heitä. Ne jotka halveksivat meitä, me löydämme heistä jotakin arvokasta ja kiitettävää. Ne, jotka herjaavat meitä, me puhumme heistä kunnioittavasti. Ei ole kyse siis synnin siunailusta vaan siitä mitä me haluamme nähdä lähimmäisestämme. Virheitä ja moitittavaa meistä kaikista varmasti löytyy, jos sitä oikein etsimällä aletaan etsimään. Rakkaus kuitenkin peittää virheiden paljouden. "Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden." Ilman rakkautta me näemme vain lähimmäisissämme olevat virheet ja useat kompastuvat niihin. - Punnitsin
Roomalaiskirje:
sinä paha hyvällä.
Roomalaiskirje 5:5"Tulemme taas siihen hengelliseen kasvuun, sen välttämättömyyteen, että
vanhan luonnon on kuoltava, jotta uusi ihminen saisi syntyä ja vahvistua."
Jokainen tosiaan kasvaa tässä asiassa omaan tahtiinsa kun Jumala antaa ihmiselle ymmärrystä ja viisautta erottaa mikä on hyvää ja mikä pahaa. "vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta."
"Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa" - Pikakirjoittaja
Punnitsin kirjoitti:
"Rakkaus vaatii >>räyhäämään>> "
Mitähän sinä mahdat tarkoittaa tuolla sanalla räyhääminen. Itselleni sillä on aika negatiivinen merkitys, kun on nähnyt räyhäämistä ihan tarpeeksi elämässä. Toisaalta Hengen hedelmistä löytyy hedelmä nimeltä sävyisyys, joka on räyhäämisen vastakohta. Sävyisyydellä on rauhoittava vaikutus ympäristöön, kun taas räyhääminen saa ihmiset kiihkoilemaan yhä voimakkaammin toisiaan vastaan. "Lempeä vastaus taltuttaa kiukun."
Tuosta siunaamisesta haluan vielä sanoa: "Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko. "
Minä ymmärrän tuon siunaamisen siten, että vaikka muut puhuisivat meistä kaikenlaista pahaa, niin me kuitenkin puhumme heistä kaikenlaista hyvää. Ne, jotka moittivat meitä, niin me kehumme heitä. Ne jotka halveksivat meitä, me löydämme heistä jotakin arvokasta ja kiitettävää. Ne, jotka herjaavat meitä, me puhumme heistä kunnioittavasti. Ei ole kyse siis synnin siunailusta vaan siitä mitä me haluamme nähdä lähimmäisestämme. Virheitä ja moitittavaa meistä kaikista varmasti löytyy, jos sitä oikein etsimällä aletaan etsimään. Rakkaus kuitenkin peittää virheiden paljouden. "Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden." Ilman rakkautta me näemme vain lähimmäisissämme olevat virheet ja useat kompastuvat niihin.Tuolla luonteella juuri uskovia tehdään pakottamaan siihen,että pitäisi kaikkia viheliäisiä kyyppareita siunata,ja vielä puhua heistä hyvää!
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe;siunaa vihollisiasi;ja vaatisi hieman enemmän aikaa,jotta voisi tuoda kaken tarpeellisen esiin.
Jeesus ei varmasti kehoita >>kehumaan ja puhumaan hyvää>> niistä,jotka tekevät tieten tahtoen piruutta kaikella mahdollisella tavalla,esim.vaikka joku vain >>olisi olemassa>>.Varmaan jokaisella on kokemusta tietyntyyppisistä kiusanhengistä,mutta yleensä esim.>>tekemisen puute>> saa jokuset toimimaan toisia kohtaan tosi pottumaisesti.
Jos näitä ääliöitä alkaa vielä kehumaan,on itse ennenpitkää täysin >>sopassa>>.Ei,ei,ja vielä kerran ei!>>Raaka peli raksalla>>,ei muuta kuin >>luu kurkkuun>>,siitä he vain tokenevat!
Toinen vaihtoehto on karttaa kuin ruttoa vihamiehiään.Mutta siinäkin on riskinsä,tästähän he yleensä vain lisää intoutuvat.
Jeesuksen sanat lopunajoista kuvastavat myös sen,kuinka helvetillisessä kierouden vimmassa ihmiset ovat näinä päivinä.Ei heille saa antaa >>aseita käteen>>.Vanhassa testamentissa on lukuisia esimerkkejä myös kostosta,mitä Jumala antaa näille jotka Herran omia esim.alkavat vainota.Sen verran saamme >>riehua>> itsekin,että joskus uskallamme avata sanaisen arkkumme muuhunkin,kuin tosi hölmöön siunailuun silloin,kun joku törppö ääliöitsee.
Samalla mitalla takaisin.Silmä silmästä,hammas hampaasta.Ei ole kypsymätön asenne uskovana!Päinvastoin!Olen ollut uskoni alkutaipaileella ja pitkään sen jälkenkin juuri tuollainen,että siunaillut ja kestänyt kaiken,ja nyt >>puhunkin uskossa kasvaneena,ja täyteen ymmärrykseen tulleena,teille jotka riiputte noissa alkeissa>>.
Ei saa opettaa ihmisiä >>reppanoiksi>>,jotka eivät pärjää maailmassa,kun ovat >>liian kilttejä>>!Monet uskonnot pakkosyöttävät tuota asennetta,mikä on väärin!!Uskoville pitää opettaa >>taidollista itsepuolustusta>>,siihen kuuluu myös tuo mainitsemani sanominen aiheesta,sekä myös:Pidä kiinni oikeuksistasi!Uskovien ei tarvi kaikkea niellä!
Raamattua tulkitaan väärin tuossa asiassa,täysin väärin!>>Siunata vihollisia>> on juuri sanoa aiheesta,sehän ehkä kasvattaa heitä muutokseen,jos hyvin käy.
Me olemme arvokkaita ihmisiä,me uskovatkin,vaikka se tuntuu unohtuvan itse uskoviltakin!Eikä kukaan kyllä tosissaan osaa siunata vihollisiaan,aivan turha tulla kenenkään väittämään sellaista!Jeesus siihen pystyy,muut eivät.Se,joka väittää muuta,ja muka rakastaa kaikkia vihamiehiään,ei puhu totta.
Se se vasta valehtelua on,että sanoo siunaavansa,ja sydämessääm ajattelee pahaa!Se on syntiä,ja kypsymättömyyttä.Myös negatiiviset tunteet pitää uskaltaa tuoda valoon!Eipäs siis piilotella vihastusta!Parempi sanoa,että >>täällä kyllä päät kohta lentelee>>,kun suuttuu,eikä sus-siunailla! - Pikakirjoittaja
Roomalaiskirje:
sinä paha hyvällä.
Roomalaiskirje 5:5sillä he ovat kaivaneet minulle kuopan?Muista,että minä olen seisonut sinun edessäsi ja puhunut hyvää heidän puolestansa,kääntääkseni sinun vihasi heistä.Sentähden jätä heidät nääntymään nälkään ja anna heidät alttiiksi miekalle...
kuulukoon huuto heidän huoneistansa,kun sinä äkkiä tuot heidän kimppuunsa rosvojoukon.>>>>Jer.18:20-22
Näin Jeremiakin totesi,ettei kannata siunailla...
>>Älkää mukautuko TÄMÄN MAAILMANAJAN MUKAAN,vaan MUUTTUKAA MIELENNE UUDISTUKSEN KAUTTA,tutkiaksenne,MIKÄ ON JUMALAN TAHTO,mikä hyvää ja otollista ja TÄYDELLISTÄ.>>>> Room.12:2
Kun mieli uudistuu näkemään,ettei lopunaikojen ihmisten kanssa päde aivan sama kuin alkuseurakunnan aikoina,huomaa muutoksen tekemisen tarpeellisuuden omankin käytöksensä suhteen.On pakko kasvaa ottamaan vastuuta siinä,ettei sotke siunausta ja siunausta,koska niissä on ero.
Jumala antaa tehtäviä,ja armolahjojaan.Hän antaa toisille toisenlaisia.Esim.nuhtelun armolahja ei onnistu kaikilta,ja sotiminen Kristuksessa vaatii kokosydämen,ei puolikasta.Muuten >>sotiminen>> voi jättää pahaa jälkeä.Sanat,sanotut aikanansa,ne ovat >>sota-ase>>,eikä jälkikään ole pahaa,jos Herra saa puhua.
>>...ja meillä on ERILAISIA ARMOLAHJOJA SEN ARMON MUKAAN,MIKÄ MEILLE ON ANNETTU;...>>>> Room.12:6
>>Jos mahdollista on,ja MIKÄLI TEISTÄ RIIPPUU,ELÄKÄÄ RAUHASSA KAIKKIEN IHMISTEN KANSSA.>>>> Room.12:18
Siinä se.Siis jos ei itsestä riipu,niin saa kyllä siinä vaiheessa alkaa jotain sanomaankin!Saa alkaa voittamaan hyvällä nuhtelulla pahaa:) - Punnitsin
Tuolla luonteella juuri uskovia tehdään pakottamaan siihen,että pitäisi kaikkia viheliäisiä kyyppareita siunata,ja vielä puhua heistä hyvää!
Tämä onkin mielenkiintoinen aihe;siunaa vihollisiasi;ja vaatisi hieman enemmän aikaa,jotta voisi tuoda kaken tarpeellisen esiin.
Jeesus ei varmasti kehoita >>kehumaan ja puhumaan hyvää>> niistä,jotka tekevät tieten tahtoen piruutta kaikella mahdollisella tavalla,esim.vaikka joku vain >>olisi olemassa>>.Varmaan jokaisella on kokemusta tietyntyyppisistä kiusanhengistä,mutta yleensä esim.>>tekemisen puute>> saa jokuset toimimaan toisia kohtaan tosi pottumaisesti.
Jos näitä ääliöitä alkaa vielä kehumaan,on itse ennenpitkää täysin >>sopassa>>.Ei,ei,ja vielä kerran ei!>>Raaka peli raksalla>>,ei muuta kuin >>luu kurkkuun>>,siitä he vain tokenevat!
Toinen vaihtoehto on karttaa kuin ruttoa vihamiehiään.Mutta siinäkin on riskinsä,tästähän he yleensä vain lisää intoutuvat.
Jeesuksen sanat lopunajoista kuvastavat myös sen,kuinka helvetillisessä kierouden vimmassa ihmiset ovat näinä päivinä.Ei heille saa antaa >>aseita käteen>>.Vanhassa testamentissa on lukuisia esimerkkejä myös kostosta,mitä Jumala antaa näille jotka Herran omia esim.alkavat vainota.Sen verran saamme >>riehua>> itsekin,että joskus uskallamme avata sanaisen arkkumme muuhunkin,kuin tosi hölmöön siunailuun silloin,kun joku törppö ääliöitsee.
Samalla mitalla takaisin.Silmä silmästä,hammas hampaasta.Ei ole kypsymätön asenne uskovana!Päinvastoin!Olen ollut uskoni alkutaipaileella ja pitkään sen jälkenkin juuri tuollainen,että siunaillut ja kestänyt kaiken,ja nyt >>puhunkin uskossa kasvaneena,ja täyteen ymmärrykseen tulleena,teille jotka riiputte noissa alkeissa>>.
Ei saa opettaa ihmisiä >>reppanoiksi>>,jotka eivät pärjää maailmassa,kun ovat >>liian kilttejä>>!Monet uskonnot pakkosyöttävät tuota asennetta,mikä on väärin!!Uskoville pitää opettaa >>taidollista itsepuolustusta>>,siihen kuuluu myös tuo mainitsemani sanominen aiheesta,sekä myös:Pidä kiinni oikeuksistasi!Uskovien ei tarvi kaikkea niellä!
Raamattua tulkitaan väärin tuossa asiassa,täysin väärin!>>Siunata vihollisia>> on juuri sanoa aiheesta,sehän ehkä kasvattaa heitä muutokseen,jos hyvin käy.
Me olemme arvokkaita ihmisiä,me uskovatkin,vaikka se tuntuu unohtuvan itse uskoviltakin!Eikä kukaan kyllä tosissaan osaa siunata vihollisiaan,aivan turha tulla kenenkään väittämään sellaista!Jeesus siihen pystyy,muut eivät.Se,joka väittää muuta,ja muka rakastaa kaikkia vihamiehiään,ei puhu totta.
Se se vasta valehtelua on,että sanoo siunaavansa,ja sydämessääm ajattelee pahaa!Se on syntiä,ja kypsymättömyyttä.Myös negatiiviset tunteet pitää uskaltaa tuoda valoon!Eipäs siis piilotella vihastusta!Parempi sanoa,että >>täällä kyllä päät kohta lentelee>>,kun suuttuu,eikä sus-siunailla!On sitä itsellänikin tullut näitten asioiden kanssa kipuiltua menneitten vuosien varrella. Äärimmäisyydestä toiseen on aika helppoa mennä. Mutta uskon kuitenkin, että meidän hyvän Jumalan tahto on, että meille itsekullekin löytyy se kultainen keskitie - tasapaino - näissä asioissa.
"Ei saa opettaa ihmisiä >>reppanoiksi>>,jotka eivät pärjää maailmassa,kun ovat >>liian kilttejä>>!"
Tosiasia taitaa olla kuitenkin, että suurin osa ihmisistä, jotka tulevat uskoon, ovat monien vahvojen ja menestyneitten ihmisten mielestä reppanoita, luusereita tai muuten vain elämässä epäonnistuneita yksilöitä. Eihän Jeesus tullut vahvoja ja terveitä kutsumaankaan vaan niitä, jotka maailman silmissä eivät olleet mitään. Mutta nyt heillä on sydämessä ainakin rakkaus ja Jumalan antama lohdutus, jos ei mitään muuta.
"jotka sanovat: "Kielemme voimalla me olemme väkevät; huulemme ovat meidän tukemme; kuka on meille herra?"
"Kurjien sorron tähden, köyhien huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee."
"Sinä, Herra, varjelet heitä, suojelet hänet iäti tältä sukukunnalta. "
Tätä kannattaa miettiä, jos asiat eivät menekkään niinkuin haluaisimme niiden menevän:
"Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. " - ovat
Tuolla luonteella juuri uskovia tehdään pakottamaan siihen,että pitäisi kaikkia viheliäisiä kyyppareita siunata,ja vielä puhua heistä hyvää!
Se se vasta valehtelua on,että sanoo siunaavansa,ja sydämessääm ajattelee pahaa!Se on syntiä,ja kypsymättömyyttä.Myös negatiiviset tunteet pitää uskaltaa tuoda valoon!Eipäs siis piilotella vihastusta!Parempi sanoa,että >>täällä kyllä päät kohta lentelee>>,kun suuttuu,eikä sus-siunailla!Sielussa ja siten sielullisuutta ja jos niiden mukaan vaeltaa, siinä ei ole tietoakaan hengellisyydestä. Ihmisellä on ruumis , sielu ja henki. Kahteen ensimainittuun vihollisella on ote ja myös käyttää sitä. Mutta Henki on koskematon ja jos Jeesus on herättänyt sen ja Pyhä Henki asuu siellä, niin sen mukaan meidän tulee vaeltaa, ettemme lihan himoa täytä Koskee molempia sielua ja ruumista, niissä se lihan himo piilee.Sisällä, ihmisessä itsessään, ne taistelut käydään.Jos joku Raamatun Sana tyrkkii ja joudut muuttelemaan sitä,tai siirtämään sen muita koskevaksi, et ole vielä alistunut Jumalan tahtoon.Joka on kaiken A ja O . Kaikki muu on kapinaa Jumalaa vastaan.
ovat kirjoitti:
Sielussa ja siten sielullisuutta ja jos niiden mukaan vaeltaa, siinä ei ole tietoakaan hengellisyydestä. Ihmisellä on ruumis , sielu ja henki. Kahteen ensimainittuun vihollisella on ote ja myös käyttää sitä. Mutta Henki on koskematon ja jos Jeesus on herättänyt sen ja Pyhä Henki asuu siellä, niin sen mukaan meidän tulee vaeltaa, ettemme lihan himoa täytä Koskee molempia sielua ja ruumista, niissä se lihan himo piilee.Sisällä, ihmisessä itsessään, ne taistelut käydään.Jos joku Raamatun Sana tyrkkii ja joudut muuttelemaan sitä,tai siirtämään sen muita koskevaksi, et ole vielä alistunut Jumalan tahtoon.Joka on kaiken A ja O . Kaikki muu on kapinaa Jumalaa vastaan.
Kirjoitit rauhallisen viestin, johon pelkistit hyvin sen,
mistä yllä on kysymys. Pitkämielisyys ja sävyisyys,
hyvyys ja itsensä hillitseminen ovat Hengen hedelmiä.
Niitä hedelmiä meidän tulee tavoitella. Ja vielä erikseen
meitä kehotetaan tavoittelemaan rakkautta, jota ilman me
emme ole enempää kuin "helisevä vaski tai kilisevä kulkunen".
Roomalaiskirje 8:5-6
"Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli,
mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä
ja rauha;"
_ _ _ _
Lihan mieli ja sielulliset tunteet eksyttävät pois elämän ja
rauhan tieltä. Jokaisen on valittava, kumpaa hän elämässään
tottelee, lihan tahtoa vai Jumalan tahtoa.- sanoen, näin:
Kirjoitit rauhallisen viestin, johon pelkistit hyvin sen,
mistä yllä on kysymys. Pitkämielisyys ja sävyisyys,
hyvyys ja itsensä hillitseminen ovat Hengen hedelmiä.
Niitä hedelmiä meidän tulee tavoitella. Ja vielä erikseen
meitä kehotetaan tavoittelemaan rakkautta, jota ilman me
emme ole enempää kuin "helisevä vaski tai kilisevä kulkunen".
Roomalaiskirje 8:5-6
"Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli,
mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä
ja rauha;"
_ _ _ _
Lihan mieli ja sielulliset tunteet eksyttävät pois elämän ja
rauhan tieltä. Jokaisen on valittava, kumpaa hän elämässään
tottelee, lihan tahtoa vai Jumalan tahtoa.Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
tai vielä lyhemmin:"ellei vehnänjyvä kuole..." - Pikakirjoittaja
sanoen, näin: kirjoitti:
Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
tai vielä lyhemmin:"ellei vehnänjyvä kuole..."Aivan turhaa teennäistä rakkautta!se on >>ei mitään>> Jumalan silmissä!On parempi sanoa suoraan,eikä teeskennellä >>jumalista>>.Se on kaikkein pahinta,mitä voin ajatella!Kuinka moni tekopyhä teeskentelee muka olevansa rakkauden täyttämä,vaikka on päinvastoin!Rehellinen ihminen joka on rakkauden täyttämä,on AITO,kielteisine ja myönteisine tunteineen!
Ei se,että suuttuu aiheesta,vie pois ettei rakastaisi!Silloin rakastaa aidommin ja välittää aidommin muutenkin,tekopyhät eivät pysty kuin kontrolloimaan itseään koko ajan,ettei >>kasvot menisi>>.Näin se on,vaikka ette >>sitä nyt jaksa kantaa>>.:)
Ei vehnänjyvän kuoleminen tarkoita,että ihmisestä tulisi robotti,joka hymyilee koko ajan kaikille pöhköille!
Olen huomannut,että kaikkein kivoimmat tyypit ja rehellisimmät kyllä uskaltavat suuttuakin!Mutta huom:AIHEESTA!Ei siis niinkuin jotkut ilkimieliset,joita ajaa ilkeyden tekoon pirullisuus.He juuri aiheuttavat närää.Siinä se ero. Pikakirjoittaja kirjoitti:
Aivan turhaa teennäistä rakkautta!se on >>ei mitään>> Jumalan silmissä!On parempi sanoa suoraan,eikä teeskennellä >>jumalista>>.Se on kaikkein pahinta,mitä voin ajatella!Kuinka moni tekopyhä teeskentelee muka olevansa rakkauden täyttämä,vaikka on päinvastoin!Rehellinen ihminen joka on rakkauden täyttämä,on AITO,kielteisine ja myönteisine tunteineen!
Ei se,että suuttuu aiheesta,vie pois ettei rakastaisi!Silloin rakastaa aidommin ja välittää aidommin muutenkin,tekopyhät eivät pysty kuin kontrolloimaan itseään koko ajan,ettei >>kasvot menisi>>.Näin se on,vaikka ette >>sitä nyt jaksa kantaa>>.:)
Ei vehnänjyvän kuoleminen tarkoita,että ihmisestä tulisi robotti,joka hymyilee koko ajan kaikille pöhköille!
Olen huomannut,että kaikkein kivoimmat tyypit ja rehellisimmät kyllä uskaltavat suuttuakin!Mutta huom:AIHEESTA!Ei siis niinkuin jotkut ilkimieliset,joita ajaa ilkeyden tekoon pirullisuus.He juuri aiheuttavat närää.Siinä se ero.Efesolaiskirje:
4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö."
Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.
Sanotaanko näin; vaikka vihastummekin kohdatessamme esim. avointa
jumalanpilkkaa tai röyhkeän egoistista 'omaan pussiin pelaamista',
niin olkaamme silti armahtavaisia ja hyväsydämisiä arvostelussamme.
Olisiko tuossa jo kohtuullisen sopiva yhdistelmä toisaalta ankaruutta
ja toisaalta armahtavaisuutta langennutta lähimmäistä kohtaan?
Vai vieläkö tuokin menee lälläripehmoilun puolelle :) ?- Pikakirjoittaja
Punnitsin kirjoitti:
On sitä itsellänikin tullut näitten asioiden kanssa kipuiltua menneitten vuosien varrella. Äärimmäisyydestä toiseen on aika helppoa mennä. Mutta uskon kuitenkin, että meidän hyvän Jumalan tahto on, että meille itsekullekin löytyy se kultainen keskitie - tasapaino - näissä asioissa.
"Ei saa opettaa ihmisiä >>reppanoiksi>>,jotka eivät pärjää maailmassa,kun ovat >>liian kilttejä>>!"
Tosiasia taitaa olla kuitenkin, että suurin osa ihmisistä, jotka tulevat uskoon, ovat monien vahvojen ja menestyneitten ihmisten mielestä reppanoita, luusereita tai muuten vain elämässä epäonnistuneita yksilöitä. Eihän Jeesus tullut vahvoja ja terveitä kutsumaankaan vaan niitä, jotka maailman silmissä eivät olleet mitään. Mutta nyt heillä on sydämessä ainakin rakkaus ja Jumalan antama lohdutus, jos ei mitään muuta.
"jotka sanovat: "Kielemme voimalla me olemme väkevät; huulemme ovat meidän tukemme; kuka on meille herra?"
"Kurjien sorron tähden, köyhien huokausten tähden minä nyt nousen", sanoo Herra, "tuon pelastuksen sille, joka sitä huoaten ikävöitsee."
"Sinä, Herra, varjelet heitä, suojelet hänet iäti tältä sukukunnalta. "
Tätä kannattaa miettiä, jos asiat eivät menekkään niinkuin haluaisimme niiden menevän:
"Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa. "vaikka sanottaisiin mitä,on olemassa tosi pirullisia ihmisiä,jotka ovat syntyneet tänne vain kiusatakseen muita.Sitten toinen tosiasia:On ihmisiä,joita jostain syystä kiusataan enemmän taikka vähemmän koko elämän ajan.Heissä ikäänkuin joku provosoi kiusaajat kimppuun.Se voi olla ehkä siinä,että kiusaajat huomaavat,että kiusaus >>tepsii>>,kohde reagoi.
Jos tälläiseen ei puututa,eikä kiusattu uskalla muuta kuin hymyillen ottaa vastaan kaikki,käy ennenpitkää ohraisesti.
Sen todistaa lukemattomat onnettomat kohtalot tässäkin maassa,kun se >>viimeinen isku annetaan>>,ja >>jokin naksahtaa uhrin päässä>>.
Uskovilla ei ole oikeutta opettaa kääntämään aina toisenkin posken lyönneille!Se on väärin,eikä Jeesus sitä halunnut.Pitäisi opettaa terveen itsetunnon kehittymistä,eikä siihen kuulu vihan tukahduttamista toistuvasti.Jossain se sitten kyllä kostautuu.
Säälin kyllä niitä,jotka eivät tätä käsitä!Ihmisen on lupa suuttua.Raamattukin sanoo,että VIHASTUKAA,MUTTA ÄLKÄÄ SYNTIÄ TEHKÖ.
Ne,jotka kätkevät aina vihastumisensa,saavat jos ei muuta,syövän tai infarktin jossain elämänsä vaiheessa.Tai sitten he kuuluvat niihin,jotka hakkaavat muijan ja ajavat pennut pakkaseen,kun pinna kärähtää kotona,kun ei uskalleta ihmisten ilmoilla sanoa.Tai sitten he ovat surullisina tilastoina itsemurhalistoilla.Tai sitten heidän >>naamansa on aina hapan>>.jne.
Uskova ihminen on ihminen tunteineen,ja niitä ei sotketa synnin tekemiseen.Synti asuu lihassa varsin mielellään,joka on teennäinen.
En tiedä yhtään ihmistä,joka olisi >>rakkauden täyttämä>>,niin että sietäisi kaikkia prikulleen yhtä paljon!Eikä se ole tarkoituskaan.
Esim.jos näkee >>sen kaikkein inhoittavimman ihmisen,jota ei voi sietää>>,makaavan esim.kadulla henkitoreissaan,tuskin kävelen ohi.Autan hänet hoitoon,ja siinä se.En aio edelleenkään alkaa hänelle ylimmäksi ystäväksi,mutta teen lähimmäisen rakkauden teon;elikkä autan kun tarvitaan.Olen inhimillinen.
Toisin voi olla jollakin muulla.Mennään ohi,kun joku tarvitsisi apua.Tietäähän sen siitäkin,kun ihmisiä hakataan kadulla,ei kukaan puutu,kun pelkää,että oma nahka kärsii.
Ei teeskentely ja turhat palopuheet rakkaudesta,jolla aiheuttaa vain mielipahaa,ole ollenkaan aitoa rakkautta.Esim.joku voi olla vihainen,tai on jotain >>hampaankolossa>>,eikä sano asianomaiselle.Toinen kuitenkin vaistoaa sen,ja miettii ja stressaa,mitä on tehnyt väärin.Vaikka olisi kyse mitättömästä asiasta,voi mielipaha olla suuri pitkän aikaa!
Olisi viisampaa selvittää heti,ja vaikka sanoa,että olen nyt suuttunut sinulle tästä ja tästä,eikä olla muka olevinaan kuin ei mitään,ja sehän ei tunnetusti onnistu.Ainakin minä vaistoan valehtelun ja salailun,en muista tiedä.En myöskään loukkaannu,jos asiasta sanotaan;asiattomuudet ovat tietty toista.
Jopa tällä palstalla näkee tämänkin >>kirjon>>.Vaistoan esim.rivien välissä asuvan ivan,vaikka sanat olisivat näennäisen hyvät.Mutta rehellisyyden nimissä,toki myös todellisen ja vilpittömän asenteen!Siispä,Herran omat,ei naamioita!Niitä ei Jeesus katsele kovin mielellään.Ei murehduteta Pyhää Henkeä vilpistelemällä tunteita,joita ei ole.Siihen kuuluu tuo paljon puhuttu rakkauskin!
Teennäinen rakkaus tuottaa epäpuhtaan mielen ja todellisen ilkeän sydämen.Sydämessä voi asua mielettömästi vihaa sellaisilla,jotka kätkevät tunteensa alituiseen.
Tahallista rienausta ja asiatonta ilkeilyä ja tyhjästä haukkumista en tietenkään puolusta. - Pikakirjoittaja
Efesolaiskirje:
4:26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö."
Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
4:27 älkääkä antako perkeleelle sijaa.
Sanotaanko näin; vaikka vihastummekin kohdatessamme esim. avointa
jumalanpilkkaa tai röyhkeän egoistista 'omaan pussiin pelaamista',
niin olkaamme silti armahtavaisia ja hyväsydämisiä arvostelussamme.
Olisiko tuossa jo kohtuullisen sopiva yhdistelmä toisaalta ankaruutta
ja toisaalta armahtavaisuutta langennutta lähimmäistä kohtaan?
Vai vieläkö tuokin menee lälläripehmoilun puolelle :) ?Teidän vastustajanne perkele käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,etsien,kenen hän saisi niellä.VASTUSTAKAA häntä lujina uskossa,tietäen,että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.>>>>1.Piet.5:8,9
Sitähän minä teen,vastustan henkeen ja vereen kaikenlaista sortoa,ja ihmisoikeuksien riistoa,ja myös uskallan sanoa sen.
>>>>>Pikakirjoittaja, olet hauska - ja ilmeisesti ihan vilpitönkin kaiken lisäksi!>>>>>
Vai hauska?Ja mistä tuo >>ilmeisesti>>? :( Pikakirjoittaja kirjoitti:
Teidän vastustajanne perkele käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,etsien,kenen hän saisi niellä.VASTUSTAKAA häntä lujina uskossa,tietäen,että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.>>>>1.Piet.5:8,9
Sitähän minä teen,vastustan henkeen ja vereen kaikenlaista sortoa,ja ihmisoikeuksien riistoa,ja myös uskallan sanoa sen.
>>>>>Pikakirjoittaja, olet hauska - ja ilmeisesti ihan vilpitönkin kaiken lisäksi!>>>>>
Vai hauska?Ja mistä tuo >>ilmeisesti>>? :(ainakin varovaiseksi.
Lausuessaan arvion toisesta ihmisestä, vaikka myönteisenkin,
kuten sinusta edellä tein, on parasta silti olla varovainen.
Olemmehan niin usein saaneet kuulla jälkiviisaiden puhuvan
'hyväuskoisista hölmöistä'! En tarkoita sinua erityisesti, vaan
liikun yleisellä tasolla..
Joka tapauksessa sinun räväkkä temperamenttisi on virkistävän
hauskaa - ja kaikesta päätellen (!) myös vilpitöntä sorttia.
Käykäämme rohkeasti ja vilpittömästi eteenpäin uskon tiellä -
vastustaen säälimättä kaikkia perkeleen kavalia juonia!- arvelet
Aivan turhaa teennäistä rakkautta!se on >>ei mitään>> Jumalan silmissä!On parempi sanoa suoraan,eikä teeskennellä >>jumalista>>.Se on kaikkein pahinta,mitä voin ajatella!Kuinka moni tekopyhä teeskentelee muka olevansa rakkauden täyttämä,vaikka on päinvastoin!Rehellinen ihminen joka on rakkauden täyttämä,on AITO,kielteisine ja myönteisine tunteineen!
Olen huomannut,että kaikkein kivoimmat tyypit ja rehellisimmät kyllä uskaltavat suuttuakin!Mutta huom:AIHEESTA!Ei siis niinkuin jotkut ilkimieliset,joita ajaa ilkeyden tekoon pirullisuus.He juuri aiheuttavat närää.Siinä se ero.jo poisnukkuneiden sisaremme ja veljemme tässä opettaneen jo luonnostaan "puhetaitoiselle" veljelleen:" Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien."
- Punnitsin
vaikka sanottaisiin mitä,on olemassa tosi pirullisia ihmisiä,jotka ovat syntyneet tänne vain kiusatakseen muita.Sitten toinen tosiasia:On ihmisiä,joita jostain syystä kiusataan enemmän taikka vähemmän koko elämän ajan.Heissä ikäänkuin joku provosoi kiusaajat kimppuun.Se voi olla ehkä siinä,että kiusaajat huomaavat,että kiusaus >>tepsii>>,kohde reagoi.
Jos tälläiseen ei puututa,eikä kiusattu uskalla muuta kuin hymyillen ottaa vastaan kaikki,käy ennenpitkää ohraisesti.
Sen todistaa lukemattomat onnettomat kohtalot tässäkin maassa,kun se >>viimeinen isku annetaan>>,ja >>jokin naksahtaa uhrin päässä>>.
Uskovilla ei ole oikeutta opettaa kääntämään aina toisenkin posken lyönneille!Se on väärin,eikä Jeesus sitä halunnut.Pitäisi opettaa terveen itsetunnon kehittymistä,eikä siihen kuulu vihan tukahduttamista toistuvasti.Jossain se sitten kyllä kostautuu.
Säälin kyllä niitä,jotka eivät tätä käsitä!Ihmisen on lupa suuttua.Raamattukin sanoo,että VIHASTUKAA,MUTTA ÄLKÄÄ SYNTIÄ TEHKÖ.
Ne,jotka kätkevät aina vihastumisensa,saavat jos ei muuta,syövän tai infarktin jossain elämänsä vaiheessa.Tai sitten he kuuluvat niihin,jotka hakkaavat muijan ja ajavat pennut pakkaseen,kun pinna kärähtää kotona,kun ei uskalleta ihmisten ilmoilla sanoa.Tai sitten he ovat surullisina tilastoina itsemurhalistoilla.Tai sitten heidän >>naamansa on aina hapan>>.jne.
Uskova ihminen on ihminen tunteineen,ja niitä ei sotketa synnin tekemiseen.Synti asuu lihassa varsin mielellään,joka on teennäinen.
En tiedä yhtään ihmistä,joka olisi >>rakkauden täyttämä>>,niin että sietäisi kaikkia prikulleen yhtä paljon!Eikä se ole tarkoituskaan.
Esim.jos näkee >>sen kaikkein inhoittavimman ihmisen,jota ei voi sietää>>,makaavan esim.kadulla henkitoreissaan,tuskin kävelen ohi.Autan hänet hoitoon,ja siinä se.En aio edelleenkään alkaa hänelle ylimmäksi ystäväksi,mutta teen lähimmäisen rakkauden teon;elikkä autan kun tarvitaan.Olen inhimillinen.
Toisin voi olla jollakin muulla.Mennään ohi,kun joku tarvitsisi apua.Tietäähän sen siitäkin,kun ihmisiä hakataan kadulla,ei kukaan puutu,kun pelkää,että oma nahka kärsii.
Ei teeskentely ja turhat palopuheet rakkaudesta,jolla aiheuttaa vain mielipahaa,ole ollenkaan aitoa rakkautta.Esim.joku voi olla vihainen,tai on jotain >>hampaankolossa>>,eikä sano asianomaiselle.Toinen kuitenkin vaistoaa sen,ja miettii ja stressaa,mitä on tehnyt väärin.Vaikka olisi kyse mitättömästä asiasta,voi mielipaha olla suuri pitkän aikaa!
Olisi viisampaa selvittää heti,ja vaikka sanoa,että olen nyt suuttunut sinulle tästä ja tästä,eikä olla muka olevinaan kuin ei mitään,ja sehän ei tunnetusti onnistu.Ainakin minä vaistoan valehtelun ja salailun,en muista tiedä.En myöskään loukkaannu,jos asiasta sanotaan;asiattomuudet ovat tietty toista.
Jopa tällä palstalla näkee tämänkin >>kirjon>>.Vaistoan esim.rivien välissä asuvan ivan,vaikka sanat olisivat näennäisen hyvät.Mutta rehellisyyden nimissä,toki myös todellisen ja vilpittömän asenteen!Siispä,Herran omat,ei naamioita!Niitä ei Jeesus katsele kovin mielellään.Ei murehduteta Pyhää Henkeä vilpistelemällä tunteita,joita ei ole.Siihen kuuluu tuo paljon puhuttu rakkauskin!
Teennäinen rakkaus tuottaa epäpuhtaan mielen ja todellisen ilkeän sydämen.Sydämessä voi asua mielettömästi vihaa sellaisilla,jotka kätkevät tunteensa alituiseen.
Tahallista rienausta ja asiatonta ilkeilyä ja tyhjästä haukkumista en tietenkään puolusta.Minunkin mielestä todellinen rakkaus sallii itselleen ja toisille kaikki aidot tunteet. Mutta todellinen rakkaus ei tee itselleen ja toisille mitään pahaa. Jos ihminen on vihainen ei se automaattisesti tarkoita, että hän tekisi syntiä. Tunteet ovat tunteita, jotka Jumala on ihmisille antanut ja niillä on tarkoituksensa. En minäkään tunteitten tukahduttamista kenelekään suosittele. Päinvastoin. Jos on surullinen ja itkettää, silloin on aika itkeä, eikä piilottaa suruaan. Jos on vihainen kaikesta epäoikeudenmukaisuudesta mitä on vaikka itse kohdannut, niin terve ihminen käsittelee tuon asian ja yrittää siten saada muutettua asioita. Tietenkin ilman syntiä. Tässä tarvitaan Jumalalta tulevaa viisautta.
Kiusaamiseen tulee myöskin puuttua. Itsekin olin nuorena kiusattu koulussa eikä kukaan minua silloin auttanut. En minä vihaa tuntenut silloin kiusaajiani kohtaan vaan pelkoa. Pelossa minä sain elää niin kauan kunnen ilmottauduin karate kursseille. Itsepuolustus lajista minä nuorena poikana sain itselleni turvan kiusaajia vastaan. Yhden ainoan kerran minun tarvitsi näyttää heille, että nyt tämä kiusaaminen loppuu ja se loppui siihen. Sen jälkeen he halusivat olla kavereitani.
Todellinen rakkaus todellakin on aitoutta olla mitä todella on ja sanoa toiselle mitä tuntee. Todellinen rakkaus sallii jokaisen kasvaa jumalisessakin elämässä omaan tahtiinsa, eikä yritä hoputtaa toista sellaiseen mitä toinen ei vielä kykene olemaan. Rakkaudessa ei ole pelkoa, ja siksi ihmisen ei tarvitse pelätä olla sitä mitä tällä hetkellä on. Jos maalliset vanhemmat rakastavat lapsiaan he sallivat lapsensa välillä purkaa kiukkuaankin eivätkä ole heitä heti tuomitsemassa siitä. Jos Jumala kerran rakastaa meitä, niin tottakai hän sallii meidän olla surullisia, iloisia, vihaisia, peloissamme, tai mitä tahansa aitoja tunteita meissä onkin, ei hän tule ja yritä niitä meistä tukahduttaa pois. Tunteitten pitkä aikainen tukahduttaminen lopulta ei saa aikaan muuta kuin tuhoa elämässä. Puhumattakaan siitä että jotkut tunteet muka olisivat tuomittavia. Ja me joutuisimme elämään jatkuvassa pelossa, että nuo tunteet lopulta pääsevät meistä tulemaan esiin. Pienestä tunteesta tukahdutettuna lopulta voi kasvaa elämää murhaava voima.
Rakkaus on kykyä TUNTEA. Ja TUNTEMINEN on elämää.
Joten voin sanoa, että kasvakaamme yhä enemmän RAKKUDESSA, vain siten me voimme oppia TUNTEMAAN myös Kristuksen ja Jumalan, sillä Heissä on todellinen ELÄMÄ. - olet ilmeisen
Teidän vastustajanne perkele käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura,etsien,kenen hän saisi niellä.VASTUSTAKAA häntä lujina uskossa,tietäen,että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.>>>>1.Piet.5:8,9
Vai hauska?Ja mistä tuo >>ilmeisesti>>? :(vilpitön ja rehellinen.Ja siksi oletkin havainnut nuo"teeskentelemiset".Ja varmaan ymmärrät ettei se siitä muuksi muutu vaikka kuinka paikkaisi.Eli niinkuin Paavali sanoo:Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
Siksi onkin tärkeää, että Pyhä Henki asuu Hengessämme(sydämessämme) ja että olemme pukeneet päällemme myös Kristuksen tai kuten se sanatarkasti on: vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.
Siellä se sitten on tuo "vanha aatami" kätkettynä, se missä ei mitään hyvää ole.Pintaan se pyrkii koko ajan ja siitä ne taistelut syntyy.
Kaikkea hyvää sinulle ja Jeesus tietäsi johtakoon.
Tapaamme kirkkaudessa, sillä Herramme on aloittanut sinussa hyvän työn ja kaikki ketkä Isä on antanut Hänelle, heistä hän ei kadota yhtäkään. - Punnitsin
Punnitsin kirjoitti:
Minunkin mielestä todellinen rakkaus sallii itselleen ja toisille kaikki aidot tunteet. Mutta todellinen rakkaus ei tee itselleen ja toisille mitään pahaa. Jos ihminen on vihainen ei se automaattisesti tarkoita, että hän tekisi syntiä. Tunteet ovat tunteita, jotka Jumala on ihmisille antanut ja niillä on tarkoituksensa. En minäkään tunteitten tukahduttamista kenelekään suosittele. Päinvastoin. Jos on surullinen ja itkettää, silloin on aika itkeä, eikä piilottaa suruaan. Jos on vihainen kaikesta epäoikeudenmukaisuudesta mitä on vaikka itse kohdannut, niin terve ihminen käsittelee tuon asian ja yrittää siten saada muutettua asioita. Tietenkin ilman syntiä. Tässä tarvitaan Jumalalta tulevaa viisautta.
Kiusaamiseen tulee myöskin puuttua. Itsekin olin nuorena kiusattu koulussa eikä kukaan minua silloin auttanut. En minä vihaa tuntenut silloin kiusaajiani kohtaan vaan pelkoa. Pelossa minä sain elää niin kauan kunnen ilmottauduin karate kursseille. Itsepuolustus lajista minä nuorena poikana sain itselleni turvan kiusaajia vastaan. Yhden ainoan kerran minun tarvitsi näyttää heille, että nyt tämä kiusaaminen loppuu ja se loppui siihen. Sen jälkeen he halusivat olla kavereitani.
Todellinen rakkaus todellakin on aitoutta olla mitä todella on ja sanoa toiselle mitä tuntee. Todellinen rakkaus sallii jokaisen kasvaa jumalisessakin elämässä omaan tahtiinsa, eikä yritä hoputtaa toista sellaiseen mitä toinen ei vielä kykene olemaan. Rakkaudessa ei ole pelkoa, ja siksi ihmisen ei tarvitse pelätä olla sitä mitä tällä hetkellä on. Jos maalliset vanhemmat rakastavat lapsiaan he sallivat lapsensa välillä purkaa kiukkuaankin eivätkä ole heitä heti tuomitsemassa siitä. Jos Jumala kerran rakastaa meitä, niin tottakai hän sallii meidän olla surullisia, iloisia, vihaisia, peloissamme, tai mitä tahansa aitoja tunteita meissä onkin, ei hän tule ja yritä niitä meistä tukahduttaa pois. Tunteitten pitkä aikainen tukahduttaminen lopulta ei saa aikaan muuta kuin tuhoa elämässä. Puhumattakaan siitä että jotkut tunteet muka olisivat tuomittavia. Ja me joutuisimme elämään jatkuvassa pelossa, että nuo tunteet lopulta pääsevät meistä tulemaan esiin. Pienestä tunteesta tukahdutettuna lopulta voi kasvaa elämää murhaava voima.
Rakkaus on kykyä TUNTEA. Ja TUNTEMINEN on elämää.
Joten voin sanoa, että kasvakaamme yhä enemmän RAKKUDESSA, vain siten me voimme oppia TUNTEMAAN myös Kristuksen ja Jumalan, sillä Heissä on todellinen ELÄMÄ.Tämä aihe on sen verran laaja, että tästä voisi kirjoittaa vaikka monta kirjaa. Mutta yhden asian haluan vielä lisätä.
Kokemuksesta voin sanoa, että tukahdutettu suru voi saada aikaan lopulta ihmisessä katkeran vihan, mutta kun ihminen vapautuu lopulta tuosta kätketystä surustaan, niin vihakin on sen jälkeen poissa. Viha on vain keino vartioida ja puolustaa surua. Se on kuin leimuava miekka surun portilla, ettei surun lähde paljastuisi. Joillakin tosin vihan sijalla voi olla jokin sairaus, ehkä lopulta molemmat.
"Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa. " Jaakob
Eikö raamattu sanokin, että laki saa aikaan vihaa? Jos me lapsesta asti olemme kuulleet, että ÄLÄ itke, ÄLÄ ole surullinen, EI saa kiukutella, ÄLÄ ole sitä ÄLÄ ole tätä jne .. en yhtään ihmettele, että lopulta näistä pienistä ihmisistä tulee vihaisia tukahdutettuja ihmisiä, jotka kaipaavat vapautusta. - Pikakirjoittaja
olet ilmeisen kirjoitti:
vilpitön ja rehellinen.Ja siksi oletkin havainnut nuo"teeskentelemiset".Ja varmaan ymmärrät ettei se siitä muuksi muutu vaikka kuinka paikkaisi.Eli niinkuin Paavali sanoo:Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
Siksi onkin tärkeää, että Pyhä Henki asuu Hengessämme(sydämessämme) ja että olemme pukeneet päällemme myös Kristuksen tai kuten se sanatarkasti on: vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.
Siellä se sitten on tuo "vanha aatami" kätkettynä, se missä ei mitään hyvää ole.Pintaan se pyrkii koko ajan ja siitä ne taistelut syntyy.
Kaikkea hyvää sinulle ja Jeesus tietäsi johtakoon.
Tapaamme kirkkaudessa, sillä Herramme on aloittanut sinussa hyvän työn ja kaikki ketkä Isä on antanut Hänelle, heistä hän ei kadota yhtäkään.Kiitos kauniista viestistä,jossa Jeesus puhui kauttasi!En voinut muuta kuin itkeä,että täälläkin vielä on joitakin,joita Jeesuksen todellinen rakkaus johdattaa!Olet huomannut varmaankin saman,kuin minäkin,että ihmisen on oltava aito itsensä,jos mielii Jumalan omana vaeltaa.
Taistelu ei aina johdu kuitenkaan meissä asuvasta vanhasta aatamista tai eevasta,vaan siitä,että saamme vastata sanoilla maailmassa olevaan pahaan,ja se vaatii rehellistä sanomista.
Jeesus ei jätä vilpittömissä kesken työtään,kesken se jää,jos ihminen >>luulee olevansa valmis>>,eikä kilvoittele uskon tiellä.
Tuo on juuri niinkuin sanoit:>>Pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus>>!Siinä on hyvä tie.Silloin uskaltaa olla oma itsensä,ja sanoa,kun sanoja tarvitaan.
Harvoin,liian harvoin kuulee nuo sanat:>>Tapaamme kirkkaudessa!>>,siksi se olikin kaunista,ja koska se on päämäärämme,en voi kuin kiittää Taivaan Isää,että joku sanoo noin!Se on suoraa Pyhän Hengen puhetta täällä murheen laaksossa,jossa moni haluaa vain helvetin portteja toivotella sille,joka ei täysin samoin ajattele.Joku kirjoitti joskus eräässä kirjassa,että voittaisimme paljon enemmän sieluja,jos katsoisimme jokaista ihmistä kuin >>hän olisi kaikkein eniten taivaskelpoinen>>.
Hyväksyntä tuottaa enemmän satoa ja enemmän kilvoitteluhenkeä,kuin kauheat tuomionsanat,jotka loitontavat vain Jumalasta heitä,jotka eivät vielä tällä tiellä vaella.Sen kun muistaisi silloinkin,kun on aika nuhdesaarnoille!Jumala runsaasti siunatkoon sinua!
>>Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan,kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan,niin minä pidän huolen lampaistani,ja MINÄ PELASTAN NE JOKA PAIKASTA,MINNE NE OVAT HAJAANTUNEET PILVISENÄ JA PIMEÄNÄ PÄIVÄNÄ.>>>> Hes.34:12
Tämä Raamatunjae lohduttakoon sinuakin niinä hetkinä,kun maailman viha hyökkää vastaan,eikä ole kuin pimeyttä ja murhetta ympärillä.Jeesus on aina meitä lähellä,Hän ei hylkää ainoatakaan! - Punnitsin
>>Onko netti hyvä paikka etsiä esikuvia se onkin oma kysymyksensä?
mainitsinkin mitä minä olen oppinut nettiä seuraamalla.Kyllähän nämä keskustelu palstat monenlaista taitoa opettaa- hyvää ja kehnoakin. Ja kirjoitus taitokin voi siinä sivussa hiukan parantua, siten että oppii esittämään ajatuksensa hieman ymmärrettävämmin. Ja ehkäpä omatkin uskon käsitykset saattavat kirkastua itselle, kun niitä yrittää toisille selittää.
Kirjoitit: "Hänestä haluan todistaa "totuutta noudattaen rakkaudessa"
Tuota aika monet ovat tälläkin sivulla toistelleet aika usein. Miten sinä ymmärrät tuon: "Totuutta noudattaen rakkaudessa." Mitä se on sinulle niinkuin kansan kielellä sanottuna? Punnitsin kirjoitti:
Kyllähän nämä keskustelu palstat monenlaista taitoa opettaa- hyvää ja kehnoakin. Ja kirjoitus taitokin voi siinä sivussa hiukan parantua, siten että oppii esittämään ajatuksensa hieman ymmärrettävämmin. Ja ehkäpä omatkin uskon käsitykset saattavat kirkastua itselle, kun niitä yrittää toisille selittää.
Tuota aika monet ovat tälläkin sivulla toistelleet aika usein. Miten sinä ymmärrät tuon: "Totuutta noudattaen rakkaudessa." Mitä se on sinulle niinkuin kansan kielellä sanottuna?Efesolaiskirje 4:
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
15 Lasset uns aber rechtschaffen sein in der Liebe und wachsen in allen Stücken an dem, der das Haupt ist, Christus,
15 But speaking the truth in love, may grow up into him in all things, which is the head, even Christ:"
'puhuen totuutta rakkaudessa'.
Edelleen kreikankielessä (alkukieli!): 'ollen totuudellisia rakkaudessa'.
Niin, mielestäni suomenkielinen käännös (otsikossa) on hyvin kuvaava:
noudattakaamme totuutta pysyen kuitenkin koko ajan rakkaudessa.
Hengellistäen asiaa vielä 'syvemmälle' on sanottava, että Pyhä Henki
johtaa meitä otsikon mukaisella tiellä, JOS vaellamme Hengessä.Punnitsin kirjoitti:
Kyllähän nämä keskustelu palstat monenlaista taitoa opettaa- hyvää ja kehnoakin. Ja kirjoitus taitokin voi siinä sivussa hiukan parantua, siten että oppii esittämään ajatuksensa hieman ymmärrettävämmin. Ja ehkäpä omatkin uskon käsitykset saattavat kirkastua itselle, kun niitä yrittää toisille selittää.
Tuota aika monet ovat tälläkin sivulla toistelleet aika usein. Miten sinä ymmärrät tuon: "Totuutta noudattaen rakkaudessa." Mitä se on sinulle niinkuin kansan kielellä sanottuna?Tätä ei sovi (=ei saisi) unohtaa missään tilanteessa:
"Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.
Sentähden on rakkaus lain täyttämys."
Roomalaiskirje 13:10- Punnitsin
Efesolaiskirje 4:
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
15 Lasset uns aber rechtschaffen sein in der Liebe und wachsen in allen Stücken an dem, der das Haupt ist, Christus,
15 But speaking the truth in love, may grow up into him in all things, which is the head, even Christ:"
'puhuen totuutta rakkaudessa'.
Edelleen kreikankielessä (alkukieli!): 'ollen totuudellisia rakkaudessa'.
Niin, mielestäni suomenkielinen käännös (otsikossa) on hyvin kuvaava:
noudattakaamme totuutta pysyen kuitenkin koko ajan rakkaudessa.
Hengellistäen asiaa vielä 'syvemmälle' on sanottava, että Pyhä Henki
johtaa meitä otsikon mukaisella tiellä, JOS vaellamme Hengessä."Niin, mielestäni suomenkielinen käännös (otsikossa) on hyvin kuvaava:
noudattakaamme totuutta pysyen kuitenkin koko ajan rakkaudessa."
Eli voisimmeko sanoa vaikka tähän tapaan: "Noudattakaamme totuutta pysymällä/vaeltamalla/kasvamalla rakkaudessa" ?
Kääntäenhän asian voisi ilmaista näin:
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus" - Punnitsin
Tätä ei sovi (=ei saisi) unohtaa missään tilanteessa:
Roomalaiskirje 13:10"rakkaus on lain täyttämys"
Rakkaus on myös selvä merkki/todistus siitä, että ihminen vaeltaa totuudessa. Vain rakkaudessa ihminen on totuudessa, ja totuudessa oleminen on olemista Jumalassa.
3. Johanneksen kirje:
"Minua ilahutti suuresti, kun veljet tulivat ja antoivat todistuksen sinun totuudestasi, niinkuin sinä totuudessa vaellatkin.
4. Minulla ei ole suurempaa iloa kuin se, että kuulen lasteni vaeltavan totuudessa.
5. Rakkaani, sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi.
6. He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on. "
"11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt. " - Pikakirjoittaja
Punnitsin kirjoitti:
"Niin, mielestäni suomenkielinen käännös (otsikossa) on hyvin kuvaava:
Eli voisimmeko sanoa vaikka tähän tapaan: "Noudattakaamme totuutta pysymällä/vaeltamalla/kasvamalla rakkaudessa" ?
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus"mutta:>>>>Kääntäenhän asian voisi ilmaista näin:
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus">>>>
Olipa kauniista ajatuksesta kummunnut Raamatunväännös!En olisi ylettynyt moiseen,vaikka olenkin suorapuheinen.Ei tulisi mieleen käännellä Pyhää Jumalan tekstiä noin!
Oliko tuo niinkuin rakkaudellisesti sanottu?Ja vielä >>he>>!Ketkä >>he>>?Et tietenkään sinä joka puhut rakkaudesta(kö)?.
Eri asia,TEETKÖ hyvää,siitä en keskustele,koska en tiedä enkä tunne sinua.EI NE SANAT,VAN TEOT!
Silti,esim.täällä palstallakin,toisia väitetään >>pahan omiksi>>,jotka ovat suorasukaisia,eivätkä sano aina korulauseita.
Se ei tosiaankaan tarkoita,että he olisivat pahantekijöitä,sekä valheen noudattajia.Ei olekaan suoraan verrannollinen se,sanooko joku >>selvällä suomenkielellä>> johonkin jotain,vai pystyykö hillitsemään sanaista arkkuaan,että ei tulisi julki,mitä hän todella ajattelee.
Rakkaus kun ei tee MITÄÄN PAHAA LÄHIMMÄISELLEEN,SE EI MYÖSKÄÄN TEESKENTELE.
Teeskentely on mitä hirveintä pahan tekoa,ja kantaa katkerat seuraukset.Siis jos hillitsee kielensä riitatilanteissa,se pitää kummuta rakkaudesta,eikä lihasta,eli ihmisten miellyttämisestä.Sitä ei kuitenkaan meistä kovin moni pysty tekemään,sillä siihen pystyy VAIN JEESUS.Sen takia Hän kuolikin edestämme.Kyllähän täällä kasvaa voi sietämäänkin,mutta ei kaikkea tarvitse sietää,eikä se ole syntiä,päinvastoin,Jumala siunaa rehellisiä. - Pikakirjoittaja
Tätä ei sovi (=ei saisi) unohtaa missään tilanteessa:
Roomalaiskirje 13:10Jos menen,ja kumautan nyrkillä jotakin nenuun,olen tehnyt väärin.Mutta jos sanon rehellisen mielipiteeni suuttuessani,olen tehnyt oikein Jumalan silmissä!Siinä se!:)
Ja niin Jeesus kerran sanookin:Hyvä on sinä hyvä ja uskollinen palvelija,vähässäkin olit uskollinen,mene Herrasi iloon! - Punnitsin
mutta:>>>>Kääntäenhän asian voisi ilmaista näin:
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus">>>>
Olipa kauniista ajatuksesta kummunnut Raamatunväännös!En olisi ylettynyt moiseen,vaikka olenkin suorapuheinen.Ei tulisi mieleen käännellä Pyhää Jumalan tekstiä noin!
Oliko tuo niinkuin rakkaudellisesti sanottu?Ja vielä >>he>>!Ketkä >>he>>?Et tietenkään sinä joka puhut rakkaudesta(kö)?.
Eri asia,TEETKÖ hyvää,siitä en keskustele,koska en tiedä enkä tunne sinua.EI NE SANAT,VAN TEOT!
Silti,esim.täällä palstallakin,toisia väitetään >>pahan omiksi>>,jotka ovat suorasukaisia,eivätkä sano aina korulauseita.
Se ei tosiaankaan tarkoita,että he olisivat pahantekijöitä,sekä valheen noudattajia.Ei olekaan suoraan verrannollinen se,sanooko joku >>selvällä suomenkielellä>> johonkin jotain,vai pystyykö hillitsemään sanaista arkkuaan,että ei tulisi julki,mitä hän todella ajattelee.
Rakkaus kun ei tee MITÄÄN PAHAA LÄHIMMÄISELLEEN,SE EI MYÖSKÄÄN TEESKENTELE.
Teeskentely on mitä hirveintä pahan tekoa,ja kantaa katkerat seuraukset.Siis jos hillitsee kielensä riitatilanteissa,se pitää kummuta rakkaudesta,eikä lihasta,eli ihmisten miellyttämisestä.Sitä ei kuitenkaan meistä kovin moni pysty tekemään,sillä siihen pystyy VAIN JEESUS.Sen takia Hän kuolikin edestämme.Kyllähän täällä kasvaa voi sietämäänkin,mutta ei kaikkea tarvitse sietää,eikä se ole syntiä,päinvastoin,Jumala siunaa rehellisiä."Eli voisimmeko sanoa vaikka tähän tapaan: "Noudattakaamme totuutta pysymällä/vaeltamalla/kasvamalla rakkaudessa" ?
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus""
Tuo mitä kirjoitin oli laitettu herättämään ajatuksia, tutkimaan ja miettimään asiaa tarkoituksena saada aikaan keskustelua.
Minähän kirjoitin: "voisimmeko sanoa vaikka tähän tapaan" kysymys merkin kera. Sinun mielestäsi ilmeisesti tuollainen sanominen ei sitten ole oikein. Eikä myöskään voi sanoa, "he valhetta noudattaen", koska se voi loukata jotakuta "heitä" ja se on raamatun tekstien vääntelyä.
En minä tuolla kirjoituksellani tarkoittanut ketään erityisiä ihmisiä vaan, että jokainen voi ihan itse tutkia omaa vaellustaan. Joskus tuollainen asian vastakohdan esittäminen voi tehostaa asian ymmärtämistä.
"Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. "
Uskotko sinä, että Jumala on rakkaus? Uskotko sinä, että Hänen lapsensa ovat myös kykeneviä vaeltamaan rakkaudessa? - Pikakirjoittaja
Punnitsin kirjoitti:
"Eli voisimmeko sanoa vaikka tähän tapaan: "Noudattakaamme totuutta pysymällä/vaeltamalla/kasvamalla rakkaudessa" ?
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus""
Tuo mitä kirjoitin oli laitettu herättämään ajatuksia, tutkimaan ja miettimään asiaa tarkoituksena saada aikaan keskustelua.
Minähän kirjoitin: "voisimmeko sanoa vaikka tähän tapaan" kysymys merkin kera. Sinun mielestäsi ilmeisesti tuollainen sanominen ei sitten ole oikein. Eikä myöskään voi sanoa, "he valhetta noudattaen", koska se voi loukata jotakuta "heitä" ja se on raamatun tekstien vääntelyä.
En minä tuolla kirjoituksellani tarkoittanut ketään erityisiä ihmisiä vaan, että jokainen voi ihan itse tutkia omaa vaellustaan. Joskus tuollainen asian vastakohdan esittäminen voi tehostaa asian ymmärtämistä.
"Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. "
Uskotko sinä, että Jumala on rakkaus? Uskotko sinä, että Hänen lapsensa ovat myös kykeneviä vaeltamaan rakkaudessa?Enkä siis teeskentele!Enkä aio IKINÄ alkaa sietämään kaikkia ihmisiä,se on varma!
Joitakin ihmisiä on varmasti syytä karttaa,eikä saa ketään pakottaa siihen,että pitäisi sietää jokaista.Meillä on valinnanvapaus.Lisäksi tulevat vielä henkilökohtaiset luontenpiirteet.
Esim.toiset ovat sosiaalisempia kuin toiset,mutta ei se tarkoita,että he rakastaisivat enemmän ja paremmin!
Sitäpaitsi,vielä yksi tärkeä >>pointti>>:
Ajattele esim.jotakin >>linnakundia>> joka on ollut päähänpotkittu koko ikänsä,ja saanut pelkkää >>pamppua>> sekä poliisilta että ihmisiltä henkisesti.Hän tulisi uskoon,ja yrittäisi elää hyvin.
Hän ei enää tekisi >>pankkiryöstöjä,sekä murhia>>eikä muita rötöksiä,ja sitten hänet >>pakotettaisiin rakastamaan>> kaikkia,vaikka hän olsi tehnyt vaikka kuinka paljon elämänmuutosta,muuttamalla koko elämänsä.Se on kohtuutonta!
Sama,jos joku ihminen jossain ei olisi koskaan saanut muuta kuin >>nyrkistä pläsiin>>,hän on elänyt vainottuna ja pieksettynä jossain maailmankolkassa,jossa ihmisarvon rippetkin on viety.Pystyykö tuo ihminen uskoon tultuaankaan kaikkia sietämään?Pitää suhteuttaa,mihin vertaa tätäkin asiaa.
Sellaisella,joka on aina >>elänyt pumpulissa>>,kultalusikka suussa,on helppo myös olla mielin kielin.Karu totuus,sillä kaikilla ei ole edes >>lähtökuopat>> samat,enkä puhu nyt itsestäni,vaan yleisellä tasolla.
Myös OLOSUHTEET OVAT ERIT ERI IHMISILLÄ,SEKÄ JOITAKIN KOHDELLAAN ERIARVOISESTI,VAIKKA HE OLISIVAT MITEN.TÄMÄKIN ON TOTUUS.Myös persoonallisuus kostautuu monille,ellei sulaudu >>kiltisti>> massaan.Ei saa olla >>erilaisia mielipiteitä>>.Huomaa varsinkin uskonnollisella >>rintamalla>>.
Ei rakkaudesta saa tehdä kohtuutonta kuormaa.Se on tärkeintä,että ihminen luopuu syntielämästä,eikä se,miten paljon hän muita jaksaa katsella. - Punnitsin
Enkä siis teeskentele!Enkä aio IKINÄ alkaa sietämään kaikkia ihmisiä,se on varma!
Joitakin ihmisiä on varmasti syytä karttaa,eikä saa ketään pakottaa siihen,että pitäisi sietää jokaista.Meillä on valinnanvapaus.Lisäksi tulevat vielä henkilökohtaiset luontenpiirteet.
Esim.toiset ovat sosiaalisempia kuin toiset,mutta ei se tarkoita,että he rakastaisivat enemmän ja paremmin!
Sitäpaitsi,vielä yksi tärkeä >>pointti>>:
Ajattele esim.jotakin >>linnakundia>> joka on ollut päähänpotkittu koko ikänsä,ja saanut pelkkää >>pamppua>> sekä poliisilta että ihmisiltä henkisesti.Hän tulisi uskoon,ja yrittäisi elää hyvin.
Hän ei enää tekisi >>pankkiryöstöjä,sekä murhia>>eikä muita rötöksiä,ja sitten hänet >>pakotettaisiin rakastamaan>> kaikkia,vaikka hän olsi tehnyt vaikka kuinka paljon elämänmuutosta,muuttamalla koko elämänsä.Se on kohtuutonta!
Sama,jos joku ihminen jossain ei olisi koskaan saanut muuta kuin >>nyrkistä pläsiin>>,hän on elänyt vainottuna ja pieksettynä jossain maailmankolkassa,jossa ihmisarvon rippetkin on viety.Pystyykö tuo ihminen uskoon tultuaankaan kaikkia sietämään?Pitää suhteuttaa,mihin vertaa tätäkin asiaa.
Sellaisella,joka on aina >>elänyt pumpulissa>>,kultalusikka suussa,on helppo myös olla mielin kielin.Karu totuus,sillä kaikilla ei ole edes >>lähtökuopat>> samat,enkä puhu nyt itsestäni,vaan yleisellä tasolla.
Myös OLOSUHTEET OVAT ERIT ERI IHMISILLÄ,SEKÄ JOITAKIN KOHDELLAAN ERIARVOISESTI,VAIKKA HE OLISIVAT MITEN.TÄMÄKIN ON TOTUUS.Myös persoonallisuus kostautuu monille,ellei sulaudu >>kiltisti>> massaan.Ei saa olla >>erilaisia mielipiteitä>>.Huomaa varsinkin uskonnollisella >>rintamalla>>.
Ei rakkaudesta saa tehdä kohtuutonta kuormaa.Se on tärkeintä,että ihminen luopuu syntielämästä,eikä se,miten paljon hän muita jaksaa katsella."Ei rakkaudesta saa tehdä kohtuutonta kuormaa.Se on tärkeintä,että ihminen luopuu syntielämästä,eikä se,miten paljon hän muita jaksaa katsella. "
Tässä sanoit tärkeän asian. Ei meistä kukaan kykene oppimaan rakkautta omin päin. Koko syntielämähän on rakkauden puutteessa elämistä ja kyvyttömyydessä elää rakastaen. Ei kukaan ihminen sitä voi toiselle opettaa. Ainoastaan Jumala voi omalla rakkaudellaan sen meille opettaa, kun me ollaan murruttu hänen edessään rakkauden puutteessa. Jumalan Rakkaushan on koko ihmiskunnan suurin kaupaus ja perustarve, jonka me olemme menettäneet jo syntiin lankeemuksessa.
Vain tunnustamalla itsessämme olevan rakkaudettomuuden meillä on toivoa oppia tuntemaan Jumalan todellinen ja vilpitön rakkaus. Punnitsin kirjoitti:
"Niin, mielestäni suomenkielinen käännös (otsikossa) on hyvin kuvaava:
"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus"eli kääntämällä OIKEA ASIA 'nurinpäin' tosiaan voi joskus selkiyttää sanomaa!
Ymmärsin, ettet kohdistanut tätä käännöstäsi kehenkään henkilökohtaisesti:
>>"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin
tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus"
Tuo käännös kuvaa valitettavan hyvin nyky-yhteiskunnan menoa ja kehitystä.Pikakirjoittaja kirjoitti:
Jos menen,ja kumautan nyrkillä jotakin nenuun,olen tehnyt väärin.Mutta jos sanon rehellisen mielipiteeni suuttuessani,olen tehnyt oikein Jumalan silmissä!Siinä se!:)
Ja niin Jeesus kerran sanookin:Hyvä on sinä hyvä ja uskollinen palvelija,vähässäkin olit uskollinen,mene Herrasi iloon!ns. inhorehellisyys ('100%:sta totuutta pläsiin') EI ole oikein Jumalan silmissä!
Eikös siellä 1.Kor. 13:ssa ole sanottu rakkaudesta, että "kaikki se peittää,
kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii".
En ole välttämättä paras tästä aiheesta muistuttaja, mutta täysin selvää on,
että totuuden torvia ei saa soittaa missä ja milloin ja miten tahansa.
Ollaanko samaa mieltä?- Pikakirjoittaja
ns. inhorehellisyys ('100%:sta totuutta pläsiin') EI ole oikein Jumalan silmissä!
Eikös siellä 1.Kor. 13:ssa ole sanottu rakkaudesta, että "kaikki se peittää,
kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii".
En ole välttämättä paras tästä aiheesta muistuttaja, mutta täysin selvää on,
että totuuden torvia ei saa soittaa missä ja milloin ja miten tahansa.
Ollaanko samaa mieltä?sillä ei ole aikaa enää turhiin kaunopuheisiin.
>>Sillä paljon on niskoittelevia,turhanpuhujia ja eksyttäjiä,varsinkin ympärileikattujen joukossa;SEMMOISILTA ON SUU TUKITTAVA,sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia OPETTAMALLA SOPIMATTOMIA HÄPEÄLLISEN VOITON(oli se sitten oma kunnia tai muu)VUOKSI.>>>> Tiit.1:10,11
>>Tämä todistus on tosi;SENTÄHDEN NUHTELE HEITÄ ANKARASTI,ETTÄ TULISIVAT USKOSSA TERVEIKSI..>>>> Tiit.1:13
Tämän nyt ainakin löysin >>puolustuksekseni>>.Tietysti on selvää,että jos sanoo väärässä paikassa,saa vain >>tyhmän>> maineen,eikä siitä ole kuin haittaa itselle.Tosin,minusta on hauskaa joskus katsoa,kuinka joku reagoi,kun sanoa töksäyttää jotain vaikka olisikin tilanne,joka vaatii >>käytöstapoja>>.Se on vastaus tietenkin aloitettuun tai jatkettuun ilkeyteen.En siis >>turhista>> napise.
Olen kypsynyt >>diivailuun>>,jota joka paikassa on.Toki,säästäisin itseäni,ellen välittäisi mistään mitään.Siihen moni on alkanut,kun ei sanomisista ole apua. - Punnitsin
eli kääntämällä OIKEA ASIA 'nurinpäin' tosiaan voi joskus selkiyttää sanomaa!
Ymmärsin, ettet kohdistanut tätä käännöstäsi kehenkään henkilökohtaisesti:
>>"He valhetta noudattaen rakkaudettomuudessa, kaikin
tavoin kasvavat pois hänestä, joka on pää, Kristus"
Tuo käännös kuvaa valitettavan hyvin nyky-yhteiskunnan menoa ja kehitystä."Tuo käännös kuvaa valitettavan hyvin nyky-yhteiskunnan menoa ja kehitystä."
Näin valitettavasti näyttäisi suunta menevän. Kristillisiä hyviksi havaittuja arvoja vaihdetaan kovaa vauhtia pois globaalien markkina arvojen tullessa niiden tilalle.
Aikamoista uhkapeliä meidänkin maassa tänäpäivänä pelataan. Siinä pelissä ei rehelliset pärjää.
- Punnitsin
Kirjoitit: "enempi on kysyttävä,
onko tuon onnettoman orjan/orjakauppiaan hyväksi enää mitään tehtävissä!"
Yleensähän käy niin, että kauppias jää yksin tuotteensa kanssa, kun ihmiset menevät naapurin tiskille jonottamaan petyttyään edellisen tuotteisiin. Jossain kauppahallissa käynti toimikoon hyvänä esimerkkinä.
Turhaa jäädä kauppiaan kanssa riitelemään, jos hän ei myönnä tuotteessaan olevan mitään vikaa, eikä halua palauttaa pettyneille rahoja.Kauppiaalle on käynyt/käymässä juuri kuten sanoitkin osuvasti.
Haluan kuitenkin olla ikäänkuin 'jälkipään varmentajana', ettei ko. pilaant..
tuotteeseen sittenkin joku sortuisi. Riitelystä en ole lainkaan kiinnostunut.- Punnitsin
Kauppiaalle on käynyt/käymässä juuri kuten sanoitkin osuvasti.
Haluan kuitenkin olla ikäänkuin 'jälkipään varmentajana', ettei ko. pilaant..
tuotteeseen sittenkin joku sortuisi. Riitelystä en ole lainkaan kiinnostunut.Eli jonkinlainen "terveystarkastajan" tai laadun valvojan virka sinulla taitaisi olla=)
Punnitsin kirjoitti:
Eli jonkinlainen "terveystarkastajan" tai laadun valvojan virka sinulla taitaisi olla=)
Aika hyvän rinnastuksen teit.
Terveystarkastaja kuulostaa ehkä turhan byrokraattiselta, mutta myönnän
auliisti, että haluan valvoa ei vain omaa opetustani, vaan myös sitä
millaista uskoa ja oppia palstalle Totuuden ja Jeesuksen nimissä tuodaan.
"nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella".
Kaikki hengellinen 'hygienia ja terveystarkastus' on perustettava yksin Jumalan
Sanaan ja Pyhän Hengen johdatukseen. Mikään muu perustus ei tule kestämään.
ja Jumalan paaduttama ei pääse irti sen porton ikeestä, jonka helmaan
Saatana on hänet johdattanut, vaikka Jumalan kutsut ovat selvät:
Ensimmäinen kutsu vuonna 56 korinttilaisille 6.Kor.14-7:1
"Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on
keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla
ja pimeydellä? Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä?
Mikä voi liittää uskova sellaiseen, joka ei usko?
Miten jumalien kuvat soveltuvat jumalan temppeliin? Mehän
olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut:
- Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan.
Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani
Siksi Herra sanoo
- Lähtekää pois heidän joukostaan ja erotkaa heistä älkääkä
koskeko mihinkään saastaiseen niin otan teidät vastaan ja olen
olevat teidän Isänne ja te olette minun poikiani ja tyttäriäni.
Näin sanoo Herra, Kaikkivaltias.
Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset,
meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta
ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle."
Toinen kutsu vuonna 61-62 heprealaisille Hepr 23:12-14
"Tehän tiedätte, että kun ylipappi syntien sovittamiseksi vie kaikkein
pyhimpään eläinten verta, näiden eläinten ruhot poltetaan leirin ulkopuolella.
Siksi myös Jeesus kärsi ja kuoli kaupunginportin ulkopuolella pyhittääkseen
kansan omalla verellään
Lähtekäämme siis hänen luokseen leirin ulkopuolelle, hänen häväistystään
kantaen. Eihän meillä ole täällä pysyvää kaupunkia, vaan me odotamme
ikävöiden sitä kaupunkia, joka tulee.."
Kolmas kutsu vuonna 96 koko ihmiskunnalle Ilm.18:3-5
"Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki
kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet
hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää
hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen
synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen
syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
pahoja tekojaan."- MASSAA.
Massaa pukkaa taas, vaikka vähän paranteletkin, se silti on paholaisen massaa.
- Huomioitsija
Väärämielisyytesi näkyy vääristelyissäsi, valheissasi, herjoissasi, halveksunnassasi yms. Se on todellista väärämielisyyttä. Luovu siitä.
- Pikakirjoittaja
Eräs ystäväni sanoo mielestäni hyvin:
>>Se mitä tapahtui Jeesuksen Kristuksen riippuessa ristillä minun syntieni tähden, kertoo minulle kaikkein kirkkaimmalla tavalla Jumalan rakkaudesta minua kohtaan.Sentähden Jeesuksessa annetun uhrin valtavuutta hämmästelevänä haluan kaikin tavoin pyrkiä etsimään Jumalan tahtoa eri asioissa ja sitä toteuttamaan ,suuri riemu ja valtava kiitollisuus sydämessä.Saan olla vapaa omasta yrittämisestä,sillä tiedän ,että JOUDUN olemaan täysin Jeesuksen Kristuksen varassa ja HALLELUJA SAAN OLLA.Se juuri on Jumalan tahto nimenomaan,lupa.On riemullista vapautta saada olla täydessä levossa ja vapaudessa.Jumalan armo on huikaiseva.Jokainen on jo armahdettu,mutta vain hän,joka ottaa uskossa vastaan tarjolla olevan armon ,pääsee armahdettuna olemisesta iloitsemaan ja vapautettuna ylistää elämänsä loppuun asti Herraa.>>>>>
Näin siis ystäväni kertoili.Mielestäni tämä kiteyttää mainiosti sitä,kuinka rakkaus Jeesukseen tekee ihmisen vapaksi tekemään hyvää,ja kuulemaan Jumalan tahtoa elämässään.Sitä on myös olla kuuliainen hänen käskyilleen.Ne eivät ole velvollisuus,vaan >>ihanuus>>.Johanneksen evankeliumi:
3:30 "Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
3:33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se
sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen."
Galatalaiskirje:
2:20 "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä
nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, Hänen,
joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
Filippiläiskirje:
3:8 "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin,
Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä
Hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana
- että voittaisin omakseni Kristuksen
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan,
ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen,
joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka
tulee Jumalasta uskon perusteella;"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069