Miehelläni on huomattavan erikokoiset kivekset ja olen miettinyt onko se ihan normaalia. Luin jokin aika sitten että kiveksen suurentuminen on tärkeä merkki kivessyövässä, ja kysyin mieheltäni onko hän tunnustellut kiveksiään säännöllisesti ja mainitsin tuosta erikokoisuudesta.
Tuosta mieheni ärsyyntyi ja sanoi ettei ole mitenkään säännöllisesti tutkinut kiveksiään, että "kyllä kai niitä palleja tulee tarpeeksi rapsutettua suihkussa" eikä ilmeisesti ollut ollenkaan tietoinen tuosta kivesten erikokoisuudesta. Josta varmaan johtui tuo ärsyyntyminenkin, taitavat nuo pallit olla miehille yleensä niin heikko kohta ettei sinne sovi osoitella. Mieheni sanoi ettei hän pidä siitä että tutkin hänen kiveksiään.
Suhteemme aikana (n. 2 vuotta) kivekset ovat ainakin silmämääräisesti arvioituna pysyneet samanlaisina, mutta ovat olleet koko ajan huomattavasti erikokoiset. Toinen roikkuu 3-4 cm alempana ja on pyöreämpi.
Niin haluaisin kysyä joltain tietäviltä, onko mahdollista että kivekset voivat olla alunperinkin olleet näin paljon erikokoiset? Vai onko tämä joku hirveä syövän merkki?
Huomattavan erikokoiset kivekset?
9
8658
Vastaukset
- Mies1985
Tietääkseni kipuilu ja muhkurat ovat luotettavia merkkejä että jotain on vialla.
Siis tilanne on ollut sama vuosia eikä mitään pahaa ole tapahtunut. Voisiko olla niin että itse vain (ehkä tiedostamattakin) pidät näkyä epäesteettisenä ja lohduttaudut ajattelemalla että kyse olisi jostain korjattavasta viasta?
On perussääntö että jompikumpi kives roikkuu alempana kuin toinen,muutaman sentin verran. Se ehkäisee niiden jäämistä puristuksiin tai iskeytymästä toisiinsa. Mutta asennosta ja kivespussin tilasta riippuen on mahdollista saada myös täysin symmetrinen vaikutelma.
-
Varmaan tuossa on yksilöllistä vaihtelua. Myös suurella osalla naisista sanotaan olevan epäsymmetriset häpyhuulet,ja joillakin sitten voi olla hyvinkin näkyvä ero.
"taitavat nuo pallit olla miehille yleensä niin heikko kohta ettei sinne sovi osoitella."
Eiköhän aika moni nainenkin suivaantuisi jos naisen täysin terveitä elimiä rassattaisiin viallisina. Vähän varovaisuutta kehiin. - mökkö
ovat olleet aina melko huomattavan erikokoiset kivekset, siis ei tämä kyllä ihan normaaliakaan ole, mutta ei tässä syövästä ole kyse ja lapsiakin on, joten olen vain joskus hieman kiusaantunut ulkonäöllisestä puolesta vaikkei se naisia ole tuntunut haittaavan!
- mies_47
Naisillakin on usein eri kokoiset rinnat ja auta armias jos niitä viisailee:) Poikalapsilla kivekset laskeutuvat kivespussiin vasta syntymän jälkeen, eivätkä ne läheskään aina laskeudu samana päivänä ja se on suurin kokoeron aiheuttaja. Aika harvoilla miehillä ne ovat täsmälleen saman kokoiset. Joillakin se kokoero vaan on sitten huomattavan iso....mutta ihan normaali juttu!
- Phantasy Star
Normaalisti kivekset laskeutuvat hyvissä ajoin ennen syntymää.
- pdukrissd
Phantasy Star kirjoitti:
Normaalisti kivekset laskeutuvat hyvissä ajoin ennen syntymää.
Pojan kivekset kehittyvät sikiöaikana vatsan sisällä munuaisten lähellä. Raskauden lopulla kivekset normaalisti laskeutuvat kivespussiin, laskeutumista voi tapahtua vielä syntymän jälkeenkin. Laskeutuminen voi estyä, jolloin kives jää piiloon vatsaontelon sisälle tai useimmiten nivustaipeeseen.
Yleisin syy kiveksen poikkeavaan laskeutumiseen lienee kiveksen puutteellinen androgeenituotanto sikiökaudella. Laskeutumista voivat häiritä myös rakenteelliset syyt. Joskus kivekset puuttuvat kokonaan (anorkia, kivesten synnynnäinen puuttuminen).
Kivesten koko vaihtelee paljon yksilöittäin. Aikuisen kivekset ovat tavallisesti n. 3,5-5,5 cm pitkät, 2-3 cm leveät ja painavat parisenkymmentä grammaa, ennen murrosikää kiveksen enimmäispituus on 2 cm. Kivekset kasvavat täyteen mittaansa murrosiässä, jolloin ne kehittyvät nopeasti.
On tavallista, että toinen kives roikkuu alempana. Kivekset voivat olla myös hieman erikokoiset.
- ferti
mulla on toinen kives huomattavasti eri kokoinen ku toinen onko normaalia oon kyl 17w??
- kyl maar
Itsellä on myös varsin huomattavasti eroa koossa. Toinen suurin piirtein kaksi tai kolmekin kertaa suurempi... Välillä häiritsee ja kävellessä löysissä housuissa välillä jopa oikein ärsyttää! Mutta loppujen lopuksi en sitä niin vakavana pidä, eiköhän naiset enemmän välitä siitä itse vehkeestä. Yrität vain välttää potkasuja siihen isompaan niin hyvin menee :D Ikää itsellä 18v muuten
- hopoti hop
kyl maar kirjoitti:
Itsellä on myös varsin huomattavasti eroa koossa. Toinen suurin piirtein kaksi tai kolmekin kertaa suurempi... Välillä häiritsee ja kävellessä löysissä housuissa välillä jopa oikein ärsyttää! Mutta loppujen lopuksi en sitä niin vakavana pidä, eiköhän naiset enemmän välitä siitä itse vehkeestä. Yrität vain välttää potkasuja siihen isompaan niin hyvin menee :D Ikää itsellä 18v muuten
Käy hyvä mies tutkituttamassa kivekses jos et vielä ole käynyt. Ei siinä välttämättä mitään vakavaa ole, mutta jos se tosiaan on ISO, niin jo senkin vuoksi, että se häiritsee.
Jompikumpi kiveksistäsi ei ole normaali. Veikkaan sitä isompaa. Noin suuri ero ei voi olla normaali.
Kaverilla on vesikives ja kassit on kuin jalkapallo. Urologikin oli ihmetellyt, miten noin isoksi olikaan päässyt. Mutta nyt odottaa toimenpidettä sen suhteen.
Varsinkin nuorten olisi syytä ottaa vakavasti muutokset tai muut epänormaalit tilat. - poika 95
Niin on mullakin ja oon koittanu ettiä vastausta kaikkialta netistä mutta kaipa se on ihan normaalia :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485346
- 483718
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963346- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854