En tahdo mitään muuta vastausta, kuin MIKSI on helvetti?
Miksi, mitä varten?
MIKSI?
15
470
Vastaukset
- Aritta
Helvettiä ei ole olemassa sellaisena käsityksenä johon uskovaiset uskovat.
- arjuuna
ei ole sen kummempaa helvettiä kuin tämä kuoleman jälkeinen maanpäällinen elämä
kuoleman jälkeinen helvetti on vain uskonnon
luoma peloke jolla pelotellaan ihmistä saataisiin heidät uskoon ja nöyriksi
kansalaisksi ja tykin ruuaksi sotiin - zigi
arjuuna kirjoitti:
ei ole sen kummempaa helvettiä kuin tämä kuoleman jälkeinen maanpäällinen elämä
kuoleman jälkeinen helvetti on vain uskonnon
luoma peloke jolla pelotellaan ihmistä saataisiin heidät uskoon ja nöyriksi
kansalaisksi ja tykin ruuaksi sotiinNo voimallisimmat uskovat joita minä tiedän ja joista olen lukenut eivät todellakaan olleet mitään nössöjä vaan taistelijoita.
Oliko Jeesus Jumalan poika joku nössö. Miltä itsestäsi tuntuisi antautua kidutettavaksi toisen puolesta ja kuolemaan, jos voisit sillä pelastaa toisen hengen?
Tulisiko pupu pöksyyn vaikkei olisikaan nössö :)
- Saara
valmisti helvelin saatanalle, joka on langennut enkeli ja häntä seuranneille muille langenneille enkeleille eli demonihengille.
Jumala ei koskaan halunnut eikä halua että yksikään ihminen joutuisi helvettiin. Siksi hän sovitti maailman synnit ristillä pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, koska Jumalan oikeudenmukaisuus vaatii rangaistusta kaikesta vääryydestä.
Nyt siis jokainen joka uskoo Jeesuksen sovitustyön omalle kohdalleen, pelastuu, eikä hänen tarvitse helvettiä pelätä.
Mutta jos tämä ilmainen armo ei kelpaa, syyllistyy samaan ylpeyden syntiin kuin saatana, joka ei alistunut Jumalan tahtoon ja sellainen ihminen joutuu itse maksamaan kaikista synneistään.- alulle laittaja
Nykyaikana on vähän vaikeaa uskoa yhtään mihinkään. Tiede on viisaampi kuin raamattu. raamatussa on paljon asioita ja väittämiä, jotka kumoaa toisensa tai on ristiriidassa tieteen/todellisuuden kanssa.
Muut uskonnot tuntuvat yhtä aidoilta!
En voi uskoa, koska olen niin paljon ottanut selvää. En voi ummistaa vaan silmiäni ja luottaa sokeasti johonkin. Olen tutustunut raamattuun ja se sai minut menettämään loputkin uskoni.
Mietin silti, miksi helvettiin joutuisi?
Jumala menettää silloin "ihmisen" kokonaan. Oikeudenmukaisuutta se ei ole.
Raamatussa on tarinoita tuhlaajapojista, jotka lopulta oppivat oman kantapään kautta ja saapuvat kotiin. Jos uppiniskainen Jumalan lapsi joutuu helvettiin, hän ei koskaan pala kotiin...
Jos itse olisin Jumala, lähettäisin lapseni takaisin lihallisuuteen oppimaan, en paikkaan, missä rangaistus on ikuinen tuska.
Lusiferihan oli itserakas enkeli, minkä Jumala viskaisi tänne silmän iloksi muille. Eikö tämä jo voisi viitata siihen, että niin kauan, kun olemme itsekkäitä, saamme elää täällä uudelleen ja uudelleen.
Se se vasta rangaistus olisi - Saara
alulle laittaja kirjoitti:
Nykyaikana on vähän vaikeaa uskoa yhtään mihinkään. Tiede on viisaampi kuin raamattu. raamatussa on paljon asioita ja väittämiä, jotka kumoaa toisensa tai on ristiriidassa tieteen/todellisuuden kanssa.
Muut uskonnot tuntuvat yhtä aidoilta!
En voi uskoa, koska olen niin paljon ottanut selvää. En voi ummistaa vaan silmiäni ja luottaa sokeasti johonkin. Olen tutustunut raamattuun ja se sai minut menettämään loputkin uskoni.
Mietin silti, miksi helvettiin joutuisi?
Jumala menettää silloin "ihmisen" kokonaan. Oikeudenmukaisuutta se ei ole.
Raamatussa on tarinoita tuhlaajapojista, jotka lopulta oppivat oman kantapään kautta ja saapuvat kotiin. Jos uppiniskainen Jumalan lapsi joutuu helvettiin, hän ei koskaan pala kotiin...
Jos itse olisin Jumala, lähettäisin lapseni takaisin lihallisuuteen oppimaan, en paikkaan, missä rangaistus on ikuinen tuska.
Lusiferihan oli itserakas enkeli, minkä Jumala viskaisi tänne silmän iloksi muille. Eikö tämä jo voisi viitata siihen, että niin kauan, kun olemme itsekkäitä, saamme elää täällä uudelleen ja uudelleen.
Se se vasta rangaistus olisiRaamattua ei voi ymmärtää oikein ennenkuin on saanut Jumalalta Pyhän Hengen, joka opettaa raamattua. Minusta tuntui aivan samalta ennenkuin tulin uskoon. Tuntui että raamattu on ristiriitainen ja tuomitsee kauhealla tavalla ja vaatii ihmiseltä mahdottomia.
Nyt ymmärrän miten hyvä ja oikeudenmukainen Jumala on ja kuinka paljon Hän rakastaa meitä ihmisiä.
On hyvä että pohdit ja etsit. Neuvoisin sinua kuitenkin rukoilemaan Jumalaa, että jos Hän on oikeasti olemassa, niin ilmoittaisi sinulle itsensä ja antaisi ymmärrystä. Jos teet sen vilpittömästi, Jumala tulee vastaamaan sinulle.
Jumalaa ei tarvitse pelätä ja Hänelle voit esittää kaikki ajatuksesi ja kysymyksesi, kyllä Hän ymmärtää ja vastaa sinulle!
Onnea etsintääsi ja kirjoita vain jos haluat jotain kysyä tai ajatuksia vaihtaa!
- uskoo
>>MIKSI on helvetti? Miksi, mitä varten?
- jenny.
Se on EDELLEENKIN MIELENTILA...
Raamatussa on paljon symboliikkaa. Paljon on pitänyt "vääntää rautalangasta" ns. yksinkertaisille ihmisille.
Helvetti "tulijärvineen" on MIELENTILA/olotila, jossa "tuli korventaa" ja rauhaa ei saa...(siis omilta peloiltaan ja angsteiltaan).
Että oikeastaan IHMINEN LUO ITSE "oman helvettinsä" käyttäytymällä tietyllä tavalla, eli tavalla, joka aiheuttaa tuskaa sekä hänelle itselleen että lähimmäisilleen.- uskoo
>>Että oikeastaan IHMINEN LUO ITSE "oman helvettinsä" käyttäytymällä tietyllä tavalla, eli tavalla, joka aiheuttaa tuskaa sekä hänelle itselleen että lähimmäisilleen.>Raamatussa on paljon symboliikkaa
- sama asia.
Mitäs väliä sillä on, onko helvetti mielentila vai konkreettinen paikka? Eihän se itse asiaa muuta eli eroa Jumalan rakkaudesta.
- zigi
No saitko vastauksen kysymykseesi?
- jo 40 vuotta sitten
Että helvetti on täällä ja nyt jos sen niin kokee.
Kotiini tuli saarna miehiä, pohjoisessa kun oltiin niin arvaatte mitä lahkoa.
Isä oli ulko töissä ja saarna miehet sanoo että joutuu helvettiin kun pyhäpäivänä töitä tekee.
Isä vastasi että "olen jo kerran siellä ollut enkä usko sinne toista kertaa joutuvani".
Tämä tapahtui 1970. - zigi
jo 40 vuotta sitten kirjoitti:
Että helvetti on täällä ja nyt jos sen niin kokee.
Kotiini tuli saarna miehiä, pohjoisessa kun oltiin niin arvaatte mitä lahkoa.
Isä oli ulko töissä ja saarna miehet sanoo että joutuu helvettiin kun pyhäpäivänä töitä tekee.
Isä vastasi että "olen jo kerran siellä ollut enkä usko sinne toista kertaa joutuvani".
Tämä tapahtui 1970.Tuli mieleen, että jos isäsi oli ollut sodassa ja sen kauhut läpikäynyt.
Se on helvetti ollut jokaiselle joka siellä joutui olemaan ja pelkäämään.
Kunnioitan suuresti veteraaneja, jotka monet jo nuorina miehinä joutuivat sotaan lähtemään.
- zigi
Jumala loi helvetin siksi, että saatana ja hänen langenneet enkelinsä rangaistaan ja tuhotaan.
Alunperin Jumala ei luonut helvettiä ihmistä varten, se on vasta ihmisen omien valintojen tuloksena. - valtakunta se
ei ole luotu ihmisiä varten vaan paholaista ja hänen enkeleitään varten. Jumalan tahto on että kukaan ihmisistä ei joudu helvettiin, kannattaa varoa: Saatana käyttää erilaisia menetelmiä joilla ihmiset saadaan helvettiin. Saatana valehtelee ja petkuttaa, ja saa valheillaan ihmisiä valitettavasti helvettiin. Saatanasta kaikki paha on lähtöisin, myös tämä maanpäällinen helvetti johtuu Saatanasta niinkuin Raamatussa lukee maailma on Pahan vallassa. Saatana aiheuttaa ihmisille sairauksia ja onnettomuuksia sekä paljon muuta pahaa. Saatana on vihollisemme ja kaiken pahan ja saastaisuuden alku ja juuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928