atoopikon halkeilevat...

mmm

sormet ja kantapäät...
Millä ootte hoitanu? rasva, luontaistuote?? kertokaa kaikki!

14

1664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävain___

      Moikka!

      Mulla ainakin ihan perus hydrocortison 2,5% auttaa niihin. Itelläkinin joskus sormissa halkeamia mutta sitten laitan k.o rasvaa pari kertaa päivässä niin ne katoavat.

    • ja rasvaa sisäisesti

      Tummeli auttaa. Samoin se, että osa ruokavalion hiilihydraateista korvataan rasvoilla.

    • paljon apua

      Kelasin sinkkiä 1 kpl illalla viimeiseksi, tuloksia tuli parissa kolmessa viikossa.

      Ceridal tuotteet myös hyviä, geelit sun muut, ne on lisäaineettomia.

    • L´Orealin

      Kokeile L´Orealin AntiWrinkle-voidetta, siis ryppyvoidetta. Sitä saa tavallisista marketeista. Mulle auttaa tosi hyvin kyynärpäihin ja kantapäihin, tytöltä lähtee atooppinen ihottuma sillä.

    • mmm

      kokeiltu nimittäin perusrasvoja jne.. ja ollaan nukuttu puuvillasormikkaat kädessä jne.. että olisin kiitollinen kaikista vinkeistä mitä vois vielä kokeilla. onko kellään kokemusta siitä männynuute juomasta??

      • ja kokeile sitä

        Harjaa niitä kuivana ja kokeile sitä antiweinkler-voidetta. Se oikeesti auttaa tuollaisiin - rypyistä en niinkään tiedä. Mulla lähtee halkeemat noilla konsteilla.


    • apteekista

      Itse olen käyttänyt sitä jo monta vuotta (oli aiemmin hiukka toisella nimellä) sekä käsiin, että jalkapohjiin - itsellä myös atoopikkona taipumusta kantapäidän halkeiluun.
      Olen nyt pian 59 v., jo kolmekymppisenä käytin tuota (silloin siis eri nimellä) halkeileviin sormenpäihin (jouduin pesemään paljon, vauva talossa). Auttoi!
      Isäni valitti käsi-ihottumaa (muurari), vein hänelle voidetta ja se auttoi.

      Saa siis apteekista, säilytetään jääkaapissa.
      En ole lukenut käyttöohjetta, en usko, että mitään rajoituksia käytössä lapsille.

      Älä missään tapauksessa käytä hajustettuja rasvoja rikkinäiseen ihoon, unohda ehdotettu O'Loreal!

      Atoopikolle sopii vain ja ainoastaan hajusteeton tuote, onneksi niitä on nykyään hyvin saatavilla.

      Luontaistuote ei tarkoita, että se olisi turvallinen. Monet luonnonaineet voivat olla herkistäviä (siis aiheuttaa allergiaa).

      Reippasti rasvaa ja käsineet käteen ja sukat jalkaan.

    • minä80

      Tummeli taitaa olla voiteista rasvaisimmasta päästä ja ainakin minua se auttaa. Sitä reilu kerros yöksi ja kintaat käteen/sukat jalkaan niin ei kaikki ole lakanoilla.

    • mie vaan..

      ainakin ihan kylpyöljyt ja vaikka parafiiniöljy imeytyy hyvin kuivaan ja halkeilevaan ihoon. Öljyn määrässä ei kannata säästellä. Ja sukka ja hanskat päälle ettei pyyhkiydy pois, puuvillaiset siivoushanskat jotk aon sinen muovisten alle tarkoitettu toimii hyvin ja saa pestä kuumassa.

      Jaloille voi kokeilla myös pikivoidetta luontaistuotekaupasta. Haisee pahalle, mutta toimii joillakin todella hyvin.

      Ja muista aina rasvata iho jo kosteana pesun jälkeen! Jaloille varsinkin jalkakylvytkin on ihan paikallaan vaikka vesi kuivattaakin niin jalkasuolaa veteen tai sitä öljyä niin kyllä se auttaa sekin. Käsille ei voi sama aoikein suositella, mutta..

      Kalanmaksaöljykapselitkin on joillakin toimineet.

    • suosittelen

      rasvaksi Compeed overnight rasvaa. se on voide joka laitetaan halkeileviin kantapäihin yöksi.
      Käsiin suosittelen strutsin rasvaa ja sitä ennen pesua strutsi saippualla. Kallista mutta tehokasta. Itse olen saanut sillä atooppisen ihottuman pysymään poissa kuten lapseltanikin.

      • päätä leikattiin!

        mulla oli tosi paha ihottuma-mysteeri käsissä, ei apua mistään voiteista.
        Sain sellaista erikoishoitoa, mutta samaan aikaan tein ruokavalio-muutoksen.
        Eli:jokaikisestä ruokapaketista katsoi, oliko lisättyä sokeria, en ostanut!
        Toinen: ostin vain ilman natriumglutamaattia tehtyjä tuotteita, onkohan E620 jotain se numero.
        Lisäsin nesteen juomista, vettä ja vähensin kahvia pariin kuppiin per pvä. Lisäsin kasviksia entisestään ja hedelmiä (sellaisi joille en ole allerginen tietysti)
        Nyt mulla on sellaset tavallisen atoopikon kädet, eli pärjään tavallisella rasvauksella, ei tarvitse lotata kilotolkulla aineita.
        Suosittelen.


      • myös esim.
        päätä leikattiin! kirjoitti:

        mulla oli tosi paha ihottuma-mysteeri käsissä, ei apua mistään voiteista.
        Sain sellaista erikoishoitoa, mutta samaan aikaan tein ruokavalio-muutoksen.
        Eli:jokaikisestä ruokapaketista katsoi, oliko lisättyä sokeria, en ostanut!
        Toinen: ostin vain ilman natriumglutamaattia tehtyjä tuotteita, onkohan E620 jotain se numero.
        Lisäsin nesteen juomista, vettä ja vähensin kahvia pariin kuppiin per pvä. Lisäsin kasviksia entisestään ja hedelmiä (sellaisi joille en ole allerginen tietysti)
        Nyt mulla on sellaset tavallisen atoopikon kädet, eli pärjään tavallisella rasvauksella, ei tarvitse lotata kilotolkulla aineita.
        Suosittelen.

        perunassa.Sehän on pelkkää sokeria!Myös hiivat kannattaa jättää pois.D-vitamiinia runsaasti,yli 100mikrog päivässä.Aine on E621 natriumglutamaatti,kaiken pahan alku ja juuri!Esim liikalihavuus.


    • hyvää..

      laitan yöx ja iho parantuu hyvin. Oikein pahoihin laitan monesti eka parina iltana bebanthen voidetta. Myös dermosilin Extra voide hyvää atooppiselle iholle. Minusta nuo tepsii paremmin kuin apteekin perusvoiteet. (apteekista sebamed iho/vauva öljy myös ok, maksaa noin 8 e ja siinä mukana tuota vehnänalkioöljyä.)

    • Atoderm

      atoopikoille kiva rasvaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      173
      9253
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7198
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3625
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      94
      1348
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1283
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1178
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      921
    Aihe