Alv velkahan siirtyy kuukaudelta seuraavalle, mutta miten kirjaan Tammikuussa maksetun Marraskuun alv:n.
Eli mihin tuo Alv:n maksukuitti pitää kirjanpidossa kirjata?
Alv:n kirjaaminen
5
444
Vastaukset
- kirjaus
Tuo marraskuun alvihan on velkatilillä.
Kirjaus tammikuussa on siis
alv-velkatilin debet ja pankkitilin kredit.- Phase7
...mulla on ollut pitkään toiminta alvitonta ja nyt pikkuhiljaa tullut enemmän alv apinotteiseksi.
Aikaisempina vuosina on kirjanpitäjäni tehnyt korjaukset vuoden lopussa alveihin, mutta nyt yritän päästä ns. puhtaalta pöydältä aloittamaan, siten että kaikki olisi ajantasaista.
Viimevuosi ei oo vielä kunnolla selvillä huonon kirjanpitoni vuoksi.
Olisiko mun viisainta nyt jättää viimevuoden alvit kokonaan huomiotta jä lähteä nollasta laskemaan? - jepjepjejpjep
Phase7 kirjoitti:
...mulla on ollut pitkään toiminta alvitonta ja nyt pikkuhiljaa tullut enemmän alv apinotteiseksi.
Aikaisempina vuosina on kirjanpitäjäni tehnyt korjaukset vuoden lopussa alveihin, mutta nyt yritän päästä ns. puhtaalta pöydältä aloittamaan, siten että kaikki olisi ajantasaista.
Olisiko mun viisainta nyt jättää viimevuoden alvit kokonaan huomiotta jä lähteä nollasta laskemaan?Juuri näin!
- kammoja
jepjepjejpjep kirjoitti:
Juuri näin!
Eikö olisi parempi antaa sen kirjanpitäjän tehdä nämä asiat? jos sitä ei ole enää niin ota uusi, näillä pienillä asioilla voidaan kaataa koko yritys, näissä asioissa ei kannata säästää.
T. vanha ktl - kofa
Phase7 kirjoitti:
Olisiko mun viisainta nyt jättää viimevuoden alvit kokonaan huomiotta jä lähteä nollasta laskemaan?Ihan nyt en kyllä ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta tietenkään et voi jättää viime vuoden alveja huomioimatta. Kyllä ne on siellä kirjanpidossa oltava ja tilitettävä verottajalle, taikka jos on saatavan puolella, niin sitten roikkuu kirjanpidossa tämän vuoden puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862