Päivän paperi-IS:ssä Sanna Ukkola tykittää. Vistbacka on nähtävästi päättänyt käydä julkisuussotaan ja uskoo kaiken, mitä toimittaja hänelle sanoo.
--
Rivit rakoilevat?
Jussi Halla-ahon mahdollinen EU-ehdokkuus ravistelee perussuomalaisia.
Perusuomalaisten pitkäaikainen kansanedustaja Raimo Vistbacka pitää kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-ahon (ps, sit) kannattajien keräämää nimilistaa uhkailuna.
- Halla-ahon tukijat ovat lähteneet suulla suuremmalla sotaan. He eivät ehkä ole itsekään ymmärtäneet, mitä ovat tekemässä, Vistbacka arvioi.
Halla-ahon kannattajat keräävät parhaillaan 2000 nimen listaa eurovaaleihin. Tavoite on perustaa Halla-aholle oma valitsijayhdistys vaaleja varten, jos tämä jää pois perussuomalaisten ehdokaslistalta. Perussuomalaiset päättävät ehdokkuudesta lauantaina.
- Puolueen toimintaan ei voi vaikuttaa uhkailujen kautta. Minulla on kokemusta puolueen hajottajista runsaan kymmenen vuoden takaa, kun SMP vedettiin alas, Vistbacka toteaa.
Halla-aho on itse antanut ymmärtää hylkäävänsä puolueen, jos häntä ei aseteta ehdolle. Halla-ahon mukaan hänen ehdokkuutensa on merkki siitä, onko hänellä ja hänen kannattajajoukoillaan tulevaisuutta perussuomalaisissa.
"Ellen minä mielipiteineni kelpaa puolueelle X, tuskin minun kannattajieni äänetkään kelpaisivat sanotulle puolueelle", Halla-aho kirjoittaa internetin Hommaforum-palstalla.
- Kyllä tuokin vähän uhkailulta kuulostaa. En usko, että perussuomalaiset siihen kaatuvat jos Halla-aho lähtee, Vistbacka toteaa.
Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini ei halua kommentoida Halla-ahon mahdollista ehdokkuutta ennen ensi lauantaita. Soinin mukaan asia ei ole viivästynyt siksi, että puolue odottelisi apulaisvaltakunnansyyttäjän päätöstä syytteiden nostamisesta. Halla-ahoa epäillään kiihotuksesta kansanryhmää vastaan.
- Puolue tekee päätökset ajallaan, eikä siellä yksi ole muita kummemmassa asemassa.
Rkp valmistelee parhaillaan rasismin vastaista julkilausumaa eurovaaleihin puoluejohtajien allekirjoitettavaksi. Rkp:n puoluesihteeri Ulla Achrénin mukaan julkilausuman allekirjoittaminen estäisi Halla-ahon asettamisen ehdoille perussuomalaisten listoilta. Soinin mukaan on "naurettavaa ja sopimatonta", että Achrén puuttuu perussuomalaisten ehdokasasetteluun.
Halla-aho on itse arvioinut, että julkilausuman tarkoitus on estää hänen ehdokkuutensa.
- Tämä on täysin hänen oma keksintönsä. Hän ei ole niin tärkeä, että varta vasten tehtailtaisiin vetoomuksia. Tässä on kyse suuremmasta asiasta kuin yhden ihmisen ehdokkudesta, Achrén toteaa.
http://hommaforum.org/index.php?PHPSESSID=3e6e5be3264c24668b98d8e5ffcca032&topic=3872.0
Tätä kirjoitusta ei sensuroitu
Homma-Foorumilla
0
98
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770