Jo yli 700.000 höpläytettyä

työ-läi-nen

Yksilöllisiä eläkevakuutuksia on myyty jo yli 700.000 kappaletta.

Kyllä valtio tukee poloisia vakuutusyhtiöitä. Ilman verotukea ei kai kukaan ottaisi yksilöllistä eläkevakuutusta, jossa kuluihin katoaa 20 vuodessa keskimäärin noin kolmasosa vakuutuksenottajan säästämästä summasta.

Hyvin on vakuutusyhtiöt asiansa hoitaneet, kun eroonkaan niistä ei pääse vakuutuksen ottamisen jälkeen kuin vain erityistapauksissa ja kovilla kuluilla.

Eräs pankkialan ihminen kerran kertoi minulle juovuspäissään myyneensä aikanaan näitä vakuutuksia. Hänen perheensä oli myös innostunut asiasta, mutta tämä henkilö oli kehottanut omaisiaan pysyttelemään erossa näistä.

7

1843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljolti

      Kyllä valtio tukee poloisia vakuutusyhtiöitä. Ilman verotukea ei kai kukaan ottaisi yksilöllistä eläkevakuutusta,
      --------------------------------

      joo siitä saa kauniita selityksiä, asiaa ymmärtämättömälle,
      muta todellisuudessa ei le enää verotukea,
      sat veroalea 28 %, mutta maksat täysin saman kun nostat rahojasi.

      Ennen, minäkin sain 55-58 % alennusta verotukena, kun säästin, nyt kun saan, maksan vain 28 %,
      mutta laki on muuttunut,
      jos et tiedä.

      Eläkevakuutuksista eroaminen vaikeutuu vielä, kun tulee uusia säädöksiä,
      >>>>tiedätkö miksi ??

      Jos siitä saisi nyt erota, se tietäisi nopeaa valutusyhtiöiden kaatumista,
      sekin on piilotukea vakuutusyhtiöille.

      • työ-läi-nen

        Eikö kuitenkin vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen tehdyistä maksuista saa vähennyksiä verotuksessa edelleenkin. Eli maksujen avulla veroprogressio saattaa pienentyä hieman.

        Puolisoni on hyvä esimerkki vakuutuksen järjettömyydestä. Hän säästi ja maksoi vakuutusta yhden vuoden. Jätti sitten vapaakirjalle. Nyt kurssit olivat samalla tasolla kuin aloitettaessa ja säästössä oli enää alle kolmasosa vakuutusmaksuista. Jatkossa olisi tultava n. 20 %:n vuosittaisia tuottoja, että eläkkeelle päästessä olisi jäljellä edes pari roposta.


      • mutta maksat
        työ-läi-nen kirjoitti:

        Eikö kuitenkin vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen tehdyistä maksuista saa vähennyksiä verotuksessa edelleenkin. Eli maksujen avulla veroprogressio saattaa pienentyä hieman.

        Puolisoni on hyvä esimerkki vakuutuksen järjettömyydestä. Hän säästi ja maksoi vakuutusta yhden vuoden. Jätti sitten vapaakirjalle. Nyt kurssit olivat samalla tasolla kuin aloitettaessa ja säästössä oli enää alle kolmasosa vakuutusmaksuista. Jatkossa olisi tultava n. 20 %:n vuosittaisia tuottoja, että eläkkeelle päästessä olisi jäljellä edes pari roposta.

        verot kun nostat(?) rahaa. Näyttää lisäksi siltä, että tuleva verotus on kiristymään päin, elikä veroetu on valtion etu.


      • toimin yrittäjänä
        työ-läi-nen kirjoitti:

        Eikö kuitenkin vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen tehdyistä maksuista saa vähennyksiä verotuksessa edelleenkin. Eli maksujen avulla veroprogressio saattaa pienentyä hieman.

        Puolisoni on hyvä esimerkki vakuutuksen järjettömyydestä. Hän säästi ja maksoi vakuutusta yhden vuoden. Jätti sitten vapaakirjalle. Nyt kurssit olivat samalla tasolla kuin aloitettaessa ja säästössä oli enää alle kolmasosa vakuutusmaksuista. Jatkossa olisi tultava n. 20 %:n vuosittaisia tuottoja, että eläkkeelle päästessä olisi jäljellä edes pari roposta.

        Itsekin olen säästänyt eläkevakuutusta n.4v ja kurssit on tosiaankin tullut aika ryminällä alas ja vakuutus-säästön arvon osuus on huomattavasti pienempi kuin vakuutusmaksut. Ja mitä sitten....? Sehän on helvetin hyvä asia...nythän saan tupla määrän rahasto-osuuksia samalla hinnalla ja pistäisin vielä rahaa lisääkin vakutukseeni mutta kun verottaja ei hyväksy enempää yrityksen kautta. Ei kurssitasoa kannata arvioida tällä hetkellä jos ajateltuun eläkepäiviin on vielä kovin monta vuotta...,kurssit ehtii kyllä vielä nousta...
        Tietysti tässäkin on aikamoinen eroaivaisuus kun itse olen ottanut vakuutuksen yritykseni kautta ja saan tietysti vähentää maksuni kokonaisuudessaan yrityksen menoina.


    • tuunari_mikko

      muistaa saada eläkevakuutuksensa takaisin?

      Veikkaan että kolmasosa säästäjistä ei näe koskaan säästöjänsä..

    • Pääsin eroon

      koska sairastuin ja jouduin työttömäksi työnhakijaksi työkkäriin. Raja,että voi nostaa on vuosi,eikä siinä kaikki, se muuttuukin veronalaiseksi tuloksi. Paskanväliä sillä pääasia on,että pääs eroon. Kaikki ei vieläkään tajua käytäntöä miten jos ja kun sattuu pääsemään eläkkeelle,se ei kestäkään kuin5v. Mulla oli takuueläkevakuutus. Sen jälkeen saa ihan samaa kuin kuuluisi saavan ilman sitä. Kumpi on parempi? Säästät 100e kuussa kasvutilille vai eläkesäästöön? Miettikää 2 kertaa ennenkuin otatte sen.

      • auta lisää meitä

        Suostuivatko ihan mukisematta vakuutuksen purkuun vuoden työttömyyden jälkeen? Kävitkö mitään työkkärin kursseja ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe