Kuka teki Betel-kirkon?

Adventisti

Ap. t. 17:24
"Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken,
mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra,
ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
[Ap. t. 4:24, 14:15 | Ap. t. 7:48,49]

Apsotoli väittää, ettei Jumala asu käsin tehdyissä
temppeleissä apostolien aikakaudessa.

Onko Betel-kirkko tehty jalkavaimotyövoimalla,
kun Jumala kuulemma asuu siellä sapatista sapattiin?

30

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulijoille. Veli mies.

Käypä sisällä, niin löydät juttuusi vastauksen.
      Niitä temppeleitä Kristuksessa on paljon sisällä.
      Kas, Herra on siellä läsnä, iloitse ja ota osaa, sekä laula Herralle kiitosvirsi.

Tuli mieleeni tapamme siitä mitä haetaan ja mitä arvostetaan, eli tämän voi hyvin esimerkittää tähän.

Kun musiikin täyttämässä konsertissa on monenlaisia kuulijoita. He tulevat kuuntelemaan tavallaan konsertin sisältöä ja saavat siitä sisällöstä sen "pyytämänsä".

Toinen voi nauttia musiikista antoisana ja tulla siunatuksi niinkuin hän oli sen tullut kuuntelemaan.
      ja tämä toinen, ja todellisesta elämästä.

Hän tulee kuuntelemaan myös, mutta tuli kuuntelemaan "virheitä" ja sitten lopussa analysoi, että tulipa siellä niitäkin siinä ja siinä kohdassa soi sävel vikaan ja ehkä alkuperäisestä sävellyssovituksesta.
      Hän lähti konsertista, hmm.... siunatumpana?

Niin, kuka teki korvat kummallekkin ja sydämen?

Näin rakkaudella asenteesta kuulemaansa ja tekemäänsä on suun tunnustus.

terveisin Kristuksessa Veli mies.

• benedi= siunattu

, että Jumala asuisi turun Betel -kirkossa!

Miksi?
      No siksi, kun Paavali sanoi: " kuljettuani kaduillanne, minä näin patsaita ja kuvia joissa luki " tuntemattomalle jumalalle"

Turun Betel kirkossa on iso patsas/ kuva jumalasta, jota minä en ainakaan tunne!
      Samoin suurin osa seurakunnasta ei häntä tunne! He kun sanovat, " Meidän Jumalamme on taivaassa, ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"

Osa heistä kuitenkin sanoo. " Tämä jumala joka on Beetelissä on sen oikean kuva"

Mutta meidän Jumalamme sanoo: " Älä tee sen oikean kuvaa,..äläkä kumarra äläkä palvele sitä"

No, emmehän me palvelekaan ja kumarra!

No, miksi te sitten sapattisin olette polvillanne sen kuvan edessä?
      Ja misksi TE puolustatte sitä, jos hän, tämä epäjumala itsekin siihen pystyy??

Olkaa te hiljaa, ja antakaa Betelin jumalan , alttari taulussa puhua! Kuunnellaan me ,mitä hänmellä on sanottavaa!

Jos hänei siihen kykene, niin kohta puhuu taivaan Jumala

• Veli

Kävin netissä katsomassa tuota kirkkoa ja kysäseisin, että tarkoititko alttaritaulua?

• benedi= siunattu
        Veli kirjoitti:

Kävin netissä katsomassa tuota kirkkoa ja kysäseisin, että tarkoititko alttaritaulua?

se minua kiinnosti!!
        Onhan kirjoitettu: " Ne jotka kunnioittavat vääriä jumalai hylkäävät armonantajansa" Joona 2:9

En olisi puuttunut koko asiaan, jos taulun alareunassa olisi teräksinen, kouru, ja automaatti huuhtelu, että aina kun joku sylkäisee kuvaa, vesi vie sylet pois:

Hygienia säännöistähän on pidettävä kiinni, vaikka vanhurskaat kävisivätkin häpäisemässä epäjumalia!

• benedi= siunattu kirjoitti:

se minua kiinnosti!!
        Onhan kirjoitettu: " Ne jotka kunnioittavat vääriä jumalai hylkäävät armonantajansa" Joona 2:9

En olisi puuttunut koko asiaan, jos taulun alareunassa olisi teräksinen, kouru, ja automaatti huuhtelu, että aina kun joku sylkäisee kuvaa, vesi vie sylet pois:

Hygienia säännöistähän on pidettävä kiinni, vaikka vanhurskaat kävisivätkin häpäisemässä epäjumalia!

Jeesusta me katselemme ei kuvaajaa, oletusta jostain.// se oli otsikko, mutta korjaukseni jälkeen hylki viestiä massapostituksen harhaohjelma-ajatuksin.. mutta asiaan.

Kyllähän ajassamme todistuksen sanaa moni käy sylkien katselemaan, eli totta toinenpuoli.

Juutalaisuudessahan oli kuvantekokielto, koska Jumalaahan ei ole nähty, eikä Hänen nimeään ole edes oikein lausuttukaan, eikös vain?"!!
        Kukaan Häntä tätä kirkkautta ei savisilmillä voi katsella ja säilyä hengissä, tarvitaan katseltava.

Mutta tämä aika, Kristuksessa Jumala tuli näkyväksi, eikö vain? Häntä katselemalla voimme tulla tuntemaan Hänet, eli rakkauden.
        Hän tulee esille sanasta ja todistuksista savihuulilla julistettuna.

No, eikö juuri savihuulet maalaa kuvaa mieleen Kristuksesta, sinunkin todistuksesi pyrkii kuvaamaan, kuten siveltimen käyttäjä tavallaan sitä kuvaa.

Mikä ero on siveltimen maalama Kristuksen Sanan tuomaa mielikuvaaja ajatusta, Jeesus Getsemanessa?

Eihän siinä itse kuvaa kumarreta, vaan sen kuvan tuomaa sanomaa, sanomaa, mitä me taas sanoinemme tuomme korville kuultavaksi"!!!

Siinä sanoma tuodaan kuvana silmille, -ei kivijumalana, -eikä tuntemattomana jumalana, -vaan siinä sanoman sisälle viittaavana Kristuksen tuoman, -Sanan tuoman todistuksen, taiteen "suuntunnustuksen" kautta.

Entäpä jos olisit kuuro, sokea, miten sitten?
        Olisiko epäjumalanteko se, että käsin viitottaisiin sinun käsiisi Kristus?
        Piirrettäisiin kasvoillesi Raamatusta hän piikkikruunu haavainsa, rukouksensa jne.
        Onko se viestintä epäjumalankuvaus?

Pikkaisen piirtäisin mieliimme aikaa, että kuvaamme Jeesusta, jonka olemme nähneet Sanassa, piirrämme sen sanoin, kielikuvin, taiteentodistuksessa ja monenlaisin teoin.

Epäjumalanpalvelemistako? Ei varmaan, koska itse aiheeseenhan se vie, Getsemaneen ja sieltä Sanaan.

Eli benedi-- liikutaanko samoilla "metreillä" asiassa?

Katsopa Sanaa ja pysähdy miettimään.
        1 Joh 1: Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta –

tämä lausuma, vaikka kuuleville, olemme kuulleet, -kuuroille, katselimme, -kuurosokeille, käsin kosketimme ja sen lopputulos, ”siitä me puhumme, eli se on tavoittanut, elämän Sanasta.

Eli ei kivijumalat, ei tuntemattomat jumalat, vaan Elävä Jumala, omana viestinään ajassa….

rakkaudesta Kristukseen.
        Veli.

• benedi= siunattu
        jalo_kilpailu kirjoitti:

Jeesusta me katselemme ei kuvaajaa, oletusta jostain.// se oli otsikko, mutta korjaukseni jälkeen hylki viestiä massapostituksen harhaohjelma-ajatuksin.. mutta asiaan.

Kyllähän ajassamme todistuksen sanaa moni käy sylkien katselemaan, eli totta toinenpuoli.

Juutalaisuudessahan oli kuvantekokielto, koska Jumalaahan ei ole nähty, eikä Hänen nimeään ole edes oikein lausuttukaan, eikös vain?"!!
        Kukaan Häntä tätä kirkkautta ei savisilmillä voi katsella ja säilyä hengissä, tarvitaan katseltava.

Mutta tämä aika, Kristuksessa Jumala tuli näkyväksi, eikö vain? Häntä katselemalla voimme tulla tuntemaan Hänet, eli rakkauden.

No, eikö juuri savihuulet maalaa kuvaa mieleen Kristuksesta, sinunkin todistuksesi pyrkii kuvaamaan, kuten siveltimen käyttäjä tavallaan sitä kuvaa.

Mikä ero on siveltimen maalama Kristuksen Sanan tuomaa mielikuvaaja ajatusta, Jeesus Getsemanessa?

Eihän siinä itse kuvaa kumarreta, vaan sen kuvan tuomaa sanomaa, sanomaa, mitä me taas sanoinemme tuomme korville kuultavaksi"!!!

Siinä sanoma tuodaan kuvana silmille, -ei kivijumalana, -eikä tuntemattomana jumalana, -vaan siinä sanoman sisälle viittaavana Kristuksen tuoman, -Sanan tuoman todistuksen, taiteen "suuntunnustuksen" kautta.

Piirrettäisiin kasvoillesi Raamatusta hän piikkikruunu haavainsa, rukouksensa jne.

Pikkaisen piirtäisin mieliimme aikaa, että kuvaamme Jeesusta, jonka olemme nähneet Sanassa, piirrämme sen sanoin, kielikuvin, taiteentodistuksessa ja monenlaisin teoin.

Epäjumalanpalvelemistako? Ei varmaan, koska itse aiheeseenhan se vie, Getsemaneen ja sieltä Sanaan.

1 Joh 1: Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta –

tämä lausuma, vaikka kuuleville, olemme kuulleet, -kuuroille, katselimme, -kuurosokeille, käsin kosketimme ja sen lopputulos, ”siitä me puhumme, eli se on tavoittanut, elämän Sanasta.

Eli ei kivijumalat, ei tuntemattomat jumalat, vaan Elävä Jumala, omana viestinään ajassa….

rakkaudesta Kristukseen.
        Veli.

Jumalan antamin sanoin"
        Joten " Kirottu olkoon jumalan kuvan maalari, ja se joka sen salaa pystyttää"

Puhu Jumalan antamin sanoin!
        Varma on tämä sana, ettet rakasta Kristusta, vaan hänestä tehtyjä kuvia....eikö sellainen ole epäjumalan palvelija, joka hylkää armonantajansa Joona 2: 9

• jalossa kilpailussa
        benedi= siunattu kirjoitti:

Jumalan antamin sanoin"
        Joten " Kirottu olkoon jumalan kuvan maalari, ja se joka sen salaa pystyttää"

Puhu Jumalan antamin sanoin!
        Varma on tämä sana, ettet rakasta Kristusta, vaan hänestä tehtyjä kuvia....eikö sellainen ole epäjumalan palvelija, joka hylkää armonantajansa Joona 2: 9

No jääkäämme rauhaan.
        Katso, maa on edessämme vapaa, jos haluat mennä oikealle, minä menen vasemmalle, Herran on kaikki, iloitaan Hänessä.

• benedi= siunattu
        jalossa kilpailussa kirjoitti:

No jääkäämme rauhaan.
        Katso, maa on edessämme vapaa, jos haluat mennä oikealle, minä menen vasemmalle, Herran on kaikki, iloitaan Hänessä.

epäjumalat!
        Sinä ja minä vaellamme uskossa, emmekä näkemisessä"!...Tässä on tie sitä käykää!
        " Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut,
        eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne" Jes. 43: 12

" Te olette minun todistajani, sanoo Herra ja minä olen Jumala" jae 13

Sinä enkä minä emme todista epäjumalista, emmekä kirottujen taiteilijoiden jumalankuvista...häpeä!

Pyydä anteeksi asennettessasi, ehkäpä onnesi kestää

• jalo_kilpailu kirjoitti:

rakkaudesta Kristukseen.
        Veli.

Rauhaa Veli-Matti!
        Sinä toitkin hyvin esille näkövinkkelin kehityisvammaisten näkökulmasta. Kuten olen täällä palstalla (liiankin usein) kertonut, molemmat lapseni ovat kehitysvammaisia ja tarvitsevat puhetta tukevia ja korvaavia kommunikaatiokeinoja (oliko se AAC-menetelmät "hienommalta" nimeltään?). Meillä ne ovat lähinnä tukiviittomat ja kuvat. Kyllä se olisi Jeesuksestakin hankala kertoa, jos ei minkäänlaista kuvaa saisi olla näkyvissä lastenkirjoissa tai lastenkirkossa huopakuvia. Meillä paikallisessa a-kirkossa kokoontuu sunnuntaisin Luther-säätiö, eikä me heidän "rekvisiittaa" korjata pois. Siellä on alttari ja luterilaiseen kirkkovuoteen kuuluvat liinat sapattisinkin esillä. Lastenluokalla on aina huopakuvat käytössä ja mieheni kanssa teimme tukiviittomakansion lastenopettajien avuksi. Viimeksi opettelimme sieltä aakkosia. Itselläni on ensi sapattina lastenluokka ja aiheena "yksi palasi kiittämään" (eli Jeesus ja 10 spitaalista miestä) ja olen miettinyt, että miten aiheen lapsille esitän. Lainasin kirjastosta taas "Viittomakielen kuvasanakirjan", mutta spitaalia sieltä ei löytynyt. Ehkä se pitää vain viittoa "sairas".
        Mutta terveet ihmiset eivät ehkä aina ymmärrä, että korvaavat kommunikointimenetelmät esim. kuvat, voivat olla joillekin ihmisille enemmänkin kuin tärkeitä.
        Tuosta tauluasiasta sen verran. Oltiin viime keväänä metodistikirkon avoimissa ovissa ja siellä oli iso Jeesus taulu seinällä. Kun tyttäreni huomasi sen, hän huusi kovalla äänellä: "Jeesu, ammen!" Heti heräsi metodistien mielenkiinto ja he tulivat kysymään, keitä olemme ja mistä seurakunnasta, kun tyttö tuolla tavalla sanoi....

• benedi= siunattu
        Stork kirjoitti:

Rauhaa Veli-Matti!
        Sinä toitkin hyvin esille näkövinkkelin kehityisvammaisten näkökulmasta. Kuten olen täällä palstalla (liiankin usein) kertonut, molemmat lapseni ovat kehitysvammaisia ja tarvitsevat puhetta tukevia ja korvaavia kommunikaatiokeinoja (oliko se AAC-menetelmät "hienommalta" nimeltään?). Meillä ne ovat lähinnä tukiviittomat ja kuvat. Kyllä se olisi Jeesuksestakin hankala kertoa, jos ei minkäänlaista kuvaa saisi olla näkyvissä lastenkirjoissa tai lastenkirkossa huopakuvia. Meillä paikallisessa a-kirkossa kokoontuu sunnuntaisin Luther-säätiö, eikä me heidän "rekvisiittaa" korjata pois. Siellä on alttari ja luterilaiseen kirkkovuoteen kuuluvat liinat sapattisinkin esillä. Lastenluokalla on aina huopakuvat käytössä ja mieheni kanssa teimme tukiviittomakansion lastenopettajien avuksi. Viimeksi opettelimme sieltä aakkosia. Itselläni on ensi sapattina lastenluokka ja aiheena "yksi palasi kiittämään" (eli Jeesus ja 10 spitaalista miestä) ja olen miettinyt, että miten aiheen lapsille esitän. Lainasin kirjastosta taas "Viittomakielen kuvasanakirjan", mutta spitaalia sieltä ei löytynyt. Ehkä se pitää vain viittoa "sairas".
        Mutta terveet ihmiset eivät ehkä aina ymmärrä, että korvaavat kommunikointimenetelmät esim. kuvat, voivat olla joillekin ihmisille enemmänkin kuin tärkeitä.
        Tuosta tauluasiasta sen verran. Oltiin viime keväänä metodistikirkon avoimissa ovissa ja siellä oli iso Jeesus taulu seinällä. Kun tyttäreni huomasi sen, hän huusi kovalla äänellä: "Jeesu, ammen!" Heti heräsi metodistien mielenkiinto ja he tulivat kysymään, keitä olemme ja mistä seurakunnasta, kun tyttö tuolla tavalla sanoi....

apsesi Jumalan tien suuntaan, niin hän olisi huutanut tavalla joka olisi miellyttänyt Jumalaa.

Nyt tyttäresi sai aikaan vain metodistien mielenkiinnon!

" Totuta poikanen ( tyttönen) tiensä suuntaan, ettei hän vanhanakaan siitä poikkeaisi"

Eräs kerosen pojista sanoi minulle " Kuule, mun iskällä on iso pino noita jeesus kuvia kotona,...kyllä isi tietäisi jos jeesus kuvat olisi syntiä"

Huomaatteko kuinka isi oli opettanut poikaansa, ei kovin hyvin:

" Ja isäksenne älkää sanoko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän joka asuu taivaassa" Jeesus

" Joka rukoilee (polttaa suitsuketta), mutta myös ylistää epäjumalaa, nämä ovat valinneet omat tiensä.
        Ja niinkuin heidän sielunsa on mieltynyt heidän iljetyksiinsä,
        niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa" Jes 66: 3-4

" Näin sanoo Herra (ja ihmettelee) Mitä vääryyttä teidän isänne minusta löysivät,
        koska erkanivat kauas minusta ja lähtivät seuraamaan turhia jumalia
        ja turhanpäiväisiksi tulivat" Jer 2: 5

Vai vertasi tyttäresi epäjumalankuvaa Jeesukseen!??
        " Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte,
        kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte,
        että olemme toistemme vertaiset" Jesaja 46: 5

En nuhtele tytärtäsi, vaan isää, joka on totuttanut tyttärensä
        vertaamaan epäjumalankuvia, käsin tehtyä jumalan kuvaa Jeesukseen!

Näkikö tyttäresi jeesus kuvasta jotakin, jota metodistit eivät nähneet?

"Jeesus , aamen" " He nostavat sen olallensa, kantavat ja asettavat sen paikoilleen (kuten Turun Beetelissä), ja se se seisoo eikä liikahda
        paikaltansa.
        Sitä huudetaan avuksi, mutta se ei vastaa,
        hädästä se ei pelasta" Jes 46: 7 " Jeesus , aamen"-...merkitsee : Jeesus , vapahtajani, totisesti, amen!

Hädästä se ei pelasta, ,menkää itseenne, te luopiot" jae 8

" Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nu heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat, eivät näe eivätkä tiedä mitään,ja niin he joutuvat häpeään" Jes 44: 9

" Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan, ja valakoon kuvan, ei se mitään auta" jae 10

Jos auttaisi, olihan Lieksan adventtikirkon seinällä epäjumalan kuva, ennen sen paloa, vartija oli paikalla, mutta eipä ollut voimaa puhaltaa liekkejä sammuksiin!

apsesi Jumalan tien suuntaan, niin hän olisi huutanut tavalla joka olisi miellyttänyt Jumalaa.

Nyt tyttäresi sai aikaan vain metodistien mielenkiinnon!

" Totuta poikanen ( tyttönen) tiensä suuntaan, ettei hän vanhanakaan siitä poikkeaisi"

Eräs kerosen pojista sanoi minulle " Kuule, mun iskällä on iso pino noita jeesus kuvia kotona,...kyllä isi tietäisi jos jeesus kuvat olisi syntiä"

Huomaatteko kuinka isi oli opettanut poikaansa, ei kovin hyvin:

" Ja isäksenne älkää sanoko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän joka asuu taivaassa" Jeesus

" Joka rukoilee (polttaa suitsuketta), mutta myös ylistää epäjumalaa, nämä ovat valinneet omat tiensä.
        Ja niinkuin heidän sielunsa on mieltynyt heidän iljetyksiinsä,
        niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa" Jes 66: 3-4

" Näin sanoo Herra (ja ihmettelee) Mitä vääryyttä teidän isänne minusta löysivät,
        koska erkanivat kauas minusta ja lähtivät seuraamaan turhia jumalia
        ja turhanpäiväisiksi tulivat" Jer 2: 5

Vai vertasi tyttäresi epäjumalankuvaa Jeesukseen!??
        " Keneenkä te vertaatte minut, kenenkä rinnalle minut asetatte,
        kenenkä kaltaiseksi te minut katsotte,
        että olemme toistemme vertaiset" Jesaja 46: 5

En nuhtele tytärtäsi, vaan isää, joka on totuttanut tyttärensä
        vertaamaan epäjumalankuvia, käsin tehtyä jumalan kuvaa Jeesukseen!

Näkikö tyttäresi jeesus kuvasta jotakin, jota metodistit eivät nähneet?

"Jeesus , aamen" " He nostavat sen olallensa, kantavat ja asettavat sen paikoilleen (kuten Turun Beetelissä), ja se se seisoo eikä liikahda
        paikaltansa.
        Sitä huudetaan avuksi, mutta se ei vastaa,
        hädästä se ei pelasta" Jes 46: 7 " Jeesus , aamen"-...merkitsee : Jeesus , vapahtajani, totisesti, amen!

Hädästä se ei pelasta, ,menkää itseenne, te luopiot" jae 8

" Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nu heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat, eivät näe eivätkä tiedä mitään,ja niin he joutuvat häpeään" Jes 44: 9

" Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan, ja valakoon kuvan, ei se mitään auta" jae 10

Jos auttaisi, olihan Lieksan adventtikirkon seinällä epäjumalan kuva, ennen sen paloa, vartija oli paikalla, mutta eipä ollut voimaa puhaltaa liekkejä sammuksiin!

Älä nuhtele tyttäreni isää, nuhtele minua suoraan. Minä olen heille lukenut "Kuvakertomuksia Raamatusta" ja "Uskollisia ystäviä" kirjoja. Sinä et näytä ymmärtävän minkälaista on elää kehitysvammaisten lasten kanssa, joten minun on turha kirjoitella tästä asiasta sen enempää. Ehkä sinä kuulut samaan sarjaan, kun eräs adventistisisar, joka sanoi minulle, että "etkö tiennyt kantoaikana odottavasti sairasta lasta, miksi et tehnyt aborttia?" En tiennyt, enkä olisi lapsiani kohtuuni tappanut vaikka olisin tiennytkin. Korvaavat kommunikaatiomenetelmät ovat monille kehitysvammaisille elintärkeitä, hyväksyipä sitä toiset ihmiset tai eivät. Luen edelleen hengellisiä kuvakirjoja lapsilleni ja aion käyttää huopakuvia lasten sapattikoulussa. Jos jonkun mielestä on synti, että lapseni oppivat tuntemaan Jeesuksen sanattomilla keinoilla, se on heidän mielipiteensä.

• benedi= siunattu
        Stork kirjoitti:

Älä nuhtele tyttäreni isää, nuhtele minua suoraan. Minä olen heille lukenut "Kuvakertomuksia Raamatusta" ja "Uskollisia ystäviä" kirjoja. Sinä et näytä ymmärtävän minkälaista on elää kehitysvammaisten lasten kanssa, joten minun on turha kirjoitella tästä asiasta sen enempää. Ehkä sinä kuulut samaan sarjaan, kun eräs adventistisisar, joka sanoi minulle, että "etkö tiennyt kantoaikana odottavasti sairasta lasta, miksi et tehnyt aborttia?" En tiennyt, enkä olisi lapsiani kohtuuni tappanut vaikka olisin tiennytkin. Korvaavat kommunikaatiomenetelmät ovat monille kehitysvammaisille elintärkeitä, hyväksyipä sitä toiset ihmiset tai eivät. Luen edelleen hengellisiä kuvakirjoja lapsilleni ja aion käyttää huopakuvia lasten sapattikoulussa. Jos jonkun mielestä on synti, että lapseni oppivat tuntemaan Jeesuksen sanattomilla keinoilla, se on heidän mielipiteensä.

ei aivolohkot pystyy!
        Jätä pois epäjumalankuvat, ja esittele Jeesusta hänelle vertauskuvin, vaikkapa karitsan vuonan avulla!

Lapsesi aivot, eivät ole sinun aivosi, eivkä hänen kykynsä käsittää asioita sinun kykysi, se on lapsen kyky!

Jos sinulla on vain yksi " jumalaton" vaihtoehto, johon olet itse itsesi totuttanut,...niin älä kosta isemme pahoja tekoja omilla epäjumalankuvillasi lapselle!"

Jos kukaan ei katkaise pahan virtaa, niin se siirtyy lapsen puhtaalle lakanalle likaisena tahrana

• jalo kilpailu
        Stork kirjoitti:

Rauhaa Veli-Matti!

Rauhaa vain sisar.
        Kyllä Jumala puhuu meille tavalla ja toisella, sanoin ja myös kuvin.
        Eli sanoma on sen sisällä oleva kohde, ei pelkästään kangas ja siihem maalattu kuva.
        Tämä on sen kuvan maalanneen henkilön tuoma kuva.
        Joillekin kuva puhuu sanomaa, toinen ei ymmärrä taiteesta mitään.
        Toiselle musiikin sanoma puhuu enemmän kuin sanat.
        jne.
        Mutta puhutaan toiste.
        Siunauksin Veli M.

• benedi= siunattu
        jalo kilpailu kirjoitti:

Rauhaa vain sisar.
        Kyllä Jumala puhuu meille tavalla ja toisella, sanoin ja myös kuvin.
        Eli sanoma on sen sisällä oleva kohde, ei pelkästään kangas ja siihem maalattu kuva.
        Tämä on sen kuvan maalanneen henkilön tuoma kuva.
        Joillekin kuva puhuu sanomaa, toinen ei ymmärrä taiteesta mitään.
        Toiselle musiikin sanoma puhuu enemmän kuin sanat.
        jne.
        Mutta puhutaan toiste.
        Siunauksin Veli M.

" olkaa te hiljaa" sanoo raamattu
        Sano sinäkin kuten Mooses: " Oi Herra, en minä ole puhetaitoinen mies...

" Mene , minä olen sinun suusi apuna" 2 Moos.4: 10, 12

Onko Jumala teidän suunne, ja puheenne apuna, kun te korotatte epäjumalan kuvia? Kun Herra kuitenkin sanoo: " Kirottu olkoon jumalan kuvan maalari"

Jos maalari on kirottu, niin onko, sen epäjumalan kuvan ostaja, sitä kanteleva, siitä pölyjä pyyhkivä, ja sitä suullaan puolustava siunattu,?? Ben kysyy!

Onko sanoma jeesus epäjumalan kuvista tällaista?

"Sateena pisaroikoon minun opetukseni,
        kasteena valukoon puheeni
        niinkuin vihma vihannalle,
        niinkuin sadekuuro ruohikolle" 5 Moos. 32: 2

" Sillä minä julistan Herran nimeä;
        antakaa kunnia meidän Jumalallemme." jae 3

Te etsitte kunniaa itsellenne ja toisillenne, mutta Jumalaa te ette tahdo kunnioittaa!
        Te katsotte, seurakunnan tapoja, jossa on tapana elää epäjumalankuvien, kotijumalien kanssa!

" Mutta Laaban oli mennyt keritsemään lampaitaan.
        Silloin Raakel varasti isänsä kotijumalat." 1 Moos. 31: 19

Eikö ole niin että juuri raakelit ovat niitä jotka ovat tuoneet ja varastaneet kotijumalat näiltä laapaneilta, kun nämä ovat olleet töissä!ja tuoneet ne myös adventti seurakuntaan?

Rukoilkaapa kuin Salomo: " Anna sentähden palvelijallesi kuuliainen sydän tuomitakseni sinun kansaasi ja erottaakseni hyvän pahasta: sillä kuka voi muuten tätä sinun suurta kansaasi tuomita" 1 Kuning. 3: 9

"Herralle oli otollista, että Salomo tätä anoi" jae 10

Olisi aina hyvä muistaa: " Ei sovi houkalle ylevä puhe, saati ruhtinaalle valhe" Snl 17: 7

Kyllä minä mieluummin kuulun Jumalan ruhtinasten joukkoon kuin houkkien sakkiin, entä te?

• benedi= siunattu
        jalo_kilpailu kirjoitti:

rakkaudesta Kristukseen.
        Veli.

" Keneenkä siis te vertaatte Jumalan ja minkä muotoiseksi te hänet teette" Jes 40: 18

" Jumalankuvanko?--sen valaa valaja.
        ja kultaseppä kullalla päällystää, sepittää sille hopeaketjut" jae 19

" Kenellä ei ole varaa sellaiseen antimeen ( kuten nyt adventtikirkollakaan ei ole), se valitsee puun (paperin), joka ei lahoa, hakee taitavan tekijän (maalarin) pystyttämään (maalaamaan) jumalankuva joka ei horju" 20

Osa tästä paperista on adventtikirkon wc:ssä pyllynpyyhepaperina, osasta siitä on tehty jumalankuva seinälle,...ja jos sinä tai minä siitä wc-paperista (samaa puuta) tehtyä jumalankuvaa pilkkaat tai häpäiset, tai revit sen alas seinältä, aikomuksenasi pyyhkiä sillä itseäsi, koska Wc:tä oli paperi loppu, ..niin kuitenkin saat vihaisia suuttumuksen sanoja, uhkaapa joku oikeudellakin!

Tällaista on teidän elämänne Herran palvelijoina, onko hauskaa?

• benedi= siunattu
        jalo_kilpailu kirjoitti:

rakkaudesta Kristukseen.
        Veli.

Etsi minulle Raamatusta paikka, että jos sinä saat käsin kosketella Jumalaa, niin heti koskettamisen jälkeen sinulla on sen perusteella oikeus " Tee Jumalan kuva"??

Ei todellakaan ole! Sinun on oltava kuuliainen Jumalalle, vaikka asuisit hänen kanssaan saman katon alla joka päivä!! " Älä tee jumalan kuvaa"

" Jeesus on sen näkymättömän Jumalan kuva"..tee itsestäsi kuvia, olethan jumalan kuva, mutta sanoistasi päätellen et lähelläkään Jumalaa!

Ja sitäpaitsi, kerrohan missä sinut on käsin tehty?..Sitä tehdasta et löydä, koska jos osoitat sänkyä, sitä ei enää ole, ja vaikka olisikin, et tiedä mikä sänky se niistä oli...epäjumalankuvan tekijän kyllä voi löytää, mutta seurakunnat eivät näytä erottavan heitä keskuudestaan!

• jalo kilpailu..

Etsi minulle Raamatusta paikka, että jos sinä saat käsin kosketella Jumalaa, niin heti koskettamisen jälkeen sinulla on sen perusteella oikeus " Tee Jumalan kuva"??

Ei todellakaan ole! Sinun on oltava kuuliainen Jumalalle, vaikka asuisit hänen kanssaan saman katon alla joka päivä!! " Älä tee jumalan kuvaa"

" Jeesus on sen näkymättömän Jumalan kuva"..tee itsestäsi kuvia, olethan jumalan kuva, mutta sanoistasi päätellen et lähelläkään Jumalaa!

Ja sitäpaitsi, kerrohan missä sinut on käsin tehty?..Sitä tehdasta et löydä, koska jos osoitat sänkyä, sitä ei enää ole, ja vaikka olisikin, et tiedä mikä sänky se niistä oli...epäjumalankuvan tekijän kyllä voi löytää, mutta seurakunnat eivät näytä erottavan heitä keskuudestaan!

Rakas ystävä, kyllä tavallani ymmärrän kirjoitustarkotuksesikin, ei siinä mitään.
        Paljon voidaan tehdä ,"Marian kuvia" suudella patsaan jalkoja jne. Ei siinä mitään.

Mutta, kuvallinen viestikin, voi alttaritauluissa ja esim. reliefit kuvaveistossa viestittää sanomaa, mitä se esittää, Jeesus ristillä, rukouksessa jne. Kun se johdattaa sanaan, ei siinä, en ainakaan usko kenenkään kirkossa kumartavan kuvaa tahi patsasta ja sanovan tuossa on kivi, puu, kuva joka puhuu, siis ei itse takana oleva kohde Kristus.

Eli aivan samoin kuin kirjainkin on kuva, joka luo yhdistelemällä mielen yhteyden johonkin, on aivan samaa rinnastetta kuin maalaus.

Kuina paljon kirjaimilla ohjataan ihmisten mieltä kumartamaan jotakin, eli sopii miettiä sitäkin.

Mutta nyt jätän kahdeksaksi tunniksi vastausluettavan, on mentävä 6 tunnin luennolle keskussairaalaan. Että siunaus ja rauha maahan, Kristuksen tähden.

Veli

• Stork kirjoitti:

### Kiitos!
        Kirjoittanut: Stork
        25.3.2009 klo 18.31
        Älä nuhtele tyttäreni isää, nuhtele minua suoraan. Minä olen heille lukenut "Kuvakertomuksia Raamatusta" ja "Uskollisia ystäviä" kirjoja. Sinä et näytä ymmärtävän minkälaista on elää kehitysvammaisten lasten kanssa. ###

Niin. Benedi=siunattu näyttää olevan sunnuntaikristitty - kulkee vain juhlasta juhlaan
        ja ahmii kermat päältä. En minäkään ole oikea
        henkilö keskustelemaan asiantuntevasti vammaisista
        lapsista. Mutta tiedän miten kovaa työtä se on.
        Ystäväpiirissä sellasita on ja yksi enoni oli sellainen ja olisi voinut yhtä
        hyvin olla itselläkin. Synnistä ei sovi puhua,
        kun aprikoidaan, että miksi:

Joh 9:3
        Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä
        hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti
        tuleman hänessä julki.

Olen lukenut muutaman kirjan, sellaisen jossa
        vammaisen vanhemmat kertovat, kuinka paljon ovat
        oppineet lapseltaan. (esim: Sopasen kirja).
        Mutta se on kai armoa armon päälle, että joku osaa
        niin asennoitua ja nähdä. Ei sitä vaatia voi.

Joka on suostunut ottamaan vastaan vammaisen
        lapsen, eikä ole turvautunut aborttiin, arvostaa
        elämää ja Elämää. Joh 9:3 mukaan asiaan sisältyy
        myös salattu siunaus. Ja varmaa on, että siitä
        aikanaan saa siunatun armopalkan. Varsinkin kun
        ei katkeroidu jollain lailla, vaan ottaa Herran
        kädestä. Sillä kaikki lapset ovat "Herran lahja".

Varmaa on sekin, että aivovammainen lapsi
        ymmärtää (sydämessään varsinkin) paljon enemmän
        kuin arvaammekaan. On enemmänkin kyse ulosannin
        heikkoudesta, ilmaisukyvyn puutteesta.

Hmmm ... ehka minunkin on aika parantua
        vammaisuudestani. Pyydän, Stork, anteeksi sinulta
        ja kaikilta, että olen tulkinnut sinua eksyneeksi.
        Sitähän et ole, vaikka opeista olemmekin eri
        mieltä.

• IDENEB

ei aivolohkot pystyy!
        Jätä pois epäjumalankuvat, ja esittele Jeesusta hänelle vertauskuvin, vaikkapa karitsan vuonan avulla!

Lapsesi aivot, eivät ole sinun aivosi, eivkä hänen kykynsä käsittää asioita sinun kykysi, se on lapsen kyky!

Jos sinulla on vain yksi " jumalaton" vaihtoehto, johon olet itse itsesi totuttanut,...niin älä kosta isemme pahoja tekoja omilla epäjumalankuvillasi lapselle!"

Jos kukaan ei katkaise pahan virtaa, niin se siirtyy lapsen puhtaalle lakanalle likaisena tahrana

/// Jumala osaa ja voi ilmaista itsensä hänelle ,ilman epäjumalankuvia, ...ryhdy heti käyttämään mielikuvistustasi kuinka voit ilmaista Jeesuksen hänelle, rikkomatta tärkeimpiä käskyjä!
        Ei ole mahdollista, se että Jeesusta voidaan ilmentää vain saatanan antamilla menetelmillä...Jumala kyllä ilmaisee sinulle uuden tien! \\\

Mie sanoisin, ettei asai ole noin.
        Stork tekee aivan oikein, kun tarjoilee lapselle
        kuvia ja mielikuvia. Jeesus käytti paljon
        vertauksia ja se on aivan sama asia.

Tämä on heikko aasinsilta mutta kuitenkin ...
        Jeesus sanoi että tehkää itsellenne ystäviä
        VÄÄRÄLLÄ mammonalla. Joten kaikki kuvat ja
        kuvatukset ovat sallittuja, kun lapselle luodaan
        mielikuvaa Jumalasta ja hänen ehdottomasta
        rakkaudestaan.

• Hee he he hee

se minua kiinnosti!!

Jumalaa kuvaavaa ei seinälle benedin mukkaan saa
        laittaa. Mutta piruja kyllä saisi maalata seinille.
        Olisipa kiva nähdä benedin oma huone laitoksessa,
        jossa hän oleilee. (Tuskin kotona).

Hih hih hii

• AnttiVKantola kirjoitti:

### Kiitos!
        Kirjoittanut: Stork
        25.3.2009 klo 18.31
        Älä nuhtele tyttäreni isää, nuhtele minua suoraan. Minä olen heille lukenut "Kuvakertomuksia Raamatusta" ja "Uskollisia ystäviä" kirjoja. Sinä et näytä ymmärtävän minkälaista on elää kehitysvammaisten lasten kanssa. ###

Niin. Benedi=siunattu näyttää olevan sunnuntaikristitty - kulkee vain juhlasta juhlaan
        ja ahmii kermat päältä. En minäkään ole oikea
        henkilö keskustelemaan asiantuntevasti vammaisista
        lapsista. Mutta tiedän miten kovaa työtä se on.
        Ystäväpiirissä sellasita on ja yksi enoni oli sellainen ja olisi voinut yhtä
        hyvin olla itselläkin. Synnistä ei sovi puhua,
        kun aprikoidaan, että miksi:

Joh 9:3
        Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä
        hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti
        tuleman hänessä julki.

Olen lukenut muutaman kirjan, sellaisen jossa
        vammaisen vanhemmat kertovat, kuinka paljon ovat
        oppineet lapseltaan. (esim: Sopasen kirja).
        Mutta se on kai armoa armon päälle, että joku osaa
        niin asennoitua ja nähdä. Ei sitä vaatia voi.

Joka on suostunut ottamaan vastaan vammaisen
        lapsen, eikä ole turvautunut aborttiin, arvostaa
        elämää ja Elämää. Joh 9:3 mukaan asiaan sisältyy
        myös salattu siunaus. Ja varmaa on, että siitä
        aikanaan saa siunatun armopalkan. Varsinkin kun
        ei katkeroidu jollain lailla, vaan ottaa Herran
        kädestä. Sillä kaikki lapset ovat "Herran lahja".

Varmaa on sekin, että aivovammainen lapsi
        ymmärtää (sydämessään varsinkin) paljon enemmän
        kuin arvaammekaan. On enemmänkin kyse ulosannin
        heikkoudesta, ilmaisukyvyn puutteesta.

Hmmm ... ehka minunkin on aika parantua
        mieltä.

"Hmmm ... ehka minunkin on aika parantua
        mieltä."

Terve Antti!

Ei tässä anteeksi tarvitse pyydellä, tämä keskustelupalsta on aivan oma maailmansa ja monesti tulee kirjoiteltua sellaista, jota ei kasvotusten tulisi mieleenkään sanoa.

En ole kokenut lapsiani taakaksi. Ulkopuoliset eivät edes monesti huomaa, että lapset ovat sairaita (onko se sitten hyvä vai huono asia, se on eri juttunsa) ja molemmat pystyvät liikkumaan omin jaloin, se helpottaa paljon. Tietysti on paljon enemmän juoksuja, kun terveiden lasten vanhemmilla: on kontrollikäyntejä diagnoosin tarkistamiseksi jotka tehdään vuosittain, on terapeuttien kanssa palavereja ja päiväkodin kanssa neuvotteluja useaan kertaan vuodessa ja tyttärellä alkaa elokuussa pidennetty oppivelvollisuus, niin sen myötä alkaa uudet ulottuvuudet ja kontaktit koulumaailmaan.

Toki sairaat lapset muuttavat aikuisten ajatusmaailmaa, tulee (tai ainakin pitäisi tulla) avarakatseisuutta enemmän, osaa arvostaa erilaisuutta.

Mutta tässä keskusteluketjussa oli kyse jumalankuvista/ jumalankuvan tekemisestä. Kun Pyhä Henki on saanut muuttaa ja uudistaa ihmisen sydämen, kyllä Hengen johdossa oleva ihminen osaa varoa, ettei rupea kuvia palvomaan, etenkin, jos niitä käytetään äidinkielen korvikkeena tai tukemaan sitä.

• benedi= siunattu
        jalo kilpailu.. kirjoitti:

Rakas ystävä, kyllä tavallani ymmärrän kirjoitustarkotuksesikin, ei siinä mitään.
        Paljon voidaan tehdä ,"Marian kuvia" suudella patsaan jalkoja jne. Ei siinä mitään.

Mutta, kuvallinen viestikin, voi alttaritauluissa ja esim. reliefit kuvaveistossa viestittää sanomaa, mitä se esittää, Jeesus ristillä, rukouksessa jne. Kun se johdattaa sanaan, ei siinä, en ainakaan usko kenenkään kirkossa kumartavan kuvaa tahi patsasta ja sanovan tuossa on kivi, puu, kuva joka puhuu, siis ei itse takana oleva kohde Kristus.

Eli aivan samoin kuin kirjainkin on kuva, joka luo yhdistelemällä mielen yhteyden johonkin, on aivan samaa rinnastetta kuin maalaus.

Kuina paljon kirjaimilla ohjataan ihmisten mieltä kumartamaan jotakin, eli sopii miettiä sitäkin.

Mutta nyt jätän kahdeksaksi tunniksi vastausluettavan, on mentävä 6 tunnin luennolle keskussairaalaan. Että siunaus ja rauha maahan, Kristuksen tähden.

Veli

sanomaa ja evankeliumia, mutta se ei ole IANKAIKKISTA EVANKELIUMIA, vaan tämän ajan, ja tämän maan evankeliumia!

Se on " väärän rahan" tekemistä ja jakamista!
        Itsehän opetat että " Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä"

ja " Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit on peitetyt" Room: 4: 7, 8

Jos teet tai olet tekemisissä epäjumalien kanssa, ja väsäät niitä, niin kuinka syntisi on mukamas anteeksi annettu ja syntisi peitetty!?

Eihän Jumala peitä sinua synneissäsi , vaan synneistäsi hän sinut vapauttaa, ...toisin sanoen että lopetat sellaisen toiminnan joka erottaa sinut Jumalasta! ja Taivaasta

• Adventtikirkkoon
        Stork kirjoitti:

Rauhaa Veli-Matti!

koska he haluavat ESITTÄÄ terveitä...henkisesti vammaisia on suurin osa työntekijöistä...

• jalossa kilpailusta lähtöisin.

sanomaa ja evankeliumia, mutta se ei ole IANKAIKKISTA EVANKELIUMIA, vaan tämän ajan, ja tämän maan evankeliumia!

Se on " väärän rahan" tekemistä ja jakamista!
        Itsehän opetat että " Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä"

ja " Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit on peitetyt" Room: 4: 7, 8

Jos teet tai olet tekemisissä epäjumalien kanssa, ja väsäät niitä, niin kuinka syntisi on mukamas anteeksi annettu ja syntisi peitetty!?

Eihän Jumala peitä sinua synneissäsi , vaan synneistäsi hän sinut vapauttaa, ...toisin sanoen että lopetat sellaisen toiminnan joka erottaa sinut Jumalasta! ja Taivaasta

Me emme ole edes samalla korttelilla asioidemme kanssa.
        Mieltäisit, että Jumalasta Kristuksessa ei saisi edes todistaa, koska se on kuvan tekemistä, ettei Jumalan nimeä Kristuksessa tule oikein lausutuksi?

Näin minä tulkitsen sanomasi perusteen!

Jumala on antanut lahjansa, toisille tavan puhua, kirjoittaa tahi maalata sydämensä todistuksen.

Kun sinä kirjoitat, se on sinun tapasi "maalata" kuva Jumalasta ja juuri tästä on puhe.

Kenen luoma sanallinen kuva, tahi taiteilijan sielunmaiseman maalama kuva on Hänen kasvojensa edessä väärän mallinen, jos se kohdentaa ajatuksen itse asiaan.

Se, että tehtäisiin vertauksena kuva Mariasta, että palvoisimme sitä kuvana ja rukoilisimme Mariaa ja Jeesus tulisi vain lapseksi syliin, niin siinä näen paremminkin sen kuvan jonka ääressä en hyväkyisi milläänlailla oikeaa sanoman ydintä.
        Mutta jos alttaritaulu esimerkiksi kuvaa Kristusta, se luo hänestä mielikuvaa, että Vapahtaja minun syntieni takia rukoili Getsemanessa, mutta tämä sanallinen kuvaus, mikä löytyy Raamatusta, on nyt pensselillä kirjoitettu kirjainmuoto, mutta värinä kankaalle.

Mikä ero siinä on kirjoitettuun kirjaimilla muotoiltuun sanaan, en oikeastaan näe siinä eroa, muutakuin ilmaisutavassa.

Muutenhan et voisi kirjoittaa, koska se on kuvausta, et todistaa, koska teet kuvaa Jumalasta, Kristus muotoisena.
        Ainut voisi olla, että poltettaisiin kaikki kirjat, lehdet, ja ehkä tervehdyttävää olisikin, että luettaisiin vain sanaa. Mutta pianhan se johtaisi siihen, että alettaisiin tekemään kuvaa sanoinemme.
        Mutta väärinkö, jos kiitoksena nousee, että Jeesus on minut pelastanut, mutta erottaisiko se minut koska kuvaisin sen sanoineni?
        Ei vaan se on tunnustus.
        Sitä ja sellaisena näen taiteen, jossa evankeliumin sanoma tavalla tahi toisella kohtaa toisen ihmisen.
        Monen alttaritaulun edessä on sydämet pysähtyneet ja en epäile, etteikö se olisi Jumalan armolahjaa tehdä evankeliumin työtä tällä tavallakin.
        Kaikki sanomiset ja tekemiset ovat kylläkin vajaamittaisia, mutta jos Pyhä Henki yhtyy siihen sanomaan, se tekee omaa työtään sydämessä ja hedelmänä kohdistuen oikeaan, siinä ei kirota Jumalaa vaan kiitetään pelastuksesta.

Eli ei kaikkea voi aivan leimata vääräksi rahaksi, eli en yhdy ajatukseen aivan tuon näköisenä, kuinka haluat sen tuoda esille.

Samaa se on Herralle pyhitetty paikka.
        Se on erotettu sille paikalle, eikä siellä maallista menoa viedä eteenpäin.

Siksi sellaisessa paikassa yhtyy Jumalan henki, koska sen hengen armo-omistajat kokoontuu tähän paikkaan ja paikkakunnan ihmiset tiedostavat, että tuolla julistetaan Sanaa. Ja jos tällaiseen Sanan julistuspaikkaan tullaan sisälle, jossa jaetaan sitä hyvää jonka Hän on saanut aikaiseksi ja julistetaan evanekeliumia, se luo uutta.
        Ei sitä kapakassa saa, ellei todella Jumala käy hakemassa henkilöitä ulos. Mutta kapakkaa ei ole pyhitetty muuhun kuin omistajansa voiton ja leipänsä haljenneita kaivoja täyttämään.

Me elämme maailmassa, mutta ei maailmasta ja sydämessäni saatan pysähtyä monenlaisien todistusten äärelle, vaikka alttaritaulun ääreen.
        En niin, että sanoisin, että se kuva sinänsä oli Jumala, vaan viestimuotona kertomassa elävästä Jumalasta.

• benedi= siunattu
        jalossa kilpailusta lähtöisin. kirjoitti:

Me emme ole edes samalla korttelilla asioidemme kanssa.
        Mieltäisit, että Jumalasta Kristuksessa ei saisi edes todistaa, koska se on kuvan tekemistä, ettei Jumalan nimeä Kristuksessa tule oikein lausutuksi?

Näin minä tulkitsen sanomasi perusteen!

Jumala on antanut lahjansa, toisille tavan puhua, kirjoittaa tahi maalata sydämensä todistuksen.

Kun sinä kirjoitat, se on sinun tapasi "maalata" kuva Jumalasta ja juuri tästä on puhe.

Kenen luoma sanallinen kuva, tahi taiteilijan sielunmaiseman maalama kuva on Hänen kasvojensa edessä väärän mallinen, jos se kohdentaa ajatuksen itse asiaan.

Se, että tehtäisiin vertauksena kuva Mariasta, että palvoisimme sitä kuvana ja rukoilisimme Mariaa ja Jeesus tulisi vain lapseksi syliin, niin siinä näen paremminkin sen kuvan jonka ääressä en hyväkyisi milläänlailla oikeaa sanoman ydintä.
        Mutta jos alttaritaulu esimerkiksi kuvaa Kristusta, se luo hänestä mielikuvaa, että Vapahtaja minun syntieni takia rukoili Getsemanessa, mutta tämä sanallinen kuvaus, mikä löytyy Raamatusta, on nyt pensselillä kirjoitettu kirjainmuoto, mutta värinä kankaalle.

Mikä ero siinä on kirjoitettuun kirjaimilla muotoiltuun sanaan, en oikeastaan näe siinä eroa, muutakuin ilmaisutavassa.

Muutenhan et voisi kirjoittaa, koska se on kuvausta, et todistaa, koska teet kuvaa Jumalasta, Kristus muotoisena.
        Ainut voisi olla, että poltettaisiin kaikki kirjat, lehdet, ja ehkä tervehdyttävää olisikin, että luettaisiin vain sanaa. Mutta pianhan se johtaisi siihen, että alettaisiin tekemään kuvaa sanoinemme.
        Mutta väärinkö, jos kiitoksena nousee, että Jeesus on minut pelastanut, mutta erottaisiko se minut koska kuvaisin sen sanoineni?
        Ei vaan se on tunnustus.
        Sitä ja sellaisena näen taiteen, jossa evankeliumin sanoma tavalla tahi toisella kohtaa toisen ihmisen.
        Monen alttaritaulun edessä on sydämet pysähtyneet ja en epäile, etteikö se olisi Jumalan armolahjaa tehdä evankeliumin työtä tällä tavallakin.
        Kaikki sanomiset ja tekemiset ovat kylläkin vajaamittaisia, mutta jos Pyhä Henki yhtyy siihen sanomaan, se tekee omaa työtään sydämessä ja hedelmänä kohdistuen oikeaan, siinä ei kirota Jumalaa vaan kiitetään pelastuksesta.

Eli ei kaikkea voi aivan leimata vääräksi rahaksi, eli en yhdy ajatukseen aivan tuon näköisenä, kuinka haluat sen tuoda esille.

Samaa se on Herralle pyhitetty paikka.
        Se on erotettu sille paikalle, eikä siellä maallista menoa viedä eteenpäin.

Siksi sellaisessa paikassa yhtyy Jumalan henki, koska sen hengen armo-omistajat kokoontuu tähän paikkaan ja paikkakunnan ihmiset tiedostavat, että tuolla julistetaan Sanaa. Ja jos tällaiseen Sanan julistuspaikkaan tullaan sisälle, jossa jaetaan sitä hyvää jonka Hän on saanut aikaiseksi ja julistetaan evanekeliumia, se luo uutta.
        Ei sitä kapakassa saa, ellei todella Jumala käy hakemassa henkilöitä ulos. Mutta kapakkaa ei ole pyhitetty muuhun kuin omistajansa voiton ja leipänsä haljenneita kaivoja täyttämään.

Me elämme maailmassa, mutta ei maailmasta ja sydämessäni saatan pysähtyä monenlaisien todistusten äärelle, vaikka alttaritaulun ääreen.
        En niin, että sanoisin, että se kuva sinänsä oli Jumala, vaan viestimuotona kertomassa elävästä Jumalasta.

jos ne on tehty häväistäviksi, ei kunnioitettaviksi!!

kts. Joona 2: 9...hylkää armonantajansa!
        Jos Jaakob käski haudata maahan vieraat jumalat, niin tee sinä samoin ,...onhan Herra " Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala!
        Te olette pata, joka on ruostunut ja josta ruoste ei lähde!

Et millään suostu poistamaan ruostettasi Herran edessä!

Miksi sitten Raamattu sanoo: " He ovat rikkoneet avion epäjumalainsa kanssa!
        Teit "avioliitto" sopimuksen Jumalan kanssa ,ja nyt sinä olet selityksilläsi sen rikkonut!

" Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni,
        tuomitset minut syylliseksi ollaksesi itse oikeassa? Herra

Onhan Herra varoittanut jo Mooseksen kautta

"niin varo sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi, ettet kietoudu heidän pauloihinsa, heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy:
        ´Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa, että minäkin tekisin niin" ? 5 Moos. 12: 30

Adventtikansa on luonut oman tapansa käyttää jeesus kuvia palvelutehtäviinsä, ja sinä jäit nyt kiinni, olet yksi niistä!

" Älä tee niin Herraa, sinun Jumalaasi kohtaan, sillä kaikkea, mikä on Herralle kauhistus ja mitä hän vihaa, he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa....

Mutta te adventtikansassa sanotte: " Me teemme niin kuin olemme aina tehneet,...emmekä usko että Lieksan adventtikirkko paloi epäjumalien takia,...vaikka paloa koskeva kirje saavutti pastorimme ennen paloa!

jos ne on tehty häväistäviksi, ei kunnioitettaviksi!!

kts. Joona 2: 9...hylkää armonantajansa!
        Jos Jaakob käski haudata maahan vieraat jumalat, niin tee sinä samoin ,...onhan Herra " Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala!
        Te olette pata, joka on ruostunut ja josta ruoste ei lähde!

Et millään suostu poistamaan ruostettasi Herran edessä!

Miksi sitten Raamattu sanoo: " He ovat rikkoneet avion epäjumalainsa kanssa!
        Teit "avioliitto" sopimuksen Jumalan kanssa ,ja nyt sinä olet selityksilläsi sen rikkonut!

" Sinäkö teet tyhjäksi minun oikeuteni,
        tuomitset minut syylliseksi ollaksesi itse oikeassa? Herra

Onhan Herra varoittanut jo Mooseksen kautta

"niin varo sittenkuin he ovat hävitetyt sinun tieltäsi, ettet kietoudu heidän pauloihinsa, heitä seuraamaan, ja ettet etsi heidän jumaliansa ja kysy:
        ´Miten oli näiden kansojen tapana palvella jumaliansa, että minäkin tekisin niin" ? 5 Moos. 12: 30

Adventtikansa on luonut oman tapansa käyttää jeesus kuvia palvelutehtäviinsä, ja sinä jäit nyt kiinni, olet yksi niistä!

" Älä tee niin Herraa, sinun Jumalaasi kohtaan, sillä kaikkea, mikä on Herralle kauhistus ja mitä hän vihaa, he ovat tehneet palvellessaan jumaliansa....

Mutta te adventtikansassa sanotte: " Me teemme niin kuin olemme aina tehneet,...emmekä usko että Lieksan adventtikirkko paloi epäjumalien takia,...vaikka paloa koskeva kirje saavutti pastorimme ennen paloa!

En yhdy ajatukseesi ja näen siinä ymmärrykseni mukaan kirjaimin luodun [mieleisesi] epäjumalankuvaajan, jonka poistan vääränä siltä sydämeni alttarilta, joka estää Sanan julistuksen hänelle, joka vaikkapa siveltimen vedoin todistaa uskostaan.

Itseni ja Jumalan välissä elää vain Kristus, Vapahtajani. Kumarran häntä ja jätän tältä osin ajatuksiemme rakentamisen aiheestamme tähän.

Katselen vapain sydämin niitä kuvia ym. jotka tavallaan tuovat esille iankaikkista evankeliumia, se on luodussa maassa yksi tapa evankelioida. Jumalakin loi näkyvän maailma ja ihmisen omaksi kuvakseen, jolle antoi todistajan tehtävän.
        Se todistuksen päämäärä, se tuo esiin sen, kumartuuko todistus todistamaan vain, maassa, maan alla, tahi taivaan avaruuksissa olevaa luotua, vai Luoja Jumalaa.
        Aivan kuin Jeesus Kristus, on Jumalan kuva, olemme luotuina kuvia Hänestä, joka heijastaa sitä kuin kuvastimesta. Ei kuvastin välttämättä niin kirkas heijastus ole, mutta se kuvastaa ja kuvastuksesta voidaan lukea Luojan rakkaus.
        Jos kuvastin heijastaisi kirkkautta, käsittämättömän kirkasta täydestä kirkkaudesta, emme voisi nähdä Häntä ja Jeesuskin tuli näin ollen ihmisruumiiseen, että voisimme nähdä Hänet, joka istuu Valtaistuimella.

Näin ollen kaikki Kristukseen kuvaajat ja kuvastukset ovat heijastusta Hänestä, Joka elää ja on tuleva tuomitsemaan myös epäjumalankuvat, jotka eivät kirkasta Häntä, -mutta kuten suitseva sydän, sitä ei Herra hylkää, voidaan nähdä kuvaajan tekijöitäkin, että vaikka ne eivät ole täydellisiä, ne suitsivat kynttilän tavoin Mieltä Luojaamme Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

Rauha maahan Kristuksen tähden.
        Veli

ps. kirkkoja on palanut sieltä täältä, että ne eivät todista mitään oikeasta ja väärästä.
        Helluntaikirkkoja kaksi tapausta muistista, Viitasaarella ja Nastolassa.
        Luterilaisilta on palanut kirkkoja matkan varrelta useitakin, etten niin katso tuomion julistukseksi ym. Mutta voihan sitä kietoa tapauksiin omat käsitykset, mutta eipä Jumalan aivoitusta voi asettaa omien päätelmien ajatuksiksi, ainakaan henkilökohtaisesti en sitä ”harrasta”.

• benedi= siunattu
        jalo_kilpailu kirjoitti:

En yhdy ajatukseesi ja näen siinä ymmärrykseni mukaan kirjaimin luodun [mieleisesi] epäjumalankuvaajan, jonka poistan vääränä siltä sydämeni alttarilta, joka estää Sanan julistuksen hänelle, joka vaikkapa siveltimen vedoin todistaa uskostaan.

Itseni ja Jumalan välissä elää vain Kristus, Vapahtajani. Kumarran häntä ja jätän tältä osin ajatuksiemme rakentamisen aiheestamme tähän.

Katselen vapain sydämin niitä kuvia ym. jotka tavallaan tuovat esille iankaikkista evankeliumia, se on luodussa maassa yksi tapa evankelioida. Jumalakin loi näkyvän maailma ja ihmisen omaksi kuvakseen, jolle antoi todistajan tehtävän.
        Se todistuksen päämäärä, se tuo esiin sen, kumartuuko todistus todistamaan vain, maassa, maan alla, tahi taivaan avaruuksissa olevaa luotua, vai Luoja Jumalaa.
        Aivan kuin Jeesus Kristus, on Jumalan kuva, olemme luotuina kuvia Hänestä, joka heijastaa sitä kuin kuvastimesta. Ei kuvastin välttämättä niin kirkas heijastus ole, mutta se kuvastaa ja kuvastuksesta voidaan lukea Luojan rakkaus.
        Jos kuvastin heijastaisi kirkkautta, käsittämättömän kirkasta täydestä kirkkaudesta, emme voisi nähdä Häntä ja Jeesuskin tuli näin ollen ihmisruumiiseen, että voisimme nähdä Hänet, joka istuu Valtaistuimella.

Näin ollen kaikki Kristukseen kuvaajat ja kuvastukset ovat heijastusta Hänestä, Joka elää ja on tuleva tuomitsemaan myös epäjumalankuvat, jotka eivät kirkasta Häntä, -mutta kuten suitseva sydän, sitä ei Herra hylkää, voidaan nähdä kuvaajan tekijöitäkin, että vaikka ne eivät ole täydellisiä, ne suitsivat kynttilän tavoin Mieltä Luojaamme Herraamme Jeesukseen Kristukseen.

Rauha maahan Kristuksen tähden.
        Veli

ps. kirkkoja on palanut sieltä täältä, että ne eivät todista mitään oikeasta ja väärästä.
        Helluntaikirkkoja kaksi tapausta muistista, Viitasaarella ja Nastolassa.
        Luterilaisilta on palanut kirkkoja matkan varrelta useitakin, etten niin katso tuomion julistukseksi ym. Mutta voihan sitä kietoa tapauksiin omat käsitykset, mutta eipä Jumalan aivoitusta voi asettaa omien päätelmien ajatuksiksi, ainakaan henkilökohtaisesti en sitä ”harrasta”.

Sinä pidät ja asettelet jeesus kuvia kirkkosi seinälle, ja minä asettelen niitä samoja kuvia, variksenpelättimeksi kurkkumaalle,- ja mansikka maalle?
        Käykö sinulle tällainen järjestely?

Sinä kunnioitat niillä ketä kunnioitat, ..ja minä ajan niillä pelloltani pois variksia jne?

Eikä sinun yhtymilläsi ajatuksilla ole mitään tekoa, --vaan sillä' kenen ajatuksiin Jumala yhtyy!

Lopeta heti selittäminen , ja kirjoita jeesuskuvista : Näin sanoo Herra!:)

Sinä kun et ole Herra, vaikka kuinka selittäisit kiveä Karitsaksi!

Lieksan kirkon tapaushan oli ainutlaatuinen.
        Kirje pastorille, 3 viikkoa armonaikaa poistaa vieraat epäjumalan kuvat kirkosta, muutoin kirkko palaa!
        Kirjeen saaja pastori T. Hilberg ei tehnyt mitään, ja 3 vk päätyttyä kirkko paloi tarkalleen , niin kuten kirjeessä luki!

Nuo mainitsemasi kirkkojen palot eivät palaneet näin,...Herran sanan mukaan, eivätkä kirjeellisen profetian mukaan!

• benedi= siunattu
        Hee he he hee kirjoitti:

Jumalaa kuvaavaa ei seinälle benedin mukkaan saa
        laittaa. Mutta piruja kyllä saisi maalata seinille.
        Olisipa kiva nähdä benedin oma huone laitoksessa,
        jossa hän oleilee. (Tuskin kotona).

Hih hih hii

laitospaikkaan, kuten ehkä sinun pimentynyt mielesi!

Kerro laitospaikkasi, niin tulemme ilahduttamaan sinua, luen jotain tärkeää sinulle Raamatusta, hih, hii

• IDENEB

Ap. t. 17:24
      "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken,
      mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan
      Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
      [Ap. t. 4:24, 14:15 | Ap. t. 7:48,49]

Herramem asuu uudestisyntyneessä ihmisessä.

Siksi Uusi Testamentti opettaa, ettei johonkin
      tiettyyn kirkkoon kuuluminen merkitse mitään pyhyyttä.

Joh. 14:23
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku
      rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani,
      ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme
      hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

• leike.ttä

Viime sapattina Tooran lukujaksossa oli 2. Moos. 25-28. Toisen Mooseksen kirjan luvussa 25, jakeessa 8, me löydämme seuraavan lyhyen lauseen: "Ja tehkööt he minulle pyhäkön asuakseni heidän keskellään." Kirjaimellinen käännös pitäisi olla: "Ja tehkööt he minulle pyhäkön asuakseni heidän sisällään." Tämä jae on oikeastaan perustana Jeshuan ja Paavalin opetuksille, jonka mukaan me jotka teemme itsestämme Herran temppelin kaltaisen, tulemme olemaan Jumalan asumuspaikka.
        Meidän ruumiimme tulee olemaan kirjaimellisesti Herran temppeli: "Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?" (1.Kor. 6:19) Sama ajatus on teksteissä, kuten 1 Kor 3:16, 2.Kor 6:16 ja Piet. 2:5. Kaikissa näissä jakeissa me näemme ajatuksen, että Jumala asuu meidän ruumiissamme. Mielenkiintoista on se, että Rabbeilla on myös samanlainen käsitys, joka tulee samasta jakeesta 2.Moos.25:8. Tässä on yksi Tooran klassisista juutalaisista kommentaareista, joka käsittelee tätä jaetta. "Teksti ei sano, 'tehkää minulle ilmestysmaja', vaan 'tehkää minulle pyhäkkö (temppeli).' Tämä tarkoittaa, että heidän tulee pyhittää itsensä ja jokainen heistä tulee olemaan Jumalan LÄSNÄOLON vaunu. Tämä tarkoittaa, että Jumala tulee asumaan heihin kirjaimellisesti." Tämän tekstin merkitykset ovat niin ihanan kauaskantoisia jokaisessa näkökulmassa. Jos me voisimme
        todella uskoa, että Jumala asuu meidän ruumiissamme, kuinka me toimisimme? Jos me voisimme todella uskoa, että meidän ruumiimme on kirjaimellisesti Herran "temppeli" - mitä voisimme tehdä huolehtiaksemme siitä ja pitääksemme sen puhtaana, levänneenä ja paljon muuta. Me emme ole pitäneet näitä Uuden Testamentin opetuksia muuna kuin vain "uskonnollisina iskulauseina", joilla ei ole paljoa merkitystä tai viittauksia meidän päivittäiseen elämäämme ja käytännön asioihin. Jopa Jeshua itse viittasi tähän Tooran kohtaan Hänen omasta kehostaan. Katsokaa kohtaa Joh.2:18-22: "Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä."

Minä todella uskon, että koska me emme yhdistä Jeshuan opetusta Hänen oppimisen lähteeseensä, Tooraan, me emme myöskään täysin ymmärrä Hänen opetustaan emmekä näe Hänen Sanojensa merkitystä. Uskotko, että jos sinä pyhität sinun elämäsi, Jumala tulee kirjaimellisesti asumaan sisällesi? Minä uskon sen. Avaimena on halu pyhittää meidän elämämme ja tehdä meidän ruumiistamme Kaikkein Korkeimman Jumalan temppeleitä! JShulam

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe