Jeesus sanoi:

poika.tuntureilta

20. "... jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."

Minä kysyn: Missä on helluntailaisten usko?

16

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä on Sinun oma vuoria siirtävä uskosi? Kysytkö asiaa muiltakin palstoilta vai helluntailaisetko ovat vain hampaissasi?

Olen nähnyt kuinka Jumala siirtää vuoria, tähän tapaan kuin on kirjoitettu (Sakaria 4:5-7).

`Niin enkeli, joka puhutteli minua, vastasi ja sanoi minulle: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä sanoin: "En, Herra". Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot. Mikä olet sinä, suuri vuori, Serubbaabelin edessä? Lakeudeksi sinä! Hän on paneva paikoillensa huippukiven huutojen kaikuessa: "Suosio, suosio sille!" `

Jumala siirtää vuoria. Frihet on kertonut kuinka suuri vuori oli hänen edessänsä vajaat 20 vuotta sitten ja Herra siirsi sen pois. Ja sen kautta, että Jumala herätti Poikansa kuolleista, Hän lahjoitti Frihetille uskon.

Toivon, että Frihet ei pahastu, kun otin hänet esimerkiksi tässä asiassa.

Oletko koskaan miettinyt psalmia, jossa sanotaan "minä nostan silmäni vuoria kohti. Mistä tulee minulle apu?" Ahdistuksessaan psalmin kirjoittaja huomaa, että vuorilta (tämän maailman hallitsijoilta) ei tule apua ja hän nostaakin katseensa korkeammalle: "Apu tulee Herralta, joka on luonut taivaan ja maan".

Jumala olkoon Sinun sielullesi armollinen.

• poika.tuntureilta

Tomumajalle, sopii vastaukseksi sinullekin.

• to..

jumalien asuvan vuorilla, korkeilla paikoilla, myös israelilaiset uskoivat näin siksi apu tuli "vuorilta". "JHWH tuli Siinailta, Seiristä hän loisti kirkkaana kuin aurinko, hän ilmestyi Paranin vuorelta..."

• poika.tuntureilta
        to.. kirjoitti:

jumalien asuvan vuorilla, korkeilla paikoilla, myös israelilaiset uskoivat näin siksi apu tuli "vuorilta". "JHWH tuli Siinailta, Seiristä hän loisti kirkkaana kuin aurinko, hän ilmestyi Paranin vuorelta..."

.......
        Niin. Moni tahtoisi tulla suureksi, mutta vain harvat ovat valmiit maksamaan tähän tarvittavan hinnan. Henkisen kasvun vuoritielle lähteminen ja sen mukaisen henkisen vapauden ja suuruuden saavuttaminen vaatii ihmiseltä paljon. Vaatii kaikkien elämänarvojen puntariin asettamista ja perusteellista selvitystä siitä, mitä hän elämällään odottaa ja millaiseksi tahtoo tulla. Tämän lisäksi henkisen kasvun tielle lähteminen vaatii ihmiseltä valmiutta kohdata monet vastoinkäymiset ja kärsimyskoulut, sillä vain näiden kautta ihminen voi saavuttaa todellisen henkisen suuruutensa ja pääsee toteuttamaan elämässään elämän korkeimpia päämääriä ja ihanteita.

Mutta mitä sitten on elämä ja mitkä ovat elämään liittyvät todelliset arvot? Sitäkö, että me nämä muutamat vuosikymmenet täällä ajassa uhraamme turhuudenmarkkinoilla, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja tai oman henkisen heikkoudemme vuoksi alistumme vallitseviin olosuhteisiin, vääryyksiin ja epäkohtiin tai kuolemanpelon vuoksi nöyristelemme joidenkin tyrannien hirmuhallinnon edessä? Tai sitäkö on elämä, että me nämä muutamat elämämme vuosikymmenet tanssimme tunteettomina elintasorobotteina liikemaailman pillien mukaan ja yritämme haalia kaikkea mahdollista tavaraa, jota me todellisuudessa emme edes tarvitse?

Eikö elämä sittenkin ole todellinen henkilökohtainen haaste meille jokaiselle, johon meidän on vastattava? Eikö elämän korkeimmat päämäärät ja arvot sittenkin ole saavuttaa omat henkisen kasvumme äärirajat ja saavuttaa todellinen hengen vapaus ja kuolemattomuus ja tässä henkisessä vapaudessa, suuruudessa ja kuolemattomuudessa uhrata nämä muutamat elämämme vuodet ja vuosikymmenet elämän korkeimpien ihanteiden puolustamiseen ja toteuttamiseen?
        ....

http://www.aretalogia.com/askeleet/askeleet.4.html

• kyllä Jukka oikein sanoi
        to.. kirjoitti:

että apu ei tule vuorilta vaan Herralta. Näytät sotkevan asioita ja sun apu tulee siis vuorilta. Mun apu tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan ja myös vuoret.

• to..
        kyllä Jukka oikein sanoi kirjoitti:

että apu ei tule vuorilta vaan Herralta. Näytät sotkevan asioita ja sun apu tulee siis vuorilta. Mun apu tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan ja myös vuoret.

tuli vuorilta.

• poika.tuntureilta

Mutta, onko taivaaseen pääsy ainut elämän tarkoitus?

Eikö meidän tule ensin selvitä tästä maallisesta elämästä, ja eikö meidän tule pystyä vastaamaan tämän elämän haasteisiin?

Eräs virren säkeistö:
      4.
      Jeesus, pyhän nimes tähden,
      vuoksi kalliin veresi
      valtakuntas työhön lähden,
      apuun lähimmäisteni.
      Kerron heille armostasi,
      rakkautes työtä teen.
      Kärsivien taakkaa kannan,
      kuivaan tuskan kyyneleen.

Tässä virren säkeistössä kiteytyy tämän ajallisen elämän haasteet; mutta joihin helluntailaiset eivät pysty vastaamaan. Helluntailaisista kun ei ole kärsivien taakan kantajiksi eikä tuskan kyynelten kuivaajaksi.

Miksi? Se onkin jo toinen kysymys.

• mikähän uskonsuunta

sun mielestä täyttää parhaiten tehtävänsä, kun hellarit eivät sitä tee.

• poika.tuntureilta
        mikähän uskonsuunta kirjoitti:

sun mielestä täyttää parhaiten tehtävänsä, kun hellarit eivät sitä tee.

25 vuoden omakohtaisten kokemukseni perusteella sanon, että lesdatiolaisen uuen heräyksen piiristä löytyy todellisia vanhurskaita Herran palvelijoita.

Aikanaan täällä Sodankylässä vaelsi sellainen Herran palvelija, kuin Anselmi Viertokivi. Hänen jokainen askeleensa todisti Jumalan vanhurskautta ja hänellä oli rohkaisun sanaa sanottavana myös aukolarissa vaikeasti vammautuneelle invalidille.

Nyt tämä Herran palvelija on päässyt Kirkkauden maahan, mutta hänen muistonsa elää.

• poika.tuntureilta

elämä on pienestä pitäen niin kovaa realismia, ettei siinä enää tavanomaiset hurskastelut ja jeesustelut auta. Tarvitaan sellaisia elämän eväitä, joilla nämä kovat realiteetit kestetään ja voitetaan.

Nyt kun itse olen kaikki nämä läpikäynyt, uskoisin, että minulla on jotain annettavaa tälle kärsivälle ihmiskunnalle - enemmän, kuin yksikään nykyinen uskonsuunta pystyy antamaan.

• elä viitti

"Jeesus sanoi:
      Kirjoittanut: poika.tuntureilta 25.3.2009 klo 07.01

20. "... jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta."

Minä kysyn: Missä on helluntailaisten usko?"

Elä nyt tunturin poika tosissaan viitsi.Oletko nyt oieasti tavannut edes yhtään sellaista uskovaa,jolla olisi "vuoria siirtävää" uskoa?

Puheita on aina riittänyt,mutta teot puuttu.

Jos kerrot mistä löytyy usko,jolla oikeasti on "uskoa",niin saavun paikalle.

Mutta uskallatko pistää henkesi pantiksi?Etkö - niimpä!

• poika.tuntureilta

olen pannut henkeni Jumalan kämmenelle - ja pannut kaiken muunkin.

Tehnyt viikkoja Lapin keskussairaalan teho-osastolla kallovedossa ja letkuissa sinunkauppoja kuoleman kanssa. Syyskuussa 1983 lääkärien diagnoosi oli: "Medullan vamma, tetra plegia", ja jokainen asiantuntija tietää, että kysymyksesssä on kaularangan alueella oleva selkäydinvaurio ja kaulan alapuolinen täydellinen halvaantuminen, joka ei lääketieteellisten realiteettien mukaan koskaan parane. Eli tulisin makaamaan lopun ikääni hoitolaitoksen sängyssä.

Mutta. Minä en jäänyt sängyn orjuuteen. Vastoin kaikkia lääketieteellisiä realiteetteja lähdin kävelemään ja elokuussa 1986 suoritin hyväksytyn ajotutkinnon ostamallani automaattivaihteisella autolla ja tähän mennessä ajokilometrejä on kertynyt noin 700.000.

Eli väkeviä todisteita uskon toimivasta voimasta.

• hirvas

kysyä, millaisiin maallisiin ihmistulkintoihin ja oppeihin he uskovat järjestössään?

• Sitä olen kysynyt

aiemminkin, mutta lienee tunturituulet vieneet bitit mennessään. Tosin uskoasi olet selostanut sivuillasi, mutta silti on vastauksia vaille, miksi se uskosi koostuu niin monista opeista, joista Raamatun sanoma on vain pienenä höysteenä

Ja huom: en kirjoita tätä kannanottona helluntailaisuudelta, vaan ihan omasta itsestäni!

Sivuillasi/viesteissäsi löytyy seuraavia uskontunnustuksia:

>>> Henkinen auktoriteetti voittoisan uskon perustana.

....."ihmisen henkistäminen" tarkoittaa juuri tätä henkisen minätietoisuuden saavuttamista ja kehittämistä.

Tämä henkinen minä on samaa olemusta Jumalan olemuksen kanssa, kuin merestä erillään oleva pisara, jonka suurin ja korkein tavoite on yhtyä ikuisesti tämän Suuren Iankaikkisen Hengen kanssa.

Intialaisessa filosofiassa ymmärretään niin, että meidän henkinen minuutemme - todellinen Minä - on samaa olemusta Jumalan Hengen kanssa ja tämä Jumalan eläväksi tekevä henki on kaikessa elollisessa, myös kasvikunnassa. Samoin intialainen filosofi ymmärtää niin, että todellinen harmonia on henkistä ykseyttä Jumalan ja kaiken elollisen kanssa. Niinpä intialainen voi katsoa kedonkukkaa ja ajatella: "minä olen tuo" tai taivaan lintua ja taas: "Minä olen tuo"

Nyt kun näitä ajatuksia jokivarren hiljaisuudessa kalamatkoillani pohdiskelin ja sovelsin käytäntöön, niin valtavia olivat ne kokemukset, joita sain kokea. Joenrannan pensaat ja heinät huojuivat suvituulessa, jossain kaukana kukkui käki, jossain visersivät pikkulinnut ja joskus molskahti kala joessa ja kaikki nämä olivat yhtä ja olin henkisessä yhteydessä kaiken tämän kanssa. Olin löytänyt henkisen yhteyden Jumalan ja kaiken elollisen kanssa ja näkisin, että tämä henkinen yhteys oli perusteena myöhemmin syksyllä kokemalleni ahaa-elämykselle: > Ihmiskunnan kehityksen tiellä jokaisen filosofisen, uskonnollisen tai aatteellisen toiminnan tahi yksittäisen innovaation taustalla on aina ollut luova ihminen, joka on uskaltanut ajatella omilla aivoillaan ja kulkea omia polkujaan. Esim. Sokrates, Jeesus Nasaretilainen, Luther, Galilei, Frans Anton Mesmer jne. > Jo kymmenisen vuotta olen yrittänyt kaikilla mahdollisilla uskonnollisilla foorumeilla pitää esillä niitä tarpeita, joihin kristinuskosta pitäisi vastaukset löytää, mutta niin turhaan. Yksikään ei ole esittämisilleni juuri korvaansa kallistanut ja niinpä kotoiseen kristillisyyteen ei liity toivoakaan paremmasta tulevaisuudesta. Ei minulle eikä sadoille tuhansille muille.

Jotain uutta ja todellisempaa tarvitaan ja ainakin toistaisesti hypnoosi on ollut minulle ainut konkreettinen apu; suorastaan henkeni pelastaja. > Eli sellaiset ihmiset, jotka vuodesta toiseen hädässään turhaan apua rukoilevat, oppivat vähitellen kunnioittamaan elämän kovia realiteetteja.

Eli että. Silloin kun apua ei tule, ei taivaasta eikä maan päältä, se apu on etsittävä sieltä, mistä se löytyy. Minulla on vain tämä yksi elämä ja jos Jumala nukkuu seuravat 400 vuotta, niin annettakoon hänen nukkua. Edelleen korostan sitä, että on kaksi täysin eri asiaa ensinnäkin vanhurskauttava usko, jolla peritään iankaikkinen elämä ja taas se usko, jolle voitetaan tämän elämän ovat realiteetit.

Jos sinä jäät lopuksi ikääsi rähmälleen ristin juurelle, se on sinun valintasi. Minulla taas on tälle ajalliselle elämälle muutakin käyttöä kuin ryömiä ristin juurella.

• poika.tuntureilta
        Sitä olen kysynyt kirjoitti:

aiemminkin, mutta lienee tunturituulet vieneet bitit mennessään. Tosin uskoasi olet selostanut sivuillasi, mutta silti on vastauksia vaille, miksi se uskosi koostuu niin monista opeista, joista Raamatun sanoma on vain pienenä höysteenä

Ja huom: en kirjoita tätä kannanottona helluntailaisuudelta, vaan ihan omasta itsestäni!

Sivuillasi/viesteissäsi löytyy seuraavia uskontunnustuksia:

>>> Henkinen auktoriteetti voittoisan uskon perustana.

....."ihmisen henkistäminen" tarkoittaa juuri tätä henkisen minätietoisuuden saavuttamista ja kehittämistä.

Tämä henkinen minä on samaa olemusta Jumalan olemuksen kanssa, kuin merestä erillään oleva pisara, jonka suurin ja korkein tavoite on yhtyä ikuisesti tämän Suuren Iankaikkisen Hengen kanssa.

Intialaisessa filosofiassa ymmärretään niin, että meidän henkinen minuutemme - todellinen Minä - on samaa olemusta Jumalan Hengen kanssa ja tämä Jumalan eläväksi tekevä henki on kaikessa elollisessa, myös kasvikunnassa. Samoin intialainen filosofi ymmärtää niin, että todellinen harmonia on henkistä ykseyttä Jumalan ja kaiken elollisen kanssa. Niinpä intialainen voi katsoa kedonkukkaa ja ajatella: "minä olen tuo" tai taivaan lintua ja taas: "Minä olen tuo"

Nyt kun näitä ajatuksia jokivarren hiljaisuudessa kalamatkoillani pohdiskelin ja sovelsin käytäntöön, niin valtavia olivat ne kokemukset, joita sain kokea. Joenrannan pensaat ja heinät huojuivat suvituulessa, jossain kaukana kukkui käki, jossain visersivät pikkulinnut ja joskus molskahti kala joessa ja kaikki nämä olivat yhtä ja olin henkisessä yhteydessä kaiken tämän kanssa. Olin löytänyt henkisen yhteyden Jumalan ja kaiken elollisen kanssa ja näkisin, että tämä henkinen yhteys oli perusteena myöhemmin syksyllä kokemalleni ahaa-elämykselle: > Ihmiskunnan kehityksen tiellä jokaisen filosofisen, uskonnollisen tai aatteellisen toiminnan tahi yksittäisen innovaation taustalla on aina ollut luova ihminen, joka on uskaltanut ajatella omilla aivoillaan ja kulkea omia polkujaan. Esim. Sokrates, Jeesus Nasaretilainen, Luther, Galilei, Frans Anton Mesmer jne. > Jo kymmenisen vuotta olen yrittänyt kaikilla mahdollisilla uskonnollisilla foorumeilla pitää esillä niitä tarpeita, joihin kristinuskosta pitäisi vastaukset löytää, mutta niin turhaan. Yksikään ei ole esittämisilleni juuri korvaansa kallistanut ja niinpä kotoiseen kristillisyyteen ei liity toivoakaan paremmasta tulevaisuudesta. Ei minulle eikä sadoille tuhansille muille.

Jotain uutta ja todellisempaa tarvitaan ja ainakin toistaisesti hypnoosi on ollut minulle ainut konkreettinen apu; suorastaan henkeni pelastaja. > Eli sellaiset ihmiset, jotka vuodesta toiseen hädässään turhaan apua rukoilevat, oppivat vähitellen kunnioittamaan elämän kovia realiteetteja.

Eli että. Silloin kun apua ei tule, ei taivaasta eikä maan päältä, se apu on etsittävä sieltä, mistä se löytyy. Minulla on vain tämä yksi elämä ja jos Jumala nukkuu seuravat 400 vuotta, niin annettakoon hänen nukkua. Edelleen korostan sitä, että on kaksi täysin eri asiaa ensinnäkin vanhurskauttava usko, jolla peritään iankaikkinen elämä ja taas se usko, jolle voitetaan tämän elämän ovat realiteetit.

Jos sinä jäät lopuksi ikääsi rähmälleen ristin juurelle, se on sinun valintasi. Minulla taas on tälle ajalliselle elämälle muutakin käyttöä kuin ryömiä ristin juurella.

jokaisen kirjoittamani sanan, mutta enempää en ala asiasta jaarittelemaan.

Totuus kuitenkin on, että kotoisesta avuttomuususkonnosta ei löydy ratkaisuja minun, enempää kuin koko kansakunnankaan tarpeisiin.

Eli täällä seison, tunturin korkeimmalla huipulla - Jumalasta seuraavana. Ryömikää te vapaasti, missä ryömittekin.

• tai ainakin melkein,
        poika.tuntureilta kirjoitti:

jokaisen kirjoittamani sanan, mutta enempää en ala asiasta jaarittelemaan.

Totuus kuitenkin on, että kotoisesta avuttomuususkonnosta ei löydy ratkaisuja minun, enempää kuin koko kansakunnankaan tarpeisiin.

Eli täällä seison, tunturin korkeimmalla huipulla - Jumalasta seuraavana. Ryömikää te vapaasti, missä ryömittekin.

kun ei välitä vastailla maan matosten kanssa.

Ehkä onkin erikoinen kokemus olla samaa olemusta Iankaikkisen Jumalansa kanssa, jota on selostettu ’aretaloogeissa’ ja tarkoittaa löytää yhteys omaan henkiseen minäänsä.

Ehkä silloin ei enää huvita selostaa muille maagisia rituaaleja ja muita uus-shamanistisia konsteja tai itämaisten uskontojen meditointitapoja mantrojen hokemisia, millä näille tasoille noustaan. Joten jäi arvailtavaksi, että silloin kai vuoret siirtyy, kun on saavutettu yhteys omaan minätietoisuuteen?

Siinäkö on vuorovaikutus mielen ja aineen välillä korkeimmillaan, kun ihminen on yhtä Jumallisen ykseytensä ja myös sen vuoren kanssa, kuten panteismissa uskotaan?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6349
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4879
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      103
      3144
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2972
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2195
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1576
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      93
      1149
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1145
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1066
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      844
    Aihe