olisi ollut tärkeätä hänen lihansa puoleinen sukuluettelo, niin hän olisi sen tehnyt kaikille selväksi, mutta Jeesus itse opetti sen hyödyttömäksi ja samoin tekivät apostolit, eikä kukaan heistä siitä muuta opettanut kuin minkä ainoastaan Paavali Room.1:3 jakeessa.
Kaikkialla muualla "lihan mukaan" tunteminen opetetaankin sekä Jeesuksen että apostolien taholta "mielettömänä" hyödyttömäksi, eivätkä itse pidä meteliä Marian lihan mukaisesta neitsyydestä sanallakaan, vaan varoittavat ja pitävät niitä taruina:
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Tämä turha, tarpeeton ja hyödytön lihan mieltä kiehtova "vieras oppi oppi" on nähtävästi pyrkinyt esiin jo apostolien aikoina, koska Paavali varoitti siitä sekä nuorta Timoteusta että Tiitusta:
1. kirje Timoteukselle 1
3 "Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin."
Tit. 3:9
"Mutta VÄLTÄ mielettömiä riitakysymyksiä ja SUKULUETTELOITA ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Jos Mohikaanilla ja kumppaneilla olisi hengen korva kunnossa, he kuulisivat Jeesuksen ärähtävän heille tästä Marian neitsyyden puolesta vouhottamisesta:
Markuksen evankeliumi 3
33 "Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»"
Matt. 23:24
"Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!"
Uuden Testamentin kymmenissä jakeissa ilmenee, että Jeesus ja apostolit pitivät MIELEN puhtautta ja vilpittömyyttä sekä turmeltumattomuutta monin verroin lihallista neitsyyttä tärkeämpänä!
Mohikaani ja kumppanit ovat mobilisoineet koko legioonan heittämään lokaa ekivaarin päälle tämän vilpittömän näkökantani tähden, joka on kiistatta Jeesuksen ja apostolien opettama ja vilpitön näkökanta.
Jos Jeesukselle
8
244
Vastaukset
- muikkumies
Jokainen elää niitten vakaumuksiensa mukaan mitä mielikuvitus antaa myöden.
Vain hiljaisuudessa voi kohdata itsensä luojan, poistamalla mielestä kaikki ajatukset ja mielihalut.
Se ei silti estä nauttimasta elämästä, kunhan vain käsittää sen harhaksi ja uneksi.
Mitä enemmän jokainen asettaa mielikuviaan ja käsityksiään luojastaan sitä etäämmäksi hän siitä etääntyy.vertaa tätä näkyväistä elämää uneksi, ja unikuvaksi sanoo sitä myöskin "maallisen" laulun tekijä:
Ps. 90:5
"Sinä huuhdot heidät pois; he ovat kuin uni, ovat kuin ruoho, joka aamulla kukoistaa:"
"Kuin unikuva kaunein, tää aika on. Kaikki onnelliset päivät, jäi muistohon! Tulevassa ajassa nuo onnelliset, "hyvät" päivät saattavat muuttua pahoiksi, ja useiden pahaa kokeneiden päivät iloksi" [Luuk. 16:25]
Ps. 30:11
(30:12) "Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla",
eki menevät nuo käsitteet hiukan sekaisin.
Ihan hyviä Raamatun kohtia sinä kuitenkin otit esiin, mutta osaatko yhdistää ne oikeisiin asiayhteyksiinsä?
Lihasta ei ole mitään hyötyä.
Sehän on yksi Raamatun suurimpia totuuksia, koska meidän lihamme on liitossa Saatanan kanssa.
Tässä mielessä meidän lihamme ei ole muuta kuin haitaksi ja rasitteeksi meidän vaelluksessamme.
Lihasta ei ole myöskään hyötyä pelastuksen kannalta, koska meidän lihalliset tekomme eivät voi meitä pelastaa, ja pelastus lähtee ainuastaan Jeesuksen sovitustyön pohjalta.
Siihen ei meidän tekojamme voi lisätä.
Mitä tulee sitten pyhitykseen, niin edelleen me saamme huomata lihan hyödyttömyyden.
Meidän tulee pyrkiä Hengen avulla kuolettamaan ja ristiinnaulitsemaan oma lihamme, koska ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Lihasta ei siis ole muuta kuin haittaa.
Ylösnousemuksessakaan meidän lihallinen ruumiimme ei kelpaa tälläisenään mukaan, vaan me muutumme ja saamme ylösnousemusruumiin.
Joten selväksi varmaan tuli se totuus, että liha ei mitään hyödytä hengellisissä asioissa.
Raamatulliset totuudet siitä mikä on Jeesuksen syntyperä, eli kuka on Jeesuksen oikea isä ja mihin sukuun Jeesus on syntynyt ovat sitten aivan eri asioita.
Niihin ei mitenkään voi soveltaa näitä Raamatun kohtia, joissa puhutaan meidän lihamme hyödyttömyydestä.
Lihan hyödyttömyys tulee esiin vain meidän vaelluksessamme ja sovituksessa.
Sinä et eki usko Jeesuksen Jumaluuteen ja siitä johtuu se, että et voi myöskään uskoa Jeesuksen neitseestä syntymiseen.
Sieltähän inkarnaatio, eli Jumalan lihaksi tuleminen juuri on lähtöisin.
Ne jotka haluavat kieltää inkarnaation joutuvat ensin tuhoamaan sen perustan, eli neitseestä syntymän.
Yrität Raamatun kohdilla lihan hyödyttömuudestä, viedä huomion tältä asialta ja sitten puhut päälle mielen neitsyydestä.
Mistä sinä eki ammennat voimasi ja tahtosi tähän eksytys missioosi.
Hyökkäät Raamatun tärkeimpiä totuuksia vastaan ja olet vähättelemässä ja vääristelemässä sitä lähtökohtaa ja perustuskiveä, josta koko evankeliumi saa voimansa, eli Jumalan lihaksi tuleminen(inkarnaatio).
Jeesus syntyi Mariasta, joka oli Daavidin sukua, mutta Hän sikisi Pyhästä Hengestä.
Jeesuksen isä ei siis ole Joosef ja tämä on totuus, johon ei voi soveltaa lihan hyödyttömyys kohtia Raamatusta, eikä mielen neitsyyttä, vaan tähän tulee soveltaa uskoa Jumalan Sanaan.
Mitä tulee Jeesuksen kuninkuuteen, joka aina siirtyy isältä pojalle suvussa, niin Jeesushan jo vastasi tähän kysymykseen ja vastaus on tässä.
Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
Jeesus oli kunigas ja Herra jo ennen maailmaan tulemistaan, joten on aika naurettavaa, että hänen olisi pitänyt saada Joosefin kautta(jutalaisen tavan mukaan) yhteys tähän Daavidin suvussa jatkuvaan kuninkuuteen.
Hän on kuninkaidenkin kuningas ja hänen kuninkuutensa ei ollut tarkoituskaan olla samaa kuninkuutta kuin Daavidin kuninkuus.- hirvas
että Jeesuksessa asuu jumaluus, mutta silti Hän ei ole sama kuin Isä Jumala.
Kerrotko mikä ero on Jumalalla (JHWH) ja jumaluudella? Se kai tässä on jäänyt vähimmälle huomiolle.
Kerrotko samalla, mitä tarkoittaa tämä kohta Raamatussa, jossa sanotaan näin:
Kol.2:8-10
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9 Sillä hänessä ASUU JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS ruumiillisesti,
10 ja TE OLETTE TÄYTETYT HÄNESSÄ, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, hirvas kirjoitti:
Kerrotko mikä ero on Jumalalla (JHWH) ja jumaluudella? Se kai tässä on jäänyt vähimmälle huomiolle.
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
10 ja TE OLETTE TÄYTETYT HÄNESSÄ, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,JHVH on Israelin Jumalan yleisin nimi VT:ssa.
UT:ssa se ei esiinny. Koska VT:n alkuperäinen hebrealainen teksti ei ollut vokalisoitu(varustettu ääntiömerkeillä), on nimen oikea ääntämistapa päätelmien varassa.
Lain rikkomisen pelossa juutalaiset eivät näet lausuneet tätä nimeä kirjoitusasun mukaisesti, ks. 2moos 20:7,3 Moos 24:16. He lukevat JHWH:n asemasta Adonai.
Monet VT:N tekstit, joissa puhutaan ADONAISTA ja JHWH:sta, liitetään Jeesukseen, esim jes 40:3, mal3:1,(vrt. Mark 1:2-4) jooel 2:32(vrt.Room 10:13),Ps102:26(Hebr 1:10-12),Ps 110:1(Matt 22:41),Jes 45:23(vrt. Fil 2:9-11) UT:ssa esiintyy lähes 20 sellaista viittausta Psalmiin 110, jotka koskevat jeesuksen persoonaa,asemaa ja työtä.
Paavali käyttää säännöllisesti sanontaa Herra Jeesus. Niissä 265 kohdassa, joissa hän puhuu Herrasta (5-6 poikkeusta lukuun ottamatta), hän tarkoittaa jeesusta.
Alkuperäisissä septuakinta käännöksissä on sanan herra(adonai) kohdalla vielä kirjoitus JHWH, mutta noista käännöksistä ei ole jäljellä kuin pieniä sivun palasia.
Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on todiste jumalallisesta innoituksesta. ...ei kukaan voi sanoa: Jeesus olkoon Herra, paitsi Pyhässä Hengessä.
Ehkä tuo Raamatun kohta myös osaltaan kertoo siitä, että Jeesuksen Jumaluus on salattua ja kätkettyä tietoa, jonka vain Jumalan Henki voi kirkastaa.
Tästä on esimerkkinä Jeesuksen vastaus Pietarille, kun Pietari sanoi tietävänsä kuka Jeesus on.
Tätä ei sinulle ole ilmoittanut.... vaan minun Isäni...
Etsi sinäkin vastauksia Raamatun totuuksiin ylhäältä äläkä yritä järkeillä asioita omin avuin.
Mitä tulee tuhon kolossalaiskirjeen kohtaan jonka lainasit, niin sen voit toki lukea itsellesi ja miettiä oletko sinä varmasti pitäytynyt Kristukseen.
Eihän vain ole päässyt käymään niin, että ekivaarin järkeisopit ja tyhjät kirjoitukset ovat saaneet sekoittaa sinun pääsi ja olet joutunut harhaan.
Korostit sanaa jumaluus jakeessa yhdeksän.
Jumaluus tai jumalolento on käsite, joka tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja.
Inkarnaation kautta Jeesus oli juuri tälläinen henkilöitynyt Jumala ja siksi hänestä voi sanoa, että hänessä asuu jumaluuden koko täyteys.oman sanan mukaan minä, ekivaari, en tarvitse uskoa yhtään sen enmpää kuin minkä Jumala on kirjoituksissaan luvannut ja mitkä Jeesus Kristus on Pyhän hengen kautta ilmoittanut, että Mooses todisti:
5. Mooseksen kirja 18
15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille"
"Lihansa puolesta Jeesus oli ihan tavallinen, juutalainen nuorukainen, jonka Isä Jumala valitsi muiden tavallisten nuorukaisten joukosta ja teki hänestä sanansa kautta Jumalan pojan. Jos Jeesus olisi ollut lihansakin puolesta hengen synnyttämä, olisi Jumala verrannut häntä itsensä kaltaiseksi, mutta ei, hän vertasi Jeesusta Moosekseen ja muihin profeettoihin!
Jumalan hierarkiassa ei tapahdu sukupolven vaihdosta, niin kuin maallisessa perimysjärjestyksessä. Isä Jumala ei ole koskaan kuollut eikä jättänyt valtaistuintaan eikä koskaan tule sitä toisille luovuttamaan. Kristukselle Jumala on luvannut Daavidin valtaistuimen iankaikkiseksi istuimeksi, ei omaa istuintaan, [Luuk.1:32,33].
Myös profeetta Jesaja sekä monet muut profeetat kutsuvat Kristusta palvelijaksi eikä Jumalaksi;
Jes. 42:1
"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."
Tämäkin valta pysyy muuttumattomana vain niin kauan kunnes Jumala on pannut kaikki Kristuksen viholliset hänen jalkojensa alle,
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."ekivaari kirjoitti:
oman sanan mukaan minä, ekivaari, en tarvitse uskoa yhtään sen enmpää kuin minkä Jumala on kirjoituksissaan luvannut ja mitkä Jeesus Kristus on Pyhän hengen kautta ilmoittanut, että Mooses todisti:
5. Mooseksen kirja 18
15 "Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille"
"Lihansa puolesta Jeesus oli ihan tavallinen, juutalainen nuorukainen, jonka Isä Jumala valitsi muiden tavallisten nuorukaisten joukosta ja teki hänestä sanansa kautta Jumalan pojan. Jos Jeesus olisi ollut lihansakin puolesta hengen synnyttämä, olisi Jumala verrannut häntä itsensä kaltaiseksi, mutta ei, hän vertasi Jeesusta Moosekseen ja muihin profeettoihin!
Jumalan hierarkiassa ei tapahdu sukupolven vaihdosta, niin kuin maallisessa perimysjärjestyksessä. Isä Jumala ei ole koskaan kuollut eikä jättänyt valtaistuintaan eikä koskaan tule sitä toisille luovuttamaan. Kristukselle Jumala on luvannut Daavidin valtaistuimen iankaikkiseksi istuimeksi, ei omaa istuintaan, [Luuk.1:32,33].
Myös profeetta Jesaja sekä monet muut profeetat kutsuvat Kristusta palvelijaksi eikä Jumalaksi;
Jes. 42:1
"Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden."
Tämäkin valta pysyy muuttumattomana vain niin kauan kunnes Jumala on pannut kaikki Kristuksen viholliset hänen jalkojensa alle,
1. Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."Enhän minä ole sinulle sanonut, että mitä sinun tulisi uskoa.
Sanoin vain, että sinulta menevät käsitteet sekaisin ja lainaat Raamatun kohtia miten sattuu.
Jos et usko Jeesuksen jumaluuteen, niin älä usko.
Jos et halua käsitää inkarnaatiota, niin älä käsitä.
Hassua tässä on se, että ne jotka ymmärtävät nämä edellä mainitut asiat ymmärtävät myös kaikki ne kohdat, jotka puhuvat Jeesuksen ihmisyydestä.
Jeesus tuli ihmiseksi ja palvelijaksi tänne, mutta hän on silti myös Jumala ja tätä sinun on vaikea ymmärtää.
Miksi sinä et usko, että Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä?
Kyllä pitää mennä kauas Raamatun selvästä totuudesta, että voi sanoa Joosefia Jeesuksen oikeaksi isäksi.- Hänessä on
hirvas kirjoitti:
10 ja TE OLETTE TÄYTETYT HÄNESSÄ, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,Jumaluuden koko täyteys niin mikä jumaluuden laji on kyseessä? Juutalaisetkin totesivat että Hän teki itsensä Jumalaksi. (Joh.10:33)
>>Minä uskon että Jeesuksessa asuu jumaluus, mutta silti Hän ei ole sama kuin Isä Jumala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057361
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253441Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3421472Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?541314