Hei
Monenlaista tutkimusta tehdään, mutta aina kannattaa huomikoida kuka tutkimuksen teettää ja maksaa.
Olen Ellen G Whiten kanssa samaa mieltä, en kyseenalaista häntä, oli tosin oman aikansa valossa ja hengellinen kirjailija äärimäisen hurskas neinen, jolla oli suurin armolahja.
Se mikä on Jumalan ilmoitusta on myös sitä.
Tuo pitää erottaa muusta esim. sen ajan tiedosta.
Olen varma että kofeiini ei ole hyvä, koska se stimuloi keskushermostoa, aikuiselle myrkkyihin tottuneelle ihmiselle se tosin on pieni myrkky ja näkisin että merkitystä on ennen kaikkea lasten nuorten tottumuksien kasvattamisessa.
Ei ole hyvä totuttaa hermostoa stimuloiviin aineisiin. Siitä on toden totta aina helppoa ottaa askelia eteenpäin nikotiiniin ja alkoholiin, koska hermosto jossakin määrin rakastaa ja vaatii noita aineita kun niihin tottuu ja vaatii tyydyttyäkseen avhvempaa.
Yrtit ovat vuosituhansia käytettyjä ja niissä on terveysvaikutuksia eli hyviä teejuomia ilman kofeiinia.
Vihreän teen terveysvaikutuksia on tutkittu.
Kofeiinia teessä on aina puolet vähemmän kuin kahvissa, ja minulla on merkittävä tieto että
KUN TEETÄ HAUDUTTAA KAUAN, TEEN TANNIINIT TUHOAVAT KOFEIINIA.
Wikipedialla kun heität sinne "tee" on Tohtori Tolosen juttu teen vaikutuksista.
Minä luin joskus 2 Tolosen kirjaa ja ihastuin.
Mietin sitten mahtaakohan Tolosen pillerikauppa vaikuttaa asiaan, lisäravinnekysymyksissä.
Luin ruotsalaisen vastaavanlaisen terveystohtorin kirjan, siis vastavanlaisen- jolla on kokonaisvaltainen käsitys ihmisen ravitsemuksesta, luontaishoidoista ja lääkityksestä sairauksista puhui täsmälleen samoin kuin Tolonen lisäravinteista.
Eli Tolonen on reilu jätkä ja rehellinen lekurisetä. Lycka till Tolonen.
Minä haluan kuitenkin korostaa että Ellen G Whiten suositukset olla stimuloimatta keskushermostoa ovat päteviä ja suojelevat kansalaisia kun kasvatus aloitetaan varhain eli lapsesta, on suuri mahdollisuus että lapset ovat ikäänsä raittiita.
Minulla ei tulisi mieleenikään opettaa raittiita lapsiani ja nuoria "kohtuulliseen" alkoholinkäyttöön.
Jokainen alkoholisti on ottanut ensimmäisensä ja pirukaan pysy "kohtuullisissa" määrissä ajan kanssa ainakaan.
Siis 1 annos alkoholia, 2-4 cl /vrk.
Minä ainakaan viitsi näin tuttua miestä kiusata moisella ja olen mieluimmin raitis loppuikäni. Joko tai minulla.
Kyllä teessä varsinkin vihreässä näyttää olevan terveysvaikutuksia, mutta kyllä ne saadaan vihreistä yrteistäkin.
Ensi kesänä taas kerään rehuja ja heiniä ja minulla on äärimmäisen hyvä kuivuri.
Metallikuoret ja sisällä hiustenkiuvaajan moottori. Naapurilta sain ja kaupasta ei yhtä hyviä löydy.
Löysin jyviä kohtuuhintaisissa 10 kg pusseissa ja alan taas jauhamaan itse viljan ja leivon aromikkaita leipiä, nami, nami.
Vehnänoraan kasvatus alkaa taas, se on nuoruusjuoma. Minä en koskaan vanhene sitten.
Myös idätys, pitää ostaa pari idätyspurkkia, en viitsi sotkea noilla harsolasipurkeilla enää astiakaappia.
Jari-setä on palannut taas entisiin tervesiin elämäntapoihin.
Jari-setä tsemppaa ja elämässä vielä 40 aktiivista vuotta jos pysyn terveenä enkä kävele auton alle.
Kuka tahansa voi sairastua elämäntavoista riippumatta, mutta varmaa on että voimme olla itse aiheuttamatta sairauksia.
Se mitä kurkusta alas kaadamme määrää paljon miten voimme ja sairastamme.
Jokainen hoitaa Pyhän Hengen temppeliään 1 Kor 3:16-17 sen tiedän mukaan mikä ihmisellä on.
Ei saa loukata muita asialla.
Raamattu on oppi pelastuksesta. ei syömisestä, ei luonnontieteestä, ei hostoriasta, ei kielitieteen, yms. oppikirjan ensisijaisesti.
Raamattu on oikein ymmärrettynä sovussa em. asioiden kanssa, ei se satukirja ole ja Raamattu on ainoa elämän viisauden lähde.
Muu tieto on ammattiviisautta ja ihmisfilosofiaa, joissa on paljon hyvää toki usein, ei välttämättä kuitenkaan, -kiitos Jumalalle maamme korkea tieto-taito, vain sillä pärjäämme maalimalla.
Siunauksia
jari laurila
Vihreä tee ja tanniinnit + kofeiini
25
988
Vastaukset
- Veli mies.
Näinhän se saattaa olla ja kun henkilökohtaisesti olen juonut kahvia yli 50 vuotta, sitä on kaavoihin kangistunut.
Se vain on mielenkiintoista, että kun ja jos juon teetä, tai muita yrttijuomia ne minua närästää, mutta kahvi ei, ellen nyt juo sitä ylenmääriä.
Tuossa muutama kesä takaisinpäin kävimme erään saunottajayrittäjän luona, kun oli vaimoni kutsunut käymään niin vierailimme.
Siellä tuli vastaan se, että hän paljon kasvatti kaikenlaista yrttiä ja tarjosi meille minttuteetä.
No kohteliaana join kaikkea mitä eteeni pantiin, kyselemättä sitä, että minkä puun edessä niitä oli heiluteltu ; ), suustahan se menee sisään ja tolpajuuressa poistuu aikanaan.
Kun vierailumme oli päättynyt ja olimme kotimatkalla se rärästys oli kamala. Tyytyväinen vaimoni ihmetteli, että tämäkin tee sinua närästi.
Näin se on, olisipa tarjottu kahvit, niin sen olisin ennemmin juonut, muuten vettä.
Kyllä se on niin, että jos joissakin tilaisuuksissa adventtikirkolla on kahvit, esim. hautajaiset, niin minä juon kahvit, eikä siitä kukaan ole sanonut mitään, vaikka moni täällä meinaa, että se on kovin kiellettyjen syntilistalla, se tässä mainittakoon.
Elikkä, kukin tekee sitä mikä hyväksi on, kuten eräs serkkuni, ei ole juonut ikänään kahvia ja taitaa olla se perusluterilainen.
terveisin Veli mies.Kiitos ystävällisestä postista.
Kun vatsaa totuttaa tietylle ruokavaliolle ja juomille vatsaan muodostuu juuri sitä ruokaa sulattavia entsyymejä, ja jos sinne kaataa jotakin vierasta ovat kokemukset outoja ja vatsavaivoja saattaa tulla.
Vatsa tottuu pian uuteen taas, mutta muutosta voi loiventaa.
Söin joulukinkkua itseni ähkyksi vuonna -90 ja sen jälkeen en ole kinkkuun koskenut.
Kerran joulujuhlissa ajatelin että pieni siisvu leivän päällä ja heitin sen alas.
3 päivää tuli takapuolesta vettä.
Kohtelisissussyistä kerran yritin yhtä siivua alas noita vähärasvaisia kaupan leikkelekinkkuja ja en saanut alas, vaikka rasvaa ei näkynyt silmin maistui inhottavalta. Jäi syömättä.
Muistan kuinka lapsena 60 luvulla maalta tuodut sianpääsyltyt, kinkut ja sianrasvassa topatut leipäkuutiot olivat herkkua ja äidin uunissa kypsytetty sianliha.
En saa enää alas. Ruokaremontti vie 10-20 vuosikymmentä ja minä en tiennyt adventtikirkosta mitään että sellaista oli koko kaunpungissakaan kun minulla oli ruokaremontti taoahtunut ihan kirjaston terveyskirjejen perusteella. Ei minun tarvinnut tapojani muutella kirkon terveyskasvatuksen mukaan, olivat jo ennestään.
Kirkko ei anna määräyksiä ja sääntöjä.
Adventtikirkko on terveyskasvatuksen uranuurtaja 1800 luvulta ja susitukset olivat 1800 luvulla samat kúin tänään terveystohtoreilla, ja 7-8 vuotta keskimäärin pidempään adventtikansa elää suhteessa muuun väestöön, eli kyllä siinä viisautta on.
Siunausta päivääsi Herrassa
jari laurila
- Bushmanni
Kofeiini ei ole huume, vaan piriste.
Kun Ellen keksi höpinöitään, niin kofeiini oli juuri löydetty ja nimenomaan kahvista ja teestä.
Nykyisin tiedämme, että kofeiinia on hyvin monessa eri paikassa. Sitä löytyy jo n. 60 eri kasvin ja hedelmän ja siemenen osista.
Jostain kumman syystä Ellen -täti ei puhunut niistä mitään, vaan ainoastaan kahvista ja teestä. Miksi muuten suklaa ei ole kiellettyjen listalla, koska siinäkin on paljon kofeiinia. Mitä tummempaa suklaata, sitä enemmän kofeiinia?
No siksi tietysti, koska Ellen-täti ei höpöillyt suklaasta mitään, vaan luultavasti itsekin söi sitä eri tilanteissa.
Kofeiinin on todettu rottakokeissa aiheuttavan sikiövaurioita, mutta kofeiinimäärät ovat olleet sellaisia, että ihmisen pitäisi juoda yli 70 isoa kuppia päivässä, jotta niihin lukemiin päästäisiin.
Kofeiinista ja kahvista tulee koko ajan uutta terveysvaikutusta ilmi, josta uusimpana sen epäillään estävän ihosyövän puhkeamista.
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3693Kaakaossa on teobromiinia, joka rentouttaa lihaksia ja sillä on hiukan sydäntä stimuloiva vaikutus. Harmiton.
Kofeiini ei toki ole huume vaan hermostomyrkky ja harhaanjohtava piriste, sillä sen vaikutus on hetkellinen, ja väsymys sen jälkeen entistäkin syvempi.
Tupakka pn hauska juttu tässä, se antaa nautintoa kun keho kaipaa lisää nikotiinia ja nostaa verensokeria 15 minuutiksi jolloin hetki tuntuu hyvältä.
Väsymystä se aiheuttaa jatkuvalla häkämyrkytyksellä ja se jotenkin sitoo veressä happea ottavia soluja. Väsymys on jatkuva.
Yöunet menee kun pitää nousta välillä tupakalle ja unen laatu kärsii.
Minäkin yhdyn vihreän teen terveysvaikutuksiinkin paljolti, eihän niitä loppuun ole kaikkea tutkittu, ja vhreisä yrteistä luulisi löytyvät vähintään samat aina.
Kofeiini on tuo joka on perseestä.
Teessä kofeiinia on kuitenkin tasan puolet vähemmän ja kun kauan hauduttaa karvaaksi asti teen tanniinit eli parkkihapot hyökkäävät kofeiinin kimppuun ja teestä tulee tervellisempi.
Tanniineilla on edullinen vaikutus vatsaan, vaikka onkin karvasta.
Nk. sanoin kaikkea ei ole tutkittu, ja vihreistä yrteistä löytyy samat edut luulisin vähintään.
Yrttejä vaan ikävä kyllä ei teollisuus tutki ja maksa tutkimuksia. Kansanparannuksessa ne ovat tunnettu jo kauan kotimaaisetkin "heinät ja rehut."
Minusta vihreä tee on paljolti saman makuinen kun kerään oman sekoitukseni puskasta.
Muuten juuri pöydälläni on eräs tutkimus jossa kofeiinin todettiin olevan riski reumassa.
19 000 hlö otos todisti että nivelreuma lisääntyy suhteessa nautittuihin kahvikuppeihin.
Jari- setä tietää että raffimloidut tuotteet eivät ole koskaan terveellisiä, tai sanotaanko että ovat ravinnoittomia, vrt. kuumentamalla käsitellyt ruookaöljyt, valkoinen jauho-ja sokerikin, yms.
Kahvi on paahdettu ja sisältää paljon yhdisteitä jotka ovat ihmiselle vieraita.
Nk. mainitsin lapsen elimistö on herkempi, tottumukset ja riippuvaisuudet alkavat pienestä ja varhain hilijooksensa.
Kuka piru tässä nyt vanhoista myrkkyjä täynnä olevista ihmisistä luulee että kahvit tappaisivat, ja itsekin voin joskus harvoin pari kuppia kahvia käyttää, luovuin taas vakitavasta.
Kyse on paljolti kasvatuksellisista tekijöistä kun lapsille ja nuorille huolehditaan turvallisempia tapoja ja aineita.
Itse kohtelin itseäni huonlosti pari vuotta ja käytin mitä käytin, mutta palailen taas entisiin hyviin ja terveellisiin tapoihini kaikessa.
Bourn out ja urheilun ylikuntotila samaan aikaan aiheuttivat minulle romahduksen ja olin siipi maassa 2 vuotta.
Siunauksia
jari laurila
Siunausta
jari laurila- Bushmanni
jarlau kirjoitti:
Kaakaossa on teobromiinia, joka rentouttaa lihaksia ja sillä on hiukan sydäntä stimuloiva vaikutus. Harmiton.
Kofeiini ei toki ole huume vaan hermostomyrkky ja harhaanjohtava piriste, sillä sen vaikutus on hetkellinen, ja väsymys sen jälkeen entistäkin syvempi.
Tupakka pn hauska juttu tässä, se antaa nautintoa kun keho kaipaa lisää nikotiinia ja nostaa verensokeria 15 minuutiksi jolloin hetki tuntuu hyvältä.
Väsymystä se aiheuttaa jatkuvalla häkämyrkytyksellä ja se jotenkin sitoo veressä happea ottavia soluja. Väsymys on jatkuva.
Yöunet menee kun pitää nousta välillä tupakalle ja unen laatu kärsii.
Minäkin yhdyn vihreän teen terveysvaikutuksiinkin paljolti, eihän niitä loppuun ole kaikkea tutkittu, ja vhreisä yrteistä luulisi löytyvät vähintään samat aina.
Kofeiini on tuo joka on perseestä.
Teessä kofeiinia on kuitenkin tasan puolet vähemmän ja kun kauan hauduttaa karvaaksi asti teen tanniinit eli parkkihapot hyökkäävät kofeiinin kimppuun ja teestä tulee tervellisempi.
Tanniineilla on edullinen vaikutus vatsaan, vaikka onkin karvasta.
Nk. sanoin kaikkea ei ole tutkittu, ja vihreistä yrteistä löytyy samat edut luulisin vähintään.
Yrttejä vaan ikävä kyllä ei teollisuus tutki ja maksa tutkimuksia. Kansanparannuksessa ne ovat tunnettu jo kauan kotimaaisetkin "heinät ja rehut."
Minusta vihreä tee on paljolti saman makuinen kun kerään oman sekoitukseni puskasta.
Muuten juuri pöydälläni on eräs tutkimus jossa kofeiinin todettiin olevan riski reumassa.
19 000 hlö otos todisti että nivelreuma lisääntyy suhteessa nautittuihin kahvikuppeihin.
Jari- setä tietää että raffimloidut tuotteet eivät ole koskaan terveellisiä, tai sanotaanko että ovat ravinnoittomia, vrt. kuumentamalla käsitellyt ruookaöljyt, valkoinen jauho-ja sokerikin, yms.
Kahvi on paahdettu ja sisältää paljon yhdisteitä jotka ovat ihmiselle vieraita.
Nk. mainitsin lapsen elimistö on herkempi, tottumukset ja riippuvaisuudet alkavat pienestä ja varhain hilijooksensa.
Kuka piru tässä nyt vanhoista myrkkyjä täynnä olevista ihmisistä luulee että kahvit tappaisivat, ja itsekin voin joskus harvoin pari kuppia kahvia käyttää, luovuin taas vakitavasta.
Kyse on paljolti kasvatuksellisista tekijöistä kun lapsille ja nuorille huolehditaan turvallisempia tapoja ja aineita.
Itse kohtelin itseäni huonlosti pari vuotta ja käytin mitä käytin, mutta palailen taas entisiin hyviin ja terveellisiin tapoihini kaikessa.
Bourn out ja urheilun ylikuntotila samaan aikaan aiheuttivat minulle romahduksen ja olin siipi maassa 2 vuotta.
Siunauksia
jari laurila
Siunausta
jari laurilaTeobromiini on piristävä alkaloidi, aivan kuten kofeiini. Ja sitä paitsi suklaassa on myös kofeiinia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Teobromiini
Ja kofeiini:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini
MOLEMMAT OVAT PIRISTÄVIÄ ALKALOIDEJA. Ihan samaa ainetta.
Tämä teidän naurettava sananpyöritys Ellenin höpöfantasioiden puolustuksessa alkaa muistuttaa jo Kiinan touhuja.
Tänään oli Hesarissa uutinen, että youtube kiellettiin taas Kiinassa.
Kiinan jonkun ministeriön edustaja kommentoi tapausta, että joku saattaisi luulla Kiinan pelkäävän internetiä, mutta tilanne oli hänen mielestään juuri päinvastoin.
Sulkiessaan internetiä Kiinalaisilta, Kiinan hallitus ei siis pelkää internetin voimaa, vaan päinvastoin.
Ihan samaa hölmöilyä on adventistien jutut yrittäessänne puolustaa sairaan kotiäidin hörhöilyjä nykyaikana.
Tilanne on aina päinvastoin terveen järjen kannalta ajatellen. Bushmanni kirjoitti:
Teobromiini on piristävä alkaloidi, aivan kuten kofeiini. Ja sitä paitsi suklaassa on myös kofeiinia.
Ja kofeiini:
Tämä teidän naurettava sananpyöritys Ellenin höpöfantasioiden puolustuksessa alkaa muistuttaa jo Kiinan touhuja.
Kiinan jonkun ministeriön edustaja kommentoi tapausta, että joku saattaisi luulla Kiinan pelkäävän internetiä, mutta tilanne oli hänen mielestään juuri päinvastoin.
Sulkiessaan internetiä Kiinalaisilta, Kiinan hallitus ei siis pelkää internetin voimaa, vaan päinvastoin.
Ihan samaa hölmöilyä on adventistien jutut yrittäessänne puolustaa sairaan kotiäidin hörhöilyjä nykyaikana.
Tilanne on aina päinvastoin terveen järjen kannalta ajatellen.Olen tietoinen että teobromiini on kofeiinin sukulainen, mutta koska sen vaikutustapa on että se rentouttaa lihaksia ja sen stimulointivaikutus kohdistuu lievänä vain sydämeen pidän sitä jopa tervetulleena asiana.
Itse liikun tarpeeksi, mutta monille pikku sydämen stimuloiminen on ihan jeeskin, sydän sairastuu jos sitä pidetään liian tasaisena.
Ei se sydämentykystystä aiheuta nk. kahvin nikotiini.
Ei se minun pumpulle sano juuta ei jaata, eikä kenenkään muunkaan sydämelle.
Lievä asia, hyvin lievä. Kokeilepa, ei vaikutusta.
Minulla on ns. urheilijan sydän, pulssi vain 42 kierrosta minuutissa levossa joka on aktiiviliikunnan tulosta.
Osaan kyllä lukea wikipediaa, ei niitä sivuja tarvitse minulle aina lainailla.
On hyvä netissä wikipedia.
Teobromiini ja kofeiini eivät ole samaa ainetta.
Vaikutuskin on erilainen.
Siunausta
jari laurila
Siunauksia
jari laurila- Bushmanni
jarlau kirjoitti:
Olen tietoinen että teobromiini on kofeiinin sukulainen, mutta koska sen vaikutustapa on että se rentouttaa lihaksia ja sen stimulointivaikutus kohdistuu lievänä vain sydämeen pidän sitä jopa tervetulleena asiana.
Itse liikun tarpeeksi, mutta monille pikku sydämen stimuloiminen on ihan jeeskin, sydän sairastuu jos sitä pidetään liian tasaisena.
Ei se sydämentykystystä aiheuta nk. kahvin nikotiini.
Ei se minun pumpulle sano juuta ei jaata, eikä kenenkään muunkaan sydämelle.
Lievä asia, hyvin lievä. Kokeilepa, ei vaikutusta.
Minulla on ns. urheilijan sydän, pulssi vain 42 kierrosta minuutissa levossa joka on aktiiviliikunnan tulosta.
Osaan kyllä lukea wikipediaa, ei niitä sivuja tarvitse minulle aina lainailla.
On hyvä netissä wikipedia.
Teobromiini ja kofeiini eivät ole samaa ainetta.
Vaikutuskin on erilainen.
Siunausta
jari laurila
Siunauksia
jari laurilaOn selvinnyt, että biologiasta sinä et tiedä yhtään mitään, ja nyt selviää, että eipä orgaaniset yhdisteetkään ole sinulla hallussa.
Kofeiini on alkaloidi, joka on ihmisessä luonnollisesti syntyvän adenosiinin vastavaikuttaja. Adenosiinin lisääntyminen aivoissa ilmenee väsymyksenä. Kofeiini kiinnittyy samoihin reseptoreihin keskushermostossa, kuin adenosiinikin ja näin ollen estää adenosiinin väsyttävän vaikutuksen. Kun aivojen toiminta yhtä äkkiä nopeutuu, luulee elimistö, että kysessä on jonkinlainen hätätila. Tämän vuoksi elimistö alkaa erittää adrenaliinia suojausaineena. Tämän vaikutuksena sydämen syke tihenee ja verenpaine nousee ja väsymys hetkellisesti poistuu. Lisäksi pintaverenkierto hidastuu ja keskittyy lihaksiin. Myös aineenvaihdunta nopeutuu, sillä kofeiini poistaa kehosta nesteitä.
Joten kofeiini itsessään ei saa aikaan näitä mainitsemiasi oireita, vaan adrenaliini, koska elimistö alkaa erittää sitä, kun adesiini ei pysty vaikuttamaan elimistöön kofeiinin vaikutuksesta reseptoreihin. Joten tässäkin asiassa ei sinun tietosi minua vakuuta.
Lisäksi teobromiini lamauttaa vagushermon toimintaa, joka aivohermo saa ihmisellä vaikka yskänrefleksin aikaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertäjähermo
Jos katsot tuolta, niin huomaat, että alkaloideja on paljon ja kofeiini ja teobromiini ovat saman alaryhmän, eli puriinit/ksantiinit alkaloideja.
Esim kokaiini, jonka adventistit vihjaavat olevan sama alkaloidi kofeiinin kanssa, kuuluu täysin eri alaryhmään alkaloideissa, eli tropaaneihin alkaloideihin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkaloidi
Joten adventistien kahvinvastaisuus on vain ja ainoastaan tuulesta temmattua paskapuhetta lääketieteen ja orgaanisista yhdisteistä tietämämme tiedon valossa. - kyselijä¤
Bushmanni kirjoitti:
Teobromiini on piristävä alkaloidi, aivan kuten kofeiini. Ja sitä paitsi suklaassa on myös kofeiinia.
Ja kofeiini:
Tilanne on aina päinvastoin terveen järjen kannalta ajatellen.Ehditkö nykyään lukea kirjoja.Olisi mielen kiintoista kuulla sinun,komentisi,kirjasta.Elsa Ervamaa.Elävä ravinto.hyvää päivän jatkoa.
- Bushmanni
kyselijä¤ kirjoitti:
Ehditkö nykyään lukea kirjoja.Olisi mielen kiintoista kuulla sinun,komentisi,kirjasta.Elsa Ervamaa.Elävä ravinto.hyvää päivän jatkoa.
En ole kirjaa lukenut, mutta käsittääkseni Elsa Ervamaa on tämän alan (elävä ravinto) guru ja jos haluaa siirtyä kyseisen ruokavalion nauttijaksi niin tuosta kirjasta saa kaiken tarvitsemansa tiedon ja vähän ylikin.
Joten luulisin sen olevan täyttä asiaa. Bushmanni kirjoitti:
On selvinnyt, että biologiasta sinä et tiedä yhtään mitään, ja nyt selviää, että eipä orgaaniset yhdisteetkään ole sinulla hallussa.
Kofeiini on alkaloidi, joka on ihmisessä luonnollisesti syntyvän adenosiinin vastavaikuttaja. Adenosiinin lisääntyminen aivoissa ilmenee väsymyksenä. Kofeiini kiinnittyy samoihin reseptoreihin keskushermostossa, kuin adenosiinikin ja näin ollen estää adenosiinin väsyttävän vaikutuksen. Kun aivojen toiminta yhtä äkkiä nopeutuu, luulee elimistö, että kysessä on jonkinlainen hätätila. Tämän vuoksi elimistö alkaa erittää adrenaliinia suojausaineena. Tämän vaikutuksena sydämen syke tihenee ja verenpaine nousee ja väsymys hetkellisesti poistuu. Lisäksi pintaverenkierto hidastuu ja keskittyy lihaksiin. Myös aineenvaihdunta nopeutuu, sillä kofeiini poistaa kehosta nesteitä.
Joten kofeiini itsessään ei saa aikaan näitä mainitsemiasi oireita, vaan adrenaliini, koska elimistö alkaa erittää sitä, kun adesiini ei pysty vaikuttamaan elimistöön kofeiinin vaikutuksesta reseptoreihin. Joten tässäkin asiassa ei sinun tietosi minua vakuuta.
Lisäksi teobromiini lamauttaa vagushermon toimintaa, joka aivohermo saa ihmisellä vaikka yskänrefleksin aikaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertäjähermo
Jos katsot tuolta, niin huomaat, että alkaloideja on paljon ja kofeiini ja teobromiini ovat saman alaryhmän, eli puriinit/ksantiinit alkaloideja.
Esim kokaiini, jonka adventistit vihjaavat olevan sama alkaloidi kofeiinin kanssa, kuuluu täysin eri alaryhmään alkaloideissa, eli tropaaneihin alkaloideihin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkaloidi
Joten adventistien kahvinvastaisuus on vain ja ainoastaan tuulesta temmattua paskapuhetta lääketieteen ja orgaanisista yhdisteistä tietämämme tiedon valossa.Kahvin ja teen vaikutuksia on tutkittu ja kovin vähän.
Ollaan montaa mieltä riippuen siitä tilaako ja maksaako tutkimuksen kafficompany vai joku riippiumaton terveusinstanssi.
Ellen G White oli 1800 luvin tiedon varassa monessa asiassa.
Olen kuitenkin 100% varma että hän on oikeassa mitä tulee kasvatuksellisiin tekijöihin keskushermostoa ja muutakin hermostoa stimuloivien aineiden käytössä.
Minä olen itse
omin nähnyt 8p0 vuotiaan elävää ravintoa käyttävän naisen jonka iho oli kuin rippikoulutytöllä.
Hän ei myöskään vanhentanut itseään eikä ihoaankaan millään ryppyjä tai keltaisuutta aiheuttavilla aineilla.
Ryppyjäkin tulee, mutta ihon väri.
Miehiä rypyt vain pukevat, havaitsin vain tämän naisen ihon värin.
Hän oli 5o0 vuotiaana parantanut 3 vakavaa sairauttaan syömällä. Siis elävä ravinto.
Minulle on turhaa näissä enempää vinkua vastaan.
Olen hyvin tietoinen erilaisista tutkimuksista vaikka en ole niihin syvällisesti perehtynytkään.
Olen varma että saan puskista keräämällä flavonoidit ja muut terveysvaikutukset mitä vähintään muissakin ja yrttien vaikutus tunnetaan jo kansanlääkityksessä ja lääkkeitäkin yrteistä valmistetaan.
Menen puskaan ensi kesänä ja käytän vihreää teetä, ja alan kerätä sitä taas itse.
Nuorempana join 30 kuppia kahvia päivässä, olen ollut elämässäni kämnnissä ensimmäisen kerran 6 vuotiaana, ja tupakoinut vuosikaudet.
Olen myös saanut yleissivistävän kuvan ja kultaisen keskitien lukemalla joskus kaikki kirjaston terveen elämän kirjat.
ASiantuntija en ole. Pinnalta raapaissut.
Minulle merkitsee suhteessa Raamattuun oppi pelasttuksesta.
Wikipediaa selaan itsekin jos tarvitsen tietoa, ei tarvitse minulle sivuja lähetellä.
Jari-setä tietää ja on kokenut maalimassa yhtä ja toista poikaseni.
Siunausta
jari laurila- Bushmanni
jarlau kirjoitti:
Kahvin ja teen vaikutuksia on tutkittu ja kovin vähän.
Ollaan montaa mieltä riippuen siitä tilaako ja maksaako tutkimuksen kafficompany vai joku riippiumaton terveusinstanssi.
Ellen G White oli 1800 luvin tiedon varassa monessa asiassa.
Olen kuitenkin 100% varma että hän on oikeassa mitä tulee kasvatuksellisiin tekijöihin keskushermostoa ja muutakin hermostoa stimuloivien aineiden käytössä.
Minä olen itse
omin nähnyt 8p0 vuotiaan elävää ravintoa käyttävän naisen jonka iho oli kuin rippikoulutytöllä.
Hän ei myöskään vanhentanut itseään eikä ihoaankaan millään ryppyjä tai keltaisuutta aiheuttavilla aineilla.
Ryppyjäkin tulee, mutta ihon väri.
Miehiä rypyt vain pukevat, havaitsin vain tämän naisen ihon värin.
Hän oli 5o0 vuotiaana parantanut 3 vakavaa sairauttaan syömällä. Siis elävä ravinto.
Minulle on turhaa näissä enempää vinkua vastaan.
Olen hyvin tietoinen erilaisista tutkimuksista vaikka en ole niihin syvällisesti perehtynytkään.
Olen varma että saan puskista keräämällä flavonoidit ja muut terveysvaikutukset mitä vähintään muissakin ja yrttien vaikutus tunnetaan jo kansanlääkityksessä ja lääkkeitäkin yrteistä valmistetaan.
Menen puskaan ensi kesänä ja käytän vihreää teetä, ja alan kerätä sitä taas itse.
Nuorempana join 30 kuppia kahvia päivässä, olen ollut elämässäni kämnnissä ensimmäisen kerran 6 vuotiaana, ja tupakoinut vuosikaudet.
Olen myös saanut yleissivistävän kuvan ja kultaisen keskitien lukemalla joskus kaikki kirjaston terveen elämän kirjat.
ASiantuntija en ole. Pinnalta raapaissut.
Minulle merkitsee suhteessa Raamattuun oppi pelasttuksesta.
Wikipediaa selaan itsekin jos tarvitsen tietoa, ei tarvitse minulle sivuja lähetellä.
Jari-setä tietää ja on kokenut maalimassa yhtä ja toista poikaseni.
Siunausta
jari laurila>>>>> Ellen G White oli 1800 luvun tiedon varassa monessa asiassa. Olen kuitenkin 100% varma että hän on oikeassa mitä tulee kasvatuksellisiin tekijöihin keskushermostoa ja muutakin hermostoa stimuloivien aineiden käytössä. >>>>>
Höpöhöpö. Hän laukoi mielikuvituksestaan mitä sattui ja osa niistä osui ja osa ei. Suurin osa ei.
Eli suomeksi sama: Suklaan syönti ei ole haitallista, vaikka suklaassa on teobromiinia, joka lamauttaa ihmisen tärkeimmän parasympaattisen hermon toimintaa.
Cocacolan nauttiminen on kiellettyä, vaikka kofeiini ainoastaan estää ihmisen luonnollisen "väsymysaineen", adenosiinin, kiinnittymisen keskushermoston reseptoreihin.
No lukija saa päättää taas meidän perusteluiden jälkeen, että kumpi tietää ja mitä tietää.
- hirvas
käsityksen mukaan "Pyhän Hengen temppeli" kuolee ja muuttuu aikanaan tomuksi, häviää eikä sitä enää ole..??!!
>>>>Jokainen hoitaa Pyhän Hengen temppeliään 1 Kor 3:16-17 sen tiedän mukaan mikä ihmisellä on.Lue Raamatun sana uudelleen.
1 Kor 3:16-17, 6:17-18 muistaakseni.
Siinä on ihan kyllä kehostamme kysymys.
Aivan nimenomaan kehosta verestä ja lihasta.
Taas joku lukee persesilmällä periaatteensa vuoksi.
Anteeksi ilmaisutapa.
Siunausta
jari laurila- hirvas
jarlau kirjoitti:
Lue Raamatun sana uudelleen.
1 Kor 3:16-17, 6:17-18 muistaakseni.
Siinä on ihan kyllä kehostamme kysymys.
Aivan nimenomaan kehosta verestä ja lihasta.
Taas joku lukee persesilmällä periaatteensa vuoksi.
Anteeksi ilmaisutapa.
Siunausta
jari laurilamenet persesilminesi sielullisessa ja lihallisessa "Pyhän hengen temppelissäsi" taivaaseen...
Älä poika viitsi naurattaa! hirvas kirjoitti:
menet persesilminesi sielullisessa ja lihallisessa "Pyhän hengen temppelissäsi" taivaaseen...
Älä poika viitsi naurattaa!1 Kor 6:19
- Ettekö tiedä että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli....jne.....
Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole.....jne.......
asiayhteys on täysin selvä.
Tässä asiayhteydessä on selvästikin kyseessä siis ihmisen keho ja sivettömyys.
1 Kor 3:16:
- Ettekö tiedä että te olette Jumalan temppeli ja Jumalan Henki asuu teissä.
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala saattaa turmioon hänet.
Jumalan temppeli on pyhä ja temppeli olette te.
Tässä on kyse myös ihmisestä kokonaisuutena.
Kyseeseen tulee tietysti jos turmelee toisen ihmisen, että myös kohtelee itseään huonosti esim. myrkyttämällä itseään nautintoaineilla ja kyllä jos nyt karkeasti ottaa jos tiedät syöväsi niin epäteveellisesti että sairastut aivan tahallasi voidaan ajatella samaa asiaa.
Ravintoasioilla ei päästä tässä lyömään toista, sillä kukin ymmärryksensä mukaan.
Toisilla on enemmän tietoa ja toisilla ei tietoa niinkään terveysasioista.
Kauhalla ei voi vaatia jos on lusikalla annettu.
Minulla ei ole tarvkoitus loukata ja pyrin toki siistimään kielenkäyttöäni, huumori joskus heiluttaa huulta hiukan sopivuuden rajojen ylikin.
Siunausta
jari laurila- Jarille
jarlau kirjoitti:
1 Kor 6:19
Kyseeseen tulee tietysti jos turmelee toisen ihmisen, että myös kohtelee itseään huonosti esim. myrkyttämällä itseään nautintoaineilla ja kyllä jos nyt karkeasti ottaa jos tiedät syöväsi niin epäteveellisesti että sairastut aivan tahallasi voidaan ajatella samaa asiaa.
Ravintoasioilla ei päästä tässä lyömään toista, sillä kukin ymmärryksensä mukaan.
Minulla ei ole tarvkoitus loukata ja pyrin toki siistimään kielenkäyttöäni, huumori joskus heiluttaa huulta hiukan sopivuuden rajojen ylikin.
Siunausta
jari laurila"1 Kor 3:16:
Jumalan temppeli on pyhä ja temppeli olette te."
Onko tuossa jonkinlainen viittaus uskonsa takia tapetuista marttyyreista? Jos joku(muu kuin itse) turmelee jumalan temppelin....? Jarille kirjoitti:
"1 Kor 3:16:
Jumalan temppeli on pyhä ja temppeli olette te."
Onko tuossa jonkinlainen viittaus uskonsa takia tapetuista marttyyreista? Jos joku(muu kuin itse) turmelee jumalan temppelin....?En siihen varsinaisesti viittaa.
Kyllä siinä on sitten kyse vainoista ja murhasta.
Minulla tulee mieleen lähinnä ihmisen viettely pahaan tai siveettömyyteen ja tahalliseen terveytensä tuhoamiseen toisen tai oman.
Kaikki viettely millä joku voidaan langettaa, ja viattomat nuoret ja lapset.
Tarkoitin tuossa kokonaisvaltaista ihmisen elämän piloille aiheuttamista tahallisesti.
Monesti ihminen voidaan vietellä tuhon teille ja kadotukseen. Ajatellaan vaikka nuorten värväämistä esim. huumejutthuihin tai prostituutioon. Vakava rikos Jumalan silmissä tuhota ihmisen elämä.
Kysymykseesi on yksinkertáinen vastaus,
siihen viitaa paremminkin käsky "älä tapa." "Rakasta lähimmäistäsi nk. itseäsi."
Koska kysymys on Jumalan asian vuoksi kuolleesta, hän saa kai pikkusen kirkkaamman kruunun, vaikka periaatteessa arvojärjestyksiä ei ole. Rakkaus ja nöyryys kasvaa aina virkojen myötä.
Siunausta
jari laurila- hirvas
jarlau kirjoitti:
1 Kor 6:19
Siunausta
jari laurilasinä ikäsi puolesta olet paremminkin poika. Mutta, jos sinun uskossasi pääsee liharuumissa persereikineen taivaaseen, niin tervemenoa vaan.
hirvas kirjoitti:
sinä ikäsi puolesta olet paremminkin poika. Mutta, jos sinun uskossasi pääsee liharuumissa persereikineen taivaaseen, niin tervemenoa vaan.
Olen pahoillani ymmärtämättömyydestäsi jos ikääkin on kertynyt.
Älä ole pahoillasi, monet ovat jo 30 vuotiaina tohtoreitakin.
Koko ikä on oppia hengellisissä asioissa.
Jotkut eivät viisastu koskaan, kun eivät anna Jumalalle mahdollisuutta tehdä viisasta.
Eivät suostu kulkemaan Jumalan Hengen johdossa joka antaisi viisautta ja kykyä ymmärtää asioita.
Vihaamalla, katkeruudella, pilkalla, riidalla, väittelyllä, 2 Tim 2:16,23-24 ei kristinuskossa pötkitä mihinkään, helvettiin sillä pääsee ei muualle, mutta toki jokainen aina erehtyy ja voi korjata tapansa ja syntinsä.
Minullakin on vielä tekemistä kielekäyttöni kanssa. Olen siinä huumorimielellä erehtynyt.
Pelkkä virheiden etsimisen vaikutin ei avaa Raamattua kenellekään. Raamatussa on "salaisuuksia," ja ne ovat siksi että Raamattua olisi vastustettu vieläkin ankarammin ja hävitetty kokonaan, mutta hengessä nuo salaisuudet avautuvat. Snl 20:19, Room 16:25, 1 Kr 15:51, Kol 2:2, Ilm 17:7, Room 11:25, Dan 2:28, Matt 13:11, Luuk 8:10, 1 Kor 14:2, 4:1, Ps 73:17, Mark 4:11, 2 Tess 2:7, Ef 3:4, Ef 6:19, Kol 4:3, Aam 3:7. mm.
Keskiajallahan pääsi kokonainen perhe polttoroviolle jos omisti Raamatun.
Tuo taivaassa olo on väliaikainen aika, ja kestää 1 000 vuotta.
Sen jälkeen uusi maa luodaan ja ihmiset ovat ruumiissaan, mutta kaiketi se ei ole aivan samanlainen liharuumis. Ilm 20.
Tuossa "Pyhän Hengen" temppeli asiassa taisit nyt mennä ihan asiasta toiseen mistä kirjoitin.
Kirjoitin kirveestä, ja vastasit että "kirvesvartta."
Siinä oli kysymys Pyhän Hengen temppelistä asiayhteydessäni josta oli puhetta ja Pyhän Hengen temppelin tuhoamiseen liittyy tietysti kaikelainen itsetuho tahallisesti, mutta myös siveettömyys ja toisen ihmisen langettaminen ja elämän tuhoaminen. 1 Kor 3:16-17, 6:18-19.
Uudessa maassa sitten näkee jos sinne kilvoittelee ja voittaa onko siellä perseenreikiä. Heh.
Uudeksi Jumala luo kaiken ja kaiketi uudessa maassa ihmisillä puutarhat on, ja saattaa olla että perseenreikäkin on siksi mahdollisesti.
Ihmisen olemusta ei tarkkaan tiedä siellä, ja uskon että pääsee liikkumaan kyllä jonkunlaisessa henkiruumissaakin vaikka toiselle planeetalle. Ilm 21
Siunausta
jari laurilahirvas kirjoitti:
sinä ikäsi puolesta olet paremminkin poika. Mutta, jos sinun uskossasi pääsee liharuumissa persereikineen taivaaseen, niin tervemenoa vaan.
Profeetta Jesaja kuvailee profetian Hengen lahjan perusteella uutta maata näin:
"He rakentavat taloja ja asuvat niissä. He istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät. He eivät rakenna muitten asua, eivätkä istuta muitten syödä. Sillä niinkuin ovat puitten päivät, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn." Jes 65:21-22.
Nuo "puitten päivät" tarkoittavat tietysti sitä asetelmaa että puuthan monet elivät satoja vuosia, oliivipuunkin ikä on mahtava, eli se kuvasi ääretöntä elinikää.
Oliviipuita on todettu 2 000 - 4 000 vuoden ikäisiksi. Kts. Wikipedia/oliviipuu
Perseenreikien tarve olisi siis ilmeinen uudessa maassa koska siellä syödään Raamatun mukaan hedelmiä.
Jumala luo kuitenkin uudeksikin kaiken, (Ilm 21:5/ ja koko luku) ja ihmisen aineenvaihdunnasta ei ole annettu profetioissa tarkkoja tietoja mitä aineenvaihdunta tulee uudessa maassa olemaan.
Uudessa maassa tulee olemaan toimintaa ja iloista ja onnellista sellaista.
Tieto saa täyttymyksensä uudessa maassa, ja moni salaisuus selviää.
Ihminen voi kaiketi lentää lehahtaa kuitenkin avaruusmatkoille ilmaisille. Nykyisinhän 3-4 minuutin avaruuslento maksaa melkein vanhan miljoonaan markan.
Näilläkään ei pääse vieraille planeetoille, ei edes kuuhun, mutta uudessa maassa ihminen pääsee kaiketi tutkimaan ilmaiseksi koko avaruuden ja tutkimaan itse onko avaruusukkoja muualla.
Uudesta maasta lisää Jesajan kaunista näkyä:
Jes: 11:6-9, 35:1-10.
Minusta Hirvas tässä kannattaa nyt olla nöyrärä molempien ja ajatella vaan uuden maan ihanuutta, ja huolehtia että kunnian kukko laulaa siellä, ja että siellä olla saa. Se on voittajan palkinto.
Täällä ei ole merkitystä uskovalle sellaiset asiat, eli kunnian kukon lauleskelut.
Jumalan siunausta
jari laurila
Kun tutkii jarlaun aloituksia, leikkimielisiä
pilipalikirjoituksia ja vertaa niitä Bushmannin
ja hirvaksen viisaisiin vastauksiin, tulee mieleen
vain 1 sanankohta: älkää heittäkö helmiä sioille.
Jarlau saa teidän avullanne ansaitsematonta huomiota
runsaasti ja se onkin hänen tarkoituksensa.
Raamattukeskustelu on vain kulissi.
Teitä kusetetaan.- Veljesi¤
Antaa kaikkien kukkien kukkia,vaihtelu tekee hyvää tälle palstalle.Siunausta veli
- Veljiä busman ja hirvas ved...
Veljesi¤ kirjoitti:
Antaa kaikkien kukkien kukkia,vaihtelu tekee hyvää tälle palstalle.Siunausta veli
jarlau laittaa turhanpäiväsien aloitusken, pitkän
sepustuksen
niin että hirvaksella ja busmanilla riittä
mitä märehtiä
Sitten hän tekee uuden aloitusken ...
"jatkoa edelliseen
ja taas pojilla riittää märehtimistä
asiallisia vastauksia humpuukialoitukseen
veljiä busman ja hirvas totta vie vedetään höplästä - vedätysman
Veljiä busman ja hirvas ved... kirjoitti:
sepustuksen
mitä märehtiä
"jatkoa edelliseen
veljiä busman ja hirvas totta vie vedetään höplästäMikä se höplä on, että sitä vedätetään?
Hammashoitoako? - Bushmanni
Veljiä busman ja hirvas ved... kirjoitti:
sepustuksen
mitä märehtiä
"jatkoa edelliseen
veljiä busman ja hirvas totta vie vedetään höplästä>>>>> ...asiallisia vastauksia humpuukialoitukseen
veljiä busman ja hirvas totta vie vedetään höplästä >>>>>>
Olen minä joskus miettinyt, että miksi ihmeessä minä vastailen kaikkiin idioottimaisuuksiin, mitä tältä palstalta adventistien jäljiltä saa lukea.
No hommahan on niin, että se kuitenkin kannattaa, koska kun osoitamme adventismin valheellisuuden pienissä asioissa, kuten kahvi, niin ihmiset alkavat miettiä, että kusetetaanko heitä suuremmissakin asioissa.
Jopa yx_advari on suoltanut samaa puppua kofeiinin keskushermostoa rappeuttavasta vaikutuksesta, vaikka siitä ei ole mitään näyttöä.
Tämä on heille tiukka paikka, sillä totuushan on, että jopa tämän kahvi on myrkkyä -asian adventistit väittävät tulleen itseltään Jumalalta Ellenin harhanäyksi. Koska se on saatu Jumalalta, niin sitä pitää puolustaa, vaikka se on täysin idioottimaista sen pohjalta, mitä kahvista tänä päivänä tiedämme.
Jos adventistit alkavat oivaltaa heitä huijatun, niin hepä eivät enää maksa johtajiensa Thaimaan tai Etelä-Afrikan "työmatkoja", eivätkä hienojen palatsien ylläpitämistä.
Adventismi on miljardiluokan kusetus ja ne miljardit revitään ihmisten selkänahoista kymmenyksinä, joita viime vuonna antoivat 2.7 miljardia dollaria.
Joten ketä tässä vedetään höplästä....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872