Työtön

elämän ilta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200903259293744_uu.shtml

800 euroa kuussa?
Nuoruuteni olin maatalossa työssä, mutta ehdin olla 24 vuotta palkkatyössä, enkä saa eläkettä tuon enempää.
Tuon tuloryhmän saajia on kansasta 25,8 %
http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html
eli suurin osa tulo ryhmästä on eläkeläisiä.

Opiskelija ja työtön elävät väli vaihetta eläkeläiselle tila on pysyvä, mitä nyt ensi vuonna eläkkeet laskevat kun arvolisävero alentaa elintarvikkeiden hintaa?

Suurin ero näillä kolmella köyhyysryhmällä on vastuuntunnossa ja elämän asenteessa, eläkeläinen ei syö muiden leipää vaatien kohtuuttomuuksia vaan tyytyy eläkekassojensa maksamaan elantoon.

4

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • märjät korvan takuset

Keskittyisivät opintoihinsa yhtä hanakasti, kun vaatimaan elatusta ilmaisten opintojen lisäksi.

Yhteiskunta ei tarvinnut koulutettua työvoimaa tehtaisiin ja kauppaan, joten suuret ikäluokat siirrettiin pienille palkoille pitkään työpäivään 48 tuntia viikossa. Nopea muutos ei lisännyt asunto tuotantoa, niin väestö joutui tyytymään siihen mitä sai alivuokralais asuntoihin. Kaveri kämppä alivuokralaisena vei suurimmanosan tuloista, lopuilla nähtiin nälkää.
      Pienistä tuloista maksettiin kuitenkin eläkemaksut joita nyt kassan vartijat "sijoittelee".

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tyoelama.html

Vahinko että tuo tilasto on vain kymmeneltä vuodelta, tulo jakautuma kuluille on ihan mielenkiintoista kautta aikain.

Kimppakämppä n. 16 neliötä kahdelle jaettuna, vei tuloista 25% loppu meni ruokaan ja silti oli nälkä Silloin maatalon isännät olivat vielä herroja ja ruoka kallista.

• helppoa ole

usein on lainaa mitä pitää maksaa sillä 800 eron korvauksella kaiken muunkin ohella. Eläkeläisillä on onneksi usein valmiiksi maksettu asunto.Minulla on kokemusta velkaisena työttömänä elämisestä ja tuleva eläkkeenikin lienee noin 800 euroa kk. Se nuntuu ruhtinaalliselta summalta kun silloin ei enää pitäis olla asuntolainaa jäljellä,toivoisin.

• elliivo

Itse uneksin että vielä joskus saisin vain itseni elättää tällä pienellä eläkkeelläni.

Olen siivoustyötä tekemällä elättänyt kaksi lastani yksinhuoltajana.
        Polveni vuoksi olen ollut pari vuotta pois työelämästä ja saan eläkkeen suuruista kuntoutustukea.
        Nuorimmaiseni on ammattikoulun ja armeijan käytyään nyt työttömänä. Ei ole varaa lähteä itsenäistymään kun ei ole työtä. Nyt on haku päällä ammattikorkeakouluun. Tulot tulevat putoamaan entisestään.
        Koulutusta on kuitekin paha kieltää lapseltaan varsinkin kun ei töitä ole tiedossa nyt eikä lähitulevaisuudessa.
        Vanhempi on koulussa ja valmistuu nyt keväällä.
        Olisi halunnut lähteä omilleen jo vuosia sitten mutta ei ole mitään taloudellista mahdollisuutta ollut.
        Kyllä tämä kivireen vetämiseltä joskus tuntuu kun hinaa kolmen aikuisen taloutta eteenpäin tonnilla kuussa.
        Vuokra-asunnossa asumme ja sähkökin kallistuu koko ajan. Itku tuli viimeksi kun sähkölasku oli melkein satasen.
        Televisiolupa yms. isommat laskut kiristävät talouden aina tosi tiukalle.
        Leikkaus olisi edessä keväällä ja jo nyt pelottaa sairaalalasku.
        Sossusta eivät minulle mitään anna koska olen "rikas" eläkkeen saaja.

• älä kadehdi toisen omaa
        elliivo kirjoitti:

Itse uneksin että vielä joskus saisin vain itseni elättää tällä pienellä eläkkeelläni.

Olen siivoustyötä tekemällä elättänyt kaksi lastani yksinhuoltajana.
        Polveni vuoksi olen ollut pari vuotta pois työelämästä ja saan eläkkeen suuruista kuntoutustukea.
        Nuorimmaiseni on ammattikoulun ja armeijan käytyään nyt työttömänä. Ei ole varaa lähteä itsenäistymään kun ei ole työtä. Nyt on haku päällä ammattikorkeakouluun. Tulot tulevat putoamaan entisestään.
        Koulutusta on kuitekin paha kieltää lapseltaan varsinkin kun ei töitä ole tiedossa nyt eikä lähitulevaisuudessa.
        Vanhempi on koulussa ja valmistuu nyt keväällä.
        Olisi halunnut lähteä omilleen jo vuosia sitten mutta ei ole mitään taloudellista mahdollisuutta ollut.
        Kyllä tämä kivireen vetämiseltä joskus tuntuu kun hinaa kolmen aikuisen taloutta eteenpäin tonnilla kuussa.
        Vuokra-asunnossa asumme ja sähkökin kallistuu koko ajan. Itku tuli viimeksi kun sähkölasku oli melkein satasen.
        Televisiolupa yms. isommat laskut kiristävät talouden aina tosi tiukalle.
        Leikkaus olisi edessä keväällä ja jo nyt pelottaa sairaalalasku.
        Sossusta eivät minulle mitään anna koska olen "rikas" eläkkeen saaja.

Lilius sai viime vuoden jokaisena päivänä, pyhät aret 900€ palkkaa tai palkkioita, optioita eli 3,15miljoonaa. Fortum ja suomen päättäjät ovat HULLUJA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      7324
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3496
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3422
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1465
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      50
      1298
    Aihe