Herttoniemen katsastus

Kat-sas-tus

Lueskelin viestiketjua ja useassa negatiivisestä viestistä löytyi-herttoniemen autokatsastus.
Mikähän aseman henkilökuntaa riivaa,useassa hylkyjutussa on ollut kyse pikkuviasta,ei niin liikenneturvallisuudelle vaarallisesta jutusta.
Rahastusta uusintanäutöllä?näin se huhu ja ehkä tosijuttukin on.Mitä enenmän katsastusmies kerää rahaa kirstuunsa sitä parempi palkka!
Näyttökatsastushan maksaa 22e ja aikaa menee vain murto-osa normikatsastukseen.
näihän se menee....
Onko muilla kokemusta?

29

3239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. A.

      havainto Loviisasta. Tosin katsastusmiehet on sittemmin vaihtuneet. Hinnat pilvissä, kartelli jyrää!

      • kukaan...

        Tavan taatelintallaaja lukee tota PUMASKAA läpi??Ja tuo on vaan PIENI osa siitä, mitä katsuri joutuu päivittäin työssään tekemään... Et tästä lähetään....


    • kaksi asemaa

      kumpaakohan tarkoitat/tarkoitetaan?

    • pahimmasta päästä

      Yhtä huonoja kokemuksia meikäläiselläkin. Palveluasenne ihan kateissa sekä hallin että palvelutiskin puolella. Taidanpa skipata seuraavan katsastuksen...

    • K1-katsastaja

      pahin paikka. Jos ei vikoja löydetä niin niitä tehdään ja jos hiukka vanhempi auto niin armotonta vittuilua saa kuulla. Mitään ei kannata kysyä koska katsastusmies ei ole mikään asiakaspalvelija.

      • kävi siinä

        hertsikan katsaspaikassa, st1 vieressä, että antoivat hylyn koska etuikkunassa oli kiveniskeymä pelkääjän puolella. Sellainen pieni joka ei ollut edes lähtenyt halkeilemaan. Haukuin sen pojan lyttyyn, revin paperin ja heitin sen kasvoille. Ajoin seuraavaan paikkaan ja leima paperiin. Saman päivän aikana tupla maksu mutta säästy 600e etuikkunan vaihdosta. Tämän episodin jälkeen auto on katsastettu 4 kertaa. Ilman etuikkunahuomautusta joka on edelleen paikallaan.


      • qe546345
        kävi siinä kirjoitti:

        hertsikan katsaspaikassa, st1 vieressä, että antoivat hylyn koska etuikkunassa oli kiveniskeymä pelkääjän puolella. Sellainen pieni joka ei ollut edes lähtenyt halkeilemaan. Haukuin sen pojan lyttyyn, revin paperin ja heitin sen kasvoille. Ajoin seuraavaan paikkaan ja leima paperiin. Saman päivän aikana tupla maksu mutta säästy 600e etuikkunan vaihdosta. Tämän episodin jälkeen auto on katsastettu 4 kertaa. Ilman etuikkunahuomautusta joka on edelleen paikallaan.

        VALEHDELLA!


      • Kari..
        kävi siinä kirjoitti:

        hertsikan katsaspaikassa, st1 vieressä, että antoivat hylyn koska etuikkunassa oli kiveniskeymä pelkääjän puolella. Sellainen pieni joka ei ollut edes lähtenyt halkeilemaan. Haukuin sen pojan lyttyyn, revin paperin ja heitin sen kasvoille. Ajoin seuraavaan paikkaan ja leima paperiin. Saman päivän aikana tupla maksu mutta säästy 600e etuikkunan vaihdosta. Tämän episodin jälkeen auto on katsastettu 4 kertaa. Ilman etuikkunahuomautusta joka on edelleen paikallaan.

        Nytkö olet kova jätkä, kun lässytit vastaan. Katsastusmies teki aivan oikein kun hylkäsi linttasi. Olet vaaraksi kaikille, jos asenteesi on tuollainen myös liikenteessä, mitä se epäilemättä on. Joku vielä pistää sinua koteloon jos asenteesi ei muutu.


      • on kyllä
        kävi siinä kirjoitti:

        hertsikan katsaspaikassa, st1 vieressä, että antoivat hylyn koska etuikkunassa oli kiveniskeymä pelkääjän puolella. Sellainen pieni joka ei ollut edes lähtenyt halkeilemaan. Haukuin sen pojan lyttyyn, revin paperin ja heitin sen kasvoille. Ajoin seuraavaan paikkaan ja leima paperiin. Saman päivän aikana tupla maksu mutta säästy 600e etuikkunan vaihdosta. Tämän episodin jälkeen auto on katsastettu 4 kertaa. Ilman etuikkunahuomautusta joka on edelleen paikallaan.

        keksitty juttu, jätit kertomatta ne 6 muuta vikaa mm. jarruviat ja ruostevauriot.


      • asema suolesta
        on kyllä kirjoitti:

        keksitty juttu, jätit kertomatta ne 6 muuta vikaa mm. jarruviat ja ruostevauriot.

        käytin kakkos autoani siellä. 12 vuotta ikää, toisen etusumuvalon takana oli kosteutta sekä käsijarrun merkkivalo ei palanut, tuli hylsy.
        Kässäri toimi erinomaisesti, oli korjattu noin puoli vuotta ennen Tiksiin menoa.
        Se katsastajakin oli sellainen ihme hihhuli, hiirulainen joka puhui kuiskaten, sai kysyä moneen kertaan asioita kun ei meinannut kuulla sen piipityksestä tuon taivaallista.
        Ja yllä mainitut viat eivät ole mielestäni kovinkaan vaarallisia liikenteessä.
        No, Tiksiin ei enää koskaan.


      • ei noilla
        asema suolesta kirjoitti:

        käytin kakkos autoani siellä. 12 vuotta ikää, toisen etusumuvalon takana oli kosteutta sekä käsijarrun merkkivalo ei palanut, tuli hylsy.
        Kässäri toimi erinomaisesti, oli korjattu noin puoli vuotta ennen Tiksiin menoa.
        Se katsastajakin oli sellainen ihme hihhuli, hiirulainen joka puhui kuiskaten, sai kysyä moneen kertaan asioita kun ei meinannut kuulla sen piipityksestä tuon taivaallista.
        Ja yllä mainitut viat eivät ole mielestäni kovinkaan vaarallisia liikenteessä.
        No, Tiksiin ei enää koskaan.

        hylsyä tule. Mikähän leijona Sinä olet, kun et pysty kertomaan hylkäykseen johtuneista vioista?

        Voit itse lukea katsastuksen arvosteluperusteet
        linkistä:
        http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf

        Älä valita, vaan ole kuin mies!


    • Dieselisti

      Hakus/Espoossa mittasivat dieselini pakokaasupäästöjä pieleen kalibroidulla mittarilla. Mittari näytti samoja arvoja vielä korjatulla autollakin, jolloin epäilykset heräsivät. Viereisellä A-katsastuksen asemalla saatiin sitten oikeat arvot. Ylimääräinen katsastusmaksu palautettiin, ei korjauskustannuksia. Mitä sitä suotta mittareita kalibroimaan, paremminhan bisnes luistaa...

      • maksimissaan ne

        mittarit on kalibroitava. Toki on sattunut tapauksia, että on mennyt ylikin. Ake valvoo miten valvoo...


      • koppalakki

        Mitäs siitä korjattiin, jos auto oli kunnossa?


      • Dieselisti
        koppalakki kirjoitti:

        Mitäs siitä korjattiin, jos auto oli kunnossa?

        Korjatiin, kun korjaamokin luotti katsastuskonttorin sanaan. Korjattiin tarkoittaa moottorin säätöä suodattimien vaihtoja yms., ei siis varsinaista vian korjaamista, mutta maksaahan sekin.


      • moinen asia
        Dieselisti kirjoitti:

        Korjatiin, kun korjaamokin luotti katsastuskonttorin sanaan. Korjattiin tarkoittaa moottorin säätöä suodattimien vaihtoja yms., ei siis varsinaista vian korjaamista, mutta maksaahan sekin.

        että ensimmäisessä mittauksessä tukkoinen päästöjärjestelmä puhdistui, ja sitten seuraavassa mittaustilanteessa, mikä suoritettiin käsittääkseni melko pian ensimmäisen mittauksen jälkeen, puhdas järjestelmä toimi ja mittaustulos oli hyväksyttävissä.


      • koppalakki
        Dieselisti kirjoitti:

        Korjatiin, kun korjaamokin luotti katsastuskonttorin sanaan. Korjattiin tarkoittaa moottorin säätöä suodattimien vaihtoja yms., ei siis varsinaista vian korjaamista, mutta maksaahan sekin.

        Kyllähän suodattimet täytyy vaihtaa huolto-ohjelman mukaisesti. Mitähän yms. tehtiin? Miksi korjaamo ei suotittanut mittausta, vai oliko kyseessä korjaamo joka suoritti nämä ns. säädöt varmuuden vuosi?


      • Dieselisti
        moinen asia kirjoitti:

        että ensimmäisessä mittauksessä tukkoinen päästöjärjestelmä puhdistui, ja sitten seuraavassa mittaustilanteessa, mikä suoritettiin käsittääkseni melko pian ensimmäisen mittauksen jälkeen, puhdas järjestelmä toimi ja mittaustulos oli hyväksyttävissä.

        Hakus-asemalla 1. & 2. mittauksen tulokset olivat samaa suuruusluokkaa. Jälkeenpäin ei tietenkään pysty arvioimaan millaiset tulokset toimivilla mittalaitteilla tehty 1. mittaus olisi antanut. Ainoa varma asia on, että Hakuksen mittalaitteet näyttivät 2. kerralla väärin.


      • Dieselisti
        koppalakki kirjoitti:

        Kyllähän suodattimet täytyy vaihtaa huolto-ohjelman mukaisesti. Mitähän yms. tehtiin? Miksi korjaamo ei suotittanut mittausta, vai oliko kyseessä korjaamo joka suoritti nämä ns. säädöt varmuuden vuosi?

        Vaihto tapahtui huolto-ohjelman ulkopuolella katsastusaseman mittaustulosten perusteella ei-maahantuojan korjaamolla. Maahantuojan korjaamo ei kyennyt mittaamaan dieselin päästöjä, oman selostuksensa mukaan, koska autoon lisätty ylimääräinen ajotietokone esti mittaukset, korjaamon mukaan, koska maahantuojan upouutta mittauslaitteistoa ei käytännössä voi kytkeä vanhaan autoon (vm 2002).


      • vähenevät

        jokaisella ryntäyksellä. Ajat varmaan niinkuin nyky dieselillä ajetaan; pienillä kierroksilla ja moottorin mahtavaa alakierros vääntöä käyttäen. Aivan oikein, mutta ennen savumittausta pitäisi tehdä rivakoita kiihdytyksiä, jotta saadaan "paska" pölyt eli karstat pois putkistosta. Jokaisella polkaisulla karstoittunut kone/putkisto puhdistuu. Kukaan ei ole välttämättä tehnyt virhettä!


      • Dieselisti
        vähenevät kirjoitti:

        jokaisella ryntäyksellä. Ajat varmaan niinkuin nyky dieselillä ajetaan; pienillä kierroksilla ja moottorin mahtavaa alakierros vääntöä käyttäen. Aivan oikein, mutta ennen savumittausta pitäisi tehdä rivakoita kiihdytyksiä, jotta saadaan "paska" pölyt eli karstat pois putkistosta. Jokaisella polkaisulla karstoittunut kone/putkisto puhdistuu. Kukaan ei ole välttämättä tehnyt virhettä!

        Asiallinen vinkki. Olen tuon kyllä oppinut jo aiemmin, tosin kantapään kautta...

        Karstat eivät kuitenkaan vähene ajettaessa 50 m katsastusasemalta toiselle, joten Hakus väistämättä töpeksi mittauksessa.

        Mittalaitteet on pidettävä kunnossa, ei niiden toimintaa saa testauttaa asiakkailla. Kuinkahan monta tarpeetonta korjausmääräystä asemalta onkaan lähtenyt? Ja asiakkaanhan on pakko tulla teettämään uusintakatsastus samalle asemalle. Muutama ropo siitäkin kassaan kilahtaa.


      • Diesel 1

        Eiköhän se päästömittaus ole tarkoitettu kontrolloimaan meidän yhteistä hengitysilmaa saastuttavien ajoneuvojien päästö määrää. Katsastusasemien mittarit kalibroidaan huomattavasti useammin kuin korjaamoiden.


      • Tuohikenkä
        Diesel 1 kirjoitti:

        Eiköhän se päästömittaus ole tarkoitettu kontrolloimaan meidän yhteistä hengitysilmaa saastuttavien ajoneuvojien päästö määrää. Katsastusasemien mittarit kalibroidaan huomattavasti useammin kuin korjaamoiden.

        Jos ei missään mitattasi ropposesi päästömääriä maailma tukehtuisi paskaan.


      • Dieselisti
        Tuohikenkä kirjoitti:

        Jos ei missään mitattasi ropposesi päästömääriä maailma tukehtuisi paskaan.

        Lienee silti oikeus ja kohtuus vaatia, että mittaus tehdään oikein?


      • Diesel 123
        Dieselisti kirjoitti:

        Lienee silti oikeus ja kohtuus vaatia, että mittaus tehdään oikein?

        Onko ropposesi sellainen jolla voi perhettäisi kuljetella saastuttama ympäristöä.


      • Dieselisti
        Diesel 123 kirjoitti:

        Onko ropposesi sellainen jolla voi perhettäisi kuljetella saastuttama ympäristöä.

        ...saastuttaa vähemmän kuin bussi. Ja tästähän alkaa loputon keskustelu siitä, paljonko erilaiset kulkuneuvot saastuttavat per matkustaja. Siihen keskusteluun en sitten enää lähdekään.

        Eikä tuolla asialla ole yhtään mitään tekemistä piittaamattomasti hoidettujen katsastusasemien kanssa.


      • mitä ruikutat,
        Dieselisti kirjoitti:

        ...saastuttaa vähemmän kuin bussi. Ja tästähän alkaa loputon keskustelu siitä, paljonko erilaiset kulkuneuvot saastuttavat per matkustaja. Siihen keskusteluun en sitten enää lähdekään.

        Eikä tuolla asialla ole yhtään mitään tekemistä piittaamattomasti hoidettujen katsastusasemien kanssa.

        jos on kohdeltu väärin, niin valitat sinne.

        Eivät pokkana, vaikka vähän heitä naurattaiskin, tyrmää Sinua, vaan pyytävät Sinua laatimaan katsastus päätöksen oikaisuvaatimuksen.

        Muista sitten vaatia konttorilta korvausta Amerikan malliin; vähintäin miljoona ekua.

        Tee se sinä entinen koulukiusaaja, viestisi kertoo Sinusta kaiken.

        Terveisin katsastusalaa seuraava psykologi.


    • EIkoskaanENÄÄ

      Todella kurjaa asiakaspalvelua vaikka esitteessä lupaavat aivan muuta. Suoraan sanottuna aivan paska paikka. Puhumattakaan ammattitaidosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe