Kymmenenkö käskyä?

9

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Ai noin siinä kävi:)

• siitäpä vaan

Taisi olle pelkkä onni ja siunaus ihmiskunnalle, että muita käskyjä ei koskaan tuotu julkisuuteen.

Minä voin helposti kuvitella pari kristinuskon käskyä lisää:

11. Älä koskaan ajattele, vaan aina usko sokeasti. Ajattelu on vain Paholaisen lähettämää eksytystä ja sitä ajattelua pitämän teidän kaikin tavoin välttää. Pohjaton tyhmyys on hyweistä jaloin.

12. Äläkätten sinä kuwittele, että edellä ollut viides käsky oikeasti tarkoittaisi jotain. Kaikkien wääräuskoisten koirien wainoaminen ja tappaminen on jokaisen kristityn pyhä welvollisuus! Ja etenkin hurmeiset joukkomurhat ja kansanmurhat sylivauvoja myöten ovat erittäin suositeltavia. Älkäätten koskaan unohtako polttaa kaikkia noitia rowioilla. (no eivät tosiaan unohtaneetkaan, valitettavasti)

13. Muistakaa aina, että sellaiset jumalattomat asiat kuten sananvapaus, uskonnonvapaus, tasa-arvo ja yleiset yhtäläiset ihmisoikeudet ovat minulle, raamatun kiivaalle Jahvelle kauhistus. Wastustakaa moisia saatanallisia ajatuksia aina wiimeiseen asti (tämänkin muistivat, ovat aina ja kaikkialla vastustaneet näiden arvojen toteutumita viimeiseen asti)

14. Kerätkäätten aina kolehti ja kaikki kymmenykset!
      Muistakaa että kristitty ei koskaan ole köyhä eikä kipeä, vaan kylän isoin talo todistaa vain jumalan armosta ja oikeudenmukaisuudesta ja kateelliset köyhät ne vain wikisee. Köyhät eivät ole Herran mieleen, vaan rikkaat ja mahtavat todistavat Herran woimasta ja wallasta. On syntiä olla saamaton köyhä ja sellainen räävitön köyhyys on vain kristinuskon Herran ja pyhän menestysteologian häpäisemistä!

• käskysi

RE:Ihan hyvä juttu
        siitäpä vaan 26.3.2009 klo 01.29

-kaikki keksityt käskysi ovat vastoin Raamatun ilmoitusta, Uuden Testamentin kaksoiskäskyä, joka on Rakkaus.

• 1. käsky
        käskysi kirjoitti:

-kaikki keksityt käskysi ovat vastoin Raamatun ilmoitusta, Uuden Testamentin kaksoiskäskyä, joka on Rakkaus.

Jahve on mustasukkainen, hän ei salli palvottavan muita kuin itseään. 1. käsky on vastoin rakkauden sanomaa.

"Minä ole Herra sinun jumalasi. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani..."

• fdhjhkljjjdfh
        käskysi kirjoitti:

"Uuden Testamentin kaksoiskäsky"????

• fdhjhkljjjdfh

• rakastatko
        fdhjhkljjjdfh kirjoitti:

RE:Mikä on
        fdhjhkljjjdfh 26.3.2009 klo 11.55

• fdhjhkljjjdfh
        rakastatko kirjoitti:

RE:Mikä on
        fdhjhkljjjdfh 26.3.2009 klo 11.55

"Jaa,
        Kirjoittanut: fdhjhkljjjdfh 26.3.2009 klo 16.46

että oikein käsketään rakastamaan, mihin mahtaa se hihujen mainostama vapaa tahto mahtua tässä skenaariossa?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2085
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1356
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1038
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      970
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe