Helsingin sanomissa oli tutkittu Vantaalla asuvien maahanmuuttajien asuntojen kokoa. Maahanmuuttajien keskimääräinen asuntokoko oli 25 neliötä per henkilö joka on kaikin puolin sopiva, ellei jopa suomalaisittain iso.
Tässä kuitenkin jutun naurettavin kohta:
Helsingin sanomat mainitsi erityisesti että juurikin somaliperheillä on noin kaksi kertaa niin suuret asunnot kuin muilla maahanmuuttajilla.
Mistä somaleilla siis riittää rahat tällaiseen leveään asumiseen? Somalinainen synnyttää keskimäärin 6.7 lasta jonka lisäksi on tietysti vielä mies perheessä. Perheessä on näin ollen siis keskimäärin 6.7 lasta äiti isä=8.7 henkilöä per perhe. 8.7 x 25 neliötä = 217.5 neliötä yhteensä. Oletetaan että kaikki somaliperheet eivät asu näin leveästi joten otetaan siitä puolet pois joten luku on edelleen noin sata neliötä per perhe.
Kuinka monella suomalaisella on varaa vuokrata tai ostaa 4h k Vantaalta tai Helsingistä? Tuollainen luukku maksaa suurin piirtein 1200 euroa kuukaudessa ellei enemmänkin. Ostettuna maksaa monta sataa tuhatta euroa.
Ja nyt on hyyssärin turha esittää vasta-argumentiksi "Olette vain kateellisia kun teille ei makseta näin isoja sossurahoja" vaan haluan todellakin tietää mistä somalit saavat rahansa jos heistä tilastojenkin mukaan on reilusti yli puolet työttöminä mutta silti heillä on keskimäärin varaa vuokrata/ostaa tällaiset asunnot.
Jostain sitä rahaa tulee suunnattomia määriä ja töissä eivät ainakaan käy.
Somalien isot asunnot, mistä rahat?
24
1433
Vastaukset
- Heh.
Sossusta tietenkin.
- ottavat
lainaa meidän eli suomalaisten piikkiin.
Jos jostain löytyisi taho joka panisi stopin nähdylle hulluudelle niin lainan tarve vähenisi vuositasolla satoja miljoonia euroja eli kyse on valtavista summista.
Ellei niin tulevilla polvilla on maksamista raiteiltaan syöksyneessä monikulttuurisuuden väsäämisessä. - rötösherrat kuriin
ottavat kirjoitti:
lainaa meidän eli suomalaisten piikkiin.
Jos jostain löytyisi taho joka panisi stopin nähdylle hulluudelle niin lainan tarve vähenisi vuositasolla satoja miljoonia euroja eli kyse on valtavista summista.
Ellei niin tulevilla polvilla on maksamista raiteiltaan syöksyneessä monikulttuurisuuden väsäämisessä.kummankin lähtölaskenta on jo alkanut. Kansa kyllä herää ja tietää mitä tehdä... seuraavissa vaaleissa tavataan, ja jos sekään ei tälle kansanvaltaa pilkkaavalle kaksikolle riitä niin sitten barrikaadeille.
- saavat he
Jos somali ei saa kaikkea haluamaansa sosusta se on rassismia. Kun suomalainen ei saa kaikkea haluamaansa sossusta se on yleinen käytäntö ja laki sanoo niin.
Suvaitsevaisen rasismimääritelmä menee niin että jos maahanmuuttajaa kohtaan esitetään jotakin negatiivista se on rasismia, kun taas negatiiviset lausumat suomalaisista ovat faktaa.
Pitäisikö suvaitsevaistenkin ruveta arvottamaan ihmisiä heidän tekojensa mukaan eikä niinkään ihonvärin tai kansallisuuden mukaan?- erään työttömän
pariskunnan,jotka saivat sossusta vain 8 euroa.Siihen oli sitten tyytyminen.
- Mover sekä Sharyn
kummatkin olette useasti pyytäneet kertomaan missä mamuja ja pakolaisia kohdellaan paremmin kuin valtaväestöä,tässä sitä nyt olisi kun vaan vaivaudutte lukemaan.
- vähän perustelemaan
aloituksen lukuja ennen kuin pyydät muita kommentoimaan tuollaista "musta tuntuu, että somaleilla"-faktaa?
- HS-25.3 sivu A13
vähän perustelemaan kirjoitti:
aloituksen lukuja ennen kuin pyydät muita kommentoimaan tuollaista "musta tuntuu, että somaleilla"-faktaa?
siinä sulle lukuja ei mitään mututuntuja.
- jotain vastaus-
ta kysymykseesi.
http://www.stormpages.com/eurooppa/somali2.htm - nakki..
Suljetaan muutama lastensairaala sekä veteraanien kuntoutus-keskus.Jos rahat ei vielä riitä niin myydään valtion osake-omistuksia ale- hintaan ja nostetaan veroja.ON MEILLÄ RAHHAAAAAAAAAAAAAA....
- Ilkimys
Semmoisesta kohdasta kun VERO. Sieltä se somalin vuokraraha kertyy.
Tutki itse KELAn asumistukilukuja ja Helsingin ja Vantaan toimeentulotukia. Asumistukea maksetaan jokaiselle perheelle perheen suuruuden ja asunnon neliöiden mukaan. Toimeentulotukeen kuuluu vuokraosuus, joka myös riippuu perheen koosta; yli menevä osa on maksettava itse. Täsmälleen samat säännöt koskevat jokaista vanhalestadiolaista monilapsista perhettä. Sitä paitsi mainitsemasi lapsiluku on Somaliasta eikä Suomesta; Helsingin peruskouluissa on kaiken kaikkiaan 4900 maahanmuuttajataustaista oppilasta, siis kaikista maahanmuuttajamaista yhteensä.
Tilastojen mukaan ulkomaalaisperheistä huomattavasti isompi prosentti asuu ahtaasti kuin suomalaisperheistä. Kolmilapsisia tai isompia perheitä on ulkomaalaisista 11%, suomalaisista 10%, joten tasoissa ollaan.- taivaaltasataarahaa
Unohdat taas autuaasti sen mistä nuo kaikki tukirahat tulevat. Suomalaiset ansaitsevat sosiaaliturvansa työllään, maahanmuuttajat pääsääntöisesti eivät, ne tulevat tänne vain saamaan. Mikäs olikaan esim. somalien työllisyysaste ja vielä muissa kuin toistensa tulkkeina -hommissa?
Lestadiolaisista muuten voi olla montaa mieltä, mutta aika ahkeria ihmisiä ovat. Eivät notku päiviään kaupungilla niitä tukiaan tuhlaamassa... - puuttuisi
että suomalaiset asuisivat ahtaammin kuin ulkomaalaiset.
Ilmeisesti jotkut sitäkin kiihkossaan toivovat mutta miksi? - oi Sharyn
puuttuisi kirjoitti:
että suomalaiset asuisivat ahtaammin kuin ulkomaalaiset.
Ilmeisesti jotkut sitäkin kiihkossaan toivovat mutta miksi?Vierestä seuranneena ( talonmies Helsingistä)voisin kertoa Sinulle eräästä talossamme asuvasta somaliperheestä,joka muutti taloomme vuonna -91.Sai jo silloin talomme suurimman huoneiston,107 neliötä,vaikka lapsia taisi olla silloin vain kolme.Nyt lapsia on kymmenkunta,kukaan ei käy töissä,mies ja jotkut isommat lapset käyvät vuosittain Somaliassa "viljelemässä maata ja näyttämässä pojalle kulttuuria"kuten mies minulle sanoi.Rouva ei sano mitään,kun ei osaa kieltä,kielitaidottomanakin pitää kyllä hyvin puolensa talon akkojen pesulariidoissa.Yrittipä rouva kannattaa pyykkikorinsakkin eräällä naisihmisellä,miehensä kertoi,että tällainen auttavaisuus on ihan normaalia Somaliassa.Akat kävivät toisiinsa käsiksi,huuto oli hirveä.Tekivät toisistaan rikosilmoituksia,olin itsekkin kuultavana poliisilaitoksella.Vuokra tällä perheellä on 1400 € kuussa,puelimen ja sähkön maksaa sossu,olen ollut selvittelemässä näitä maksuja heidän puolestaan miehen ollessa Somaliassa,Helsingin palveluauto toi lastenvaunut rikkoontuneiden tilalle ja polkupyörän pojalle,eikä olleet kirpputorilta.Töissäni joudun usein korjailemaan kyseisessä paikassa hanoja,valaisimia ym,ja yök sitä likaa ja rasvaa,sekaisuutta ja meteliä.Sharyn,talossani on 17 tällaista perhettä,ihan siitä syystä olen sanonut itseni irti ja lähden korpeen,paikka on jo.Ja jos siellä muurahaispesän takaa näkyy mustan miehen leveä hymy,vedän itseni säälittä hirteen...
oi Sharyn kirjoitti:
Vierestä seuranneena ( talonmies Helsingistä)voisin kertoa Sinulle eräästä talossamme asuvasta somaliperheestä,joka muutti taloomme vuonna -91.Sai jo silloin talomme suurimman huoneiston,107 neliötä,vaikka lapsia taisi olla silloin vain kolme.Nyt lapsia on kymmenkunta,kukaan ei käy töissä,mies ja jotkut isommat lapset käyvät vuosittain Somaliassa "viljelemässä maata ja näyttämässä pojalle kulttuuria"kuten mies minulle sanoi.Rouva ei sano mitään,kun ei osaa kieltä,kielitaidottomanakin pitää kyllä hyvin puolensa talon akkojen pesulariidoissa.Yrittipä rouva kannattaa pyykkikorinsakkin eräällä naisihmisellä,miehensä kertoi,että tällainen auttavaisuus on ihan normaalia Somaliassa.Akat kävivät toisiinsa käsiksi,huuto oli hirveä.Tekivät toisistaan rikosilmoituksia,olin itsekkin kuultavana poliisilaitoksella.Vuokra tällä perheellä on 1400 € kuussa,puelimen ja sähkön maksaa sossu,olen ollut selvittelemässä näitä maksuja heidän puolestaan miehen ollessa Somaliassa,Helsingin palveluauto toi lastenvaunut rikkoontuneiden tilalle ja polkupyörän pojalle,eikä olleet kirpputorilta.Töissäni joudun usein korjailemaan kyseisessä paikassa hanoja,valaisimia ym,ja yök sitä likaa ja rasvaa,sekaisuutta ja meteliä.Sharyn,talossani on 17 tällaista perhettä,ihan siitä syystä olen sanonut itseni irti ja lähden korpeen,paikka on jo.Ja jos siellä muurahaispesän takaa näkyy mustan miehen leveä hymy,vedän itseni säälittä hirteen...
huono perhe. Jos olot ovat tuollaiset, pitäisi ilmoittaa lasten asioita valvovalle taholle.
Vakuutan, että perhe ei ole normaali somaliperhe; olen vieraillut useissa.- normaalia
sharyn kirjoitti:
huono perhe. Jos olot ovat tuollaiset, pitäisi ilmoittaa lasten asioita valvovalle taholle.
Vakuutan, että perhe ei ole normaali somaliperhe; olen vieraillut useissa.somaliperheille,tällaistahan saa lukea vuodesta toiseen vaikka asioita yritetään kaunistella viranomaisten taholta.
- suvaitsevaisuus kunniaan
oi Sharyn kirjoitti:
Vierestä seuranneena ( talonmies Helsingistä)voisin kertoa Sinulle eräästä talossamme asuvasta somaliperheestä,joka muutti taloomme vuonna -91.Sai jo silloin talomme suurimman huoneiston,107 neliötä,vaikka lapsia taisi olla silloin vain kolme.Nyt lapsia on kymmenkunta,kukaan ei käy töissä,mies ja jotkut isommat lapset käyvät vuosittain Somaliassa "viljelemässä maata ja näyttämässä pojalle kulttuuria"kuten mies minulle sanoi.Rouva ei sano mitään,kun ei osaa kieltä,kielitaidottomanakin pitää kyllä hyvin puolensa talon akkojen pesulariidoissa.Yrittipä rouva kannattaa pyykkikorinsakkin eräällä naisihmisellä,miehensä kertoi,että tällainen auttavaisuus on ihan normaalia Somaliassa.Akat kävivät toisiinsa käsiksi,huuto oli hirveä.Tekivät toisistaan rikosilmoituksia,olin itsekkin kuultavana poliisilaitoksella.Vuokra tällä perheellä on 1400 € kuussa,puelimen ja sähkön maksaa sossu,olen ollut selvittelemässä näitä maksuja heidän puolestaan miehen ollessa Somaliassa,Helsingin palveluauto toi lastenvaunut rikkoontuneiden tilalle ja polkupyörän pojalle,eikä olleet kirpputorilta.Töissäni joudun usein korjailemaan kyseisessä paikassa hanoja,valaisimia ym,ja yök sitä likaa ja rasvaa,sekaisuutta ja meteliä.Sharyn,talossani on 17 tällaista perhettä,ihan siitä syystä olen sanonut itseni irti ja lähden korpeen,paikka on jo.Ja jos siellä muurahaispesän takaa näkyy mustan miehen leveä hymy,vedän itseni säälittä hirteen...
Taidat olla maahanmuuttokriittinen ja suvaitsematon kuin itsesi tuollaisen takia irtisanoit.
Minulla ei ainakaan olisi varaa asua missään noin kalliilla vuokralla vaikka taloudessamme on kaksi työssäkäyvää ja vain kaksi lasta.
Hauska juttu että monilla maahanmuuttokriittisillä on omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka oman maan kansalaisia kohdellaan eriarvoisemmin kuin maahanmuuttajia. Suvaitsevaisilla taas ei tällaisia kokemuksia ole ja he eivät siksi usko tällaisia väitteitä. - esittää väitteestäsi?
sharyn kirjoitti:
Vakuutan, että perhe ei ole normaali somaliperhe; olen vieraillut useissa.Tässä ei nyt vakuuttelut auta, onko sinulla esittää jotain todisteita siitä ettei ollut normaali somaliperhe?
Kummallisen paljon löytyy näitä "yksittäistapauksia", kuinka monta "yksittäistapausta" pitää olla etteivät ne ole enää "yksittäistapauksia".
Vakuutan että oli normaali somaliperhe, olen nähnyt useita asuntoja. - ihan normaalia
normaalia kirjoitti:
somaliperheille,tällaistahan saa lukea vuodesta toiseen vaikka asioita yritetään kaunistella viranomaisten taholta.
Tuliteristä tuplavaunuista somalilapsien uusiin maastopyöriin. Muistit jopa taannoisen jutun pesuvuoroista.
Kaikki klassisen rassuhuhun ainekset löytyivät. Jopa siinä määrin että poliisi kiinnostui asiasta.
Hyvää päivänjatkoa. - löytyvän
esittää väitteestäsi? kirjoitti:
Tässä ei nyt vakuuttelut auta, onko sinulla esittää jotain todisteita siitä ettei ollut normaali somaliperhe?
Kummallisen paljon löytyy näitä "yksittäistapauksia", kuinka monta "yksittäistapausta" pitää olla etteivät ne ole enää "yksittäistapauksia".
Vakuutan että oli normaali somaliperhe, olen nähnyt useita asuntoja.ainakin tuo lasten maastopyörä vuosikymmenestä ja muodista toiseen.
- Kun et
ihan normaalia kirjoitti:
Tuliteristä tuplavaunuista somalilapsien uusiin maastopyöriin. Muistit jopa taannoisen jutun pesuvuoroista.
Kaikki klassisen rassuhuhun ainekset löytyivät. Jopa siinä määrin että poliisi kiinnostui asiasta.
Hyvää päivänjatkoa.pysty kiistämään mitään,niin märiset täällä omiasi.Elämä on;)
- Kaptah
Tunnen kirvesmiehen joka osti 70-luvulla Kontulasta itselleen ja nuorikolleen yksiön, suuri saavutus omistusasunto. Tuli ensimmäinen lapsi, onni kukoisti, tuli toinen, mahduttiin. Siinä vaiheessa haettiin kaupungin vuokra-asuntoa, mutta sitä ei saatu. Oliko syynä omistusasunto, vai joutuivatko vain jonon hännille, en tiedä. Tuli kolmas lapsi, loppui rakkaus. Vaimolta meni hermot, lapset huostaan otettiin. Mutta nyt he ovat sitkeästi Helsingin asuntojonossa.
- khatkhat
se olis yksi mahku
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3475785- 775223
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484286- 523911
- 483648
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1583356Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky403102- 432259
- 492185