Nyt kun näyttää siltä, ettei palstan sheriffi jouda valvomaan palstaa kuin silloin tällöin, niin palstalla mielipiteitään ilmaisevien on syytä harkita tarkkaan sanomisensa, ettei poistoja ylläpidolta tarvitse laisinkaan pyytää..
Koska uskonelämässä uskonelämämme Kristuksen yhteydessä alkaa anteeksipyynnöstä ja anteeksiantamisesta, niin näinhän nämä elämänkurvit ja kuviot sujuvat myös lähimmäistemme kanssa kommunikoidessamme palstalla, kotona ja koulutiellä..
Koska esim. 'poikalapsella' ja 'mohikaanilla' sekä monella muulla kirjoittajalla on välillään jotain kränää, niin eikö anteeksipyyntö välillänne selvittäisi asioita, että mielipiteet aloitustenne keskinäisessä kanssakäymisessänne pysyisivät maltillisella ja miellyttävällä tasolla - ainaisen asioitten riitauttamisen sijaan?
Ugh.. Olen puhunut..
Sheriffistä ja kirjoittajista..
12
304
Vastaukset
keksit esimerkiksesi? Emmehän ole poikalapsi ja minä enää sanailleet moniin aikoihin? Ja minkäs teet, jos anteeksi pyytää, eikä saa? Kenen on siis vastuu? Jos toinen vaatii anteeksipyyntöä sellaista mihin ei ole mitään perusteita eikä aihetta? Minähän valehtelen, jos tunnustan sellaista mitä en ole tehnyt? Vai mitä? Ugh!
- poikalapsi
SINÄ et ole koskaan anteeksi pyytänyt, sati katunut valheitasi. Olet vain ylimielisesti kertonut, ettet VOI pyytää anteeksi, koska olet helluntailainen ja siis "oikeassa".
Valehtelet, kun väität, että TIEDÄT minun vastailleen omiin viesteihini. Koska et ole valhettasi katunut, oölet valehtelija yhä. Toinen ikivalheesi on väite, jonka mukaan homoja on "eheytynyt" heteroiksi, vaikka niin ei nimen omaan ole koskaan tapahtunut.
Olet valehtelija. En nykyisin yleensä enää viitsi kustakaan viestisesi suuntaan, koska sinun herrasi jo tiedän. Pahan asialla olet ja olet aina ollut. Olet valheen, vainon ja katolisen kirkon malliin rakentuvan homofobian kannnattaja, jonka esikuva lienee Ratzinger - yhetiset on teillä mieleipiteet! tuota tosiasiaa ikäänkuin "hatun alta tempaisten keksinyt"..
Onhan se palstalaisten huomaama faktatotuus kohdallasi..
Ja vaikka kränä ei ehkä ole ns. jokapäiväinen, niin jotain selvittämätöntä teillä kuitenkin on noitten pisteliäitten mielipiteittenne mukaan, joita puolin ja toisin viskelette toisillenne mielipiteissänne..
Eikö siis helluntailaisuudessa enää anteeksiannolle annetakaan sitä arvoa, jota Jeesus kunnioittaa..- leahim
Tuo sanailunne kuuluu
ja näkyy.
Samoin sinun puoleltasi
Pe-kulle!
Ja Ekivaarille ja muillekin.
Ugh..olen puhunut! poikalapsi kirjoitti:
SINÄ et ole koskaan anteeksi pyytänyt, sati katunut valheitasi. Olet vain ylimielisesti kertonut, ettet VOI pyytää anteeksi, koska olet helluntailainen ja siis "oikeassa".
Valehtelet, kun väität, että TIEDÄT minun vastailleen omiin viesteihini. Koska et ole valhettasi katunut, oölet valehtelija yhä. Toinen ikivalheesi on väite, jonka mukaan homoja on "eheytynyt" heteroiksi, vaikka niin ei nimen omaan ole koskaan tapahtunut.
Olet valehtelija. En nykyisin yleensä enää viitsi kustakaan viestisesi suuntaan, koska sinun herrasi jo tiedän. Pahan asialla olet ja olet aina ollut. Olet valheen, vainon ja katolisen kirkon malliin rakentuvan homofobian kannnattaja, jonka esikuva lienee Ratzinger - yhetiset on teillä mieleipiteet!aloittaa omalla kohdallani tämä anteeksipyytäminen Sinulta, poikalapsi, koska olen jopa aivan tietoisestikin joskus jossakin vaiheessa mielipiteessäni käyttänyt sellaista sanamuotoa persoonaasi kohdistaen, että se ei ole laisinkaan hyväntahdon ele, vaan pahan..
Se "ruskeanreiänritari" on eräs sellainen sana, jota olen käyttänyt sinua kuvaillessani, ja sitä minä kyllä pyydän nyt Sinulta anteeksi. Kiitos.
PS.
Koska tämä asia koskee vain poikalasta ja minua, niin en odota muitten lukijoitten sekaantuvan millään tavalla tähän, vaan pysyttelevän sivussa ja olevan kommentoimatta mitenkään asiaa..- Eroe
Mohikaani on syytön poikalapsen ilkeämielisiin syytöksiin. Tunnen miestä senverran, että Mohikaani on erittäin herkkä hengellisesti. Hänellä ei ole tapana valehdella palstalla. Mutta kukapa meistä on niin vahva, ettei härnättynä joskus suuttuisi?
Alempanakin juuri nimittelet minua "hyypiöksi".
Ihmettelin alempana kun Eroe vaatii toisilta sellaista mitä ei itse ole ja sinä vastaat siihen nimittelemällä "hyypiöksi".
Nyt sinäkin vaadit avauksessasi muilta sitä mitä itse et noudata.
Sehän tarkoittaa sitä, että olet kuin "pukki kaalimaan vartijana".nimittänyt sinua hyypiöksi, kun kysyin: oletko sinä sellainen hyypiö..
Itsehän sinä päätät, oletko sinä tosiaankin sellainen hyypiö, jonka kuvailin kommentissani alempana..stefanus kirjoitti:
nimittänyt sinua hyypiöksi, kun kysyin: oletko sinä sellainen hyypiö..
Itsehän sinä päätät, oletko sinä tosiaankin sellainen hyypiö, jonka kuvailin kommentissani alempana..Väännät nyt sanasi eri muotoon.
"Noinko alhainen hyypiö olet, että huomauttelet asioista, joska ovat Jumalan selän takana pimeydessä ja poissa Jumalan kasvojen edestä...."
Minähän viestissäni huomauttelin asiasta.
Vähän ihmeelliseltä tuntuu uskovaisen suusta lausuttuna tuo että rikokset ja epärehellisyys on Jumalan selän takana piilossa ja sitä ei saisi Jumala nähdä.
Miksi Jumalasi ei saa nähdä ihmisten epärehellisyyttä ja eikös Raamatun mukaan Jumala näe kaiken?- leahim
Pe.ku kirjoitti:
Väännät nyt sanasi eri muotoon.
"Noinko alhainen hyypiö olet, että huomauttelet asioista, joska ovat Jumalan selän takana pimeydessä ja poissa Jumalan kasvojen edestä...."
Vähän ihmeelliseltä tuntuu uskovaisen suusta lausuttuna tuo että rikokset ja epärehellisyys on Jumalan selän takana piilossa ja sitä ei saisi Jumala nähdä.
Miksi Jumalasi ei saa nähdä ihmisten epärehellisyyttä ja eikös Raamatun mukaan Jumala näe kaiken?Uskovankin suusta
tulee sontaa olan takaa!
Mitähän HE ovat meitä
uskottomia tuomitsemaan?
Niin metsä usein vastaa
miten sinne huudetaan!
Omia virheitään he eivät huomaa.
Väännetään vain raamattua
milloin mitäkin käännöstä!
Olisi kiva tietää
kuinka paljon raamattu on
tuhansissa vuosissa muuttunut?
Ihminenhän ne muutokset tekee,
ei Jumala..eikö niin.
Voiko se sitten muutettuna
olla AITOA JUmalan sanaa?...Ugh..olen taas puhunut.:)) Pe.ku kirjoitti:
Väännät nyt sanasi eri muotoon.
Miksi Jumalasi ei saa nähdä ihmisten epärehellisyyttä ja eikös Raamatun mukaan Jumala näe kaiken?Jumala on jo nähnyt kaikki meidän rikkomuksemme ja vääryyden tekomme, eikä hän ole sellainen, niinkuin ihminen, että alkaisi niistä anteeksiantamisensa jälkeen huomauttelemaan..
Mikä anteeksiantamus se sellainen on, jossa anteeksiannetuista asioista aletaan edelleenkin huomauttelemaan tyyliin: kukamitätekimitähäh?!
Noinko sinä teet elämässäsi, että annettuasi lähimmäisellesi anteeksi jonkun hänen sinulle tekemän kolttosen, niin jälkeenpäin naputat asiasta niinkuin ämmä?
pyydellä kenenkään kirjoitusten poistamista palstoilta, koska uskallan ojentaa väärin kirjoittajaa ja jopa keskustella sen vääryyden syistä ja seurauksista.
Enkä ole huomannut omienkaan kirjoitusteni poistamista muuten kuin jos niitä on alioksana poistunut jonkun poistaessa oman kirjoituksensa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3524491Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1462538Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822146- 1451690
- 261227
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441222- 351178
- 791101
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3451045Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029