1800-luvun maaorjuus elää hyvin taksissa.

aliarvostettu ammattilainen

Suomalainen taksiyhteisö pitää yllä kunniakkaasti maaorjuuden perinteitä. Nyt on todella erikoinen tilanne, kun kyytejä ei ole niin kuin ennen, liikennelupia on lisätty ja samalla alaa vaivaa krooninen työvoimapula. Työntekijöitä kuitenkin pidetään töissä orjuutta muistuttavissa olosuhteissa kunnioittamatta työaikalakeja ja minimipalkka vaatimuksia. Isännille ei tunnu kelpaavan enää mikään, jos kassa on ok, niin juoksu on varmasti metsässä tai ammattiajoprosentti ei kelpaa. Työntekijä kuitenkin yrittää parhaan kykynsä mukaan saada kassaa kokoon. On todella erikoista toimintaa isäntien suunnalta kun kierrättävät ja ketjuttavat keskenään työsopimuksia siten että ahkerankin työntekijän oikeusturva ja etenkin motivaatio kärsii huomattavasti. Ihmettelen suuresti myös sitä, että eläkeikäiset itseään taksiyrittäjiksi kutsuvat pitävät luvistaan kynsin hampain kiinni samaan hengenvetoon valittaen että ei tämä touhu kannata ollenkaan ja vika on tietenkin työntekijöissä, ei heidän omassa laiskuudessaan, vainoharhaisuudessa tai tuurijuoppoudessaan. Ajojen vähentyessä on vielä välityskeskukset alkaneet sanktioida kuljettajia lähes mielivaltaisesti data-kielloilla milloin mistäkin vähäisestä syystä. Samaan hengenvetoon alueyhdistykset ovat lanseeraamassa laatukäsikirjaa kuljettajille, jonka tarkoituksena lienee vain lisätä mahdollisuuksia työntekijöiden nöyryyttämiseen, siis niiden jotka tuovat sen leivän sinne isännänkin jääkaappiin.

25

1499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulkku-kalle

Kirjoituksesi pitää täysin paikkansa.
      Tod. näk isännät ei edes maksa sun eläkemaksuja täysimääräisesti kuten eivät maksaneet omiaankaan ja siksi ovat edelleen töissä.
      Sanktioita jakavat ne samat mulkerot sieltä keskuksien ja yhdistysten jakkaroilta.
      Orjuus on muualla lopetettu mutta ei taksissa. Kun valkoihoiset loppuvat pikkuhiljaa otetaan afrikasta tulleita. Kuten vantaalla on tapahtunut. Nämä siitä hyviä että isännät saavat niistä työllistämistukea jota valkoihoisesta orjasta ei saa.
      Epäilen että kyse ei ole välttämättä pelkästään laiskuudesta vaan suurin syy on vainoharhaisuudessa. Mikä sen on aiheuttanut, en tiedä mutta saattaa olla se juopottelu aikanaan.
      Laatua ei alalle saada ennenkuin yhdistykset ja keskukset lopettavat torppari systeemin jossa luulevat olevansa kartanoherroja. Ei mitään mieltä investoida mihinkään jos autoilijatkaan eivät tiedä mikä uusi sääntö tai rajoitus huomenna astuu voimaan, tai meneekö esim data kiinni...

• pitää taksialalla?

Jos ei työstään saa muuta iloa kuin ainaista marinaa, miksi ihmeessä olet edelleen alalla? Vai odotatko sitä aikaa, että saat omat luvat ja pääset kääntämään takkisi ja sitten teet samalla tavoin kuin nyt aina parjattu työnantajasi...

Menehän kuorma- tai pakun rattiin. Kevyt päivätyö, ei ylitöitä...

Mene, niinkuin olisit jo!

• ajakaa isännät itse kun ren...

Ensimmäinen isäntä vaivautui vastaamaan ja perinteiseen tyyliin. Asenteella jolla aloittajan kysymykseen vastattiin ei enää nykyään kovin pitkälle edetä, mutta omapahan on yhä paheneva kuljettaja pulanne.

• orjattaresi

Työstä sinänsä pidän. Kaikkein pahimmat kusipäät löytyvät alan sisältä itse. Ja ikävä kyllä keskuksien ja kaikenlaisten "ylimääräisten" yhtiöiden ja yhdistysten vetäjinä.
        Kyllä. Luvat haen. Ja en todellakaan tule vedättämään kuljettajia tai toisía yrittäjiä.
        En ole niin iso "herra" niin pienellä egolla että minun tarvitsisi olla vieläkin isompi "herra".

• pitää alalla?
        orjattaresi kirjoitti:

Työstä sinänsä pidän. Kaikkein pahimmat kusipäät löytyvät alan sisältä itse. Ja ikävä kyllä keskuksien ja kaikenlaisten "ylimääräisten" yhtiöiden ja yhdistysten vetäjinä.
        Kyllä. Luvat haen. Ja en todellakaan tule vedättämään kuljettajia tai toisía yrittäjiä.
        En ole niin iso "herra" niin pienellä egolla että minun tarvitsisi olla vieläkin isompi "herra".

Maksan kuskeille hyvin ja he viihtyvät palveluksessani hyvin. Syy eroamiseen on yleensä oman luvan saaminen. Tapanani ei ole kuskien vedättäminen, ei todellakaan. Kuten sanoit, suurimmat vedättäjät ovat ns. isot talot, joilla on runsaasti ostolupia, eivätkä nämä pomot ole yleensä ajaneet itse koskaan.

Todellakin, ajan itse nämä "paskavuorot", siis sellaiset, jotka ei kuskeille kelpaa. Meillä kuskit saavat valita vapaasti listasta vuoronsa. Näin esim. vakkarini tienaa varsin hyvin motivaatiotakin kun riittää. Mitäs sanotte hänen viime vuoden tienestistään, 33.900 E.

Tänne kirjoittavat enimmäkseen kaiken maailman rutkuttajat, joiden ei pitäisi hakeutua koskaan taksialalle....

Pieni viesti aloittajalle: Tuo työnantajallesi hyviä kassoja, on sitten mistä jakaa. Vai oletko sellainen nk. laiskimus, joka istuu baarissa vuoron aikana tuntitolkulla, eikä työnantajalle siten jää rahaa edes palkanmaksuun.

Tyhjästä on katsos paha nyhjästä. Joo, tiedän nämä tyypit, sellaiset ei minulla ole edes koeaikaa loppuun... Jos kaltaisiasi olisi paljon, homma kuihtuisi alkuunsa....

• asioista pitää pystyä kesku...
        pitää alalla? kirjoitti:

Maksan kuskeille hyvin ja he viihtyvät palveluksessani hyvin. Syy eroamiseen on yleensä oman luvan saaminen. Tapanani ei ole kuskien vedättäminen, ei todellakaan. Kuten sanoit, suurimmat vedättäjät ovat ns. isot talot, joilla on runsaasti ostolupia, eivätkä nämä pomot ole yleensä ajaneet itse koskaan.

Todellakin, ajan itse nämä "paskavuorot", siis sellaiset, jotka ei kuskeille kelpaa. Meillä kuskit saavat valita vapaasti listasta vuoronsa. Näin esim. vakkarini tienaa varsin hyvin motivaatiotakin kun riittää. Mitäs sanotte hänen viime vuoden tienestistään, 33.900 E.

Tänne kirjoittavat enimmäkseen kaiken maailman rutkuttajat, joiden ei pitäisi hakeutua koskaan taksialalle....

Pieni viesti aloittajalle: Tuo työnantajallesi hyviä kassoja, on sitten mistä jakaa. Vai oletko sellainen nk. laiskimus, joka istuu baarissa vuoron aikana tuntitolkulla, eikä työnantajalle siten jää rahaa edes palkanmaksuun.

Tyhjästä on katsos paha nyhjästä. Joo, tiedän nämä tyypit, sellaiset ei minulla ole edes koeaikaa loppuun... Jos kaltaisiasi olisi paljon, homma kuihtuisi alkuunsa....

Aloituksen tekee varmasti työnantajien kannalta vaaralliseksi se ettei siinä ole perinteisiä alatyylin ilmaisuja. Aloituksen tarkoituksena on olla pohjana rakentavalle keskustelulle jota voidaan myös tälläkin foorumilla käydä. Koska asia on tulenarka niin ymmärrän hyvin, että työnantaja sektori yrittää parhaansa mukaan mustamaalata aloituksen standardi valitukseksi. Täällä käytäville keskusteluille on leimallista se, että jos työntekijä huomauttaa puutteista työoloissaan niin tämä välittömästi leimataan pinnariksi, mikä herättää kyllä heti ajatuksen siitä että onkohan työnantajien toiminta täysin läpinäkyvää? Ikävä kyllä alalla on usein mahdotonta noudattaa täydellisesti työsopimuslain kaikkia velvoitteita. Asioiden eteenpäin viemiseksi tarvitaan siis joustoja ja rakentavia keskusteluja molempiin suuntiin.

• kerrohan meille
        asioista pitää pystyä kesku... kirjoitti:

Aloituksen tekee varmasti työnantajien kannalta vaaralliseksi se ettei siinä ole perinteisiä alatyylin ilmaisuja. Aloituksen tarkoituksena on olla pohjana rakentavalle keskustelulle jota voidaan myös tälläkin foorumilla käydä. Koska asia on tulenarka niin ymmärrän hyvin, että työnantaja sektori yrittää parhaansa mukaan mustamaalata aloituksen standardi valitukseksi. Täällä käytäville keskusteluille on leimallista se, että jos työntekijä huomauttaa puutteista työoloissaan niin tämä välittömästi leimataan pinnariksi, mikä herättää kyllä heti ajatuksen siitä että onkohan työnantajien toiminta täysin läpinäkyvää? Ikävä kyllä alalla on usein mahdotonta noudattaa täydellisesti työsopimuslain kaikkia velvoitteita. Asioiden eteenpäin viemiseksi tarvitaan siis joustoja ja rakentavia keskusteluja molempiin suuntiin.

Kuinka paljon oli tuntipalkkasi viime vuonna keskimäärin?

Oletko kunnollinen motivoitunut taksinkuljettaja, vai vain pahainen ruikku.

Vastauksesi kertoo kaiken....

Onko kanttia vasta rehellisesti?

• ..............................
        kerrohan meille kirjoitti:

Kuinka paljon oli tuntipalkkasi viime vuonna keskimäärin?

Oletko kunnollinen motivoitunut taksinkuljettaja, vai vain pahainen ruikku.

Vastauksesi kertoo kaiken....

Onko kanttia vasta rehellisesti?

Hieman tasoa tähän keskusteluun. vastaus kysymykseen toteutunut keskiansio n. 10eur/h ja työsopimuslakia noudattaen olisi ollut n. 17eur/h. Poissaolot 0h ja ylityöt jätetään sakkojen pelossa kertomatta. Lähes kaikki lepotauot on myös pitämättä. vuorojen pituudet 5h-17h.

• lakia
        .............................. kirjoitti:

Hieman tasoa tähän keskusteluun. vastaus kysymykseen toteutunut keskiansio n. 10eur/h ja työsopimuslakia noudattaen olisi ollut n. 17eur/h. Poissaolot 0h ja ylityöt jätetään sakkojen pelossa kertomatta. Lähes kaikki lepotauot on myös pitämättä. vuorojen pituudet 5h-17h.

Kerro nyt hyvä ystävä missä kohtaa työsopimuslakia lukee että tuntipalkka kuuluu olla 17 euroa.

• ....................
        lakia kirjoitti:

Kerro nyt hyvä ystävä missä kohtaa työsopimuslakia lukee että tuntipalkka kuuluu olla 17 euroa.

Lähinnä 33§

• sieltä ilmi....
        .............................. kirjoitti:

Tunnut olevan juuri sellainen kuin alkuun arvelin. Olet valmis pyytämään lähes koko auton tuottoa, vaikket pysty kuin vaivaiseen kymppiin tunnilta. Työehtosopimusten mukainen palkka on juuri tuo n. kymppi tunnilta.

Käsi sydämelle, teettääkö työnantajasi sinulla väkisin pitkiä päiviä, vai ihan vapaaehtoisestiko ajat?

Taidat olla ... sanonko mikä? En viitsi vaivautua....

Vai 17 egee tunnille..... Jessus!!!!

• Orjattaresi
        pitää alalla? kirjoitti:

Onko väärin pitää työstään palveluammatissa?
        Huomaan että olet isäntä. Kaikki perustuu koviin kassoihin. Otit heti esille palkat ja kassat.
        Ei minun talossa viihtymiseni tärkein tekijä ole raha.
        Tärkeintä on että palkka tulee silloin kun on sovittu ja kaikki sivukulut verot yms on myös hoidettu. On käynyt että jälkeenpäin selvitelty asioita nimenomaan taksialalla...
        Eli siis rehellisyys. Se tuntuu monelta isännältä puuttuvan.
        Toinenkin seikka psiti merkille kirjoituksessasi; Olit jo etukäteen varma että "laiskimus istuu vaan baarissa ja ei saa mitään aikaiseksi."
        Hyvä asenne, pidä toi. Sinulle jos tulisin töihin niin takuuvarmasti riitelisin kaikki pyhäkorvaukset ja istuisin kahvilla sen jälkeen kun olen hoitanut autollasi omat juoksevat asiani.
        Todellakin pahimmat uhkat alalta löytyvät välistäveto yhtiöiden johdosta sekä nämä muutamat törpöt isännät....

• toinen hmm
        Orjattaresi kirjoitti:

Onko väärin pitää työstään palveluammatissa?
        Huomaan että olet isäntä. Kaikki perustuu koviin kassoihin. Otit heti esille palkat ja kassat.
        Ei minun talossa viihtymiseni tärkein tekijä ole raha.
        Tärkeintä on että palkka tulee silloin kun on sovittu ja kaikki sivukulut verot yms on myös hoidettu. On käynyt että jälkeenpäin selvitelty asioita nimenomaan taksialalla...
        Eli siis rehellisyys. Se tuntuu monelta isännältä puuttuvan.
        Toinenkin seikka psiti merkille kirjoituksessasi; Olit jo etukäteen varma että "laiskimus istuu vaan baarissa ja ei saa mitään aikaiseksi."
        Hyvä asenne, pidä toi. Sinulle jos tulisin töihin niin takuuvarmasti riitelisin kaikki pyhäkorvaukset ja istuisin kahvilla sen jälkeen kun olen hoitanut autollasi omat juoksevat asiani.
        Todellakin pahimmat uhkat alalta löytyvät välistäveto yhtiöiden johdosta sekä nämä muutamat törpöt isännät....

"Tärkeintä on että palkka tulee silloin kun on sovittu ja kaikki sivukulut verot yms on myös hoidettu. On käynyt että jälkeenpäin selvitelty asioita nimenomaan taksialalla..."

Tärkeintä työnantajalle on maksaa palkka ajallaan. On myös muistettava, ettei tyhjästä voi maksaa. Jos et tuo "rahhoo" sisään, ei silloin voi uloskaan antaa.

"Hyvä asenne, pidä toi. Sinulle jos tulisin töihin niin takuuvarmasti riitelisin kaikki pyhäkorvaukset ja istuisin kahvilla sen jälkeen kun olen hoitanut autollasi omat juoksevat asiani. "

Kanssani ei koskaan tarvitse "riidellä" pyhäkorvauksista, maksan ne ilmankin. Maksan kunnon prosentin kuljettajalle, sen lisäksi myös lakisääteiset lisät. Katsos, laskentaohjelmalla laskettu työehtosopimuspalkka on pienempi kuin kuljettajan prosentti. Laskentaohjelma "räjäyttää" tunneiksi, sunnuntaitunneiksi ja iltalisiksi sen prosenttipalkan. Työehsopimuksen mukainen palkka on aina pienempi, kuin prossapalkka. Tähän laskelmaan kuukausittain kuittaus, ei koskaan riitelyä, onhan säfööri saanut sen mikä hänelle kuuluu.

No, onhan tuokin mukava todeta, että jo toinen rutku ilmaantui tähän keskusteluun.

Mistähän muuten johtuu, ettei palveluksestani lähdetä, kuin vasta omien lupien kanssa?

" .....kun olen hoitanut autollasi omat juoksevat asiani...."

Ajatusmalli se on tuokin. Tulevaisuutesi taksialalla on taattu! Sinut varmaankin otetaan avosylin seuraavaan työpaikkaan?

• En Usko
        toinen hmm kirjoitti:

"Tärkeintä on että palkka tulee silloin kun on sovittu ja kaikki sivukulut verot yms on myös hoidettu. On käynyt että jälkeenpäin selvitelty asioita nimenomaan taksialalla..."

Tärkeintä työnantajalle on maksaa palkka ajallaan. On myös muistettava, ettei tyhjästä voi maksaa. Jos et tuo "rahhoo" sisään, ei silloin voi uloskaan antaa.

"Hyvä asenne, pidä toi. Sinulle jos tulisin töihin niin takuuvarmasti riitelisin kaikki pyhäkorvaukset ja istuisin kahvilla sen jälkeen kun olen hoitanut autollasi omat juoksevat asiani. "

Kanssani ei koskaan tarvitse "riidellä" pyhäkorvauksista, maksan ne ilmankin. Maksan kunnon prosentin kuljettajalle, sen lisäksi myös lakisääteiset lisät. Katsos, laskentaohjelmalla laskettu työehtosopimuspalkka on pienempi kuin kuljettajan prosentti. Laskentaohjelma "räjäyttää" tunneiksi, sunnuntaitunneiksi ja iltalisiksi sen prosenttipalkan. Työehsopimuksen mukainen palkka on aina pienempi, kuin prossapalkka. Tähän laskelmaan kuukausittain kuittaus, ei koskaan riitelyä, onhan säfööri saanut sen mikä hänelle kuuluu.

No, onhan tuokin mukava todeta, että jo toinen rutku ilmaantui tähän keskusteluun.

Mistähän muuten johtuu, ettei palveluksestani lähdetä, kuin vasta omien lupien kanssa?

" .....kun olen hoitanut autollasi omat juoksevat asiani...."

Ajatusmalli se on tuokin. Tulevaisuutesi taksialalla on taattu! Sinut varmaankin otetaan avosylin seuraavaan työpaikkaan?

Jos työehtosopimuspalkka olisi pienempi kuin kuljettajan prosenttipalkka, niin silloin maksettaisiin automaattisesti sitä pienempää työehtosopimuspalkkaa - ja sillä selvä. Nythän koko riskin taksialasta kantavat rengit ja heidän prosenttipalkkansa, koska maksajalla ei ole mitään riskiä palkan maksusta - se on aina määrätty prosenttiosuus tuotosta. Vaikka kassa pienenee lähes olemattomiin niin aina jää isännälle se isompi osa, ja "palkka" tulee maksetuksi. Yrittäjän riski kuuluisi luonnollisesti yrittäjälle eikä työntekijälle.
        Kertoisitko miten hoidat kehumasi:
        "Kanssani ei koskaan tarvitse "riidellä" pyhäkorvauksista, maksan ne ilmankin. Maksan kunnon prosentin kuljettajalle, sen lisäksi myös lakisääteiset lisät."
        Voithan tietysti ollakin ihan kunnon isäntä, ainakin osaat kunnolla kehua itseäsi.

• Mitä Kummaa
        pitää alalla? kirjoitti:

Niinpä tuntuu kummalliselta prosenttipalkkalaisen korvissa tuo palkanmaksu, jos ei ole kassaakaan - voisitko antaa ymmärrystä?
        "Pieni viesti aloittajalle: Tuo työnantajallesi hyviä kassoja, on sitten mistä jakaa. Vai oletko sellainen nk. laiskimus, joka istuu baarissa vuoron aikana tuntitolkulla, eikä työnantajalle siten jää rahaa edes palkanmaksuun."
        Tilipa tappi tippitappi...

• ihan tavallinen isäntä
        En Usko kirjoitti:

Jos työehtosopimuspalkka olisi pienempi kuin kuljettajan prosenttipalkka, niin silloin maksettaisiin automaattisesti sitä pienempää työehtosopimuspalkkaa - ja sillä selvä. Nythän koko riskin taksialasta kantavat rengit ja heidän prosenttipalkkansa, koska maksajalla ei ole mitään riskiä palkan maksusta - se on aina määrätty prosenttiosuus tuotosta. Vaikka kassa pienenee lähes olemattomiin niin aina jää isännälle se isompi osa, ja "palkka" tulee maksetuksi. Yrittäjän riski kuuluisi luonnollisesti yrittäjälle eikä työntekijälle.
        Kertoisitko miten hoidat kehumasi:
        "Kanssani ei koskaan tarvitse "riidellä" pyhäkorvauksista, maksan ne ilmankin. Maksan kunnon prosentin kuljettajalle, sen lisäksi myös lakisääteiset lisät."
        Voithan tietysti ollakin ihan kunnon isäntä, ainakin osaat kunnolla kehua itseäsi.

Maksa hyvän prossan, palkan ajallaan, oheiskulut ja kesälomarahat. Siitä en tiedä, kuinka hyvä isäntä olen. Annan kunnon kuskeille työrauhan, annan heidän itse valkata vuoronsa, siinä se. Kanssani ei KUNNON kuskin tarvitse riidellä, vaan jos homma menee ketuilleen, silloin taatusti puutun. Tarvittaessa jos minua kusetetaan, homma loppuu HETI! Erään kuskin erotin kesken vuoroa heittäen kuukauden palkan perään...

Kuskit ovat viihtyneet palveluksessani, kai sitten olen ollut kohtuullinen isäntä? ;)

• .................
        Mitä Kummaa kirjoitti:

Niinpä tuntuu kummalliselta prosenttipalkkalaisen korvissa tuo palkanmaksu, jos ei ole kassaakaan - voisitko antaa ymmärrystä?
        "Pieni viesti aloittajalle: Tuo työnantajallesi hyviä kassoja, on sitten mistä jakaa. Vai oletko sellainen nk. laiskimus, joka istuu baarissa vuoron aikana tuntitolkulla, eikä työnantajalle siten jää rahaa edes palkanmaksuun."
        Tilipa tappi tippitappi...

Jos kassavirtaa ei ole sisään, ei tyhjästä voi uloskaan antaa....

Vai miten se homma mielestäsi menee?

• retale
        ................. kirjoitti:

Jos kassavirtaa ei ole sisään, ei tyhjästä voi uloskaan antaa....

Vai miten se homma mielestäsi menee?

Huono se on maksaa palkkaa jos kerran aina dokaat heti kaikki kassat. Ei ole ns. puskurivaroja. Eli lopputulos= rengit kantaa vastuun, työnantaja ei.

• puskurivara??
        retale kirjoitti:

Huono se on maksaa palkkaa jos kerran aina dokaat heti kaikki kassat. Ei ole ns. puskurivaroja. Eli lopputulos= rengit kantaa vastuun, työnantaja ei.

Taksiautoilija elää ja on aina elänyt kädestä suuhun. Lasku on jo odottamassa maksua, ennenkuin rahat on ajettu. Mistä luulet näillä taksoilla rahaa kertyvän säästöön?

• etkö tiedä?
        puskurivara?? kirjoitti:

Taksiautoilija elää ja on aina elänyt kädestä suuhun. Lasku on jo odottamassa maksua, ennenkuin rahat on ajettu. Mistä luulet näillä taksoilla rahaa kertyvän säästöön?

Alkuun voisit vaikka koittaa itse löydätkö taksillesi ja mennä töihin?
        Tiedäthän, ajaa keikkaa???
        Toki kun oppinut loisimaan toisten kustannuksella niin töihin lähtö voi tuottaa ongelmia..

• ajava isäntä
        etkö tiedä? kirjoitti:

Alkuun voisit vaikka koittaa itse löydätkö taksillesi ja mennä töihin?
        Tiedäthän, ajaa keikkaa???
        Toki kun oppinut loisimaan toisten kustannuksella niin töihin lähtö voi tuottaa ongelmia..

Olen ollut alalla n. 40 vuotta. Alkuun ajoin pirssiäni ( et ollut vielä vrmasti silloin syntynytkään) NIIN PALJON ja niin pitkiä päiviä, ettei nykynuoret edes arvaa. Ajan vieläkin ihan aktiivisesti, vaikka olenkin ihan pian eläkeiässä. Ajat nyt vaan on sellaiset, ettei mitään ihmeempiä säästöjä saa aikaan. Tottakai olen omalla työpanoksellani hankkinut itselle asunnon ja mökin, pitäiskös ne nyt realisoida, että voin/saan maksaa palkkaa???

Ehei, jos työnteko ei nuoremmille maistu, ajan itse ja VAIN itse. Yksinajoa olenkin harrastanut aikoinaan vuosikaudet.

Jos luoja suo, olen parin vuoden päästä eläkkeellä ja jätän mielihyvin lupani nuoremmille, olkaa hyvä vaan.

"Toki kun oppinut loisimaan toisten kustannuksella niin töihin lähtö voi tuottaa ongelmia.."

Kukahan täällä loisii ja kenen kustannuksella?

• jokuvuoaan

Tässä taas paljastui yksi totuus. Kirjoitellaan katkerasti työnantajista, itketään, valitellaan ja vaaditaan paljon. Itse ei olla kuitenkaan antamassa työnantajalle juuri mitään. Ei edes kunnollista työpanosta? Miten noi ruikuttajat aina löytääkin tänne ruikuttamaan?

katkeraa onkin. Haukutaan työntekijät ja mitään ei kyetä muuttamaan, eikä mistään edes keskustelemaan asiallisesti.

• työnantaja itse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      190
      2708
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2417
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1132
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      101
      1007
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      834
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      820
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      288
      791
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      91
      786
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      718
    Aihe