Onko sapattikäsky universaalinen?
sapattikäsky universaalinen?
11
148
Vastaukset
Jumalan laki on unooversaalinen ja lepopäiäkäsky uksi lain käsky.
Laki taas on aina voimassa niin kauan kuin taivas ja maa ovat paikoillaan. Matt 5:17-18.
Omantunnon kysymys omantuntosi valossa kumman päivän vietät, siitä vastaat itse Jumalan edessä ja jokainen.
Kenenkään omaatuntoa ei voi määrätä ja päivän valitseminen jokaisen omantunnon asia eli oma asia.
Etää tuon verran universaalisuutta.
Katso joka aamu ulos ja lue Luuk 16:17, ja tuo Matteus.
Sitten luettuaan hyvällä säkällä voivat jotkut ihmiset ymmärtää asian.
Siunausta
jari laurila- tiedonhaluinen.
>>Laki taas on aina voimassa niin kauan kuin taivas ja maa ovat paikoillaan. Matt 5:17-18. >>
Mitä lakeja Jeesus tuossa kohtaa tarkoitti, voitko eritellä hieman? - Tiedonhaluinen.
Eikös seremonilait kumoutuneet uuden liiton tultaessa voimaan?
tiedonhaluinen. kirjoitti:
>>Laki taas on aina voimassa niin kauan kuin taivas ja maa ovat paikoillaan. Matt 5:17-18. >>
Mitä lakeja Jeesus tuossa kohtaa tarkoitti, voitko eritellä hieman?Seremonialait kumoutuivat ja joukko yhteiskunnallisia lakeja sen mukana, koska koko elämä pyöri pyhäkön ympärillä. Kaikki nuo.
Muutos tuli kun oikea uhri annettiin ristillä.
Moraalilaki ja miksi rakasta lasta nyt kulloinkin kútsutaan, eli 10 käskyä ovat ne käskyt jotka ovat voimassa kaikkina aikoina.
Moraalilaki opettaa mikä on syntiä ja on ollut voimassa jo Eedenissä ja on voimassa uudessa maassakin. Syntiä ei ole suvaittu eikä tulla suvaitsemaan. Vain siitä on kysymys.
Uudessa maassa ei tosin lakia tarvita.
Siunausta
jari laurila
Siunausta
jari laurila- tiedonjanoinen.
jarlau kirjoitti:
Seremonialait kumoutuivat ja joukko yhteiskunnallisia lakeja sen mukana, koska koko elämä pyöri pyhäkön ympärillä. Kaikki nuo.
Muutos tuli kun oikea uhri annettiin ristillä.
Moraalilaki ja miksi rakasta lasta nyt kulloinkin kútsutaan, eli 10 käskyä ovat ne käskyt jotka ovat voimassa kaikkina aikoina.
Moraalilaki opettaa mikä on syntiä ja on ollut voimassa jo Eedenissä ja on voimassa uudessa maassakin. Syntiä ei ole suvaittu eikä tulla suvaitsemaan. Vain siitä on kysymys.
Uudessa maassa ei tosin lakia tarvita.
Siunausta
jari laurila
Siunausta
jari laurilaTarkoitatkos sitä että seremonilakien kumoutuessa jäi voimaan enää 10 käskyä jotka ainoastaan ovat ilmaisemassa Jumalan tahtoa?
tiedonjanoinen. kirjoitti:
Tarkoitatkos sitä että seremonilakien kumoutuessa jäi voimaan enää 10 käskyä jotka ainoastaan ovat ilmaisemassa Jumalan tahtoa?
Luulisin Sinun olevan ihan samasta kirkosta kuin tämä palsta on nimeltään.
Tämä ei ole tosin A-kirkon palsta, vaan yksityinen Enironko tämä nyt on.
Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan.
Mene lähetystyöhön itse, ja jätä minut rauhaan.
Entisenä saarna- ja opetusvirkojen haltijana ymmärrän kyllä asiat.
Sinun ei tarvitse minua tentata.
En ota enää koskaan ko. virkoja, eikä heti pyydettäisikään.
Älä unelmoi johtajan asemastakaan minuun, en anna kenellekään, ole antanutkaan 20 vuoteen, sellaisia mahdollisuuksia ilman kuukausipalkkaa missään, ja vietän eläkepäiväni nyt rauhassa, please.
Jumalan siunausta
jari laurila- tiedonhaluinen.
jarlau kirjoitti:
Luulisin Sinun olevan ihan samasta kirkosta kuin tämä palsta on nimeltään.
Tämä ei ole tosin A-kirkon palsta, vaan yksityinen Enironko tämä nyt on.
Ole ystävällinen ja jätä minut rauhaan.
Mene lähetystyöhön itse, ja jätä minut rauhaan.
Entisenä saarna- ja opetusvirkojen haltijana ymmärrän kyllä asiat.
Sinun ei tarvitse minua tentata.
En ota enää koskaan ko. virkoja, eikä heti pyydettäisikään.
Älä unelmoi johtajan asemastakaan minuun, en anna kenellekään, ole antanutkaan 20 vuoteen, sellaisia mahdollisuuksia ilman kuukausipalkkaa missään, ja vietän eläkepäiväni nyt rauhassa, please.
Jumalan siunausta
jari laurilaMiksei saa olla utelias? Sitouduit jo siinä vaiheessa, kun tartuit kysymykseeni. Jotenka lankesitko pastorinvirka hoitamaan ja nyt sitten säpsähdit siihen mitä tuli tehtyä. Isot miehet tulee nyt aivan varmasti koputtaan oven taakse.
kop! kop! tiedonhaluinen. kirjoitti:
Miksei saa olla utelias? Sitouduit jo siinä vaiheessa, kun tartuit kysymykseeni. Jotenka lankesitko pastorinvirka hoitamaan ja nyt sitten säpsähdit siihen mitä tuli tehtyä. Isot miehet tulee nyt aivan varmasti koputtaan oven taakse.
kop! kop!Olet kaiketi lähetellyt puskasta samantyyppisiä koko ajan, ja vaistan Sinun olevan tuttuni kyllä joka itsekin tuntee asiat.
En ole koskaan ollut pastori, enkä itseäni papiksi sanonut koskaan.
Minulla ei ole teologian A tai B tutkintoa, jolla saisi kirkoilta pastorin ammattinimikkeen ja rahapalkan työstä.
Olen maininnut joskus uskovien yleisestä pappeudesta, joka kuuluu joka uskovalle.
En sen kummemin pappina koskaan kuin kukaan muukaan uskovainen.
Maallikkona olen toiminut ja sanoutunut irti kaikista hengellisistä vastuistani 1.6.2006, luit aivan oikein, siis 2,5 vuotta sitten.
Olen täällä keskustelija.
Joskus olin vakavalla mielellä opettajana täällä, ja silloinkin jotkut omasta pesästä katsoivat viisaammaksi häiritä työtäni täällä kuin lähteä itse lähetystyöhön.
Elän aivan omiin nimiini uskossa tai synnissä, ja metsäseurakunnassa ja en palaa koskaan entisiin maallikkovirkoihini.
Jeesus on kämppäkaverina.
Jumalan siunausta
jari laurila- tiedonjanoinen
jarlau kirjoitti:
Olet kaiketi lähetellyt puskasta samantyyppisiä koko ajan, ja vaistan Sinun olevan tuttuni kyllä joka itsekin tuntee asiat.
En ole koskaan ollut pastori, enkä itseäni papiksi sanonut koskaan.
Minulla ei ole teologian A tai B tutkintoa, jolla saisi kirkoilta pastorin ammattinimikkeen ja rahapalkan työstä.
Olen maininnut joskus uskovien yleisestä pappeudesta, joka kuuluu joka uskovalle.
En sen kummemin pappina koskaan kuin kukaan muukaan uskovainen.
Maallikkona olen toiminut ja sanoutunut irti kaikista hengellisistä vastuistani 1.6.2006, luit aivan oikein, siis 2,5 vuotta sitten.
Olen täällä keskustelija.
Joskus olin vakavalla mielellä opettajana täällä, ja silloinkin jotkut omasta pesästä katsoivat viisaammaksi häiritä työtäni täällä kuin lähteä itse lähetystyöhön.
Elän aivan omiin nimiini uskossa tai synnissä, ja metsäseurakunnassa ja en palaa koskaan entisiin maallikkovirkoihini.
Jeesus on kämppäkaverina.
Jumalan siunausta
jari laurilaVaikutat ihan pappismieheltä. Papin otteet ja sana halussa.
Kevättä rintaan ja muistahan siirtää sapattina yöllä kelloja tunnin eteenpäin. Ettei käy niinkuin sinulle on usein käynyt. tiedonjanoinen kirjoitti:
Vaikutat ihan pappismieheltä. Papin otteet ja sana halussa.
Kevättä rintaan ja muistahan siirtää sapattina yöllä kelloja tunnin eteenpäin. Ettei käy niinkuin sinulle on usein käynyt.En ole kirkon enkä seurakunnan tominnassa ollut 1.6.2006 jälkeen ja olen kaikki hengelliset vastuuni jättänyt tuolloin.
(ensimmäinenkuudettakaksituhattakuusi)
Olen aivan kokonaan kaikessa yksityishenkilö.
En tee kirkolle siis minkäännäköistä virkaa 1.6.2006 jälkeen.
Kotisivuni ovat kokonaan yksityiset, jossa nyt muutama mainos on ja linkki kuten ihmisten kotisivuissa usein.
Raamattuoprtukista on voinut monet myös saada hyötyä vaikka itse olisin missä kulkenut välillä.
Minua ei tarvitse eikä saa vahdata, vaan Kristusta ja omaa napaa.
Jumalan siunausta
jari laurila
- tiedonhaluinen.
Saatiin vastaus tähän kysymykseen!
>Onko sapattikäsky universaalinen? >
Sapattikäsky on unversaalinen, muuttumaton ja ikuinen. Ihminen mukautuu lain mukaan, eikä toisin päin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713