ollut vastaavanlaista häpeätaakkaa kennettavana kuin minulla, joka oli täysin syytön seuraavaan.
Olin menneellä viikolla käymässä Seinäjoen Pirsmassa, jonne mennessäni oli nostanut 140 euroa Seinäjoen Osuuspankin pääkonttorin seteliautomaatsista, mutta kuinka ollakkaan, kun olin maksamassa ostoksiani Prisman kassalla, ei 50 euron seteli kelvannutkaan kassaneidille ja hänen setelintunnistimeensa, jolloin tämä neito ilmoitti kuuluvalla äänellä, että hän ei voi ottaa vastaan minun seteliäni koska se vaikuttaa väärennökseltä.
Olin todella loukkaantunut ja kaivoin rahapussistani toisen 50 euron setelin, joka nyt kelpasi kassa-nidille ja pääsin pois siitä häpeäpaalusta josta minua syytettiin. Pois lähtiessäni vielä tunsin selässäni ne muiden asiakkaiden katseet jotka olettivat minun olevan kassaneidon esittämänä rahanväärentäjän.
Sen jälkeen kun sain kerättyä ostokseni kassiini marrsin suoraan Prisman asiakaspalveluun ja pyysin että he laittaisivat tuon äsken väärennöksesksi luokitellun setelin omaan rahantunnistekoneeseensa ja mitä ollakkaan, raha oli täysin käyttökelpoinen.
Sanoin tuolla palvelupisteellä, että äsken minut luokiteltiin rahanväärentäjäksi samaisen setelin vuoksi, mutta minua palvellut henkilö ei vaivautunut edes pyytämään anteeksi ko. Prisman puolesta.
Mitä tästä opimme.
EI ENÄÄ IKINÄ SEINÄJOEN PRISMAAN!
Onko kenelläkään
8
777
Vastaukset
- suklaatikko
Tää on näitä pienen ihmisen äksyilyjä pienssä maaimassa. Kassa toimi ihan luonnollisesti ja niin nimimerkkikin maksettuaan ostoksensa kelvollisella rahalla, ja asiakaspelvelu totesi setelin aidoksi. Ei tämmösestä kannata häpeää kantaa, ellei nyt satu olemaan yliherkkä.
- olis kassaneiti
voinu kuitenkin pahoitella asiaa..
- kokeilemaan
yliherkyyttäsi silloin, kun kaikki vahtaavat päällesi rahanväärentäjänä.
Oikea reagointi olisi ollut jo palveluakin silmälläpitäen se, että ko. kassaneiti olisi itse käynyt tarkastamassa setelin toisessa tunnistuslaitteessa, eikä suoralta kädeltä tehnyt asiakkaasta rikollista.
Olen aivan varma että jokaiselta asiakkaalta menee pinna, jos hänet syyllistetään sellaiseen rikokseen mitä hän ei ole tehnyt ja lakikn jo sanoo ettei kukaan ole syyllinen, ennen kuin hänet rikolliseksi oikeudessa tuomitaan, joten nyt olisi Prisman johtajilla hieman seliteltävää asiakaspalvelunsa suhteen.
Samalla he voisivat esittää julkisen anteeksipyynnön sille henkilölle joka oli täysin syytön aidosta setelistä aiheutuneeseen väärinkäsitykseen, joka lähentelee jo rikosnimikettä: Syyllistäminen on rikos, jos se on henkistä väkivaltaa. - Cop.
kokeilemaan kirjoitti:
yliherkyyttäsi silloin, kun kaikki vahtaavat päällesi rahanväärentäjänä.
Oikea reagointi olisi ollut jo palveluakin silmälläpitäen se, että ko. kassaneiti olisi itse käynyt tarkastamassa setelin toisessa tunnistuslaitteessa, eikä suoralta kädeltä tehnyt asiakkaasta rikollista.
Olen aivan varma että jokaiselta asiakkaalta menee pinna, jos hänet syyllistetään sellaiseen rikokseen mitä hän ei ole tehnyt ja lakikn jo sanoo ettei kukaan ole syyllinen, ennen kuin hänet rikolliseksi oikeudessa tuomitaan, joten nyt olisi Prisman johtajilla hieman seliteltävää asiakaspalvelunsa suhteen.
Samalla he voisivat esittää julkisen anteeksipyynnön sille henkilölle joka oli täysin syytön aidosta setelistä aiheutuneeseen väärinkäsitykseen, joka lähentelee jo rikosnimikettä: Syyllistäminen on rikos, jos se on henkistä väkivaltaa.Tuskin sinä sitä väärentämääsi seteliä menit näyttämään siihen toiseen aitoudetunnistamislaitteeseen?
Kassa toimi väärin, sillä hänen olisi pitänyt ottaa seteli pois ja tietosi muistiin, sekä parin muun asiakkaan tiedot todistajiksi. - on täydellinen herjaus
Cop. kirjoitti:
Tuskin sinä sitä väärentämääsi seteliä menit näyttämään siihen toiseen aitoudetunnistamislaitteeseen?
Kassa toimi väärin, sillä hänen olisi pitänyt ottaa seteli pois ja tietosi muistiin, sekä parin muun asiakkaan tiedot todistajiksi.rehellistä ihmistä kohtaan, joten tulen tekemään poliisille tutkintapyynnön kirjoituyksesi johdosta.
IP osoitteesi selville saaminen ei ole mikään ongelma. - tallentanut
on täydellinen herjaus kirjoitti:
rehellistä ihmistä kohtaan, joten tulen tekemään poliisille tutkintapyynnön kirjoituyksesi johdosta.
IP osoitteesi selville saaminen ei ole mikään ongelma.viestisi todisteeksi herjauksesta ja kunnianloukkauksesta, sillä olen iäkäs mieshenkilö, joka ei suvaitse tuollaista rikollista syyttelyä.
- ...
Kaksi viikkoa sitten Alkossa (keskustassa) kävi aivan samalainen tapaus. Sattui miehelleni. Hän antoi 50 euron setelin kassalla ja kassan tunnistin ei tunnistanut seteliä. Samalainen ilmoitus tuli kassaneidiltä suureen ääneen kuin siellä Prismassa. Mieheni kaivoi laukun pohjalta ison kasan kolikoita kun ne aina tuppaavat kerääntymään sinne. Latasi ne kassaneidin eteen ja pyysi laskemaan ne jonon odottaessa. Mitä sitä muuta voi tilanteessa tehdä. Oli kuulemma aikasta kiusallista kun perjantai illan jono alkossa jne.
- laskenut kovasti
Kassaneidit nyt tietysti puollustavat omaa hommaansa ei se nyt tietty häävi olekkaan ja raskaskin.
Yritin etsiä prismasta risulaatikkoa vaan enpäs löytänyt, miksei sielä ole semmosta??
Ihmetyttää tää asiakkaan ruokaostosten väheksyminen, runtataan elintarvikkeet ja vaikka ei ois paljoo asiakaitakaan, niin hosutaan seuraaan asiakkaan kamoja tulemaan, ärsyttävä tapa, lappaa siinä sitten yksinäsi kovalla kiireellä ruoat pussiin. Jatkossa palautan kaikki rikki menneet elintarvikkeet ja vaadin hyvitystä ja jos seuraavan asiakkaan kamoja tulee samaan sössöön omieni kanssa laitan kaikki omaan pussiini. vituttaa tuollainen maksaneen asiakkaan kohtelu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406