Eli jos hevonen syö puuta ihan hirveesti (kun se on ulkona järsii ulkosuojan seiniä) niin johtuuko se jonkin aineen puutoksesta vai onko hepalla tekemisen puutetta? Polle on ollut kesästä lähtien ns. pihatossa, mutta piakkoin pääsee talliin.. kauran ja heinän lisäksi hevoselle annetaan mineral plus nimistä "lisä ravintoa" Voiko siis kyseessä olla puutosta ruokinnassa??
Puun syöminen
4
8601
Vastaukset
- Lillis
Puun syömiseen voi olla montakin eri syytä. En kuitenkaan usko että teidän syö jonkun aineen puutoksen takia, vaan tekemisen puutetta. Kaveri tarhaan tai virittele oksia tai nyt talvella kuusen oksia nippuun ja johonkin roikkumaan. Voit myös ripotella pieniä kasoja heinää ympäri tarhaa, tämä ei kuitenkaan välttämättä ihan paras nyt kun tuulee näin kovaa... Ellei se hevonen nyt sitten ihan hermoheikki oo ja juoksee heinätuppojen perään, tuskinpa kuitenkaan... ;) Mutta keksit sille puuhaa, oksat ovat todella hyviä hevoselle, hampaat kuluu siinä samalla.
- tietävä
minulla tai meillä on hevonen ja sekin silloin tällöiin järsipuuta mutta kun sille tuli puhkuri ja sille annettiin lääkettä n. 2 viikon ajaksi sen jälkeen se ei ole syönyt puuta.. On kaksi eri tapaa lopettaa puun järsiminen laittakaa hevosen karsinan oveen rauta verkko tai metalli levy
ja sillä teidän hevosella on vitamiinin puute antakaa kalanmaksa öljyä...=)teidän hevoselle voi tulla puhkuri johon hevonen voi kuolla niin suosittelen että yrtitätte saada hevosenne lopettemaan sen puun järsinnän- sanni
Ensinnäkään puhkuri ei voi missään nimessä tulla puun syönnistä, ähky kylläkin. Puhkuri on keuhkolaajentuma ja miten ihmeessä puunsyönti sen voisi aiheuttaa, häh?
kalanmaksaöljyssä on A ja D vitamiineja jota ei puusta löydy, miksi siis se söisi niiden puutteeseen puuta?? Kivennäisten puute aiheuttaa puun järsintää ja saven syömistä, mutta tuskin se a ja d vitamiinien puute.
- ...
Heppasi saattaa olla ns. puunpurija.. "imppaako" se samalla kun puraisee puuta? Eli sillai vetäsee ilmaa ?? Siit kuuluu sellanen outo henkäys.. Mun kaverin hepalla oli sellanen tapa että se puri puuta ja "imppas" samalla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865