SOK nostaa asiakasviihtyvyyttä sakottamalal

FAGU

SOK palkannut Turussa AutoParkki Nordenin palkkarengiksi
SOK on asiakasviihtyisyyttä parantaakseen palkannut AutoParkki Norden Oy:n parkkipirkoksi Turun Karibiahotellissa
Tämä lisääkin asiakasviihtyisyyttä huomattavasti. Saimme todella ilosanoman automme pyyhkijöiden alle.
Huolimatta siitä, että pysäköintimaksu oli maksettu oli autoomme kiinnitetty pikavoitto.
otimme yhteyttä Norden Parkkkin ja SOK:hon.
Vastaus oli, ettei lappuliisa ollut nähnyt maksettua parkkimaksua. Maksakaa valvontamaksu tai lähetämme perintään.

No.
Olen asunut Ruotsissa aikaisemmin ja minulla näin ollen kokemusta samanlaisesta toiminnasta Tukholmassa. Vieläkin on kotona vino pino maksumääräyksiä tuolta ajalta. Näiden parkkifirmojen toiminta todettiin siellä aika pian laittomaksi ja aloitimme kilpailun kuka näitä läpysköjä saisi kerättyä eniten.
Minulla oli niitä noin 160 kappaletta ja on vieläkin. Löysin ne yhdestä laatikosta.
Ei niitä tarvitse maksaa. Helsingin hovioikeuden päätökseen kuitenkin pitää vedota ja reklamoida koko juttu.

Lapun näkyvyydestä tai näkymättömyydestä on Oulun hovioikeuden päätös.

Myöskään heidän ottamansa kännykkäkuvat autosta eivät kelpaa todisteeksi oikeudessa. Kuka tarkistaa heidän kameransa päivämäärän ja kelloajan.

Se on täysin sitä itteään.

Lopuksi voin sanoa, ettei SOK:n ovi enää minun kohdallani koskaan heilahda auki. On sitten kysymys hotellista kaupasta tai mistä vaan.

Olin sitä paitsi juuri aikeissa vaihtaa auton. No voitte olla varma ettei SOK enää myy haluamaani merkkiä.

ET sillee. Hyvää toimintaa SOK:lta näin lama-aikana-

KANNATTAAKIN KAIKKIEN MIETTIÄ MISSÄ KAUPASSA KANNATTAA ASIOIDA.

14

1307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun lapsellinen

ottaa nokkaansa, ja uhoaa täällä, jossa kukaan täyspäinen ei tuota vuodatusta näe.

• .jsdjdkdj

Uhoaa ja ihan aiheesta. Sama parkkikonnien toiminta jatkuu. Vaan ei kauan. Kaksi on jo nujerrettu ja kohta loputkin menevät perässä.

• FAGU

Kuuleppas nyt. Olen koulutukseltani ekonomi ja työskennellyt pitkään niin Ruotsin kuin Suomenkin osuuskaupoissa.

Pointti on tämä.
        Yksi tyytyväinen asikas tuo tietyn määrän uusia asiakkaita kertoessaan tyytyväisyydestä eteenpäin.

Yksi tyytymätön asiakas kertoo huonosta palvelusta puolestaan tietylle joukolle.

Voit mennä ja tarkastella lähes minkä tahansa yrityksen markkinointikustannuksia niin huomaat kuinka paljon uuden asiakkaan hankkiminen MAKSAA.

Tosin saman päätelmän voi tehdä helpomminkin. Mieti mitä mainos lehdessä maksaa. Välillä tarjouksissa mennään alle sisäänostohinnan kun "verissäpäin" on asiakkaista tapeltava.

Tämä ei tietenkään ole paras kanava vaikuttaa mutta täältäkin löytyy pientä potentiaalia.

Tämä ei suinkaan ole ainoa kanava, jota käytän.

SOK:n pääjohtaja Hiltuselle on lähtenyt viesti Turun Karibian toiminnasta.

Ne kanavat joiden kautta aion jatkaa ovat autoliitto, osuuskauppojen hallintoneuvostojen jäsenet ja jäsenkokoukset.

Lisäksi lehdistö. Tästä ollaan jo parin toimittajan kanssa tekemässä tarpeeksi isot otsikot.

Tässä on nimittäin kyse minun kohdallani isommasta asiasta.

Olen ollut TOK:n jäsen 40 vuotta. Keskittänyt lähes kaikki ostokset SOK omisteisiin liikkeisiin. Työskennellyt itse SOK:laisten (Ruotsin KF) yritysten palveluksessa. Lukenut ja varmasti osittain aivopesty Hannes Gebhardin ajatuksilla. Osuustoiminnalla on 4-peruspilaria, joista yksi horjuu jos nämä todellakin nykyiset päättävässä asemassa olevat hyväksyvät toiminnan joka räikeästi loukkaa kansalaisten perusoikeuksia. KTS. Oikeus ja kohtuus blogi. Googleta.

Minulla ei myöskään ole mitään parkkifirmoja vastaan, jos ne toimivat Ruotsin mallin mukaan. Suomessa näiden toiminta ei ole lakien ja asetusten mukainen.
        Nyt käytössä on samanlainen ajettelu kuin Ruotsissa 70/80 luvulla.
        SE MIKÄ EI ERIKSEEN OLE KIELLETTYÄ ON SALLITTUA.

Tähän on siis saatava lakimuutos. En ryhdy tässä asiaa enemmän ruotimaan mutta vastaus löytyy oikeus ja kohtuus sivuilta.

Ruotsissa tämä ratkaistiin mm. laittamalla puomit.Tällöin ei pääse syntymään tilannetta jossa kuluttaja jää parkkifirmojen armoille ja saa tapella oikeudessa asiasta.

Lopuksi.
        Ruotsin SOK eli KF ( konsum, domus, obs Pub jne) totesivat silloin pari/kolmekymmentä vuotta sitten, että tulipa tehtyä iso munaus kun asiakasmäärät laskivat.
        Lisäksi oma liikkeenjohto lopetti sakkojen maskamisen ja jäi odottamaan Sveamamman päätöstä.
        Tosin riksdagen ehti säätää aika nopeassa tahdissa lain. Homma meni nimittäin aika villiksi Tukholmassa. Siellä "kansalaistottelemattomuus" johti siihen, että iso joukko ihmisiä lopetti maksamaan parkkimaksut ja noita valvontamaksulappuja leijaili kaduilla.

• Jippiiii 2009
        FAGU kirjoitti:

Kuuleppas nyt. Olen koulutukseltani ekonomi ja työskennellyt pitkään niin Ruotsin kuin Suomenkin osuuskaupoissa.

Pointti on tämä.
        Yksi tyytyväinen asikas tuo tietyn määrän uusia asiakkaita kertoessaan tyytyväisyydestä eteenpäin.

Yksi tyytymätön asiakas kertoo huonosta palvelusta puolestaan tietylle joukolle.

Voit mennä ja tarkastella lähes minkä tahansa yrityksen markkinointikustannuksia niin huomaat kuinka paljon uuden asiakkaan hankkiminen MAKSAA.

Tosin saman päätelmän voi tehdä helpomminkin. Mieti mitä mainos lehdessä maksaa. Välillä tarjouksissa mennään alle sisäänostohinnan kun "verissäpäin" on asiakkaista tapeltava.

Tämä ei tietenkään ole paras kanava vaikuttaa mutta täältäkin löytyy pientä potentiaalia.

Ne kanavat joiden kautta aion jatkaa ovat autoliitto, osuuskauppojen hallintoneuvostojen jäsenet ja jäsenkokoukset.

Lisäksi lehdistö. Tästä ollaan jo parin toimittajan kanssa tekemässä tarpeeksi isot otsikot.

Olen ollut TOK:n jäsen 40 vuotta. Keskittänyt lähes kaikki ostokset SOK omisteisiin liikkeisiin. Työskennellyt itse SOK:laisten (Ruotsin KF) yritysten palveluksessa. Lukenut ja varmasti osittain aivopesty Hannes Gebhardin ajatuksilla. Osuustoiminnalla on 4-peruspilaria, joista yksi horjuu jos nämä todellakin nykyiset päättävässä asemassa olevat hyväksyvät toiminnan joka räikeästi loukkaa kansalaisten perusoikeuksia. KTS. Oikeus ja kohtuus blogi. Googleta.

Minulla ei myöskään ole mitään parkkifirmoja vastaan, jos ne toimivat Ruotsin mallin mukaan. Suomessa näiden toiminta ei ole lakien ja asetusten mukainen.

Tähän on siis saatava lakimuutos. En ryhdy tässä asiaa enemmän ruotimaan mutta vastaus löytyy oikeus ja kohtuus sivuilta.

Ruotsissa tämä ratkaistiin mm. laittamalla puomit.Tällöin ei pääse syntymään tilannetta jossa kuluttaja jää parkkifirmojen armoille ja saa tapella oikeudessa asiasta.

Lopuksi.
        Ruotsin SOK eli KF ( konsum, domus, obs Pub jne) totesivat silloin pari/kolmekymmentä vuotta sitten, että tulipa tehtyä iso munaus kun asiakasmäärät laskivat.
        Lisäksi oma liikkeenjohto lopetti sakkojen maskamisen ja jäi odottamaan Sveamamman päätöstä.
        Tosin riksdagen ehti säätää aika nopeassa tahdissa lain. Homma meni nimittäin aika villiksi Tukholmassa. Siellä "kansalaistottelemattomuus" johti siihen, että iso joukko ihmisiä lopetti maksamaan parkkimaksut ja noita valvontamaksulappuja leijaili kaduilla.

Park.com ja Parkpatrol lopettivat toimintansa ja jäivät odottamaan kko:n päätöstä.

http://www.parkcom.fi/fi/fi_16.html
        http://www.parkpatrol.fi/

Lääninhallitus kielsi valvontamaksujen perimisen

http://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2009/01/etel-suomen-lninhallitus-kielsi.html

ÄLKÄÄ IHMEESSÄ MAKSAKO tai jos maksatte/olette maksaneet, niin liittykää ryhmäkanteeseen.
        Kanteen tule nostamaan

ASIANAJOTOIMISTO ARTIC OUTCOMES

PS. Vihdoinkin järkipuhetta tässäkin foorumissa.

• kuuleppppas
        FAGU kirjoitti:

Pointti on tämä.

Lopuksi.

Kyllä on ekonomitaso vaatimaton, ei osata aidinkieltä kirjoittaa.

• menee hyvin

Ilmeisesti Turun Karibiahotellilla menee niin hyvin, että voivat jättää huomioimatta alihankkijansa toiminnan aiheuttaman asikaskadon.
      Muut kiittävät.

• Sakkofirmat pois

Tiedänpähän ainakin, missä en sitten Turussa käydessäni asioi.

• kerrankin

Alnakin yksi paikka missä ei pyöri kaikenmaailman valittajat.

• Sakkofirmat pois
        kerrankin kirjoitti:

Alnakin yksi paikka missä ei pyöri kaikenmaailman valittajat.

En minä valita. Äänestän lompakollani. Nämä oman käden oikeuteen turvautujat eivät muunlaista kannanottoa tunnu ymmärtävänkään.

• Pual jokkee

Asiahan on Karibian ja parkkifirman välinen, turha siitä on täällä kitistä. No, edellyttäen tietty, että olet ihan oikeasti maksanut pysäköinnistä ja olet lapun oikella tavalla laittanut autoosi.
      Kirjoituksestasi kyllä jotenkin paistaa, että olet suuttunut oman virheesi takia...

• Parkkikenraali.

Asiakkaiden saadessa heille varatut pysäköintitilat käyttöönsä. Mikään liikeyritys ei valvontatoimiin turhanpäiten ryhdy, taustalla on alueen väärinpysäköintiongelma. Parempi että asiakas on tyytyväinen ja väärinpysäköivä luikuri tyytymätön kuin päinvastoin.

• ----RP-----

Itse kävin pitkästä aikaa Caribiassa ja pikavoitto löytyi ikkunasta takaisin tullessa. Viimeksi, kun käytiin oli portit ja pysäköinti ilmaista asiakkaille, mutta se on ilmoituksen mukaan tarkkaan harkittu asia. Todennäköisesti siksi, että sakko on hemmetisti tuottavampi ansaintamalli. Vapun jälkeinen lauantaina oli kyseessä ja pihalla ei ollut kuin muutama hassu auto. Reissu sinällään olisi jäänyt positiiviseksi, mutta niin paljon veti pata jumiin tälläisestä toiminnasta, että tuskin tulee pitkään aikaan käytyä ja tätä ilosanomaa tulen varmasti levittämään myös muille...

• ----RP-----
        ----RP----- kirjoitti:

Itse kävin pitkästä aikaa Caribiassa ja pikavoitto löytyi ikkunasta takaisin tullessa. Viimeksi, kun käytiin oli portit ja pysäköinti ilmaista asiakkaille, mutta se on ilmoituksen mukaan tarkkaan harkittu asia. Todennäköisesti siksi, että sakko on hemmetisti tuottavampi ansaintamalli. Vapun jälkeinen lauantaina oli kyseessä ja pihalla ei ollut kuin muutama hassu auto. Reissu sinällään olisi jäänyt positiiviseksi, mutta niin paljon veti pata jumiin tälläisestä toiminnasta, että tuskin tulee pitkään aikaan käytyä ja tätä ilosanomaa tulen varmasti levittämään myös muille...

Niin porttien poisto on siis tarkkaan harkittu... :)

• Sakkofirmat pois

...jos päättää ostaa jotain. Ainakin omalla kohdallani ostopäätökseen vaikuttavia seikkoja ovat mm. maksavan asiakkaan kunnioittaminen, lakien noudattaminen ja muutoinkin korkea moraali. Caribia ei tässä kohdin täytä yhtäkään näistä kriteereistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      89
      4694
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3872
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      191
      3723
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      73
      2123
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1192
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      155
      1147
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1055
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe