Siis voisko joku keirin-pyöräilyn asiantuntija selittää mitä noi Eurosportin selostajat oikeasti sanoo, kun minusta kuulostaa niinkuin se kutsuis tota keirin-pyöräilijöiden edellä ajavaa mopoa ternimopoksi? Mulla on varmaan kuulossa jotain vikaa mut niin se kuulostaa. Ja siis terni? Mulle tulee siitä mieleen vaan ternimaito ja toi mopo tuskin toimii ternimaidolla. :D
Eurosport ja keirin pyöräily-selostus..
3
1624
Vastaukset
- dekker
Aivan oikein kuulit sen mopon nimen: derny. Keirin on ehkä eniten harrastettu kilpamuoto radalla, jos otetaan koko maailma huomioon. Japanissa ajetaan runsaasti päiväkausia kestäviä keirin-turnauksia ja suurin osa maailman huipuista käyvät siellä vähän tienaamassa. Lähdöistä lyödään vetoa ja ajajat asuvat kisojen ajan kisapaikalla eristettynä muusta maailmasta. Kisassa ajetaan ensin muutamia kierroksia (riippuu radan pituudesta) "dernyn" peesissä ja sen jälkeen mopo kiihdyttää alta pois ja kisa alkaa. Noin kolme kierrosta vapaata vauhtia ja voitaja on selvillä.
- aloittaja.
se nimi kuulosti kuin selostaja olisi sanonut että ternimopo...vähän ihmettelinkin että mikä ternimopo mutta dernymopo kuulostaa vähän samanlaiselta...varsinkin kun y sanotaan iiksi ja joillakin on d-kirjaimen lausuminen kuin t-kirjaimen sanoisivat. Tämä selvensi paljon, kiitos. Itse mopon tarkoituksen keirinissä olen toki tajunnut mutta se nimike vain oli hakusessa.
- aloittaja.
ko. moposta heti kun sain tietää tuon nimikkeen:
mm. tällainen löytyy
http://en.wikipedia.org/wiki/Derny
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1633664Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki143051Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma252771Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne552661PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist502530Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv882527Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112310Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k831987Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021827- 1411799