Siis voisko joku keirin-pyöräilyn asiantuntija selittää mitä noi Eurosportin selostajat oikeasti sanoo, kun minusta kuulostaa niinkuin se kutsuis tota keirin-pyöräilijöiden edellä ajavaa mopoa ternimopoksi? Mulla on varmaan kuulossa jotain vikaa mut niin se kuulostaa. Ja siis terni? Mulle tulee siitä mieleen vaan ternimaito ja toi mopo tuskin toimii ternimaidolla. :D
Eurosport ja keirin pyöräily-selostus..
3
1598
Vastaukset
- dekker
Aivan oikein kuulit sen mopon nimen: derny. Keirin on ehkä eniten harrastettu kilpamuoto radalla, jos otetaan koko maailma huomioon. Japanissa ajetaan runsaasti päiväkausia kestäviä keirin-turnauksia ja suurin osa maailman huipuista käyvät siellä vähän tienaamassa. Lähdöistä lyödään vetoa ja ajajat asuvat kisojen ajan kisapaikalla eristettynä muusta maailmasta. Kisassa ajetaan ensin muutamia kierroksia (riippuu radan pituudesta) "dernyn" peesissä ja sen jälkeen mopo kiihdyttää alta pois ja kisa alkaa. Noin kolme kierrosta vapaata vauhtia ja voitaja on selvillä.
- aloittaja.
se nimi kuulosti kuin selostaja olisi sanonut että ternimopo...vähän ihmettelinkin että mikä ternimopo mutta dernymopo kuulostaa vähän samanlaiselta...varsinkin kun y sanotaan iiksi ja joillakin on d-kirjaimen lausuminen kuin t-kirjaimen sanoisivat. Tämä selvensi paljon, kiitos. Itse mopon tarkoituksen keirinissä olen toki tajunnut mutta se nimike vain oli hakusessa.
- aloittaja.
ko. moposta heti kun sain tietää tuon nimikkeen:
mm. tällainen löytyy
http://en.wikipedia.org/wiki/Derny
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711238
- 545338
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452590- 372276
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131791Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431695Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta351357Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371289Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61136Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1201029